|
Ja, du gikk nok fem på der... ;Djohnnygrandis skrev:Takk, trykte bare ordet inn i Wikien her på sentralen. Kanskje en sentral feil... ;D
Hva er det du tenker på ??LMC skrev:selvpining, som i Itunes ;D
Du har min medfølelse. Jeg bet også på den iPhone greia men fikk heldigvis solgt den for det jeg gav. Makan til tungvint opplegg for de som bruker den som telefon. Den gamle nokiaen er jo helt overlegen på telefoni og sms.bambadoo skrev:Må også bruke itunes til forskjellig desverre (har iphone4)
Det er det man kan kalle flaks, hvordan den har blitt så populær skjønner jeg ikke.cybervision_ skrev:Du har min medfølelse. Jeg bet også på den iPhone greia men fikk heldigvis solgt den for det jeg gav. Makan til tungvint opplegg for de som bruker den som telefon. Den gamle nokiaen er jo helt overlegen på telefoni og sms.bambadoo skrev:Må også bruke itunes til forskjellig desverre (har iphone4)
Nei si det du....Anonym skrev:Det er det man kan kalle flaks, hvordan den har blitt så populær skjønner jeg ikke.cybervision_ skrev:Du har min medfølelse. Jeg bet også på den iPhone greia men fikk heldigvis solgt den for det jeg gav. Makan til tungvint opplegg for de som bruker den som telefon. Den gamle nokiaen er jo helt overlegen på telefoni og sms.bambadoo skrev:Må også bruke itunes til forskjellig desverre (har iphone4)
Ja. Jeg rippet plata med med iTunes og feilkorrigering aktivert. Rippet så samme plata med EAC til flac og CUERipper til ALAC. Brukte samme Plextor PX-716AL drevet på alle tre. EAC og CUERipper rippet plata korrekt opp mot AccurateRip databasen. Ikke iTunes.Loevhagen skrev:Jeg ser nytten ved at EAC gir brukeren feedback, og nedsiden ved at iTunes ikke gjør det.
Så dersom Trond_B kan bekrefte at iTunes ikke ripper perfekt med feilkorrigering aktivert, så er det en signifikant oplysning for oss alle. Så, dersom dette er riktig så vil jeg vurdere å gå over til EAC, e.l. anbefalt av AccurateRip.
Sjekk at du rippet til ALAC og ikke AAC (de får samme .m4a tag)Trond_B skrev:Ja. Jeg rippet plata med med iTunes og feilkorrigering aktivert. Rippet så samme plata med EAC til flac og CUERipper til ALAC. Brukte samme Plextor PX-716AL drevet på alle tre. EAC og CUERipper rippet plata korrekt opp mot AccurateRip databasen. Ikke iTunes.Loevhagen skrev:Jeg ser nytten ved at EAC gir brukeren feedback, og nedsiden ved at iTunes ikke gjør det.
Så dersom Trond_B kan bekrefte at iTunes ikke ripper perfekt med feilkorrigering aktivert, så er det en signifikant oplysning for oss alle. Så, dersom dette er riktig så vil jeg vurdere å gå over til EAC, e.l. anbefalt av AccurateRip.
Hvis du synes det er kjempegøy å sitte å rippe hundrevis, ja kanskje tusenvis av CD-plater så be my guest. Er noe av det kjedeligste jeg har drevet med på PC'n. Brukte nesten all fritid i flere måneder med å putte CDer inn og ut av plateskuffa.nb skrev:Får du også ro i sjelen av å trykke på "play" på nøyaktig riktig tidspunkt på dagenTrond_B skrev:men lengden på gaps og slike ting som gjør filene til en eksakt kopi av originalen gir en ekstra ro i sjelen.![]()
Ja. Jeg har brukt ALAC. Jeg får akkurat samme resultat om jeg konverterer filene til wav, ALAC, flac, ape og wv. Filene rippet med iTunes er ikke korrekt rippet i følge AccurateRip. ALAC rippet med CUERipper er korrekt rippet. Foreslår at du laster ned CUETools/CUERipper og tester sjøl.vredensgnag skrev:Sjekk at du rippet til ALAC og ikke AAC (de får samme .m4a tag)Trond_B skrev:Ja. Jeg rippet plata med med iTunes og feilkorrigering aktivert. Rippet så samme plata med EAC til flac og CUERipper til ALAC. Brukte samme Plextor PX-716AL drevet på alle tre. EAC og CUERipper rippet plata korrekt opp mot AccurateRip databasen. Ikke iTunes.Loevhagen skrev:Jeg ser nytten ved at EAC gir brukeren feedback, og nedsiden ved at iTunes ikke gjør det.
Deretter konverterer du ALAC-filen til WAV.
Og så sjekker du WAV-filen mot Accuraterip.
Da kan du konstatere om (1) du har rippet rett (2) Din Accuraterip er satt opp rett mot ALAC (3) Hvorvidt filen er bit-perfect eller ikke.
Sjekk EDIT i innlegget over.Loevhagen skrev:Damn. Takk, Trond_B. Hvilken versjon av iTunes benytter du (spør for egen research)? Antar du bruker Windows (ikke at det de facto skal bety noe, vil bare ha det bekreftet). Har 1 Windows-PC i huset som jeg vil gjerne teste.
Greit å ha noe å gjøre mens ribba freser i morgenLoevhagen skrev:Har 1 Windows-PC i huset som jeg vil gjerne teste.
Takk, igjen! For ærligheten, samt potensielt ørten timer for meg å klø meg i hodet og ditto resaerch / testing.Trond_B skrev:Sjekk EDIT i innlegget over.Loevhagen skrev:Damn. Takk, Trond_B. Hvilken versjon av iTunes benytter du (spør for egen research)? Antar du bruker Windows (ikke at det de facto skal bety noe, vil bare ha det bekreftet). Har 1 Windows-PC i huset som jeg vil gjerne teste.
EDIT
Var nok uheldig med den tilfeldige plata jeg valgte. Så nå at den har ei Hidden Track One Audio (HTOA) fil (http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=HTOA) som kanskje var grunnen til at iTunes fikk problemer opp mot AccurateRip med akkurat denne plata. Testet ei plate til og den ble korrekt rippet opp mot AccurateRip med iTunes. Bekrefter ihvertfall at EAC og CUERipper er mere nøyaktige og avanserte enn iTunes.
Fin teori, men det er ikke helt korrekt. iTunes fungerer stort sett likt i Win som på Mac. Det er i utgangspunktet like bloated under hver platform, forskjellen er at iTunes benytter seg av quicktime og annet som er mer integrert i Mac-platformen, mens det føles som man må installere masse unødvendig dilldall under Windows-versjonen. I likhet med at WMV og andre Microsoft-formater er en pain in the ass i OSX.vredensgnag skrev:Snarere slik, Johnny, at man muligens kan undre om alle funksjoner har blitt med over. Mange mac-versjoner av pc-programmer er ikke full-funksjon. Selv er jeg temmelig sikker på at iTunes ripper bit-perfect også i windows, etter å ha googlet litt.
Men Apple har egen software og fokuserer på den. Det de gjør for windows er femtekolonneprodukter.
Big is beautiful ;Dpalm skrev:Takk, nå funker det! Bare et spørsmål til: hvilken størrelse på coverbildene vil du anbefale til bruk på en Squeezebox; small, medium eller large?
Pål
Det vet jeg ikke, men jeg bruker Mediamonkey til slikt, som fungerer upåklagelig.LMC skrev:b) kan jeg bruke EAC til i etterkant å finne coverart og baksiden til allerede rippede WAV filer, som ligger på harddiskene?
Med fare for at jeg svarer for grunnleggende:palm skrev:Ser ut som det naive og dumme spørsmålet mitt startet litt av en tråd her. Så nå når jeg omsider har fått satt opp EAC så albuminfo og coverart legges inn av seg selv, følger jeg like godt opp med et like dumt spørsmål: hva gjør jeg for å legge inn cdene på den eksterne harddisken sånn at det blir enklest mulig å spille dem med en D/A-konverter og Squeezebox? Dvs. sånn at man bare kan bla seg gjennom cd for cd med coverbilde, og der alle trackene ligger i riktig rekkefølge under hver cd? Når jeg har forsøkt med et par cd'er virker det bare som at alle lydfilene legger seg over alfabetisk, dvs. ikke samlet for hver cd og etter låtrekkefølge, og at cd-cover-filen til enhver tid er den cden jeg la over sist.
Pål
takk det må sjekkesDazed skrev:Det vet jeg ikke, men jeg bruker Mediamonkey til slikt, som fungerer upåklagelig.LMC skrev:b) kan jeg bruke EAC til i etterkant å finne coverart og baksiden til allerede rippede WAV filer, som ligger på harddiskene?
Men, støtter wav-filer tags? De gjør vel ikke det? Hvis ikke blir vel den eneste koblingen mellom bildene og lydfilene at de evt. ligger i samme mappe? Tags på filene innfører jo en masse ekstra funksjonelitet også, forøvrig.LMC skrev:takk det må sjekkesDazed skrev:Det vet jeg ikke, men jeg bruker Mediamonkey til slikt, som fungerer upåklagelig.LMC skrev:b) kan jeg bruke EAC til i etterkant å finne coverart og baksiden til allerede rippede WAV filer, som ligger på harddiskene?
setter meg ikke til å rippe 3-4000cd´r om igjen! :
mvh
Leif
MM hjelper deg nok, men hva er galt med Flac? Samme informasjon som wave på ca. 60% av filstørrelsen, og du kan benytte deg av tags. Skulle ikke forundre meg om mediamonkey kan fikse den biffen for deg samtidig.LMC skrev:som i Flac mener du?
byr meg imot, så jeg forsøker MediaMonkey
mvh
Leif