|
RoDa skrev:Ny dag, nye muligheter!
I dag skinner høstsola, hvilke høyttalere skal jeg kjøpe/selge/bytte da....
Var det noen som ropte?RoDa skrev:Pingle du og, alt under hundre er femi sies det!![]()
![]()
Nå må du snart skjønne det RoDa - QUAD ESL-63RoDa skrev:Ny dag, nye muligheter!
I dag skinner høstsola, hvilke høyttalere skal jeg kjøpe/selge/bytte da....
Takkeratonal skrev:Grattis med SF`ene, de er jammen flotteDe eneste SF`ene jeg har hørt er Extrema, og de låter meget bra.
Jo, Extrema`ene er visst kjent for å måtte matches med omhu. Han karen jeg hørte dem hos kjørte dem med en Adyton, tror det er Cordis 1.8. Ingen pusteproblemer der, fin klang.RoDa skrev:Takkeratonal skrev:Grattis med SF`ene, de er jammen flotteDe eneste SF`ene jeg har hørt er Extrema, og de låter meget bra.
Kan jeg godt tenke meg de gjør 8)
Har også hørt at de skal være helt utrolig tungdrevne?
Før jeg bytter ja... Må være kjapp da! ;Datonal skrev:Men så var det dine SF som er fokus her da ;D Kanskje mulig å lytte til dem en gang (før du rekker å bytte igjen ;D ) Evt. i sammenheng med SEAS-visitten?
Et bra eksempel på at ho og hennes musikere har flere siderRoDa skrev:Slag i trynet
Sonus Faber Grand Piano Domus har vist seg å være motsatt av hva jeg forventet når det gjelder rock og trøkk!
Rammstein (Herzelied-Asche-Heirate), Kraftwerk (TDF Soundtrack-Elektro Kardiogramm), Bremnes (Live-Søvngjengersken), Kanye West (808-Love Lockdown), Metallica (Metallica-The Unforgiven-Enter Sandman, og så One fra ..and), Alice in Chains (Dirt-Would) og Audioslave (Audioslave-Like a Stone) som et lite utvalg. Her er GPene direkte sinna og tøffe i trynet. Bassen trøkker så det er hysterisk moro, samtidig som lyden videre oppover understreker hva bassen legger opp til. Det som overrasker mest er hvor hardtslående og rappe de er i bassen, vel vet jeg at SAM har kontroll... men han har aldri hatt sånn stålkontroll som nå. :
Hvorvidt det bare er Bass from Moss, den direkte koblingen til gulvet med spikes eller en vinglete frekvensgang som lager effekten tør jeg ikke vedde på ennå, men hoi så kult det er 8)
De som (fortsatt?) tror ho Kari kun e snill og forsiktig kan forresten sette på Månestein og første spor.![]()
Detta høres veldig bra ut RoDaRoDa skrev:Ikke trenger jeg hjelm, og ikke får jeg bakoversveis med hårmanken min heller, Destiny ;D
Disse Grand Piano har litt "Dynaudio-diskant", faktisk.
Tilstede i lydbildet, men ikke fremtredende. Kan virke litt mørk og tilbaketrukket, men likevel så høres alle detaljer.
Låter også mykt og fyldig i ordenes mest positive betydning, altså ikke tynn pistrete diskant.
Tett på målet i alle fall, ja.HEL skrev:Spennende. Føler du at du har kommet i mål på bassfronten?
Har du prøvd Brubecks Take Five, trommepartiet midt i?
Hehe, du ser nå ut som en cd rigg au du sølvpilen ;D ;DDestiny skrev:Detta høres veldig bra ut RoDaRoDa skrev:Ikke trenger jeg hjelm, og ikke får jeg bakoversveis med hårmanken min heller, Destiny ;D
Disse Grand Piano har litt "Dynaudio-diskant", faktisk.
Tilstede i lydbildet, men ikke fremtredende. Kan virke litt mørk og tilbaketrukket, men likevel så høres alle detaljer.
Låter også mykt og fyldig i ordenes mest positive betydning, altså ikke tynn pistrete diskant.satser på at du har truffet riktig med høyttalervalget nå.
Nå trenger du bare å innvestere i en god cd rigg så er du i mål
Destiny..![]()
Da gjenstår bare å få alle til å bruke de samme uttrykkene for å beskrive lyd, og til å oppfatte dem på samme måte. Burde være lett.RoDa skrev:Beskrivelser av lyden er mer verdt enn hvem som vinner konkurransen.![]()
Ja særlig. Hvordan vil du finne fellesnevneren for en anmelder fra beste vestkant, med "lyder meget oppløst og dynamisk" i forhold til en fra Øssfoll med "spellær som ville hælvete" som definisjon på samme lyden?? ;D ;D ;DDazed skrev:Da gjenstår bare å få alle til å bruke de samme uttrykkene for å beskrive lyd, og til å oppfatte dem på samme måte. Burde være lett.RoDa skrev:Beskrivelser av lyden er mer verdt enn hvem som vinner konkurransen.![]()
![]()
To sider av samme sak, det.pengesluk skrev:Ja særlig. Hvordan vil du finne fellesnevneren for en anmelder fra beste vestkant, med "lyder meget oppløst og dynamisk" i forhold til en fra Øssfoll med "spellær som ville hælvete" som definisjon på samme lyden?? ;D ;D ;DDazed skrev:Da gjenstår bare å få alle til å bruke de samme uttrykkene for å beskrive lyd, og til å oppfatte dem på samme måte. Burde være lett.RoDa skrev:Beskrivelser av lyden er mer verdt enn hvem som vinner konkurransen.![]()
![]()
Det forutsetter jo at jeg fremdeles har dem.pengesluk skrev:- og Dazed blir snart et sett fortenner i manko... ;D ;D
Vi får finne ut av det på høsttreffet til helga.pengesluk skrev:Edit; Courtesy of "Forsvareren av blåmuggost, strykekvartetter og superdiskanter"!
Tror jeg dauær ;D ;Dpengesluk skrev:Da må vi lage en Norsk-Øssfollsk ordbok:
Oppløst, detaljert; Spellær som ville f......
Dynamisk, kontrastrik; Spellær som ville f......
PRAT; Spellær som ville f......
Dynamikken i "apekister" (Liker ikke helt uttrykket. Hvem er i såfall apen?RoDa skrev:Forstår liksom ikke helt hvordan det kan være så stor variasjon på "apekister" i opplevd dynamikk :![]()