Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.593
    Antall liker
    11.092
    Rogue har den siste tiden gjort bruk av Mundorf EVO kondenstorer. Disse er meget bra, men tydeligvis ikke helt ferdigutviklet. Jeg har erfart at en av disse i mine Apolloblokker har kortsluttet og laget støy som kan minne om det du beskriver. Sphinx er såkalt "power hybrid", og jeg antar at man da ikke får de samme uheldige konsekvensene med brudd av sikringer som hos meg med ren rør konstruksjon. . . Du må nesten åpne opp og se om din modell er en av disse med EVO kondensatorer.
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått gjort litt feilsøking her. Først skrudde jeg av Sphinxen og nappet ut samtlige signalkabler (før jeg skrudde på igjen) for å sjekke om det var et "ground loop" problem. Dette hadde absolutt ingen effekt. Støynivået var helt uforandret. Deretter skrudde jeg helt av, lot alt stå en time, åpnet, nappet ut Mullardene og satte inn paret med ECC82S fra J/J som Sphinxen var fabrikkmontert med. And what do you know?! som rem sier i junainten! Problemet er løst. Nå må jeg legge øret helt inntil høyttaleren for å høre noisefloor.
    Sprøtt.... Har bare hatt Mullardene (https://tubedepot.com/products/black-sable-mullard-ecc82-12au7-1950-s) i 4 måneder og med det ryet de har hadde jeg forventa at de skulle fungere problemfritt litt lengre enn det.....:confused:
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    50
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Jeg ser at du har fått tak i noen flotte rør og de låter meget bra, har de selv også og ville være leit at de ikke brukes så musikalske og vellydende som de er.
    Jeg vil gi deg og andre et råd når det gjelder disse gamle rørene. Siden disse er fra 50 tallet så har de irret og fått et svart belegg på seg, det må fjernes. Råd: Puss pinnene blanke med stålull m/såpe. Pass på å beskytte "Mullard krittet, det forsvinner hvis det får vann på seg. Du vil få en merkbar og hørbar forbedring og "popping" og "spraking" blir redusert eller forsvinner helt. Og det kan hende at bakgrunnsteppet ditt blir nå mere svart og sus reduseres etter rengjøring.

    Viktig å tenke at dette med rørpinnerskal være like rent som alt annet kontaktmateriell i oppsettet, men lett å overse og glemme. Gullkontakter klarer seg mye bedre, og er primært brukt for å eliminere kontaktproblem, selvfølgelig.
    Prøv det og meld tilbake om det ble bedre :eek:


    Da har jeg fått gjort litt feilsøking her. Først skrudde jeg av Sphinxen og nappet ut samtlige signalkabler (før jeg skrudde på igjen) for å sjekke om det var et "ground loop" problem. Dette hadde absolutt ingen effekt. Støynivået var helt uforandret. Deretter skrudde jeg helt av, lot alt stå en time, åpnet, nappet ut Mullardene og satte inn paret med ECC82S fra J/J som Sphinxen var fabrikkmontert med. And what do you know?! som rem sier i junainten! Problemet er løst. Nå må jeg legge øret helt inntil høyttaleren for å høre noisefloor.
    Sprøtt.... Har bare hatt Mullardene (https://tubedepot.com/products/black-sable-mullard-ecc82-12au7-1950-s) i 4 måneder og med det ryet de har hadde jeg forventa at de skulle fungere problemfritt litt lengre enn det.....:confused:
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    [QUOTE
    Jeg vil gi deg og andre et råd når det gjelder disse gamle rørene. Siden disse er fra 50 tallet så har de irret og fått et svart belegg på seg, det må fjernes.
    Råd: Puss pinnene blanke med stålull m/såpe.
    [/QUOTE]

    Tusen takk Liern61!
    Dette skal testes i morgen! Bare et spørsmål: Skal jeg bruke stålull med såpe og vann
    eller bare tørr stålull med såpe?

    Hilsen TheJensizm
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at du har fått tak i noen flotte rør og de låter meget bra, har de selv også og ville være leit at de ikke brukes så musikalske og vellydende som de er.
    Jeg vil gi deg og andre et råd når det gjelder disse gamle rørene. Siden disse er fra 50 tallet så har de irret og fått et svart belegg på seg, det må fjernes. Råd: Puss pinnene blanke med stålull m/såpe. Pass på å beskytte "Mullard krittet, det forsvinner hvis det får vann på seg. Du vil få en merkbar og hørbar forbedring og "popping" og "spraking" blir redusert eller forsvinner helt. Og det kan hende at bakgrunnsteppet ditt blir nå mere svart og sus reduseres etter rengjøring.

