Hører du sier detUlf-B skrev:Fungerer helt utmerket, det. Det er bare å kaste loss.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
SB - DAC - og ferdig med det
Hører du sier detUlf-B skrev:Fungerer helt utmerket, det. Det er bare å kaste loss.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
Tnx!tkr skrev:Join the club!RoDa skrev:Men har mest lyst å kaste helt loss, altså droppe digitalplater totalt.
mvh
God SACD er pokker så bra, og et godt knepp opp fra CD.cybervision_ skrev:Jeg fant ut da jeg gjorde den overgangen at SACD-er som har god lyd ofte har kloss på like god lyd i 16/44.1 også. Jeg mener mastering ofte spiller en stor del av rollen selv om det er klart SACD-sporet er "kneppet" bedre.RoDa skrev:En av tankene det, ja.
Heisannmusicman skrev:Hei Rolf IngeRoDa skrev:En av tankene det, ja.
Kjør på, du kommer ikke til å angre ett sek.
Bruker selv squeezebox touch, og kjører via s/pdif inn i Buffalo dac. ( inntil pc løsning med exa er klar )
Rett og slett nydelig og kunne surfe gjennom hundrevis av titler i timesvis via 2tb ekstern hd som står bak anlegget.
Når ny musikk skal utforskes, skifter jeg bare bibliotek i touch, og tar en runde på nettet og streamer ned mye snacks, fortsatt uten å løfte ræva fra gostolen ;D
Fan,,,blir vel feit av hele greia,,
Mvh
Hehe, vet hvordan det er ... Har ikke trent annet enn sykling på beina siden april :-Xmusicman skrev:Aldri likt å trene beina, tar like mye i benken som i knebøy ;D
Squeezeboxen styres med en Ipad.
Harddisken bak anlegget, velges,( med remote ), via usb inngangen på touch. Den andre muligheten er å streame direkte fra nettet. Jeg har valgt å kable denne forbindelsen da pc og router står i en annen etg. Det funker også trådløst, men har litt mere ro i sjela med kabel.
mvh
En ART G2 er ikke mye hvilestilling da ;Dgismo skrev:Her skjer ting fort da du først hiver deg rundt RoDadu er jo langt på vei til å bli en moderne mann ;D ;D
Mens noen av oss andre står på stedet hvil 8)
gismo
Jeg har flere digitale inn på den RoDa og mener at dacen også er meget god, så jeg står jo nærme til å modernisere meg jeg også ja :RoDa skrev:En ART G2 er ikke mye hvilestilling da ;Dgismo skrev:Her skjer ting fort da du først hiver deg rundt RoDadu er jo langt på vei til å bli en moderne mann ;D ;D
Mens noen av oss andre står på stedet hvil 8)
gismo
Har du digital inn på G2n, så er det null grunn til ikke å skaffe seg en SB Touch fort som fy![]()
Vinyl i 45 rpm (fra Fontana) er flott rolfozzy ;D ;D 8)rolfozzy skrev:
Hehe ;Drolfozzy skrev:
Av og til så lurer jeg på om jeg ikke har mange for lite. To års levetid i snitt på de jeg har hatt.RoDa skrev:Hehe ;Drolfozzy skrev:
Du, har ikke du en CD-spiller for lite forresten?
Det syns jeg, og så syns jeg det er på tide med en Marantz i gruva.rolfozzy skrev:Kanskje jeg får kjøpe meg opp så jeg har en 5-6 i reserve. ;D
Anfield skrev:Svarer deg litt her, RoDa, siden du vurderer noen produkter jeg selv har testet ut.
Rega DAC vs Musical Fidelity M1 DAC: Begge to er strålende produkter, og rimelig likt priset. Selv oppfattet jeg Regaen mer lik Marantz SA-15s2 som jeg har i mitt eget oppsett. Det var ikke himmelstormende forskjeller, men det var litt mer oppløst og glatt i toppregisteret med den digitale inngangen på SA-15s2 enn med Rega DAC. Regaen hadde igjen litt mer pondus i mellombassen, men oppfattes å gå omtrent like dypt. Når det gjelder MF så er min mening at lydsignaturen på de nye MF-produktene er litt mer "lettflytende" og har mer info i toppen, strekker seg lengre oppover i frekvens (opplevd). Hva du selv foretrekker, er jo seff opp til deg.
Ellers er det jo et tips å se nærmere på nye SA-15s2. Med sin digitale inngang får du jo "ja takk begge deler", og kan fremdeles benytte SACD, som jo er vanskelig å rippe. Jeg antar du har noen av disse? Bare en tanke....
Her går det fort ser jeg. Gratulerer.RoDa skrev:Lurer også på kabel fra harddisk til SB, men har samtidig lyst (etterhvert) å få den inn på router sånn at ungene kan få tak på musikken fra rommene sine.
![]()
Nei, det er dessverre det du IKKE kan gjøre (uten en del hacking, i det minste). Det er derfor jeg kom med advarselen, før du evnt kjøper harddisk/nettverksdisk.RoDa skrev:Takk united
Jeg bruker squeezebox server når jeg spiller fra disk, foreløpig bare fra disken på laptopen i det trådløse nettet. Jeg kan vel bare endre adressen til biblioteket når jeg skal spille fra en harddisk i nettverket?
Det kan han i prinsippet godt gjøre. Det han bør gjøre er å bruke et NAS som kan kjøre Squeezebox Server selv, så man er helt uavgengig av PC. Alle NetGear ReadyNAS kan kjøre Squeezebox Server, f.eks.united59 skrev:Nei, det er dessverre det du IKKE kan gjøre (uten en del hacking, i det minste). Det er derfor jeg kom med advarselen, før du evnt kjøper harddisk/nettverksdisk.
Han sier jo han kjører SBServer på laptopen nå.I SB Touch er det en meget svak datamaskin som vel kan kjøre en miniversjon av squeezeboxserver, men ikke særlig annet. Denne greier å ha musikken plassert tilkoblet på en usb-disk, men klarer ikke særlig spenstigere oppgaver. Derfor vil den normalt ikke finne biblioteket ditt hvis det er plassert i nettverket.
Oki, puhh, trodde jeg var ute og syklet nå ;Dunited59 skrev:OK my bad, så ikke at du hadde sbs kjørende på laptop. Da kan du gjøre hva du vil ja. ;D
Og ja: i prinsippet kan du kjøre SB touch sin inneboende server kun tilkoblet usb-disk, uten flere pc-er påslått. Det var litt av poenget med sb touch når den kom. Synd at prosessoren der er litt svak, bare.
En CD-spiller til 30.000 for 6-7 år siden, stemmer ikke det? Det ville ikke overraske meg så veldig om en ny dac til 8-10K tangerte det i dag. Skal bli moro å følge med på.RoDa skrev:Klarer en DAC å hente inn dette så blir jeg overrasket.
Budsjettet åpner ikke for DAC til 8-10k, det er også for meg mer interessant om jeg kan finne en DAC til ca 5k jeg liker lyden av. Er mer interessert i at det spiller musikk slik som jeg liker det enn at det skal være bedre/best. I den divisjonen jeg leker i så er ikke superfidelity aktuelt uansett.Dazed skrev:En CD-spiller til 30.000 for 6-7 år siden, stemmer ikke det? Det ville ikke overraske meg så veldig om en ny dac til 8-10K tangerte det i dag. Skal bli moro å følge med på.RoDa skrev:Klarer en DAC å hente inn dette så blir jeg overrasket.![]()
Kloke ord!RoDa skrev:Budsjettet åpner ikke for DAC til 8-10k, det er også for meg mer interessant om jeg kan finne en DAC til ca 5k jeg liker lyden av. Er mer interessert i at det spiller musikk slik som jeg liker det enn at det skal være bedre/best. I den divisjonen jeg leker i så er ikke superfidelity aktuelt uansett.![]()
Hører mye bra om de Buffalo DACene.musicman skrev:Det er dac ,og hvor bra denne er, som avgjør hvor bra dette blir.
Før Touch og Buffalo kom på plass, vanr det en AAC-Capitole som sto for kilden hos meg.
Komboen, Touch/Buffalo, gruser Capitolen ettertraktelig. Tapper dig ut til S/PDIF inn på Buff.
Mvh
RoDa skrev:men da vinylen snurret åpnet himmelen deg og det dalte engler ned i stua. Nakne, deilige engler med sprettrumper og vinger av fløyel. ;D 8)
Jeg er redd det kan bli nedgradering helt til jeg har glemt lyden av Mara'n ;DDazed skrev:Kloke ord!RoDa skrev:Budsjettet åpner ikke for DAC til 8-10k, det er også for meg mer interessant om jeg kan finne en DAC til ca 5k jeg liker lyden av. Er mer interessert i at det spiller musikk slik som jeg liker det enn at det skal være bedre/best. I den divisjonen jeg leker i så er ikke superfidelity aktuelt uansett.![]()
Likevel er jeg slett ikke overbevist om at det vil oppleves som noen nedgradering.![]()
Jeg TROR ikke det er så enkelt, og er en "lytt i eget anlegg og du skal høre" kind of guy.Dazed skrev:Marantz SA-11S1 ser ut til å bruke NPC SM5866AS dac-chip. Kanskje du får "lyden din" hvis du klarer å grave frem en D/A-converter som bruker den eller en annen/nyere NPC-chip?