RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Impulskjøp, noen tusenlapper, ikke veldig gjennomtenkt.
    Men det dukket da opp en mail og så var det så enkelt å trykke på kjøp.
    Om ikke annet så ser det litt stiligere ut enn det som er der i dag.

    Bananer med gjengede beskyttelseshetter. Første gang jeg har sett.
    Virkelig god kvalitetsfølelse og det føles som de sitter godt med bra «bitt» i terminalene.
    01-IMG_3878.jpg


    Netting er lekkert, både på AuPairene til Evo, modellene til Lagga og på kabler. Micro Air og greier i den gode lyds tjeneste.
    02-IMG_3876.jpg


    Atpåtil et kvalitetssertifikat! Blir ikke dette bra så vet ikke jeg.
    03-IMG_3880.jpg


    Tre meter for å rekke der de skal sno seg mellom forsterker og høyttalere. Bananer i begge ender. Slanke nok til å passe inni søylene på stativene.
    05-IMG_3879.jpg

    06-IMG_3881.jpg



    Dongerikablene må vike, nykommeren har buktet seg inn på plass.
    07-IMG_3882.jpg
    08-IMG_3883.jpg


    Ferdig terminert og klart for lytteinntrykk. Tøff jobb med rørforsterker i varmen, men noen må gjøre den.
    10-IMG_3884.jpg
    11-IMG_3885.jpg

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er litt nysgjerrig på inakustik sjøl. Men også de der Fana Audio sakene :)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.351
    Antall liker
    5.457
    Sted
    Moss
    Gratulerer med nye kabler R.I.
    Ha en god sommer, oppe i skogen ;) :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp! Her lukter det lakk og lær mens man smådasker hverandre på unevnelige steder med Inakustik kabler 😆
    Det der er vel egentlig ikke en sekt Karmana?
    Høres mer ut som en swingersklubb på et unevnt boligfelt på Hamar vest.😜

    Jeg tenkte noe mer i denne retningen
    tumblr_c8ed18084aab22c9e8ae9ea4b1b61cd9_3bebf8d5_400.gif

    Som man ser taes det stadig opp nye medlemmer. 😆
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er litt nysgjerrig på inakustik sjøl. Men også de der Fana Audio sakene :)
    Tenkte det samme sjøl. Men tror både salgsverdi og eierglede er litt større med Bowers & Wilkins enn Bjørnars & Werners.
    Et tips er å abonnere på nyhetsmail fra Lydglede.no 😉😊

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Så fine ut de kablene der :) -er det LS-204?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for all respons og kommentarer!

    Høyttalerkablene er et 3m sett In-Akustik LS-204 XL Micro Air Referenz :)
    Kjapt og godt levert fra Lydglede.no (y)

    04-IMG_3875.jpg

    6 ledere med 2,62 kvadratmillimeter tversnitt. Tett på 8mm2 til pluss og minus altså. Likevel oppleves de som relativt smidige.
    Det mest utfordrende er å kunne sno dem der de skal ligge uten å tvinne opp det som tvunnet er. Men ikke mye stress det heller.
    Bananpluggene som nevnt helt rå! Godt "bitt" og både ser og oppleves som god kvalitet. Samme med selve kabelen og byggekvaliteten og utseendet.
    Veldig bra! :cool:

    Det er lenge siden jeg sluttet å tro på reelle hørbare forskjeller (av betydning) på fornuftig konstruerte kabler.
    Canare 4S11 fra Blue Jean Cable som jeg har nå, regner jeg som fornuftig konstruert, bare så det er sagt.
    Nå har jo siden det Blue Jeans Cable "jumped the shark" og kommet med Iconolast som du kan kjøpe til over 30.000,- for et 3m sett.

    In-Akustik opplever jeg at satser mye på tekniske data og målinger for kablene sine. Physics not voodoo. :D

    Men. Jeg tok en sånn god gammel "lytt på anlegget med en kabel, bytt og lytt på anlegget med en annen kabel" type lyttestund.
    Lit sent på kvelden når temperaturen er lavere og strømkvaliteten er bedre. :unsure::D
    Volumkontrollen er ikke rørt mellom de to, men det går noen minutter mellom hver lytting. Skal helst ikke slå av og på en rørforsterker uten noen minutter mellomrom. 5-10 min tipper jeg det ble.

    Bruker to låter til å beskrive det jeg hørte.

    Sophie Zelmani - All About You


    Endringene med In-Akustik i anlegget:
    - Opplever å høre et større lydbilde, mer rom.
    - Jeg hører mer av strengene, delt opp i mer detaljer. Finmasket og rikere på detaljer.
    - Lydbildet har flere lag bakover, mer innsikt.
    - Det som skjer i låten, f.eks bassanslag er tydeligere plassert i lydbildet. Høyttalerne er ikke flyttet på noen måte, bare så det er sagt.
    - Jeg hører mer variasjon i stemmen, nyanser, og både konsonantene og vokalene hennes får henge lengre i rommet.

    Dire Straits - You And You Friend


    Endringene med In-Akustik i anlegget:
    - Tydeligere og mer innsikt i forløpet til tonene. Anslag, midtparti, utklinging. Spesielt utklinging oppleves mer tilstede.
    - Det skjer mer inni musikken, mer detaljer, rikere.


    Generelt
    Gjengivelsen er løftet et hakk. Det er mer hifi og teknisk, kanskje, men uten at det oppleves som oppstykket eller unaturlig.
    Det er tvert imot mer sammenhengende og forståelig. Steely Dan som @Atlerovik spilte for meg på hans supre anlegg er nå lettere å få tak på og nyte.
    Har ikke helt fått "fot" for den låten før nå.
    Jeg opplever ikke LS-204 XL som avvikende i klang eller tiltet i frekvensgang. Den høres ganske så rett gjennom ut. Mer rett gjennom enn kabelen den ble lyttet på opp mot.

    09-IMG_3886.jpg




    Er det virkelig forskjeller? Hører jeg virkelig en forskjell?
    Opplevelsen er reell, men hva er årsaken til det?
    Har noen tanker om det. I'll be back :)



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Enig med blues, en kabel revisjon kan bidra til å øke lyttegleden 👍🏻😁
    Reelle opplevelser skal man ikke kimse av, men heller "enjoy the new ride" enn å fundere så mye på hvorfor opplevelsen øker..bare å konstatere, man kaster lett bort mye verdifull lyttetid på sånne øvelser 😉

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nå er du på glid! 😊 Blue Jean-evangeliet er under revisjon (?)
    Morsom og interessant lesning fra en edruelig og fornuftig mann som deg. 😊
    Glid og glid, Fru Blom. 😅
    Det jeg skrev er nettopp ikke så "edruelig". Kun beskrivelser av to låter som er lyttet på med forskjellige kabler i anlegget.
    Om opplevelsen, og dermed beskrivelsen, har noe å gjøre med lyden fra anlegget med de forskjellige kablene... Vet ikke.

    Enig med blues, en kabel revisjon kan bidra til å øke lyttegleden 👍🏻😁
    Reelle opplevelser skal man ikke kimse av, men heller "enjoy the new ride" enn å fundere så mye på hvorfor opplevelsen øker..bare å konstatere, man kaster lett bort mye verdifull lyttetid på sånne øvelser 😉 mvh
    Øke lyttegleden, helt enig. Det er nettopp hva jeg erfarte. Men jeg er sånn skrudd sammen at hvorfor er spennende å avklare.
    Mulig det kaster bort mye lyttetid, hvis man ikke liker å lytte etter sånt. Men det er nok minst like sannsynlig at man kaster bort mye penger på å ikke gjøre det.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Glid og glid, Fru Blom. 😅
    Det jeg skrev er nettopp ikke så "edruelig". Kun beskrivelser av to låter som er lyttet på med forskjellige kabler i anlegget.
    Om opplevelsen, og dermed beskrivelsen, har noe å gjøre med lyden fra anlegget med de forskjellige kablene... Vet ikke.



    Øke lyttegleden, helt enig. Det er nettopp hva jeg erfarte. Men jeg er sånn skrudd sammen at hvorfor er spennende å avklare.
    Mulig det kaster bort mye lyttetid, hvis man ikke liker å lytte etter sånt. Men det er nok minst like sannsynlig at man kaster bort mye penger på å ikke gjøre det.

    mvh
    Æh, vi bruker midler/penger på så mye rart allikevel i hverdagen så om det går noen unødvendige kroner på denne gleden "so be it" !! det kunne vært verre enn å kaste de på forbedrede opplevelser 😎

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kabelforskjeller.
    Kanskje er kabler igjen i siget og noe som kjøpes? Mulig. Virker som det er mindre diskusjoner om temaet.
    Mitt kabelkjøp er gjort av flere årsaker. Blue Jeans sank litt i eierglede. Et besøk hos en hyggelig forhandler startet noen tanker om et fornuftig alternativ. En epost gjorde det lett å bestille. Tanker om å gjenbesøke lytting på kabler. Ønske om økt eierglede og ro foran anlegget.

    Forskjeller?
    Lyttebeskrivelsene er ment som et eksempel på hva jeg hører når jeg lytter etter forskjeller. Jeg hører forskjeller. Men jeg tror ikke nødvendigvis på at det er forskjeller i lyden fra anlegget. At det er forskjeller som er store nok til å være hørbare. At det er forskjeller som er mulig å høre hvis jeg ikke vet hva jeg lytter til.
    Jeg tror mer på at de opplevde forskjellene er summen av så mye som skjer oppi knollen at det ikke går an å - uten å legge ned mye ressurser - bekrefte at det er en virkelig endring som har skjedd der utenfor knollen.
    Jeg tror at der det oppstår forskjeller som er reelle og har en viss størrelse, handler det om kabler som er "feilkonstruerte" sånn at de påvirker lyden eller at det er kabler som kobles mellom "feilkonstruerte" apparater som i for stor grad påvirkes av forskjeller på kabler. Men ingen kan ta fra meg min opplevelse, motsi min beskrivelse av opplevelsen eller kreve bevis fra meg.
    På samme måten som jeg ikke kan kreve at min opplevelse godtas som bevis på reelle forskjeller.

    Rettferdiggjøre et kabelkjøp
    De ser bra ut. De er 30 cm lengre og passer bedre. Firmaet oppleves som passelig no bullshit. Jeg opplever en forbedring i lyden fra anlegget, selv om jeg ikke tror på det. Så lenge jeg ikke ødelegger ved å sammenligne med øynene igjen så beholder jeg den opplevde forskjellen. Aller mest så er det en opplevelse av mer feel good når jeg hører på musikk. En irrasjonell greie, kan godt hende, men likevel en greie. Jeg sammenligner det med plassering av subwoofer. Hjelper nada om det er umulig å høre at den står plassert på ene siden av anlegget. Jeg "hører" det uansett og må derfor plassere den midt mellom høyttalerne. Ja, det er litt sprøtt å kjøpe høyttalerkabler som ikke gjør lyden annerledes, og dermed betale for en forskjell som kun sitter mellom egne ører? Nja, må nok tillate meg å tro at det er litt forskjell i alle fall. 😅

    Hjemmebane
    Det har blitt vanligere å snakke om hifi-forskjellene i heimen, altså i egen anleggstråd. Mest venner der, og ikke innafor å utfordre eller diskutere realismen i det som beskrives av forskjeller. Der kan en kabel som gir så mye mer og bedre bass at du ikke trenger subwoofer leve i fred og hylles. Eller natt og dag forskjeller på ting som kanskje ikke er mer forskjellige enn natt og dag i Tromsø en 23.juni. Om et diskusjonsforum blir bedre av at slike ting ikke diskuteres? Det kan sikkert diskuteres. Lurer litt på hva de salige som ikke hører forskjell på kabler skal få, @bluesbreaker?
    Salige er de som sørger, for de skal trøstes.
    Salige er de ydmyke, for de skal arve jorden.
    Salige er de som ikke hører forskjell på kabler, for de skal ...?


    Her en som lukket øynene og innrømmer hva som da skjedde.


    Fint om ikke dette tas alt for seriøst
    Veldig fint om dette ikke medfører en helvetes storm og kabeldebatt
    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ikke så seriöst herfra, og jeg synes det er hyggelig att det lyttes og innrømmes att det gjøres, som jeg har sagt og kommer fortsette si, riktig kabel på riktig sted kan være med å löfte ett godt oppsett til ett meget godt oppsett, the devil is in the details...at kabler ikke alltid er verdt hva de koster er også hevet over enhver tvil!! så la folk glede seg med hva de velger og prioriterer, det hyggelige er at det deles opplevelser 🙂

    mvh
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Salige er de som sørger, for de skal trøstes.
    Salige er de ydmyke, for de skal arve jorden.
    Salige er de som ikke hører forskjell på kabler, for de skal ...?
    Hei Roda! Selvfølgelig kan det være forskjell på kabler. Ikke på alle og ikke i alle anlegg kanskje. Det var først når jeg fikk anlegg av en viss kvalitet at jeg hørte det selv. Men så kan det også meget godt hende at ikke alle hører forskjell. Jeg har en teori om at på samme måte som noen er tonedøve og andre musikalske så finnes det de som hører det jeg kaller klangfarger i lyden som andre ikke hører. Noen vil kalle det gullører. På samme måte tror jeg helt sikkert at noen hører forskjell på kabler og andre ikke.
    En klassisk pianist vil høre meget godt om han spiller på et Steinway flygel eller ikke. Andre ville ikke høre om han så spilte falskt. 😂
    UC?

    I din Salig..... rekke kan jeg dermed legge til følgende linje, hentet fra antikken:

    "Ve de plattføtte, for de skal jevne jorden"

    Tenk litt på den fordi den har flere lag...😉
    God natt!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så må jeg gratulere RoDo, nærmest som siste mann ser det ut til😎🤣
    Leser dine gode og grundige beskrivelser og kjenner meg lett igjen👍🏼
    Kablene du har kjøpt er vel samme som er koblet opp her trur jeg, bare at jeg har spader

    IMG_5990.jpeg

    IMG_5993.jpeg

    InAkustik er solide og gode saker, seriøst og velspillende kabler, så JA….. det ER forskjeller og herlig er nå det tycker jag😉🎶
    Ble lekkert hos deg😍

    gismo
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke så seriöst herfra, og jeg synes det er hyggelig att det lyttes og innrømmes att det gjøres, som jeg har sagt og kommer fortsette si, riktig kabel på riktig sted kan være med å löfte ett godt oppsett til ett meget godt oppsett, the devil is in the details...at kabler ikke alltid er verdt hva de koster er også hevet over enhver tvil!! så la folk glede seg med hva de velger og prioriterer, det hyggelige er at det deles opplevelser 🙂
    mvh
    Jeg opplever at du har endret litt ståsted fra noen år siden, hvor det var mer oppe i dagen at det er opplevelsene som er viktigst og ikke om det faktisk er forskjeller. Den gangen det var en fjern alt i oppsettet, type Holfi Magician og Finite Elemente Ceraball og det ble - etter hva jeg husker - opplevd en forbedring.
    Du skriver det forsåvidt ikke ut her heller, årsaken til at en kabel kan løfte en oppsett fra godt til meget godt. Hvorfor er det sånn at det løftes. Opplevelse eller forskjeller.

    Vi hifikarer er ganske gode på å beskrive endringer som forbedringer, og de er nettopp ofte opplevd som forbedringer. Uansett er det engasjerende og som du skriver hyggelig at det deles. Jeg er ikke spesielt fan av at egne opplevelser beskrives som almenngyldige og at det er forskjeller på sånn og sånn basert på hva man selv erfarer. Men der tror jeg vi to er temmelig bra på linje. :)






    Hei Roda! Selvfølgelig kan det være forskjell på kabler. Ikke på alle og ikke i alle anlegg kanskje. Det var først når jeg fikk anlegg av en viss kvalitet at jeg hørte det selv. Men så kan det også meget godt hende at ikke alle hører forskjell. Jeg har en teori om at på samme måte som noen er tonedøve og andre musikalske så finnes det de som hører det jeg kaller klangfarger i lyden som andre ikke hører. Noen vil kalle det gullører. På samme måte tror jeg helt sikkert at noen hører forskjell på kabler og andre ikke.
    En klassisk pianist vil høre meget godt om han spiller på et Steinway flygel eller ikke. Andre ville ikke høre om han så spilte falskt. 😂
    UC?
    I din Salig..... rekke kan jeg dermed legge til følgende linje, hentet fra antikken:
    "Ve de plattføtte, for de skal jevne jorden"
    Tenk litt på den fordi den har flere lag...😉
    God natt!
    For å sette det jeg tolker at du skriver litt på spissen, så er det kun de med gode ører - gullører? - og anlegg av en viss kvalitet som hører forskjell på kabler.
    Forsterket av en selvfølgelig til at det er forskjell på kabler. Ikke minst å trekke sammenheng mellom tonedøve og de som ikke hører forskjell på kabler. Har ikke skjedd så mye på de siste 17 år når det gjelder diskusjoner. 😂 Regner med det ikke er helt sånn ment, men det kan likevel fremstå litt den veien. 🙂
    Min omskriving av en av setningene dine er:
    Men så kan det også meget godt hende at det ikke er forskjell.

    Det jeg opplever som størst forskjell på i tilnærming (i de forskjellige leirene) er at det å høre forskjell ikke nødvendigvis er ferdig med det.
    Er man kabelforskjellhørende så hører man forskjellen, betaler de hundre- eller tusenlappene det medfører og lever godt videre basert på sin seende forskjellshøring.
    Er man kabelforskjelltvilende så hører man (kanskje) forskjellen, tenker litt at det er jo litt merkelig og sjekker ut på flere måter, spesielt med øynene igjen, og finner ofte ut at det som ble opplevd/hørt som en forskjell ikke er så lett å peke ut når testingen blir mer kontrollert.
    Runddansen fortsetter med påstander om at blindtest ikke virker av forskjellige årsaker, det må lyttes over tid, det er en unaturlig måte å høre på, og så videre.
    Men enn så lenge - fortsatt - så er det de som hører disse forskjellene som sliter mest med å vise at det er reelle forskjeller.
    Ikke reelle opplevelser - som jeg jo selv beskriver at jeg har og koser meg med - men reelle forskjeller.

    Fiolinister er nok ikke like flinke som pianister?
    UC? Problemet til disse var at de ikke fikk se.

    Regner med du tenker på denne tråden, angående de plattføtte?
    " Som en gresk filosof uttalte: "Ve de plattføtte (de uvitende, eller skal vi kanskje si A4 menneskene?) for de skal jevne jorden". Og en flat jord fyllt med bare A4 mennesker hadde blitt dørgende kjedelig. "
    Jeg ser det nok annerledes enn din fremstilling. Men vi kan ikke alle være enige, og det ville vært kjedelig. Det er vi enige om. :D
    Det var jo ganske så gøy å se dokumentar på Netflix om de som mener at jorden er flat. 😅







    Så må jeg gratulere RoDo, nærmest som siste mann ser det ut til😎🤣
    Leser dine gode og grundige beskrivelser og kjenner meg lett igjen👍🏼
    Kablene du har kjøpt er vel samme som er koblet opp her trur jeg, bare at jeg har spader
    InAkustik er solide og gode saker, seriøst og velspillende kabler, så JA….. det ER forskjeller og herlig er nå det tycker jag😉🎶
    Ble lekkert hos deg😍

    gismo
    Takk for gratulasjon. Angående disse beskrivelsene, som er hva jeg opplevde da jeg lyttet: De varer fortsatt, jeg synes fortsatt det er et løft i gjengivelsen når jeg hører på musikk og det oppleves som verdt kronene. Men jeg tror ikke på at det skjer (kun) på grunn av det som kommer ut av høyttalerne, og jeg må innrømme at om det faktisk er en reell forskjell i lyden så er den nok liten i forhold til den totale opplevelsen. Sannsynligvis noe av grunnen til at jeg velger å ikke kjøpe kabler til kjellerjobb-besparelse-summer også.
    Du mener det ER forskjeller, jeg mener det i alle fall ER opplevelser og holder døren på gløtt for at det kan være litt forskjeller. Litt på gløtt.

    Bra du bytter ut de kablene der. Kablene er de samme som jeg har, men noe av det dummeste du kan gjøre er å kjøpe dem med spader.
    BFA-bananene har vannvittig mye større kontaktflate og leder derfor signalet betydelig bedre fra kabelen til høyttalerterminalen. Blir som å bytte fra krøttersti til seksfelts motorvei. :cool:🤩

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg opplever at du har endret litt ståsted fra noen år siden, hvor det var mer oppe i dagen at det er opplevelsene som er viktigst og ikke om det faktisk er forskjeller. Den gangen det var en fjern alt i oppsettet, type Holfi Magician og Finite Elemente Ceraball og det ble - etter hva jeg husker - opplevd en forbedring.
    Du skriver det forsåvidt ikke ut her heller, årsaken til at en kabel kan løfte en oppsett fra godt til meget godt. Hvorfor er det sånn at det løftes. Opplevelse eller forskjeller.

    Vi hifikarer er ganske gode på å beskrive endringer som forbedringer, og de er nettopp ofte opplevd som forbedringer. Uansett er det engasjerende og som du skriver hyggelig at det deles. Jeg er ikke spesielt fan av at egne opplevelser beskrives som almenngyldige og at det er forskjeller på sånn og sånn basert på hva man selv erfarer. Men der tror jeg vi to er temmelig bra på linje. :)
    Det er fortsatt opplevelsene som er viktigst for undertegnede, men jeg söker vel mer det enkle! dvs gode enkelt komponenter sammen framfor tweaks som lett endrer komponentenes egenart/klang i samspillet...har tweaka meg bort flere ganger jeg og kanskje kommer jeg gjøre det igjen, men som det er nu..er ikke det med tweaks og andre remedier noe interessant som jeg gidder bruke tid på. For meg er en kabel en "komponent" i kjeden som enten er, eller kan være med...å bidra til å löfte opplevelsen.
    Siden jeg ikke har byttet noe på innsiden mellom öra, bare på utsiden mellom komponentene og høyttalerene, gav f.eks Luna Cables valg av materialer og konstruksjon en forskjellig og forbedret opplevelse enn Vertere gjorde (begge eminente på sin måte) jeg valgte de jeg trives lydmessig best med...men så er jeg litt jålete også blitt, lydmessig treff, bruker vennlig/solid og designet spiller inn i mine valg også når det gjelder kabler!
    Jeg har sluttet å leve mitt hifi-liv basert på hva andre måtte mene og der har jeg truffet godt i min hifi hverdag med tanke på de kompromissene man tar!
    Du er velkommen innom for en lytt selv..om hva det er jeg holder på med 🙂

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn