|
Fornøyd med kablene RoDa?RoDa skrev:gismo skrev:Ble lekkre kabler RoDa, og "riktig" utført også ;D
Nå blir det ekstra godlyd
gismo
Takker, kjenner jo litt fagfolk som tipser meg vettu![]()
Ingen dig in på MaratatenRoDa skrev:Nå har strømkablene kommet litt i skyggen her, fremtiden truer!
Fikk en sånn liten søt og ufattelig innholdsrik tass inn i anlegget i går kveld.
Det kan fort bli et lite ras det her, kjenner jeg.
Første tankene er ut med Mara og inn med DAC, men jeg skal prøve å puste rolig... ;D
![]()
Nope, den er "bare" en SACD/CD-spiller, den. :johnnygrandis skrev:Ingen dig in på Marataten?
Grattis !
Støtter ikke den 24/96khz ? Har alltids noen slike filer som det trengs backup av ;DRoDa skrev:Nope, den er "bare" en SACD/CD-spiller, den. :johnnygrandis skrev:Ingen dig in på Marataten?
Grattis !
Får eventuelt selge den for å finansiere ny DAC......urk
Hva er 24/96kHz..?johnnygrandis skrev:Støtter ikke den 24/96khz ? Har alltids noen slike filer som det trengs backup av ;D
Greit også å ha i bakhodet å vite når dac skal kjøpes selv om det skal sies at de fleste dacer støtter vel denne oppløsningen.
Den støtter det. I teorien skal den støtte 192KHz også, men det fikk jeg ikke til på de to minuttene jeg prøvde på det.RoDa skrev:Hva er 24/96kHz..?johnnygrandis skrev:Støtter ikke den 24/96khz ? Har alltids noen slike filer som det trengs backup av ;D
Greit også å ha i bakhodet å vite når dac skal kjøpes selv om det skal sies at de fleste dacer støtter vel denne oppløsningen.:
:-X
Er beredt på en nedgradering på DAC-siden, men det er jo uansett vinyl som er selve livet...? ;D ;D
Javisst, nå er jeg med. Jeg trodde det var Mara som skulle støtte 24/96. :-[Dazed skrev:Den støtter det. I teorien skal den støtte 192KHz også, men det fikk jeg ikke til på de to minuttene jeg prøvde på det.
Tror ikke en DAC behøver å bli noen nedgradering fra CD-lyden, forøvrig. Har du sett på noen spesielle?
Har regas lydsignatur i platespillerene noe til felles med den i D/-converteren, altså? Nuvel. Uansett har den fått gode skussmål, den.RoDa skrev:Titter litt på en Rega DAC, holde det innenfor merket som jeg har likt så godt på vinylsiden. 8)
At det blir nedover er jeg temmelig sikker på, men siden vinyl er lyset og veien så.... ;D
Jeg skjønner deg på det området RoDa, men med denne har du jo SB og en event ekstern DAC i en å samme boks daRoDa skrev:Den blir litt overkill, gismo.
Det der er en nettverksspiller som da vil gjøre jobben jeg har satt SB til nå.
Dessuten... Ser det ut som jeg har god plass i racket?? ;D
Dessuten 2... Tror du kjærringa vil ha flere dingser inn i stua, eller færre?? ;D
Jeg har ingen onkel Bob, og pængskit er en faktor....Dazed skrev:
- Behold Marantz som drivverk, og spill SACD gjennom den innebygde dac-en! Den er jo kul, og du får antakelig ikke igjen nok penger for den uansett.
- Kjøp Dac som du kan koble denne, squeezebox og evt. andre kilder med digitalutgang til!
- Lag plass!
- Bob's your uncle!
Ja, men du vil vel uansett ha et drivverk for CD/SACD tilgjengelig? Da spørs det vel hva du får for Marantzen ved et evt. salg, da.RoDa skrev:Jeg har ingen onkel Bob, og pængskit er en faktor....Dazed skrev:
- Behold Marantz som drivverk, og spill SACD gjennom den innebygde dac-en! Den er jo kul, og du får antakelig ikke igjen nok penger for den uansett.
- Kjøp Dac som du kan koble denne, squeezebox og evt. andre kilder med digitalutgang til!
- Lag plass!
- Bob's your uncle!
![]()
Jeg har heller ingen "onkel Bob", og vet vel ikke helt hva Dazed mente med akkurat det. Jeg har heller ikke spesielt mye penger.RoDa skrev:Jeg har ingen onkel Bob, og pængskit er en faktor....Dazed skrev:
- Lag plass!
- Bob's your uncle!
![]()
CDWMcInSpots skrev:Jeg har heller ingen "onkel Bob", og vet vel ikke helt hva Dazed mente med akkurat det. Jeg har heller ikke spesielt mye penger.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bob%27s_your_uncle skrev:Bob's your uncle (sometimes elaborately Robert's your mother's brother) is an expression commonly used mainly in Britain and Commonwealth nations. Typically, someone says it to conclude a set of simple instructions to mean, "And there you have it", or "You're all set". For example, "To make a ham sandwich, just put a piece of ham between two slices of buttered bread, and Bob's your uncle". (Cf. voilà and presto.)
Takk.Dazed skrev:CDWMcInSpots skrev:Jeg har heller ingen "onkel Bob", og vet vel ikke helt hva Dazed mente med akkurat det. Jeg har heller ikke spesielt mye penger.http://en.wikipedia.org/wiki/Bob%27s_your_uncle skrev:Bob's your uncle (sometimes elaborately Robert's your mother's brother) is an expression commonly used mainly in Britain and Commonwealth nations. Typically, someone says it to conclude a set of simple instructions to mean, "And there you have it", or "You're all set". For example, "To make a ham sandwich, just put a piece of ham between two slices of buttered bread, and Bob's your uncle". (Cf. voilà and presto.)
Jada. Enig. Det var ikke så viktig, heldigvis.CDWMcInSpots skrev:Takk.Dazed skrev:CDWMcInSpots skrev:Jeg har heller ingen "onkel Bob", og vet vel ikke helt hva Dazed mente med akkurat det. Jeg har heller ikke spesielt mye penger.http://en.wikipedia.org/wiki/Bob%27s_your_uncle skrev:Bob's your uncle (sometimes elaborately Robert's your mother's brother) is an expression commonly used mainly in Britain and Commonwealth nations. Typically, someone says it to conclude a set of simple instructions to mean, "And there you have it", or "You're all set". For example, "To make a ham sandwich, just put a piece of ham between two slices of buttered bread, and Bob's your uncle". (Cf. voilà and presto.)
Hifisentralen er et norsk forum. Da er det naturlig (hvis man ønsker å bli forstått) å bruke norske uttrykk og idiomer som f.eks. "Fru Blom" og "Det er ikke mitt bord". I engelskspråklige land bruker man engelskspråklige som f.eks. "The real McCoy", "The whole nine yards" og "It's not my cup of tea". Tyskspråklige benytter tyske som f.eks. "Das ist nicht mein Bier".
Slik som "det blir født en idiot hvert minutt" f.eks. ?CDWMcInSpots skrev:Takk.Dazed skrev:CDWMcInSpots skrev:Jeg har heller ingen "onkel Bob", og vet vel ikke helt hva Dazed mente med akkurat det. Jeg har heller ikke spesielt mye penger.http://en.wikipedia.org/wiki/Bob%27s_your_uncle skrev:Bob's your uncle (sometimes elaborately Robert's your mother's brother) is an expression commonly used mainly in Britain and Commonwealth nations. Typically, someone says it to conclude a set of simple instructions to mean, "And there you have it", or "You're all set". For example, "To make a ham sandwich, just put a piece of ham between two slices of buttered bread, and Bob's your uncle". (Cf. voilà and presto.)
Hifisentralen er et norsk forum. Da er det naturlig (hvis man ønsker å bli forstått) å bruke norske uttrykk og idiomer som f.eks. "Fru Blom" og "Det er ikke mitt bord". I engelskspråklige land bruker man engelskspråklige som f.eks. "The real McCoy", "The whole nine yards" og "It's not my cup of tea". Tyskspråklige benytter tyske som f.eks. "Das ist nicht mein Bier".
Du må ikke komme her og komme herrolfozzy skrev:Slik som "det blir født en idiot hvert minutt" f.eks. ?
Joda... Selv har jeg ikke spilt en eneste CD etter at SB Touch kom i hus. Det måtte være hvis du hadde mange SACD-er, da.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
SB - DAC - og ferdig med det
Fungerer helt utmerket, det. Det er bare å kaste loss.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
RoDa skrev:Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
Join the club!RoDa skrev:Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
Jeg fant ut da jeg gjorde den overgangen at SACD-er som har god lyd ofte har kloss på like god lyd i 16/44.1 også. Jeg mener mastering ofte spiller en stor del av rollen selv om det er klart SACD-sporet er "kneppet" bedre.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
Hei Rolf IngeRoDa skrev:En av tankene det, ja.
Ja, du har jo snart fiksa platespilleren og? snart .. ;D ;DCanales skrev:RoDa skrev:Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
jeg er litt der, jeg og.
men bare litt.