|
Waw er nærmsst en råkopi av cd-sporene, så det er nok den "mest identiske" kopien av de lagrede digitaldataene, men siden flac er lossless, er den dekodede lyden fra flac-filene akkurat like ubesudlet. Du får prøve og teste det en gang du kjeder deg. (Selv om det av hva jeg ser her på sentralen ikke virker som du har så mye tid til å kjede deg.)LMC skrev:like å ha et "ubesudlet" kildemateriale og gb koser nada
kunne jo lage en flac kopi (siden gb koster nada) og legge wav i bankboksen "for a rainy day"
mvh
Leif
WAV støtter rett og slett ikke tags uten å bryte standarden. Det vil si at det er programmer som klarer å legge til tags på WAV-filer, men formatet inkluderer ikke denne støtten slik at filene ikke lenger følger standarden. Dette gjør at støtten er svært laber i de fleste programmer.LMC skrev:som i Flac mener du?
byr meg imot, så jeg forsøker MediaMonkey
mvh
Leif
Nei. Du er det motsatte. Du har egenferdigheter og teknisk lærevilje. Da blir løsningen også bra siden forutsetningene ligger til rett når det gjelder PC basert avspilling.pengesluk skrev:Så jeg er en dust?
Hva er det for noe? Jeg klarer dessverre ikke å lese skiltteksten. Et dyrt ferdigsystem eller et (avansert) hjemmebygg, eller ...?pengesluk skrev:Har rippet 5.000 CD med EAC, høyeste grad av sjekk/korrigering. Tar litt lenger tid pr. CD men så blir det strøkent også. Bufrer rådata fra server inn til DAC, filterløst. Aldri hatt bedre lyd enn dette. Og snart 1 1/2 år siden systemet ble montert, koblet opp og idriftssatt. hittil helt uten problemer.
Hvor mange som kjører med PC-basert avspilling kan påstå det samme??
Selvbygg.CDWMcInSpots skrev:Hva er det for noe? Jeg klarer dessverre ikke å lese skiltteksten. Et dyrt ferdigsystem eller et (avansert) hjemmebygg, eller ...?pengesluk skrev:Har rippet 5.000 CD med EAC, høyeste grad av sjekk/korrigering. Tar litt lenger tid pr. CD men så blir det strøkent også. Bufrer rådata fra server inn til DAC, filterløst. Aldri hatt bedre lyd enn dette. Og snart 1 1/2 år siden systemet ble montert, koblet opp og idriftssatt. hittil helt uten problemer.
Ser pent ut dette men hvorfor 2 skjermer ? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg.. Hvordan er kjeden videre ?pengesluk skrev:Har rippet 5.000 CD med EAC, høyeste grad av sjekk/korrigering. Tar litt lenger tid pr. CD men så blir det strøkent også. Bufrer rådata fra server inn til DAC, filterløst. Aldri hatt bedre lyd enn dette. Og snart 1 1/2 år siden systemet ble montert, koblet opp og idriftssatt. hittil helt uten problemer.
God helg!
6 TB disker? Er ikke de største 3,5" for øyeblikket 3 TB, eller har jeg gått glipp av noe igjen?pengesluk skrev:BTW, bruker en Qnap løsning til back-up, 3 x 6TB disker i raid i server, når jeg har lagt innen så der 100 nye CD'er ca. så kjører jeg back-up over natta og tar med nap'en på kontoret dagen etterpå. Kun endringene som blir lagt over, ikke hele katalogen.
Det du ikke har fått med deg er at Sluket er en latstokk!!johnnygrandis skrev:Ser pent ut dette men hvorfor 2 skjermer ? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg..pengesluk skrev:Har rippet 5.000 CD med EAC, høyeste grad av sjekk/korrigering. Tar litt lenger tid pr. CD men så blir det strøkent også. Bufrer rådata fra server inn til DAC, filterløst. Aldri hatt bedre lyd enn dette. Og snart 1 1/2 år siden systemet ble montert, koblet opp og idriftssatt. hittil helt uten problemer.
God helg!
Du glemte visst denne.johnnygrandis skrev:[...]
Hvordan er kjeden videre ?
THX! Virker i hvertfall! Det er det viktigste for meg, er ikke så veldig opptatt av det tekniske rundt data, mer av brukervennlighet og konseptet som verktøy. Skulle gjerne vært mer interessert, men det blir liksom ikke til det...johnnygrandis skrev:Jeg capicer, høres ut som ett gjennomtenkt oppsett.
ehhh ..... kjører OSX you know ;D
Check out the groove: http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d168.htmlCDWMcInSpots skrev:Du glemte visst denne.johnnygrandis skrev:[...]
Hvordan er kjeden videre ?
Kan du forklare nærmere ang. bufringen, programvare, PC -> DAC-forbindelse osv.?
Spennende. Hva koster en slik CrazyT sak? Kom ikke noe priser opp der. Og, egenimport?pengesluk skrev:Check out the groove: http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d168.htmlCDWMcInSpots skrev:Kan du forklare nærmere ang. bufringen, programvare, PC -> DAC-forbindelse osv.?
Forklarer kanskje at hobbyen av noen oppleves som et regelrett "pengesluk"Lydfreak skrev:Iflg et kjapt søk på google...2,769.00 (introductory price)
Nja...ikke helt for Hvermansen...
Produseres ikke lenger, og jeg kjøpte de to siste også. Bert vil kun fokusere på høyttalere (som er hans absolutte spesialområde) og de forsterkere som integreres i noen av høyttalerne.zimon skrev:Spennende. Hva koster en slik CrazyT sak? Kom ikke noe priser opp der. Og, egenimport?pengesluk skrev:Check out the groove: http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d168.htmlCDWMcInSpots skrev:Kan du forklare nærmere ang. bufringen, programvare, PC -> DAC-forbindelse osv.?