Ring DAC™ APEX introduseres av dCS

APEX (6 of 6).jpg

Den engelske produsenten dCS introduserer en forbedret versjon av sin legendariske Ring DSC. Ring DAC APEX blir implementert i de nye versjonene av enheter i Vivaldi- og Rossini-seriene som kommer på markedet i mars.

Produsenten dCS holder til i Cambridge, og ble grunnlagt i 1987 av Mike Story som ledet et tam med elektroingeniører. De var innledningsvis sterkt involvert i flyteknologi, men utvidet snart repertoaret til digital lydteknologi, og har etter vært befestet en posisjon helt i tet blant ultimate HighEnd-produsenter av digitalteknologi. De høstet innledningsvis mye anerkjennelse for ADCen dCS 900 og DACen dCS 950, der sistnevnte var verdens første 24 bits DA-converter.

Ring DAC ble en viktig bærebjelke for dCS, og har vært basis i dCS sine digitale systemer. I en periode lisensierte de også sine Ring DAC-chiper til Arcam.

Stadige oppgraderinger har vært et viktig element i dCS sin produktfilosofi, og der det har vært mulig har de hatt for vane å gjøre oppgraderinger tilgjengelig for eiere av eksisterende produkter – enten i form av gratis softwareoppdatering, eller i form av hardware-oppgraderinger.

Ring DAC™ APEX

Nå introduserer dCS Ring DAC™ APEX, en oppgradering som tilflyter modellene i de to mest påkostede seriene Vivaldi og Rossini.....

Les hele nyhetsartikkelen om Ring DAC™ APEX i Audiophile.no

APEX (1 of 1).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.992
Link til alle artikler
616
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

• 18
KEF har hatt stor suksess med sine LS50-kreasjoner de siste fjorten årene. I dag lanserte de en nyskapning som tar dette konseptet et solid steg videre, både teknologisk og når det gjelder design...
Fortsett
Audiophile.no
Nytt anlegg (framhaldssoge) – Stig Arne si dagbok Juni 2026

Nytt anlegg (framhaldssoge) – Stig Arne si dagbok Juni 2026

• 7
Eg skal skriva meir frå Japan, og om ein svipptur til SoundVienna-messa i Austerrike, og det er berre ein del av alt som står på lista. Medan eg jobbar med dette hadde eg lyst til å slappa av litt...
Fortsett
Audiophile.no
McIntosh MX124 AV Prosessor – blått lys for hjemmekino?

McIntosh MX124 AV Prosessor – blått lys for hjemmekino?

• 0
McIntosh har lansert den nye hjemmekinoprosessoren MX124, en modell som tar over etter MX123 og samtidig markerer at den amerikanske HighEnd-produsenten fortsatt mener alvor i et marked der mange...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: LAB12 Melto2 - Molto Melto!

TEST: LAB12 Melto2 - Molto Melto!

• 2
Mitt første møte med den greske bedriften LAB12 var gjennom den formidable DAC 1 Reference. Så da muligheten for å lytte til deres beste RIAA, Melto 2, dukket opp, var jeg ikke i tvil. Kan de...
Fortsett
Audiophile.no
Model 70 og CD 70 – nye innstegsmodeller fra Marantz

Model 70 og CD 70 – nye innstegsmodeller fra Marantz

• 17
Marantz lanserer to nye stereokomponenter i innstegs-segmentet. Og en av disse nykommerne utløser en forsiktig heving av mitt venstre øyenbryn. Det har allerede gått 6 år siden Marantz fornyet...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Denon Home 400 – Dolby Atmos flytter inn på kjøkkenbenken, og forsyner seg uhemmet med Møllers tran

TEST: Denon Home 400 – Dolby Atmos flytter inn på kjøkkenbenken, og forsyner seg uhemmet med Møllers tran

• 0
Like før påske lanserte Denon tre nye modeller i Home-serien. Dette er kompakte strømmehøyttalere med ambisjoner om å ta innersvingen på Sonos sine velkjente modeller. Vi har hatt den mellomste...
Fortsett
Topp Bunn