    Viktig å tenke at dette med rørpinnerskal være like rent som alt annet kontaktmateriell i oppsettet, men lett å overse og glemme. Gullkontakter klarer seg mye bedre, og er primært brukt for å eliminere kontaktproblem, selvfølgelig.
    Prøv det og meld tilbake om det ble bedre :eek:


    Da har jeg fått gjort litt feilsøking her. Først skrudde jeg av Sphinxen og nappet ut samtlige signalkabler (før jeg skrudde på igjen) for å sjekke om det var et "ground loop" problem. Dette hadde absolutt ingen effekt. Støynivået var helt uforandret. Deretter skrudde jeg helt av, lot alt stå en time, åpnet, nappet ut Mullardene og satte inn paret med ECC82S fra J/J som Sphinxen var fabrikkmontert med. And what do you know?! som rem sier i junainten! Problemet er løst. Nå må jeg legge øret helt inntil høyttaleren for å høre noisefloor.
    Sprøtt.... Har bare hatt Mullardene (https://tubedepot.com/products/black-sable-mullard-ecc82-12au7-1950-s) i 4 måneder og med det ryet de har hadde jeg forventa at de skulle fungere problemfritt litt lengre enn det.....:confused:
    Da har jeg prøvd rådet dit en gang, samtidig som jeg vasket pinnene etterpå i Antibac desinfeksjon (95% Etanol) etter å ha lest litt på nettet.
    Dessverre er det ingen forandring. Pinnene ser nå veldig rene ut, men har fortsatt en mye mørkere farge i metallet enn pinnene på rørene fra J/J (som jo ikke er NOS)
    Er jeg ikke hard nok?
    (Har også renset rørkontaktene ved å gni litt Etanol på pinnene og så sette rørene i flere ganger...)
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    For the record..
    Nå har jeg tatt enda en runde med rensing og resultatet er det samme. Irriterende høyt noise floor. Volumet har ingen innvirkning i det hele tatt...
    Andre innspill?

    Hilsen the Jens....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Virker som at rørene muligens ikke her noe bra match i din amp da. en annen ting... bruker du jorda stikk? prøv å blende den! (dvs. Elektrikker tape på jordkontakta, så den går utenom jord).

    Samme støy begge kanalene?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har noen NOS rør liggende du kan få prøve (om du betaler frakta) så er det bare å teste dem.

    Telefunken ECC82 av noe slag
    Brimar CV4003 (TROR kanskje ene røret kan være defekt, men det hører du. Ikke skadelig altså). Dette er "krem" rør syns jeg ;).
    Tungsram.

    Send meg adressa på PM du så, sender jeg dem ratt allerede i morgen :).
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Defekte rør kanskje?
    Syns det er rart om begge har tatt kvelden? men... siden dem er ifra 1950... så kanskje :p. Jeg tror det har noe med "missmatch" i en hybrid å gjøre...
    Om begge hadde tatt kvelden så hadde jeg vel ikke fått fin lyd når jeg feks spiller plater?
    Du merker egentlig støyen bare når det ikke går noe signal gjennom HT....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ganske sikker på at rørene ikke passer ampen din. Men igår sendte jeg mine :). Telefunken og brimar ;). Så får vi se da :).... Brimar var helt stille hos meg... MEN... om du har støy i ene kanalen med de rørene såhusket jeg litt rett... at det ene var litt smådefekt.... Men jeg mener også det defekte ble kasta og nye kjøpt inn :p. Telefunken er rør ifra en gull alder ;).
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Ikke det at jeg har peiling på Rogue, men jeg sendte nettopp tilbake et NOS GE rør til tubedepot pga høyt støygulv. Dette til tross for at jeg hadde krysset av for beste kvalitet på akkurat det området. Litt usikker på om tubedepot holder alt de lover til en hver tid.

    Edit: Det jeg også la merke til var at det var en liten brunfarge i bunn av sokkelen, ved pinnene og at getteret hadde en svak regnbue effekt rundt glasstoppen. Correkt me if I'm wrong, men de eneste NOS rørene som kan ha disse brukstegnene er vel JAN-rør, som ble levert ferdig innbrente og prøvekjørt til den amerikanske forsvaret.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Defekte rør kanskje?
    Syns det er rart om begge har tatt kvelden? men... siden dem er ifra 1950... så kanskje :p. Jeg tror det har noe med "missmatch" i en hybrid å gjøre...
    Hæ? Hva mener du?
    Hos meg var det iallefall rør komboer som ikke var bra.. mens i den hybriden har du jo bare 12au7 røret, mens hva som skjer etter det har jeg null aning på. jeg hadde en 100% stille kombo med et sett 1950 Mullard 12au7 rør og 12ax7 rør Mullard (CV4004). Men bytta jeg ut 12ax7 til noen "spesielle" så kunne jeg få støy. Så var det som var tanken med en hybrid.. der får du ikke gjort stort anna enn å bytte 12au7 rørene, resten er "bestemt" ifra produsent.
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ganske sikker på at rørene ikke passer ampen din. Men igår sendte jeg mine :). Telefunken og brimar ;). Så får vi se da :).... Brimar var helt stille hos meg... MEN... om du har støy i ene kanalen med de rørene såhusket jeg litt rett... at det ene var litt smådefekt.... Men jeg mener også det defekte ble kasta og nye kjøpt inn :p. Telefunken er rør ifra en gull alder ;).
    Konge skorob!
    Gleder meg til å teste de ut så skal jeg gi beskjed om hva som blir utfallet!!:)
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    50
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Jeg ser at du har fått tak i noen flotte rør og de låter meget bra, har de selv også og ville være leit at de ikke brukes så musikalske og vellydende som de er.
    Jeg vil gi deg og andre et råd når det gjelder disse gamle rørene. Siden disse er fra 50 tallet så har de irret og fått et svart belegg på seg, det må fjernes. Råd: Puss pinnene blanke med stålull m/såpe. Pass på å beskytte "Mullard krittet, det forsvinner hvis det får vann på seg. Du vil få en merkbar og hørbar forbedring og "popping" og "spraking" blir redusert eller forsvinner helt. Og det kan hende at bakgrunnsteppet ditt blir nå mere svart og sus reduseres etter rengjøring.

    Viktig å tenke at dette med rørpinnerskal være like rent som alt annet kontaktmateriell i oppsettet, men lett å overse og glemme. Gullkontakter klarer seg mye bedre, og er primært brukt for å eliminere kontaktproblem, selvfølgelig.
    Prøv det og meld tilbake om det ble bedre :eek:


    Da har jeg fått gjort litt feilsøking her. Først skrudde jeg av Sphinxen og nappet ut samtlige signalkabler (før jeg skrudde på igjen) for å sjekke om det var et "ground loop" problem. Dette hadde absolutt ingen effekt. Støynivået var helt uforandret. Deretter skrudde jeg helt av, lot alt stå en time, åpnet, nappet ut Mullardene og satte inn paret med ECC82S fra J/J som Sphinxen var fabrikkmontert med. And what do you know?! som rem sier i junainten! Problemet er løst. Nå må jeg legge øret helt inntil høyttaleren for å høre noisefloor.
    Sprøtt.... Har bare hatt Mullardene (https://tubedepot.com/products/black-sable-mullard-ecc82-12au7-1950-s) i 4 måneder og med det ryet de har hadde jeg forventa at de skulle fungere problemfritt litt lengre enn det.....:confused:
    Da har jeg prøvd rådet dit en gang, samtidig som jeg vasket pinnene etterpå i Antibac desinfeksjon (95% Etanol) etter å ha lest litt på nettet.
    Dessverre er det ingen forandring. Pinnene ser nå veldig rene ut, men har fortsatt en mye mørkere farge i metallet enn pinnene på rørene fra J/J (som jo ikke er NOS)
    Er jeg ikke hard nok?
    (Har også renset rørkontaktene ved å gni litt Etanol på pinnene og så sette rørene i flere ganger...)
    Høres ut som du har fått rengjort de nok. og at problemet må ligge et annet sted. Rengjorte pinner skal gi en forskjell på kontakten, og spraking og popping burde vært borte.
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at du har fått tak i noen flotte rør og de låter meget bra, har de selv også og ville være leit at de ikke brukes så musikalske og vellydende som de er.
    Jeg vil gi deg og andre et råd når det gjelder disse gamle rørene. Siden disse er fra 50 tallet så har de irret og fått et svart belegg på seg, det må fjernes. Råd: Puss pinnene blanke med stålull m/såpe. Pass på å beskytte "Mullard krittet, det forsvinner hvis det får vann på seg. Du vil få en merkbar og hørbar forbedring og "popping" og "spraking" blir redusert eller forsvinner helt. Og det kan hende at bakgrunnsteppet ditt blir nå mere svart og sus reduseres etter rengjøring.

    Viktig å tenke at dette med rørpinnerskal være like rent som alt annet kontaktmateriell i oppsettet, men lett å overse og glemme. Gullkontakter klarer seg mye bedre, og er primært brukt for å eliminere kontaktproblem, selvfølgelig.
    Prøv det og meld tilbake om det ble bedre :eek:


    Da har jeg fått gjort litt feilsøking her. Først skrudde jeg av Sphinxen og nappet ut samtlige signalkabler (før jeg skrudde på igjen) for å sjekke om det var et "ground loop" problem. Dette hadde absolutt ingen effekt. Støynivået var helt uforandret. Deretter skrudde jeg helt av, lot alt stå en time, åpnet, nappet ut Mullardene og satte inn paret med ECC82S fra J/J som Sphinxen var fabrikkmontert med. And what do you know?! som rem sier i junainten! Problemet er løst. Nå må jeg legge øret helt inntil høyttaleren for å høre noisefloor.
    Sprøtt.... Har bare hatt Mullardene (https://tubedepot.com/products/black-sable-mullard-ecc82-12au7-1950-s) i 4 måneder og med det ryet de har hadde jeg forventa at de skulle fungere problemfritt litt lengre enn det.....:confused:
    Da har jeg prøvd rådet dit en gang, samtidig som jeg vasket pinnene etterpå i Antibac desinfeksjon (95% Etanol) etter å ha lest litt på nettet.
    Dessverre er det ingen forandring. Pinnene ser nå veldig rene ut, men har fortsatt en mye mørkere farge i metallet enn pinnene på rørene fra J/J (som jo ikke er NOS)
    Er jeg ikke hard nok?
    (Har også renset rørkontaktene ved å gni litt Etanol på pinnene og så sette rørene i flere ganger...)
    Høres ut som du har fått rengjort de nok. og at problemet må ligge et annet sted. Rengjorte pinner skal gi en forskjell på kontakten, og spraking og popping burde vært borte.
    Ok folkens,
    Vet ikke helt hva som er feilen her, men nå har jeg testet med andre rør og da forsvinner problemet helt. Så jeg må si meg enig med Skorob at disse Mullardene og Sphinxen nok ikke er den beste matchen.. Har nå testet Telefunken rørene til skorob og det er ikke antydning til støy i høyttalerne!
    Så med det tror jeg jeg herved konverterer fra Mullard til Telefunken:)

    -Mullardene ligger forøvrig nå til salgs på torget;)
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
    Hej!

    Menar nlykke gjorde det på sina Apollo-block. Se tråden Hagens hifi.
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
    Hej!

    Menar nlykke gjorde det på sina Apollo-block. Se tråden Hagens hifi.
    Har leita etter denne tråden, men finner den ikke...
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
    Hej!

    Menar nlykke gjorde det på sina Apollo-block. Se tråden Hagens hifi.
    Har leita etter denne tråden, men finner den ikke...
    http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/52423-hagens-hifi.html

    Se inlegg #463
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    I och med att aktivitetsnivået är påpekat att vara lågt här kan jag väl göra mitt med att berätta att nya KT120-rör är beställt. Glädjer mig! :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har testet dette og syns ikke det var store forskjellen. Det som betyr mer er hvilken preamp som benyttes og underlaget. Underlaget reagerer den stort på. Bare for å nevne det så er disse kt120-ampene de beste forsterkerne jeg har hatt og det med god margin. Du fatter ikke potensialet før du hører den med en åpen nok preamp.

    Plus:
    - Totalt støyfrie. (Både fra HT utganger og mekanisk.)
    - Så å si kald drift. (Bare håndvarm over trafoer.)
    - Superstabile. (Alle mine kt120 rør har vist nøyaktig 40mA i ett år og jeg har spilt mye.)


    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Nya KT120-rör ankom hemmet igår med FedEx från Tubedepot. Dagen igår blev brukt till installering och bias-setting och idag efter en timmes uppvärming blev första musiken lyssnad till. Ganska enkelt sagt, rätt-ut-av-boxen låter detta helt otroligt bra. Som John Harald sa, mer av allt. Kan inte vara mer enig och detta efter bara några få minuters musiklyssnande. Allt är bara större och mer, en fantastisk fyllighet som spänner genom hela registret. Jag känner musiken mer på kroppen och allt låter behagligare. För en uppgradering! I tillägg hade basen det gott av nya rör och framför allt -120 rören gav basen den auktoritet jag saknade med de gamla -90 rören.

    Vem vet hur bra det kommer låta med fler timmars inspelning, jag vet bara att det låter extremt bra redan nu så resten blir bara en extra flott bonus. Starkt rekomenderat till alla som har möjlighet att byta till KT120.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En kompis skal selge sin Rouge Metis. Den har helt greie rør, men er ikke oppgradert. Hvor mye er en slik en verdt i dag sånn ca ? Han tenkte noe i gaten 4500 med all emballasje og fjernkontroll.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    En kompis skal selge sin Rouge Metis. Den har helt greie rør, men er ikke oppgradert. Hvor mye er en slik en verdt i dag sånn ca ? Han tenkte noe i gaten 4500 med all emballasje og fjernkontroll.
    Du mener selvsagt Rogue Metis :)
    Jeg kjenner ikke denne så godt, men innbiller meg at det er en god pris og at den helt klart er verdt det.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Jeg har en Perseus, som på sine eldre dager har begynt å få litt ulåt. Det er en svak "knitre" lyd i høyttalerene. Jeg har tatt ut rørene for å pusse litt på pinnene og brukt elektro spray på sokklene, men ingen endring. Noen ideer?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Rogue M-180 har fått en ny vår hos meg sammen med en Benchmark DAC2 HGC som preamp/DAC. Jeg skjønner nå godt at m-180 er A-rated i Stereophile.

    Med Benchmark DAC2 HGC direkte responderer faktisk trinnene mye mer enn først antatt både på inngangsrørene (12au7) og driver (12ax7). Telefunken <> «is the king». Disse er mer nøytrale og leverer mest sving og dimensjoner. Koblingen(nerven) til musikken og renheten i mellomtonen er i særklasse.

    Denne kombinasjonen er helt rå!

    Systemet er dønn tyst. Ingen problemer å anbefale dette til de mest følsomme hornene.

    Hilsen en som har drevet med hi-fi i 30år



    Jeg har testet dette og syns ikke det var store forskjellen. Det som betyr mer er hvilken preamp som benyttes og underlaget. Underlaget reagerer den stort på. Bare for å nevne det så er disse kt120-ampene de beste forsterkerne jeg har hatt og det med god margin. Du fatter ikke potensialet før du hører den med en åpen nok preamp.

    Plus:
    - Totalt støyfrie. (Både fra HT utganger og mekanisk.)
    - Så å si kald drift. (Bare håndvarm over trafoer.)
    - Superstabile. (Alle mine kt120 rør har vist nøyaktig 40mA i ett år og jeg har spilt mye.)


    Her var det jammen meg ikke mye aktivitet!
    Noen som har erfaring med å bytte sikringer (i Rogue Amp) til noe i HiFi-kvalitet? (Feks AMR eller HiFi tuning)

    Hva har dette eventuelt gjort for lyden?


    Hilsen,
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fin läsning zerostat! Kör du fortsatt i triode-mode? Vilka tfk-smårör är det du bruker med så gott resultat?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg bruker Telefunken <> ECC802s/12au7 og <> ECC803s/12ax7. Dette er 100k timers rør. Mine er helt Nye og er spilt 200 timer.

    Jeg bruker ultralineær. Dette passer bedre til mine HT'er.

    Dette er rett og slett en fantastisk forsterker. Makan til stillhet med DAC2 skal du lete lenge etter.

    Jeg har også funnet ut av Audioquest kabler i den litt dyre enden er suverene for komboen. Eks gamle SKY har enorm oppløsning! Synd at det er så mye "faik" av AQ. "Faik" låter forferdelig dårlig og har ikke noe å gjøre med AQ originaler.
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sitter och ger mina ny KT-120 speltid, men du världen för några fantastiska rör i Rogue. Lyst att testa fler smårör och sätter de du har upp på listan att utforska.

    Kul att du funnit en kabel-kombo du är nöjd med!
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sitter och ger mina ny KT-120 speltid, men du världen för några fantastiska rör i Rogue. Lyst att testa fler smårör och sätter de du har upp på listan att utforska.

    Kul att du funnit en kabel-kombo du är nöjd med!
    SKY gir en oppløsning av en annen verden!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn