RoDa's vinylblogg - 2-ern ble en 5-er

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    gismo skrev:
    Som vanlig, flotte forklarende bilder med ditto tekst RoDa ;)
    Den blev lekker med denne syns jeg, og da lyden også blir lekker, ja da er du jo der da ;D ;D

    gismo
    Takker gismo.
    "Er der" ?? Hvem kjenner du med denne sjukdommen vi har som "er der"? ;D
    Alltid på vei, med konstant nytelse ;)

    R
    Nei da, kjenner ingen som "er der" sett ut fra den totale opplevelsen av sitt anlegg.
    Men tenkte da på denne enkelte investeringen alene ;D Den "er vel" der RoDa 8)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    OK. Så formeg at det kanskje ville bli vrient, siden det sikkert ikke skal rare flyttingen til før nåletrykket endrer seg et halvt gram hit eller dit?
    Ja, har hørt at de som ikke har VTF-justering på armen kan slite litt. Du skal flytte litt for at det blir et halvt gram og det er lett å småjustere på vekta, den er smooth på den medfølgende endestussen. :)
    Dessuten så er det nok tvilsomt at vi hører forskjell på 2,292 eller 2,303 gram?

    R
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    gismo skrev:
    Nei da, kjenner ingen som "er der" sett ut fra den totale opplevelsen av sitt anlegg.
    Men tenkte da på denne enkelte investeringen alene ;D Den "er vel" der RoDa 8)

    gismo
    Den er veldig "der" !!
    Research i forkant av kjøpet er veldig moro, og resultatet er frydefullt i dette tilfellet i alle fall.

    R
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Bruksanvisningen er veldig grundig og forteller alt du trenger å vite og litt til. Blant annet står det et tips om å sette skalaen til VTF på 3g for å frikoble fjæra inni mekanismen i stor grad. Ved å sette den på 3g får du også litt spillerom for finjustering av VTF.
    Interessant tråd, RoDa, men skjønner ikke helt dette med å frikoble fjære ved å sette skalaen til 3g. Etter min oppfatning er dette det stikk motsatte av å frikoble fjæra. Du strammer vel fjæra for å legge på VTF. Hvis det skal være noe poeng i å stramme den vil jeg tro det er for å minske eventuelle resonanser i fjæra.
    Ulempen derimot er at loddet kommer lenger fra pivotet og det øker treghetsmomentet.
    Siden du ikke virker redd for å prøve ut ting ville jeg satt fjæra til 0g og justert motvektsloddet nærmere pivotet. Deretter f.eks. til 0.5g for å få litt stram på fjæra osv. Kan være noe å hente der hvis du har ork til å prøve ut forskjellige settinger. Og så er det helt gratis ;)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok slik at VTF på maks frikobler fjæra,omvendt av man først tror. Lurte på det samme selv nemlig ;)

    mvh Filip
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    F.E. skrev:
    Det er nok slik at VTF på maks frikobler fjæra,omvendt av man først tror. Lurte på det samme selv nemlig ;)

    mvh Filip
    Når du har balansert ut armen legger du vel på VTF ved å stramme fjæra. Hvis den er "frikoblet" kan den jo ikke tilføre noen kraft imo.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dessuten så er det nok tvilsomt at vi hører forskjell på 2,292 eller 2,303 gram?
    Ja, hvis du har fingerspitzgefühl til elleve tusendelers nøyaktighet, kan du nok ta det med knusende ro. ;)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    F.E. skrev:
    Det er nok slik at VTF på maks frikobler fjæra,omvendt av man først tror. Lurte på det samme selv nemlig ;)

    mvh Filip
    Når du har balansert ut armen legger du vel på VTF ved å stramme fjæra. Hvis den er "frikoblet" kan den jo ikke tilføre noen kraft imo.
    Det trodde æ og,men saken e at fjæra e innkoblet ved f.eks 0 gram og baklodd balanserer armen.Så justerer man VTF vha rattet og slakker dermed fjæra som virker motsatt vei av hva man først trur,den virker oppover,dvs løfter headshell opp,forrvirrende ikkje sant ::) Skjønte ikkje bæra først når æ justerte på min RB600

    mvh Filip
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    F.E. skrev:
    Det trodde æ og,men saken e at fjæra e innkoblet ved f.eks 0 gram og baklodd balanserer armen.Så justerer man VTF vha rattet og slakker dermed fjæra som virker motsatt vei av hva man først trur,den virker oppover,dvs løfter headshell opp,forrvirrende ikkje sant ::) Skjønte ikkje bæra først når æ justerte på min RB600

    mvh Filip
    OK. Er det slik det henger sammen. Da blir det litt sens i det. Takk for opplysningen, Filip. Har alltid trodd det var motsatt.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.442
    Antall liker
    449
    Torget vurderinger
    2
    Det trudde æ og,stussa når æ justerte VTF til 3gram(førr å få 2,5 på 103R) og æ syns det blei heilt "løst" ::) Skal ta å stille VTF på maks og justere inn vha vekta på min AT33EV,sjekke om det e noe å hente,kan tru at det spille bedre enn med fjær innkobla.E nu en ting som e sikkert,VTF vil ikkje endre sæ med mindre tyngdekrafta endre sæ :eek: ;)

    mvh Filip
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    emotikon skrev:
    WilhelmW:
    Du som har den rimeligste VPI`n- er du fornøyd med armen og måten den fungerer på inkl. korrekte innstillinger etc?
    Jepp! Jeg er storfornøyd! ;D Kan sjølsagt godt tenke meg til en Aries II, men må nok prioritere andre ting også. Som RoDa sa, kjærring og unger...og hus.

    mvh. VilhelmW
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    FZ skrev:
    Interessant tråd, RoDa, men skjønner ikke helt dette med å frikoble fjære ved å sette skalaen til 3g. Etter min oppfatning er dette det stikk motsatte av å frikoble fjæra. Du strammer vel fjæra for å legge på VTF. Hvis det skal være noe poeng i å stramme den vil jeg tro det er for å minske eventuelle resonanser i fjæra.
    Ulempen derimot er at loddet kommer lenger fra pivotet og det øker treghetsmomentet.
    Siden du ikke virker redd for å prøve ut ting ville jeg satt fjæra til 0g og justert motvektsloddet nærmere pivotet. Deretter f.eks. til 0.5g for å få litt stram på fjæra osv. Kan være noe å hente der hvis du har ork til å prøve ut forskjellige settinger. Og så er det helt gratis ;
    Takker.
    Det stemmer som F.E. skriver at fjæra er oppovervirkende og dermed slakk på maks VTF.
    Men jeg har tenkt å eksperimentere litt fremover som du skriver. Gratis og i verste fall lærerikt. :)

    Mvh
    Rolf
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    Så får vi se om jeg stopper her eller fortsetter på denne tweakede veien videre.. :D











    Mvh
    Rolf

    Hvilke modifikationer kan man mere lave på sådan en P5. Jeg mente egentlig at du med subplatter, kontravægt og TT PSU havde været hele vejen rundt. Hvad kan du ellers finde på?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei hebri

    En annen platematte, mange leverandører her
    En ny platter, acryl, også mange leverandører
    Eventuelt bytte armkabel, incognito eller noen andre

    Alltid mye å finne på med en Rega ;D ;D

    Mvh
    Rolf
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    RoDa skrev:
    Hei hebri

    En annen platematte, mange leverandører her
    En ny platter, acryl, også mange leverandører
    Eventuelt bytte armkabel, incognito eller noen andre

    Alltid mye å finne på med en Rega ;D ;D

    Mvh
    Rolf
    Jeg sad netop og kiggede på Groove Tracers acryl tallerken igår.

    Giver det mon et godt resultat i forhold til den originale tallerken? Groove Traceren er jo lavet til at bruge uden måtte.

    Og nyt tonearmskabel? Bliver det godt? Jeg ved at vores Rega importør her i Danmark fraråder det på det skarpeste. Ifølge ham er det en frygtelig dårlig ide.


    Hvad kan man ellers finde på?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes de endringer jeg har gjort så langt er rene forbedringer uten å endre for mye på "The Rega Sound".
    Etter hva jeg kan lese om Akryltallerken så gjør den lyden annerledes, og jeg er redd det blir i en retning jeg ikke liker... ::)
    Derfor tenker jeg mer på å bytte ut filtmatten, noe som i alle fall er reversibelt og ikke koster for mye penger.

    Nå det gjelder bytte av kabler så styrer jeg unna.
    Tror ikke på at det kan bety så mye for lyden, samt at det ikke er et reversibelt tweak på samme måte som de andre jeg har gjort.
    Det skal være mulig å sette P5en min tilbake i original stand. :)

    Mvh
    Rolf
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    Jeg synes de endringer jeg har gjort så langt er rene forbedringer uten å endre for mye på "The Rega Sound".
    Etter hva jeg kan lese om Akryltallerken så gjør den lyden annerledes, og jeg er redd det blir i en retning jeg ikke liker... ::)
    Derfor tenker jeg mer på å bytte ut filtmatten, noe som i alle fall er reversibelt og ikke koster for mye penger.

    Mvh
    Rolf
    Enig i deg her Rolf. Har full forståelse for at det er moro og tweake, men mange av oppgraderinger ute i den store verden er så langt unna Rega «filosofien» at jeg tror mange hadde vært bedre tjent med å kjøpe en annen fabrikat vinylsnurrer.
    Det dummeste jeg ser er en P3, som er pimpet ut av denne verden. Er vel da mye bedre å heller kjøpt seg en P5, P7 eller flippe ut og ta den helt ut med en P9 ;D Da snakker vi fart, driv og spenning.

    Er stor tilhenger av «The Rega house sound»
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Enig i at det ikke er smart å kjøpe Rega og modde vekk Regalyden. :)
    Synes jeg har klart å beholde de sterke sidene på min.
    Nå er jeg på mattejakt..... :D



    Men på tide å ta kvelden.
    Skylder på Finn M at det ble sent ;)











    Natta

    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    RoDa skrev:
    Nå er jeg på mattejakt..... :D
    Godt fornøyd med det settet (2 matter **) fra fo.Q som jeg nevnte i: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php /topic,14185.msg998991.html#msg998991. Se også annen tråd som jeg linket til der. Har selv ellers kun prøvd en tykkere- og en tynnere gummimatte lånt fra to eldre spillere, og Regas filtmatte selvsagt.

    (men mulig det blir som noen sa her en gang: at når man etter en tid veksler tilbake til originalmatta, så oppleves det også som en oppgradering :) )

    Edit: ** med to matter, på hhv 1mm og 2mm, gir det jo en ørliten mulighet til en slagts vta-on-the-fly justering på hele 1mm ;) )
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for tips, zimon.
    Jeg synes 1290,- er litt vel heftig for matte(r).
    Skal se om jeg klarer å rote opp et slags overblikk over hva som finnes og som jeg vurderer.
    Ikke hold pusten :D

    R
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    RoDa skrev:
    Takk for tips, zimon.
    Jeg synes 1290,- er litt vel heftig for matte(r).
    Skal se om jeg klarer å rote opp et slags overblikk over hva som finnes og som jeg vurderer.
    Ikke hold pusten :D
    1290 er sikkert mye for et par matter, men ... mattene kan nå tross alt "gjenbrukes" med andre spillere enn Rega sine...om så kjem i hus. :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    En annen mulighet, denne synes jeg er litt spennende :)

    Herbie's Audio Lab - Way Excellent II

    Omtale:
    http://www.positive-feedback.com/Issue46/herbie_mat.htm

    Produsent:
    http://herbiesaudiolab.net/ttmat.htm




    R
    Har en slik i skuffen her RoDa. Synes den gjør min P9 og P5 mere livløs en standard Rega matte. Det låt en anelse mer stille i mellom notene på P5 men dreper litt av farten og drivet i Rega lyden med filtmatten.
    Send meg en PM, så kan du låne den om du vil teste.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vidar P skrev:
    Synes du burde begynne å bruke mer energi på hva du skal spille på din Rega heller enn hva du skal modde på den RoDa!
    Takk for omtanken. ;)
    Jeg tilhører de som synes musikkdeling er mest givende in real life. Å snakke musikk på forum gir meg ikke like mye.
    Det har likevel blitt mer interessant etter Spotify og Youtube. Jeg søker kontinuerlig etter ny musikk og synes som mange andre at dette er selve formålet og hensikten med hobbyen.
    Men for meg er HFS først og fremst et hifi-forum, og da med fokus på utstyret som gjengir musikken.
    Derfor blir ikke denne tråden en samling youtube-klipp eller spotify-linker.
    Det er en tråd som omhandler min introduksjon til platespiller som kilde og de erfaringer jeg gjør meg i forhold til oppgraderinger og lek med spillere.
    Jeg har lært vanvittig mye og fort grunnet hjelp og tips her inne fra, og uten denne tilegnede kunnskapen hadde det ikke vært mye godlyd å få fra platespilleren min.

    Så jeg respekterer at du synes jeg skulle bruke energien min på annet enn det jeg gjør, men jeg driter likevel i hva du synes. ;D

    Mvh
    Rolf
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    RoDa skrev:
    En annen mulighet, denne synes jeg er litt spennende :)

    Herbie's Audio Lab - Way Excellent II

    Omtale:
    http://www.positive-feedback.com/Issue46/herbie_mat.htm

    Produsent:
    http://herbiesaudiolab.net/ttmat.htm

    R
    Har en slik i skuffen her RoDa. Synes den gjør min P9 og P5 mere livløs en standard Rega matte. Det låt en anelse mer stille i mellom notene på P5 men dreper litt av farten og drivet i Rega lyden med filtmatten.
    Send meg en PM, så kan du låne den om du vil teste.
    Herlig digiman, takker så mye!
    Du har PM.

    Grunnen til "researchen" er jo å vurdere om det er like greit å kjøpe en ny originalmatte eller en aftermarket versjon.
    Å kunne låne for å teste er gull!


    Mvh
    Rolf
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Så jeg respekterer at du synes jeg skulle bruke energien min på annet enn det jeg gjør, men jeg driter likevel i hva du synes.  ;D

    Mvh
    Rolf
    Takk for hyggelig svar; da ser jeg iallefall bort fra muligheten til mer inspirasjon, inputs og teasere på musikk i denne tråden fra deg skjønner jeg. Forhåpningene om rom for tweaking ved siden av deling av musikk/vinyl var forresten hyggelig ment.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vidar P skrev:
    RoDa skrev:
    Så jeg respekterer at du synes jeg skulle bruke energien min på annet enn det jeg gjør, men jeg driter likevel i hva du synes. ;D

    Mvh
    Rolf
    Takk for hyggelig svar; da ser jeg iallefall bort fra muligheten til mer inspirasjon, inputs og teasere på musikk i denne tråden fra deg skjønner jeg. Forhåpningene om rom for tweaking ved siden av deling av musikk/vinyl var forresten hyggelig ment.

    Ikkeno er svart-hvitt, VidarP, og det var poenget med svaret mitt også. ;)
    Jeg deler det jeg føler for, og jeg har et par musikktanker i hodet samtidig som mye annet er oppi der. ;)
    Hovedpoenget mitt er at det ikke kan trekkes slutninger om hva jeg/du/hvemsomhelst driver med basert på hva vi skriver om på HFS.
    Noen har enorm kunnskap om musikk og det er en fryd å lese om det, selv vet jeg nærmest nada. Men liker å høre musikk da. :D
    Jeg hadde hyggelig besøk på søndag og snurret mange plater, med innlagt kabelbytte. Til alt overmål var jeg selv på besøk i går og fikk musikk servert sammen med kaffe og kaker, denne gang med innlagt bjellelek.

    Mvh
    Rolf
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    En av kandidatene:

    The Funk Firm - Achromat

    Omtale:
    http://www.tnt-audio.com/accessories/funk_e.html

    Produsent:
    http://www.thefunkfirm.co.uk/page21/page21.html

    3mm versjonen som er aktuell. Som vanlig grunnet ønsket om 100% reversibelt og muligheten til å sjekke ut virkningen sammen med original.
    ...
    Smaken er som baken ... jeg har ikke klart å «like» Achromat (3 mm) på min Thorens. På den andre siden liker jeg den i sammenhengen tidvis utskjelte sorbotanmatta fra Audioquest. Rent mekanisk gir Achromat mindre støtte for skeive skiver og jeg ble heller ikke helt komfortabel med den harde overflata mot vinylplatene mht støv og skitt (det knaste for mye, som egentlig tyder på et støvproblem men likevel ...). Lydlig synes jeg det ble mindre ro og kontroll (dvs omtrent det samme som andre kan beskrive som mere livlig og «musikalsk»).

    Achromatta mi (i sort) er evt disponibel for utprøving, send evt en PM.

    mvh
    KJ
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    KJ skrev:
    RoDa skrev:
    En av kandidatene:

    The Funk Firm - Achromat

    Omtale:
    http://www.tnt-audio.com/accessories/funk_e.html

    Produsent:
    http://www.thefunkfirm.co.uk/page21/page21.html

    3mm versjonen som er aktuell. Som vanlig grunnet ønsket om 100% reversibelt og muligheten til å sjekke ut virkningen sammen med original.
    ...
    Smaken er som baken ... jeg har ikke klart å «like» Achromat (3 mm) på min Thorens. På den andre siden liker jeg den i sammenhengen tidvis utskjelte sorbotanmatta fra Audioquest. Rent mekanisk gir Achromat mindre støtte for skeive skiver og jeg ble heller ikke helt komfortabel med den harde overflata mot vinylplatene mht støv og skitt (det knaste for mye, som egentlig tyder på et støvproblem men likevel ...). Lydlig synes jeg det ble mindre ro og kontroll (dvs omtrent det samme som andre kan beskrive som mere livlig og «musikalsk»).

    Achromatta mi (i sort) er evt disponibel for utprøving, send evt en PM.

    mvh
    KJ
    Hei

    Takk for god info og tilbud.
    Sender PM.

    Mvh
    Rolf
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg likte Acromat veldig godt på min P-25. Jeg brukte den sammen med Iron audio akryltallerken. Jeg opplevde spilleren som rolig, nyansert og uanstrengt dynamisk med denne.

    Sorbothansaken til Audioquest likte jeg ikke. Syntes den låt slapt, seigt, unyansert og 'gumpete' basstungt.

    Smaken og baken med andre ord.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Zomby ang Audioquest matta, opplevde lyden tung, seig,treg, men den funker muligens bedre på andre spillere?

    Destiny.. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg gjort meg opp en mening om Herbie's Way Excellent Mat II takket være digimans utlån.
    (KJ sin Achromat er også på vei så jeg kan sikkert si noe om de to mot hverandre etterhvert)

    Det er MANGE som roper over hverandre om hvor fantastisk Herbie's er.
    Dessverre kan jeg ikke si det samme etter å ha prøvd den mot original (og utskjelt) filtmatte.

    Herbie's er veldig bra i bassen, strammer opp og forteller litt mer om hva bassen er, altså detaljert.
    Toppen dempes og blir nesten borte sånn at støyen også blir mindre, positivt synes noen.
    For meg blir dette en ujavn presentasjon og først og fremst overdempet og piss kjedelig. Kan jo liksågodt høre på cd-er... :-X

    Igjen; For meg, skal vinyl være morsomt og livat å høre på. Det skal gi meg noe jeg ikke får gjengitt med cd-platene.
    Da er liv og sprut og fart og spenning elementer som må være med. Med Herbie's dør lyden ut, mens med original filtmatte får musikken nytt liv. Mye smak og behag dette, men det er i alle fall noen ord om hvordan jeg opplever det.

    Tar på de gamle filttøflene, eller som en på vinylengine sa: "ridiculous static attack monster felt crapola" og spiller videre. 8)






    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn