Rognliens hifi-blogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har startet egen blogg! :)

    I en verden der hifi og gode musikkopplevelser blir en opplevelse i stadig mindre kretser, ønsker jeg å bidra med det jeg kan for å spre gleden til så mange som mulig.

    Jeg kommer fortsatt til å bidra også på audiofidelity.no ved behov, men ønsker altså også en mer uavhengig posisjon, der jeg kan benytte min erfaring, og la mine egne synspunkter slippe uhindret til.

    Velkommen til https://rognlien.wordpress.com/2015/09/02/oppstart/

    Imøteser deres kommentarer...! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Nå også blogger...!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.821
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bloggen lover bra, ryddig og oversiktlig oppbygd;)
    Så gjenstår det å se hva du fyller den med..:cool: Blir artig å følge:)

    gismo
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Skal følge med, blir spennende. Så ut som en ryddig side :)
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fint Håkon, skal følge med :).

    Hva skjer med audiofidelity.no fremover?

    Mvh
    JP
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir spennende dette Håkon! :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Fint Håkon, skal følge med :).

    Hva skjer med audiofidelity.no fremover?

    Mvh
    JP
    Det blir jo veldig opp til Knut; det med å satse på dette på nær full tid, er ikke alltid regningssvarende. Vi kommer til å ha en viss aktivitet gående, det er bare det at jeg ønsket mer litt mer aktivitet i hverdagen...! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Dette synes jeg er meget gøy! Har stort sett alltid etter å ha selv forsøkt produkt du har omtalt følt at dine omtaler stemmer meget bra.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fint Håkon, skal følge med :).

    Hva skjer med audiofidelity.no fremover?

    Mvh
    JP
    Det blir jo veldig opp til Knut; det med å satse på dette på nær full tid, er ikke alltid regningssvarende. Vi kommer til å ha en viss aktivitet gående, det er bare det at jeg ønsket mer litt mer aktivitet i hverdagen...! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Bra, snakkes!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Greit at tråden ble flyttet, men hadde det ikke vært mer relevant å legge den under hifi generelt inkl. bransjeaktører?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Virkelig en gladnyhet! Dette kommer jeg til å følge med på!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke ett Audio Note produkt blant de anbefalte..Nei, fy deg Håkon..Nå er du kjip.. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Ikke ett Audio Note produkt blant de anbefalte..Nei, fy deg Håkon..Nå er du kjip.. :)
    Ta det helt rolig, HCS, lista over anbefalte produkter er i jevn utvikling de første 2 - 3 ukene. Jeg bare valgte å gjøre den tilgjengelig før den var ferdig fylt ut. Det blir en dynamisk liste. Og selvsagt kommer det anbefalinger fra Audio Note-sortimentet...! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Kramer1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2012
    Innlegg
    199
    Antall liker
    71
    Sted
    Ytre Arna
    Torget vurderinger
    1
    Her kommer skrivefeil politiet ! Denne må rettes på.

    Monitor Audio V-LPS på anbefalte skal vel være musical fidelity....og parasound hint er vel halo
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Gratulerer med blogg! Men hvit mager skrift på svart bunn er ikke leservennlig!!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Her kommer skrivefeil politiet ! Denne må rettes på.

    Monitor Audio V-LPS på anbefalte skal vel være musical fidelity....og parasound hint er vel halo
    Strålende blikk! :)

    Skal rettes selvsagt. Mht. Halo Integrated, går den jo ofte under navnet Hint... Men jeg skal rette det opp. Mange takk, bare å si fra om det tråkler seg til. Men muligens er en kommentar under aktuell artikkel det rette stedet...?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med blogg! Men hvit mager skrift på svart bunn er ikke leservennlig!!
    Jeg synes egentlig det fungerer fint... Lurte lenge på helt normal svart skrift på hvit bunn. Og kanskje kan jeg gjøre det sånn, skal overveie det. Det er nå en gang sånn at svart bakgrunn er litt sånn hi-fi, liksom.... :cool:

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Blir spennende å følge.

    Litt kleint å gå live før du har oversatt WP malen vel? :D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    kommer du til å skrive omtaler av nye spennende produkter eller blir det en oppsummering av produkter du allerede har hørt?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Greit at tråden ble flyttet, men hadde det ikke vært mer relevant å legge den under hifi generelt inkl. bransjeaktører?

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Hehe, du blir nok en konkurrent til dette forum, med din nye blogg.

    Men, uansett hvor den havner her så vil nok jungeltelegrafen gjøre folk oppmerksom på hva du holder på med.

    Til Høvdingen; mer praktisk om du hadde lagt denne tråd der Håkon selv foreslår. Og "frykt" ikke Håkons blogg, for det ene drar det andre med seg - jo flere steder med godt hi-fi stoff jo mer lesning totalt sett :)
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Bra tiltak. Håper du også kommer til å teste og finne de gode kjøpene for oss som ikke legger all verden av kronasje i dette.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å følge.

    Litt kleint å gå live før du har oversatt WP malen vel? :D
    Det der er sikkert et bra innspill, og en soleklar avsløring av mine manglende grunnkunnskaper som blogger.... Får se på mulighetene her. I det daglige bruker jeg så mye engelsk i jobbsammenheng, at jeg i grunn ikke tenker over slike "bagateller"... :) Er det mye jobb, er det faktisk mulig jeg lar det være som det er, vi får se.

    Men takk for innspillet!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    kommer du til å skrive omtaler av nye spennende produkter eller blir det en oppsummering av produkter du allerede har hørt?
    Har svært god dialog med flere importører. Anmeldelser av nye produkter er allerede i gang, antar første reelle anmeldelse er klar i løpet av helga. Baserer meg på en ny artikkel ukentlig, så får vi se hvor lenge det holder, før jeg synes det blir for mye jobb... :-\

    Videre skal jeg holde en dynamisk "anbefalt"-spalte gående. Denne er under utarbeidelse, og ikke ferdig før om et par uker.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Greit at tråden ble flyttet, men hadde det ikke vært mer relevant å legge den under hifi generelt inkl. bransjeaktører?

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Hehe, du blir nok en konkurrent til dette forum, med din nye blogg.

    Men, uansett hvor den havner her så vil nok jungeltelegrafen gjøre folk oppmerksom på hva du holder på med.

    Til Høvdingen; mer praktisk om du hadde lagt denne tråd der Håkon selv foreslår. Og "frykt" ikke Håkons blogg, for det ene drar det andre med seg - jo flere steder med godt hi-fi stoff jo mer lesning totalt sett :)
    Skal virkelig ikke forsøke å være en konkurrent til dette glimrende forum!
    Først og fremst er det viktig for meg å understreke at min blogg er 100% ikke-kommersiell, inntil videre ønsker jeg virkelig bare skrive det jeg vil, når jeg vil. Skulle dette bli en enorm suksess :cool:, får jeg heller revurdere om et års tid, i så fall. For å vise goodwill overfor vår gode Høvding, har jeg i det minste meldt meg som støttemedlem her, oppfordrer andre til å gjøre det samme.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Bra tiltak. Håper du også kommer til å teste og finne de gode kjøpene for oss som ikke legger all verden av kronasje i dette.
    Det er definitivt et av mine mål, ja. Det blir anbefalinger av så vel brukte som nye produkter, også, men selvsagt vil noe av utstyret som omtales ha en ubehagelig prislapp. Vi er tross alt mange som liker å lese om Lamborghini og Mercedes... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Litt kleint å gå live før du har oversatt WP malen vel? :D
    Det der er sikkert et bra innspill, og en soleklar avsløring av mine manglende grunnkunnskaper som blogger.... Får se på mulighetene her. I det daglige bruker jeg så mye engelsk i jobbsammenheng, at jeg i grunn ikke tenker over slike "bagateller"... :) Er det mye jobb, er det faktisk mulig jeg lar det være som det er, vi får se.
    Det er ikke mye jobb å oversette. Det kan hende det allerede er gjort for den malen du bruker.
    Sjekk WP kontrollpanelet.

    Hvis du vil oversette selv er det bare å åpne alle mal-filene og bruk søk/erstatt, f.eks. 'Leave a Reply'.

    Jeg leser engelsk hele dagen men blir nok lettere OCD når jeg kommer over en blanding av Norsk og Engelsk. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Litt kleint å gå live før du har oversatt WP malen vel? :D
    Det der er sikkert et bra innspill, og en soleklar avsløring av mine manglende grunnkunnskaper som blogger.... Får se på mulighetene her. I det daglige bruker jeg så mye engelsk i jobbsammenheng, at jeg i grunn ikke tenker over slike "bagateller"... :) Er det mye jobb, er det faktisk mulig jeg lar det være som det er, vi får se.
    Det er ikke mye jobb å oversette. Det kan hende det allerede er gjort for den malen du bruker.
    Sjekk WP kontrollpanelet.

    Hvis du vil oversette selv er det bare å åpne alle mal-filene og bruk søk/erstatt, f.eks. 'Leave a Reply'.

    Jeg leser engelsk hele dagen men blir nok lettere OCD når jeg kommer over en blanding av Norsk og Engelsk. :)
    Har lett en del etter det, men finner ikke svaret på hvordan få de forskjellige detaljene i standardmalene over på norsk. En dag finner jeg det nok ut! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Grattis gamle ørn. Stå på, og gled gamle og nye venner med din dynamiske HIFI filosofi.

    Er vel forpliktet til å streife innom ukentlig.

    Med hilsen fra Knut Runar
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Håper du har øre for eldre klassikere? Det å stadig høre om den nye vinen, som i beste fall ikke er sur, blir anmasende og kjedelig. Hvorfor ikke trekke frem ting som gir lydmessig god gevinst i dag. På tross av alder.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Grattis gamle ørn. Stå på, og gled gamle og nye venner med din dynamiske HIFI filosofi.

    Er vel forpliktet til å streife innom ukentlig.

    Med hilsen fra Knut Runar
    Takker...! Søndag er det planlagt artikkel om Spendor... :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Håper du har øre for eldre klassikere? Det å stadig høre om den nye vinen, som i beste fall ikke er sur, blir anmasende og kjedelig. Hvorfor ikke trekke frem ting som gir lydmessig god gevinst i dag. På tross av alder.
    Jo, også dette er på planen. Utfordringen med det, er jo at det å få tak i brukt / gammelt utstyr, ikke er helt enkelt. Men i første omgang vil du finne en del slike produkter på min "Anbefalt"-flik, som er under oppfylling for tiden.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Vil det være mulig å komme med ønsker til testing? Har bla ikke lest noen norske tester om Luxman, Accuphase, Abrahamasen på mange år. Samt ville vært gøy å lest anmeldelsen av noe skikkelig tunge Mcintosh oppsett.
    Mvh Jan Espen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Vil det være mulig å komme med ønsker til testing? Har bla ikke lest noen norske tester om Luxman, Accuphase, Abrahamasen på mange år. Samt ville vært gøy å lest anmeldelsen av noe skikkelig tunge Mcintosh oppsett.
    Mvh Jan Espen
    Kom gjerne med ønsker. :)
    Antar det er mer rett å poste på mine bloggsider, bare sånn for ordens skyld. Skal snakke litt med importørene for merkene du nevner, de er litt underrepresentert i omtalene rundt omkring.
    Det vil dessverre bli et lite opphold i omtaler noen uker, jeg er bare én mann, og har litt for mange oppdrag i jobb fremover. Men kommer sterkt tilbake!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn