RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.810
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Holmestrand
    Etter å ha fulgt RoDa i mange år er jeg helt sikker på at han finner det som passer. Kanskje noe som vil overraske oss andre en smule.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du har nok rett, @HCS :)

    Vel, altså, denne fjernkontrollen er på en armlengdes avstand og tilhørende forsterker står på toppen av racket.

    IMG_7439.jpg

    IMG_7440.jpg

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En skokk rør i denne, eller nei, men et drøyt dusin i alle fall 😬

    Smårør
    IMG_7402.jpg
    2 stk 12AU7EH - som kan byttes med 12AU7, ECC82, E82CC, ECC8025
    2 stk 12BH7EH - som kan byttes med 12BH7
    Regner med EH står for Electro-Harmonix

    Foran de fire vippebryterne for biasjustering av de åtte utgangsrørene.

    Ett enslig rør, likeretter?
    IMG_7403.jpg
    1 stk 6SN7GTB - som kan byttes med 6SN7GT, 6H8C, ECC32, 6N8P

    Så firerbanden pr kanal
    IMG_7399.jpg
    KT88 - som kan byttes med 6550EH, KT88EH, 6550, KT90, KT100, KT120
    eller om du vil, vippebryter bak som åpner for
    EL34 - som kan byttes med 6CA7, EL34EH
    Det går tydeligvis litt sport i å skrive EH her :LOL::rolleyes:

    Biasjustering ved å vippe og holde en av de fire bryterne opp eller ned, så justere med skrujern til biasmeteret viser rett innstilling.
    Det lyser ved det røret som justeres.

    IMG_7404.jpg

    mvh
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Oppgitt til 80 watt i Ultralineær modus, typisk 100 watt står det noen steder hva nå enn det betyr.
    Regner med effekten varierer med type utgangsrør som benyttes.
    50 watt i triode.

    Det ble altså en Cayin CS-100A som min første integrerte rørforsterker.
    (Hadde en gang en MingDa MC-3 forforsterker, og noe andre greier med et og annet rør oppi)

    IMG_7401.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Nå som du er ute av skapet, klør det i stumpen enda, eller vil du finne roen med denne? Oversatt : hvordan er lyden? :D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke veldig innholdsrik bakdel. Men det åpner bare for å flytte vekk head-fi fra hovedanlegget :rolleyes:

    Tre linjeinnganger, mulighet for ekstern pre og en utgang for subwoofer som jeg regner med i praksis er pre-out.
    (Hvis den ikke er filtrert for høye frekvenser da..)

    Jeg har så langt kun koblet til 4 Ohm, men skal sjekke ut hvordan den høres ut via 8 Ohm også.

    IMG_7407.jpg IMG_7408.jpg

    Baktung så det holder, regner med det er innholdet her som sørger for det.
    Gode trafoer er tunge trafoer?

    IMG_7406.jpg

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er nok ofte ideen det, god kvalitet på trafo = tyngde. En rørforsterker er gjerne mer sammensatt en transistor alternativ. Med rør, typr rør, hvordan kretsen er konstruert, kvalitet på trafo, oppvarming osv. Men en blir fort glad i disse små nykkene. Litt som forskjell med vinyl kontra cd :giggle:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk :)

    Kløen er stilnet enn så lenge. Mange muligheter til å justere lyden med denne.
    Foreløpig er UL en klar vinner her, men kanskje lærer jeg å sette pris på triode også etterhvert.

    Masse krefter, masse bass, ...og så har jeg ikke så mange andre sterke inntrykk ennå.
    Kommer nok.

    Har ikke tweaket mer enn å sette på en liten sirkel for å dempe lyset i volumhjulet ;)

    IMG_7405.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tror dette er bra greier Roda. Gratulerer med den. Min første røramp var også Cayin KT88. Men dengang het den Spark. Hadde den noen måneder før det ble 300B. Som jeg hadde i ganske mange år.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.205
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Blir spennende å høre hva du synes når du har fått lekt deg litt med den 😃
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.810
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Holmestrand
    Oppgitt til 80 watt i Ultralineær modus, typisk 100 watt står det noen steder hva nå enn det betyr.
    Regner med effekten varierer med type utgangsrør som benyttes.
    50 watt i triode.

    Det ble altså en Cayin CS-100A som min første integrerte rørforsterker.
    (Hadde en gang en MingDa MC-3 forforsterker, og noe andre greier med et og annet rør oppi)

    Vis vedlegget 648039
    Se der ja.
    Et spennende valg som jeg så vidt har tenkt på selv.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for gratulasjoner (y)

    Må innrømme at jeg var litt bekymret angående krefter.
    Det var nok på grunn av feil hukommelse.. :rolleyes:
    Jeg trodde LM Audio 501IA også hadde 8stk KT88.
    Men den hadde jo 4 stk KT120, den.

    2-IMG_4880.jpg
    Så da var det kanskje andre grunner til at den ble opplevd som litt for svak i bassen på mine Vienna Mozart SE.


    Men med de Cayinske KT88ene er det ingen grunn til bekymring.
    Makan til trøkk nedover. Om det er helt korrekt skal jeg ikke mene for mye om, men det er moro å høre hvordan C1 spiller bass nå.
    Vel å merke når det lyser rødt UL på fronten, orange lys og triode er ikke like imponerende. Må som sagt lytte meg inn på kvaliteten til triode og ikke bare høre den manglende utstrekningen på fløyene.

    IMG_7401-001.jpg

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Morsomt å høre at C1 responderer godt på rør. Vurderer sterkt rør til C4ene.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor plutselig rør Roda?
    Jeg var en gang i en kjeller i Halden, må vite. ;)

    En gang må jeg forlate Audionet og SAM har også vært tenkt.
    SAMen er kranglete ved påslag når den reiser herfra og kom derfor hjem igjen etter salg en gang.
    Da ble den stående da, og NAD måtte reise i stedet.
    Men, enten får jeg selge den billig eller fikse den lille kranglete oppførselen før den forlater. Ikke hast.

    Jeg har digget - og digger - den litt nøkterne og nøytrale lyden fra SAM G2.
    Men jeg digger også ofte rørlyden og det siste puffet har Icon Audio rørbufferet gitt.
    Når det er så mye mer musikk å få ved å putte inn et par rør mellom DAC og forsterker, da må jeg bare sjekke ut enda flere rør.

    Med i vurderingen er også at jeg nok spiller mer musikk som drar nytte av tilgivelse i lyden enn (tidvis brutal) ærlighet.

    Jeg liker "alltid beredt" med transistor, alltid på og klar til musikk. Men jeg skal da klare å slå på forsterkeren når jeg vil spille og tåle noen minutters oppvarming.
    Trur eg. :cool:

    mvh
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.243
    Antall liker
    9.477
    Torget vurderinger
    2
    Husk bare at Trioe spiller lavere enn UL om du bare switcher om , for sammenligning må volumet justeres. Fantastiske høyttalere de Dynaudioene du har, kan godt være de trenger de ekstra watten du får i UL. 4 Ohm spiller best hos meg, men volumet blir ikke likt med 8ohm , så volumet må igjen justeres ved sammenligning. TungSol KT 120 har samme karakteristikk dom TS KT88 men tåler større spenningsving og dermed litt mer effekt å gå ut, om strømforsyningen følger med.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Rør å dynaudio brukes enormt mye i andre land.. som noen sier er octav populært spesielt på messer osv.. men det har jo slått seg rot i Norge at store Hegel er tingen på dynaudio.. mye rart man skal tro på 😂

    Komboen Hegel h300 og dynaudio focus 160 ga I allefall meg stygga på Hegel.. og ikke imponert av focus.. men med en Onkyo a9000r og en Peachtree 220i så var focus ikke dumme :) de kom for kort sammenlignet med buchardt s300mk2 vel og merke.

    Var veldig skeptisk til at Heed skulle bli suksess her på Pandion 20, for der også sies det at det må veldig mye effekt til for å spille bra.. vel.. den er mythbusted den også.. 2x60 Heed watt spiller fantastisk og er mer enn nok i bøtter å spann :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    men det har jo slått seg rot i Norge at store Hegel er tingen på dynaudio.. mye rart man skal tro på 😂
    Det er et faktum at Dynaudio responderer svært godt på effekt. C1 feks kan med hell kombineres med 400W forsterkere. At Hegel seilet opp som en kombovinner her til lands har nok mer med tidligere forhandler av begge ovennevnte merker å gjøre enn at Hegel er en spesielt godt match med Dynaudio. Om du tar både mine C4 og Evidence oppgitt til 400 og 550 watt IEC så ser man at tydelig på lydtrykk og effektmålinger at det nødvendigvis må foregå en kompresjon selv ved relativt moderate volum om ikke man har tilstrekkelig med kraftreserver og headroom i trinnene. Har prøvd disse høyttalerne sammen med fire forskjellige effekttrinn fra 250-300-600-1200W og lydkvaliteten økte markant med de to kraftigste. Bruker man rør kan kanskje kompresjonen skjules litt i rørets karakteristikk, men den er der.

    Med tanke på hvor gode mange forsterkere er i dag er det kun lommeboka som er unnskyldningen for å holde igjen på effekt. Vel, det er nå min observasjon og mening. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Oppgitt til 80 watt i Ultralineær modus, typisk 100 watt står det noen steder hva nå enn det betyr.
    Regner med effekten varierer med type utgangsrør som benyttes.
    50 watt i triode.

    Det ble altså en Cayin CS-100A som min første integrerte rørforsterker.
    (Hadde en gang en MingDa MC-3 forforsterker, og noe andre greier med et og annet rør oppi)

    Vis vedlegget 648039
    Gratulerer!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er et faktum at Dynaudio responderer svært godt på effekt. C1 feks kan med hell kombineres med 400W forsterkere. At Hegel seilet opp som en kombovinner her til lands har nok mer med tidligere forhandler av begge ovennevnte merker å gjøre enn at Hegel er en spesielt godt match med Dynaudio. Om du tar både mine C4 og Evidence oppgitt til 400 og 550 watt IEC så ser man at tydelig på lydtrykk og effektmålinger at det nødvendigvis må foregå en kompresjon selv ved relativt moderate volum om ikke man har tilstrekkelig med kraftreserver og headroom i trinnene. Har prøvd disse høyttalerne sammen med fire forskjellige effekttrinn fra 250-300-600-1200W og lydkvaliteten økte markant med de to kraftigste. Bruker man rør kan kanskje kompresjonen skjules litt i rørets karakteristikk, men den er der.

    Med tanke på hvor gode mange forsterkere er i dag er det kun lommeboka som er unnskyldningen for å holde igjen på effekt. Vel, det er nå min observasjon og mening. :)
    Sa aldri at de ikke funker og responderer på mye effekt, men de MÅ ikke ha 3000w for å funke slik som det påstås av flere..

    På HFS så er det 99% at de må ha effekt og funker ikke på rør, mens på andre fora i andre land er det motsatt :)

    Så ikke ment som fasit , bare en bemerkning :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for gratulasjoner :)

    Fortsatt UL her, men har vært innom 8 ohm utgangene på forsterkeren såvidt.
    Mener å høre en noe slappere og varmere lyd der, men at det er mer krefter og kontroll med 4 ohm utgangene.

    Vet ikke om dette stemmer med målingene av impedansforløpet.
    stereophiledync1.JPG

    Ellersmessig er det å bli kjent med lyden fra forsterkeren, og hvordan den fungerer i praksis.
    Hvor lang tid den trenger for å varme seg opp til godlyd etter påslag og ikke minst hvilke mangler den har for å levere MPS - most pleasing sound.
    Noe som vil være grunnlag for fremtidige valg av rør :cool:
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det får'n si. RoDa på rørkjøret er artig lesning. Men som langvarig avhengig ser jeg godt linjene du trekker ut her. Det er jo så mange muligheter med den forsterkereren. Du kan få låne et sett Svetlana EL34 SED, for å prøve den kombinasjonen. Samt litt andre rør som kan påvirke signaturen i litt forskjellige retninger.. 😉

    Mvh lassemann ☺
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det får'n si. RoDa på rørkjøret er artig lesning. Men som langvarig avhengig ser jeg godt linjene du trekker ut her. Det er jo så mange muligheter med den forsterkereren. Du kan få låne et sett Svetlana EL34 SED, for å prøve den kombinasjonen. Samt litt andre rør som kan påvirke signaturen i litt forskjellige retninger.. 😉

    Mvh lassemann ☺
    Det hadde vært helt fantastisk, lassemann!
    Et sett på denne er jo åtte (!!!) stk da....
    Men nettopp KT88 vs EL34 er noe av det jeg ønsker å finne ut av i denne forsterkeren. 😊
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært helt fantastisk, lassemann!
    Et sett på denne er jo åtte (!!!) stk da....
    Men nettopp KT88 vs EL34 er noe av det jeg ønsker å finne ut av i denne forsterkeren. 😊
    Tenkte meg det RoDa.. Jeg har 8 matchede rør så klart.. 😉

    Mvh lassemann ☺
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med rør - det er jo en gøyal verden :) Hadde en CS-88 en gang, landet på at EL34 gav den behageligste lyden... KT88 kunne ofte 'skrike' litt ved pådrag... Blir artig å følge reisen din videre :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Er dette bare en omvei mot 300B Roda? Det er jo det som er den riktige rørlyden. KT88, låter som transistor. Men det kan være greit å ta den omveien. Og av og til tar jeg meg i å savne lyden av 300B.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med rør - det er jo en gøyal verden :) Hadde en CS-88 en gang, landet på at EL34 gav den behageligste lyden... KT88 kunne ofte 'skrike' litt ved pådrag... Blir artig å følge reisen din videre :)
    Takker
    Hadde samme erfaring fra før, med PrimaLuna. Men det kan virke som at de trives bedre når de ikke presses.
    Jeg tror de fire pr kanal gjør at de ikke kommer til skrikeområdet så lett.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er dette bare en omvei mot 300B Roda? Det er jo det som er den riktige rørlyden. KT88, låter som transistor. Men det kan være greit å ta den omveien. Og av og til tar jeg meg i å savne lyden av 300B.
    Den gyldne omvei, rett linje på mål er ikke like arti. Trur eg.
    Ganske sikker på at 300B betyr andre høyttalere, og da er det plutselig en omvei til :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.449
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her var det ikke mye skrikelyd fra KT88, nei.
    I går befant vi oss plutselig i RoDa-huset litt nedi Østfold-Viken. Gismo å`n je. Takk til Gismo for hyggelig reisfølge.
    Den alltid opplagte RoDa tok i mot oss med et varmt smil. Fordi vi er ansvarsbevisste mht Coronafaren, holdt vi oss unna kyss,klapp & klem. Gjestene ble godt mottatt og traktert med pizza av ypperste slag, og smakfull kaffe etterpå.
    Gismo hadde et ærend, og jeg slang meg med, for dette var en gylden anledning til å teste MoFi-versjonene av de beste Dire Straits-platene på det nye RoDa-anlegget.
    :cool:;)
    juli roda anlegg rack.jpg


    Anlegget er tidligere godt beskrevet i tråden, så det får holde med noen bilder.
    RoDa har som kjent lett litt etter en passende rørforsterker, og ganske nylig kom en Cayin på plass.
    En gedigen sak med "mætt i" rør, og muligheter for å benytte mange ulike rør og kombinasjoner.
    Finish og byggekvalitet virker tillits-vekkende.
    juli roda cayin.jpg

    Rega ruler hos RoDa:
    juli roda rega rp40.jpg


    Vi fikk høre mye annet enn DS selvsagt, og jeg hadde også med meg den "vanlige" LPn som jeg pusher der jeg farer.
    1594225511486.png

    Jepp. Det var riktig "bite" i Telen til Lou Reed.
    Jennifer Warnes sang om den bortrømte hesten så tårene sto i øyekroken og armhårene sto som grisebust. Det låt veldig bra.

    Dette er et kompakt anlegg med de relativt små Dynaudio C1. Det spilte likevel ganske stort, og som jeg også har hørt før, forsvant C1 for øynene. En god kvalitet. Lyden "slapp" nærmest fullstendig. Ikke boks-høyttalerlyd i det hele tatt.
    Det en kan si om lyden ellers, er at det låt veldig homogent og balansert. Ikke noe bajasseri, men heller ikke slik at det er kjedelig eller tannløst. Det låt rent og klart oppover i frekvensene, men mer glitter og stjernestøv har vært hørt andre steder.
    Mellomtone/stemmer låt naturlig.
    Bassen var av meget god kvalitet, selv om den selvsagt ikke var kjellerdyp eller fysisk gripende. Det var IKKE slik at jeg tenkte at her må det handles inn sub, -brennkvikt. Langtifra.
    Det er ingen tvil om at Cayin gjør jobben sin med Dynaudio C1. Såpass bra at det neste en bør vurdere er enda bedre kilder.
    Det er mer å hente, men neppe i samme prisleie som både digital og analog kilde befinner seg. Jeg tror RoDa er veldig nærme å maxe "Bang for The Bucks" her. Et deilig anlegg, hvor særlig høyttalerne er delikatesse, slik jeg opplever det.

    juli roda gismo.jpg

    Dire Straits på MoFi gruste selvsagt både japanpress og Bob Ludvig, -og nå har jeg det skriftlig fra Knopfler-entusiasten sjøl.:ROFLMAO:
    Tusen takk for at jeg fikk komme å høre RoDa.. Det var veldig trivelig å treffes igjen.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lite er som spontanbesøk med hemmelige ærend, og innlagt Dire Straits duell :D (y) :cool:
    Takk for besøk og fine ord. Snakkes plutselig.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.637
    Antall liker
    32.559
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her kan jeg bare signere og slutte meg til blues sine ord om både turen, verten, bespisning, anlegget, lyden, dueller og hemmelig ærende😎😂
    Takker og bukker både blues for tur ( ble litt drøy, men byttsann) og hyggelig selskap og da ikke minst RoDa for gjestfriheten og hemmelig utført oppdrag😎😂🤣
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har solgt unna litt, må jo finansiere kjøp av Dire Straits på MoFi :LOL:
    Finn dått no fungerer så bra! Denne gangen rakk jeg ikke å legge ut på HFS, borte vekk ble alt på kort tid og nesten uten pruting.
    SAM ble riktignok verdens billigste, men jeg synes det er greit siden den har en trøblete oppførsel ved påslag noen ganger.
    Likevel tenker jeg at 150,- pr mnd i 13 år er greit som utgift for forsterkeren.
    Rart at ikke jeg skal eie en Audionet SAM lengre da.....

    haifai-001.jpg



    Super service fra NAT, med tydelige svar, fungerer godt for å gi ro angående kjøpet og forskjellige rørtyper.
    Jeg synes også den spiller helt supert med KT88. Har fått testet 8 ohm utgangene, men foretrekker 4 ohm etter rask lytt.
    Kan kanskje endre seg ved lengre lytting. Samme inntrykk angående Triode og UL, altså at UL er foretrukket.

    haifai.jpg IMG_2440.jpg


    Det har tatt litt tid å "lande" anlegget igjen etter jeg endret på høyttalersiden. Men får satse på at det blir rolig en stund fremover nå.

    IMG_2439.jpg IMG_2436.jpg



    Lurer litt på å bytte ut racket med en benk.
    Sånn at jeg kan skjule alt utenom rørforsterker og platespiller på toppen.
    Noe ala Stockholm fra IKEA

    Skjermbilde.JPG



    mvh RoDa


    IMG_2438.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Heldig du som kan få plass til alt en en benk. Skulle jeg hatt benk hadde det blitt modellen "Raufoss" fra Snekker Andersen &, søn. Med andre ord, klumpete men stygt. Men usikker på om lukket benk uansett er veien, for meg.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn