Jeg tenkte mer på et utgangspunkt for å finne produkter å lytte til, da.RoDa skrev:Jeg TROR ikke det er så enkelt, og er en "lytt i eget anlegg og du skal høre" kind of guy.Dazed skrev:Marantz SA-11S1 ser ut til å bruke NPC SM5866AS dac-chip. Kanskje du får "lyden din" hvis du klarer å grave frem en D/A-converter som bruker den eller en annen/nyere NPC-chip?![]()
Det viste seg å ikke være så fryktelig lett. jeg googlet litt, men fant ikke stort, er jeg redd. Det kan ha noe med saken å gjøre at den dac-en er for SACD/DSD, kanskje, og at det ikke er så mange separate dac-er som støtter det. (Men jeg trodde at selve chippene ofte kunne det. ...Nuvel.)RoDa skrev:Det er et bra tips, Dazed. Vet ikke hvor lett det er å finne modeller med samme DAC-chip?
Tenker veldig hardt på det, impulse!impulse skrev:Du er jo blitt en Rega-mann, og Roy Gandys nyeste DAC sies jo å være et kanonkjøp, så hva med å begynne der?
Denne koster kun 7995kr og jeg TROR den er like god eller bedre enn Meridian G08.2 / Linn Majik / Audio Analogue Maestro / Rega Saturn , som jeg har hatt tidligere. Dette blir ren jetting, da jeg ikke har testet de opp mot hverandre, men Audiolab 8200CD er KLART bedre enn Rega DAC (har begge for øyeblikket), som igjen er omtrent like god som Rega Saturn.RoDa skrev:Jeg er redd det kan bli nedgradering helt til jeg har glemt lyden av Mara'n ;DDazed skrev:Kloke ord!RoDa skrev:Budsjettet åpner ikke for DAC til 8-10k, det er også for meg mer interessant om jeg kan finne en DAC til ca 5k jeg liker lyden av. Er mer interessert i at det spiller musikk slik som jeg liker det enn at det skal være bedre/best. I den divisjonen jeg leker i så er ikke superfidelity aktuelt uansett.![]()
Likevel er jeg slett ikke overbevist om at det vil oppleves som noen nedgradering.![]()
Korttidsminnet lenge leve.
Det er også noe av grunnen til at jeg vil ha Mara'n vekk, intet cd-drivverk og CDene i esker, da trenger jeg ikke tenke på om jeg har en løsning med bedre digitallyd jeg kan bruke....
Hvis ikke blir det fort tre kilder og å trekke frem CDer eller SACDer for lydkos, det får holde med vinyl. 8)
Nå lurer jeg på å selge racket mitt også, har holdt krampaktig på det en stund nå til tross for at det er for lite plass i det ....
Skjønner lysten din RoDa, jeg kjenner den jeg også ;D ;DRoDa skrev:Står en ART G3 med EPS på børsen nå, GJETT om jeg har lyst på den.. ;D;D
Kan jo hende lottoen går inn på lørdag da.... :-\
"Komplett" som i at "det følger mer nok deler til å lage en dac med en fungerende Toslink-inngang samt USB", ja. Den må bare bygges sammen først.Ludo skrev:Ligger en komplett Buffalo II med USB -> I2S tilkobling på brukt'n til en latterlig pris...
Takk for innspill.jonas skrev:Audiolab 8200CD er KLART bedre enn Rega DAC, som igjen er omtrent like god som Rega Saturn.
Audiolab klarer kunstykket å låte like analogt som Rega, men låter klart bedre da den innehar mer rytme, dynamikk og oppløsning. Bassen er mer deffinert og har bedre skyv. Mellomtonen er himmelsk. Diskanten låter mer oppløst og har bedre fremdrift. Mer dybde og bredde i lydbilde. Spiller med nydelig flyt, som bare meget dyre CD spillere kan. Rega DACen er utrolig god, det samme gjelder Bel Canto DAC 1.5, men Audiolab har høynet listen ytterligere med god marginRoDa skrev:Takk for innspill.jonas skrev:Audiolab 8200CD er KLART bedre enn Rega DAC, som igjen er omtrent like god som Rega Saturn.
Hva legger du i "klart bedre enn"?
Smaken er så forskjellig at jeg liker bedre lydbeskrivelser enn ordet "bedre"![]()
RoDa skrev:Faen, du har SAM og du.... ;D
Spennende, men hjemlån er ikke enkelt med denne, dansk importør for Norge?
RoDa skrev:....og der fløy racket, sattan det gikk fort![]()
Er det noe av det samme som et huggormår, sluket? Eller mer som et år med gode avlinger og mye godt enda i vente?pengesluk skrev:Det er RoDa år i år
Mere som lemen..cybervision_ skrev:Er det noe av det samme som et huggormår, sluket? Eller mer som et år med gode avlinger og mye godt enda i vente?pengesluk skrev:Det er RoDa år i årBlir artig å følge veien, RoDa!
Fan hva du står på nåda ;D og dessuten har jeg ingen tro på at vinul er bedre enn diginul bare så det er sagt.RoDa skrev:....og der fløy racket, sattan det gikk fort![]()
HCS skrev:Roda = mean... Playing his fucking machine... 8)
;D Må ta bedre bilder av Marantzen da.... :Canales skrev:det er takket være bildekvaliteten, det, roda.
Jepp her oppe i Finnmarka e d lemen år, det er så E6'en er tapesert med skitten helt inn til Tana bru, Og kjører du uheldigvis med vinduet oppe hører du skrikene etterhvert som gummien ruller over småtrollene.pengesluk skrev:Mere som lemen..cybervision_ skrev:Er det noe av det samme som et huggormår, sluket? Eller mer som et år med gode avlinger og mye godt enda i vente?pengesluk skrev:Det er RoDa år i årBlir artig å følge veien, RoDa!
jan#jan skrev:HCS skrev:Roda = mean... Playing his fucking machine... 8)
Bare måtte ........... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Den har for tykke skillevegger til å være Expedit. Dessuten går de lange platene utenpå de korte, og ikke omvendt som de gjør på Expedit.JanR skrev:Lassemann sin er vel samme som jeg bruker til lp's. (tror jeg)
Expedit heter de vel.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/09064/
/jan
Nyere expedit har tynnere skillevegger, de gamle (aner ikke om det het expedit) hadde tykkere. Noe ala mitt gamle "rack"Dazed skrev:Den har for tykke skillevegger til å være Expedit. Dessuten går de lange platene utenpå de korte, og ikke omvendt som de gjør på Expedit.JanR skrev:Lassemann sin er vel samme som jeg bruker til lp's. (tror jeg)
Expedit heter de vel.
/jan
(Ingen Ikea-ekspert, men hadde samme idé, og sjekket.)![]()
Har en vag følelse av at de du sikter til het "Lack". kan det stemme?JanR skrev:Nyere expedit har tynnere skillevegger, de gamle (aner ikke om det het expedit) hadde tykkere. Noe ala mitt gamle "rack"Dazed skrev:Den har for tykke skillevegger til å være Expedit. Dessuten går de lange platene utenpå de korte, og ikke omvendt som de gjør på Expedit.JanR skrev:Lassemann sin er vel samme som jeg bruker til lp's. (tror jeg)
Expedit heter de vel.
/jan
Uansett hva skiten heter, verdt en tur innom ikea og titte litt
/jan
Aner ikke. Bare bruker jegDazed skrev:Har en vag følelse av at de du sikter til het "Lack". kan det stemme?JanR skrev:Nyere expedit har tynnere skillevegger, de gamle (aner ikke om det het expedit) hadde tykkere. Noe ala mitt gamle "rack"Dazed skrev:Den har for tykke skillevegger til å være Expedit. Dessuten går de lange platene utenpå de korte, og ikke omvendt som de gjør på Expedit.JanR skrev:Lassemann sin er vel samme som jeg bruker til lp's. (tror jeg)
Expedit heter de vel.
/jan
Uansett hva skiten heter, verdt en tur innom ikea og titte litt
/jan