Bil, båt og motorsykkel Riksløken Northugs bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tilnærmet lovlig hastighet.... Kjører du i 110 på svingete vestlandsveier og får punktering i 80-sona eller 70-sona så er jeg glad jeg ikke er sjåføren.

    Middelaldrende menn tror de er Schumacher i ferdigheter. Gjett hva. Formel1-sjåfører ryker også av veien også ved sine punkteringer og andre tekniske feil, til tross for deres lynraske reaksjonsevner. De klarer ikke alltid å hente seg inn.

    Jeg har sett flere her i tråden definere seg selv vekk fra råkjøring i klassisk "det gjelder ikke min adferd"
    Du vrir og vrenger på innleggene :mad: , mitt eksempel var på 4-felts E6 i Akershus og det andre eksemplet var i nord i våre naboland, og der er det liten trafikk og rette veier.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg oppfattet ikke at det var veiene rundt oslo som var tema. Ei heller veiene i Finland.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Nei, det er Petter Northug sine veloverveide og gjennomtenkte handlinger som er tema.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg vil hevde at den som påstår at det er livsfarlig å kjøre i 115 på ei flere kilometer lang rettstrekke på sommertørr asfalt har lite peiling på bilkjøring og/eller leker selvopphøyd moralist. Vi bor i et land hvor det å holde seg oppunder fartsgrensen til tider er mye mer farlig enn det jeg nettopp beskrev. Norske vinterveier byr p åså mange utfordringer. Jeg har også selv opplevd full vannplaning i rett under 100km ( i Sverige), - rett nok under nokså spesielle værforhold, men likevel med tilnærmet nye dekk. Forøvrig en svært lite morsom opplevelse. Som så mye annet handler bilkjøring i stor grad om å bruke det vettet man har fått utdelt, - noe Northug absolutt synes å ikke forstå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jeg har ikke fulgt med godt nokk, men hva sier egentlig Skiforbundet? De er jo ansvarlige for forbildene, særlig siden de blir brukt aktivt i barne- og ungdomsarbeide. Burde det handle litt om de som kanskje viste litt og som satt slik til at de kanskje kunne gjøre noe.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg vil hevde at den som påstår at det er livsfarlig å kjøre i 115 på ei flere kilometer lang rettstrekke på sommertørr asfalt har lite peiling på bilkjøring og/eller leker selvopphøyd moralist. Vi bor i et land hvor det å holde seg oppunder fartsgrensen til tider er mye mer farlig enn det jeg nettopp beskrev. Norske vinterveier byr p åså mange utfordringer. Jeg har også selv opplevd full vannplaning i rett under 100km ( i Sverige), - rett nok under nokså spesielle værforhold, men likevel med tilnærmet nye dekk. Forøvrig en svært lite morsom opplevelse. Som så mye annet handler bilkjøring i stor grad om å bruke det vettet man har fått utdelt, - noe Northug absolutt synes å ikke forstå.
    Det er ingen her inne som har påstått noe sånt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    Nei, det er Petter Northug sine veloverveide og gjennomtenkte handlinger som er tema.
    Når man tar den typen avgjørelser, er det alt annet enn veloverveid og gjennomtenkt. Som nevnt, man har passert mange stoppskilter før man ender med et sånt handlingsmønster.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jeg har ikke fulgt med godt nokk, men hva sier egentlig Skiforbundet? De er jo ansvarlige for forbildene, særlig siden de blir brukt aktivt i barne- og ungdomsarbeide. Burde det handle litt om de som kanskje viste litt og som satt slik til at de kanskje kunne gjøre noe.
    Skiforbundet sitter på gjerde. Og de kommer nok, som flere andre, til og fortsette den forretningsmessige siden av forholdet under parolen vi hjelper Petter. Kidsa og skieliten møtes på Beito i November med hvert sitt par med kokainbriller og tror de hjelper PN. Tips fra hofta.

    Det er ikke «hjelp» fra skifolka han trenger, de som må hjelpe han trenger ikke å ha sett et par ski i livet sitt, han trenger hjelp av proffe fagfolk på det som feiler han, ikke folk som digger han og brillene hans. Og igjen; mest av alt så er det han selv som må ta det skikkelige, og vonde, taket.

    Som man reder, ligger man. Tøff sjitt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fascinerende å lese om folks reaksjoner på at helten blir utsatt for heksejakt og at målingen må være feil. Ikke noe om å kjøre i kokainrus, at det garantert ikke var første gang, at han kom direkte fra en barneskiskole, at han hadde kokain hjemme- som heller ikke neppe var første gang, at ryktene om hans livsførsel har gått i minst 10 år, at han utsetter andre for stor fare ved å kjøre ruset osv.

    Like fascinerende å observere at debatten her stort sett dreier seg om egne fartsovertredelser.

    Man vil ikke se, man nekter å tro at helten kan gjøre noe galt. Dette selv om hele personen alltid har stinket av "drittsekk".

    Jada.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    Fascinerende å lese om folks reaksjoner på at helten blir utsatt for heksejakt og at målingen må være feil. Ikke noe om å kjøre i kokainrus, at det garantert ikke var første gang, at han kom direkte fra en barneskiskole, at han hadde kokain hjemme- som heller ikke neppe var første gang, at ryktene om hans livsførsel har gått i minst 10 år, at han utsetter andre for stor fare ved å kjøre ruset osv.

    Like fascinerende å observere at debatten her stort sett dreier seg om egne fartsovertredelser.

    Man vil ikke se, man nekter å tro at helten kan gjøre noe galt. Dette selv om hele personen alltid har stinket av "drittsekk".

    Jada.
    Eeehhh NRK Satiriks er vel ikke nødvendigvis helt på ordentlig, om det var innlegget der du refererte til... :geek:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Denne tråden er vell heller ikke helt på ordentlig.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Virkeligheten overgår nok Satiriks i dette tilfellet. Men skal innrømme at jeg ikke fikk med meg det :cool: Muligens for at dette er helt vanlige kommentarer når det gjelder PN.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Leser mye i mediene hvor idrettskjendisene ber folket om å se mennesket bak overskriftene, og det en god tanke, men hvorfor gjør vi ikke det med alle andre rusmisbrukere? De som må rane folk på åpen gate for å finansiere Heroinet sitt, gjør innbrudd eller svindler folk på Finn fordi de trenger penger til Amfetamin e.l.

    Forskjellen er at Northug har råd til sitt eget narkotika og minner folk mer om gutta i serien Exit hvor de på linje med Northug kjører raske biler, ligger med glamourmodeller og spiller Poker og er " coole "

    For min del kan de godt hive han i fengsel ett par år mens de bruker mer av samfunnets midler på å rehabilitere ett par junkier som skyter heroinet i blodårene i steden for å gjøre et eksempel på " samfunnets medmennesklighet " med en som snorter millionærpulver.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Det er vel sannsynlig at han får et fengselsopphold, hvis han ikke har rent mel i blodprøven.
    Hvis han ikke har noen russiske venner da. De er flinke med blodprøver, har jeg hørt.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jeg håper da indelig at det ikke er dette som er vurdert som det viktigste han må gjøre nå..


    TV 2 kjenner til at kommunikasjonsbyrået First House er involvert i planleggingen av Northugs kommunikasjonsstrategi i etterkant av siktelsen mot ham.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.805
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Holmestrand
    Nå har den angrende synder leid inn First House for å fortelle hvor lei seg han er.
    Der røyk absolutt siste rest av respekt.
    Man trenger ikke spin doctors for å legge seg flat.
    Det er det enkleste i verden hvis man faktisk mener det. Og da trenger man ikke kommunikasjonsrådgivere.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det er vell Coop og de andre som virkelig trenger dyktige kommunikasjonsrådgivere snart. Det er litt sprengkraft i dette dersom fokuset rettes mot JA menneskene. Red Bull gir vell beng.

    Ser ikke bort fra at det er disse som tar regninga til Fi-H.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Jeg for min del overlater til Northug å vite hva han trenger.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hvor går veien videre egentlig?

    Petter er veldig lei seg nå fordi han ble tatt, det er derfor vi ikke skal sparke han som ligger nede, men er det ikke mye som tyder på at han ikke elsker turbolivsstilen og kommer til å ta den opp igjen ved første anledning? Som aktiv utøver kan man få tilfredstillelse av konkurransene, etter avsluttet karriere kan rus og fest holde den grå hverdagen på avstand. Petter Northug gjorde jo som kjent begge deler allerede lenge før fyllekjøringen i 2014.

    Av samarbeidspartnere er det vel bare Uno-X som har vettet i behold. Et ungdomsssykkellag kan ikke ha en ruset råkjører som sponsor. Mange av de andre samarbeidspartnerne som har uttalt seg om at Northug nå fortjener støtte i denne vanskelige tiden ser ikke ut til å erkjenne at det finnes et uheldig mønster, at dette ikke er et engangstilfelle, men selve hans natur. Han har aldri vært spesielt likandes som menneske. Når han vinner på ski innimellom er det fargerikt og tilgivelig, uten blir det til belastining.

    Hvis han skal rehabilitere seg for det norske folket er det egentlig bare medaljer på ski som hjelper. Er det VM- eller OL-gull er alt tilgitt for alltid, hvem elsker ikke et comeback?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Til opplysning: Snitthastigheten mellom Oslo og Bergen ligger på rundt 60 km/t. Så når du kjører snitt 100 km/t så kjører du periodevis styggfort. (Ja, 100 km/t snitt var ikke på det strekket.)

    Men husk at det er helt trygt, for han som kjører er en dyktig sjåfør, er holdningen her. Ingen risikoadferd å kjøre for fort sålenge man kjører forsiktig.

    Det var det med risiko da. Sannsynlighet er bare ene faktoren i risiko. Konsekvens er den andre.

    Høy fart mer enn dobler konsekvensene. Altså må sannsynligheten mer enn halveres for at risikoen skal forbli den samme. Gjør den det?

    Du lurer bare deg selv når du sier at høy fart ikke er risikoadferd.
    Kjære Larson,

    Nå blir jo dette på mange måter "litt på siden" av tråden.

    Skal være enig i at risikoen økes med økende hastighet, men spørsmålet er hvor mye man kan øke farten før det blir "riskoadferd"

    Jeg har faktisk aldri kjørt bil mellom Oslo og Bergen så hvor fort man kan kjøre der har jeg ingen aning om!

    Når det gjelder det med å være "en dyktig sjåfør" så ser man jo ( Tidligere innlegg! ) at selv sjefen for UP tillegger akkurat det vesentlig betydning!

    Så sjåførens ferdighetsnivå er helt klart av betydning og enkelte sjåfører burde muligens ikke hatt lov til å kjøre bil i det store og hele!

    Jeg en nok en av få her på HFS med erfaring i å lovlig kjøre tidvis veldig fort på vanlig vei. ( Blålys ! ) Og den største faren ved bilkjøring uavhengig av hastighet er alle de som overhodet ikke følger med på hva andre driver med i trafikken! De sitter i sin egen boble og tror nok at de er alene på veien. La meg nevne et par eksempler.

    Det første er fra Oppdal der E6 gikk ( det gjør den vel i dag også, men i en annen trase ) Rundt midnatt kom vi på E6 med masse blå blink, jeg ser tidlig en bil som kommer ned en bakke mot E6. Det er mørkt og fire skarpe blitslys burde være rimelig synbare, i tilegg til at vi kommer på E6 med forkjørsrett. Noe ved den andre bilen får meg til å tvile på at han kommer til å stoppe så jeg letter på gassen. Og riktig, han kjører ut rett foran oss. Da var det bare å legge seg ut å passere trafikkøya på feil side. Det var ingen annen trafikk så det var slik sett ikke farlig.

    Neste eksempel var også på E6 sør for Berkåk. Sent på natten ble vi liggende bak en bil som ikke gjorde noe tegn til å la oss få passere. Jeg brukte lyshorn og jeg slo av lysene på bilen slik at det kun var blå blitslamper som var tent. Hele kupeen i bilen foran ble opplyst av blålys men det hadde ingen virkning. Men selsagt kom vi da forbi til slutt, og det var da reaksjonen til forankjørende ble interessant. Omtrent i samme øyeblikk som han kunne se blålysene på taket skrått foran seg holdt han på å kjøre av veien. Voldsom svinging og han endte nesten i grøfta.

    Vi hadde dessverre ingen mulighet for å stoppe og sjekke om disse sjåførene var påvirket da vi hadde pasienter det hastet med å komme fram til, og politiet sov selvsagt om natta. Men vi ble nå heldigvis ikke utkallt til noen trafikkulyukke de kveldene.

    Men tilbake til tema så er "uventede" reaksjoner fra andre bilister et av de største faremomentene i trafikken og imho mye viktigere enn fart. Men dette er en fare man faktisk kan gjøre noe med ved å følge med på trafikken rundt seg. Jo raskere trafikken går og jo tettere trafikk det er jo mere må man følge med. Derfor er det så slitsomt å kjøre på tyske Autobahn.

    Men til det du mener er "galskap" i forhold til 10 mil i timen så kan jeg legge fram følgende tall som viser at man ikke behøver å kjøre veldig fort for å oppnå dette "målet". En premis her er at jeg bruker GPS som speedometer for å få en korrekt hastighet. Bilens speedometer er for unøyaktig. Og jeg bruker cruise controll der det er mulig. På veier med høy fartsgrense er dette helt udramatisk. Ved å øke farten fra

    120kmt til 135kmt
    110kmt til 125kmt
    100kmt til 115kmt
    90kmt til 105kmt
    80kmt til 90kmt
    og å holde fartsgrensen når den er:
    70kmt
    60kmt
    50kmt

    så vil du fra Kirkenes til Trondheim øke snitthastigheten fra 85,5kmt til 108,15kmt. ( Ut fra fartsgrensene slik de var sist jeg kjørte strekningen. )

    Det er selvsagt ikke helt lovlig, men likevel ikke værre enn at man overhodet ikke står i fare for å miste førerkortet eller få en veldig brutal bot.
    Trikset er å holde farten hele tiden og å kun stoppe for dopause og bensin/dieselfylling. La meg dog få tillegge at jeg har blitt så makelig anlagt at jeg
    ikke gidder å kjøre denne strekningen i ett strekk lenger. Man må bare innse at man ikke lenger er like ung som man var før. Å kjøre fort over tid ER
    faktisk slitsomt!

    Som du ser er jeg på en slik tur ikke i nærheten av de 168kmt som Northug kjørte i OG jeg kjører ALDRI påvirket av alkohol eller medisiner. 168 i fylla, hva enten alkohol eller kokain, er hodeløst, og det er det vel ingen som er uenige i her inne. Uenigheten går på farten i seg selv. Den behøver ikke være helt hodeløs. Ulovlig, ja bevares men hodeløs? Det kommer helt an på omstendighetene. Og som sagt påvirket av narkotika har man ikke den tankekapsitet som er nødvendig for å gjøre dette trygt. Men på "160 kurset" kjører man i trafikk i slike hastigheter. Ikke i utrykkning for å berge liv, men i en læresituasjon.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.805
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Holmestrand
    Kjære Larson,

    Nå blir jo dette på mange måter "litt på siden" av tråden.

    Skal være enig i at risikoen økes med økende hastighet, men spørsmålet er hvor mye man kan øke farten før det blir "riskoadferd"

    Jeg har faktisk aldri kjørt bil mellom Oslo og Bergen så hvor fort man kan kjøre der har jeg ingen aning om!

    Når det gjelder det med å være "en dyktig sjåfør" så ser man jo ( Tidligere innlegg! ) at selv sjefen for UP tillegger akkurat det vesentlig betydning!

    Så sjåførens ferdighetsnivå er helt klart av betydning og enkelte sjåfører burde muligens ikke hatt lov til å kjøre bil i det store og hele!

    Jeg en nok en av få her på HFS med erfaring i å lovlig kjøre tidvis veldig fort på vanlig vei. ( Blålys ! ) Og den største faren ved bilkjøring uavhengig av hastighet er alle de som overhodet ikke følger med på hva andre driver med i trafikken! De sitter i sin egen boble og tror nok at de er alene på veien. La meg nevne et par eksempler.

    Det første er fra Oppdal der E6 gikk ( det gjør den vel i dag også, men i en annen trase ) Rundt midnatt kom vi på E6 med masse blå blink, jeg ser tidlig en bil som kommer ned en bakke mot E6. Det er mørkt og fire skarpe blitslys burde være rimelig synbare, i tilegg til at vi kommer på E6 med forkjørsrett. Noe ved den andre bilen får meg til å tvile på at han kommer til å stoppe så jeg letter på gassen. Og riktig, han kjører ut rett foran oss. Da var det bare å legge seg ut å passere trafikkøya på feil side. Det var ingen annen trafikk så det var slik sett ikke farlig.

    Neste eksempel var også på E6 sør for Berkåk. Sent på natten ble vi liggende bak en bil som ikke gjorde noe tegn til å la oss få passere. Jeg brukte lyshorn og jeg slo av lysene på bilen slik at det kun var blå blitslamper som var tent. Hele kupeen i bilen foran ble opplyst av blålys men det hadde ingen virkning. Men selsagt kom vi da forbi til slutt, og det var da reaksjonen til forankjørende ble interessant. Omtrent i samme øyeblikk som han kunne se blålysene på taket skrått foran seg holdt han på å kjøre av veien. Voldsom svinging og han endte nesten i grøfta.

    Vi hadde dessverre ingen mulighet for å stoppe og sjekke om disse sjåførene var påvirket da vi hadde pasienter det hastet med å komme fram til, og politiet sov selvsagt om natta. Men vi ble nå heldigvis ikke utkallt til noen trafikkulyukke de kveldene.

    Men tilbake til tema så er "uventede" reaksjoner fra andre bilister et av de største faremomentene i trafikken og imho mye viktigere enn fart. Men dette er en fare man faktisk kan gjøre noe med ved å følge med på trafikken rundt seg. Jo raskere trafikken går og jo tettere trafikk det er jo mere må man følge med. Derfor er det så slitsomt å kjøre på tyske Autobahn.

    Men til det du mener er "galskap" i forhold til 10 mil i timen så kan jeg legge fram følgende tall som viser at man ikke behøver å kjøre veldig fort for å oppnå dette "målet". En premis her er at jeg bruker GPS som speedometer for å få en korrekt hastighet. Bilens speedometer er for unøyaktig. Og jeg bruker cruise controll der det er mulig. På veier med høy fartsgrense er dette helt udramatisk. Ved å øke farten fra

    120kmt til 135kmt
    110kmt til 125kmt
    100kmt til 115kmt
    90kmt til 105kmt
    80kmt til 90kmt
    og å holde fartsgrensen når den er:
    70kmt
    60kmt
    50kmt

    så vil du fra Kirkenes til Trondheim øke snitthastigheten fra 85,5kmt til 108,15kmt. ( Ut fra fartsgrensene slik de var sist jeg kjørte strekningen. )

    Det er selvsagt ikke helt lovlig, men likevel ikke værre enn at man overhodet ikke står i fare for å miste førerkortet eller få en veldig brutal bot.
    Trikset er å holde farten hele tiden og å kun stoppe for dopause og bensin/dieselfylling. La meg dog få tillegge at jeg har blitt så makelig anlagt at jeg
    ikke gidder å kjøre denne strekningen i ett strekk lenger. Man må bare innse at man ikke lenger er like ung som man var før. Å kjøre fort over tid ER
    faktisk slitsomt!

    Som du ser er jeg på en slik tur ikke i nærheten av de 168kmt som Northug kjørte i OG jeg kjører ALDRI påvirket av alkohol eller medisiner. 168 i fylla, hva enten alkohol eller kokain, er hodeløst, og det er det vel ingen som er uenige i her inne. Uenigheten går på farten i seg selv. Den behøver ikke være helt hodeløs. Ulovlig, ja bevares men hodeløs? Det kommer helt an på omstendighetene. Og som sagt påvirket av narkotika har man ikke den tankekapsitet som er nødvendig for å gjøre dette trygt. Men på "160 kurset" kjører man i trafikk i slike hastigheter. Ikke i utrykkning for å berge liv, men i en læresituasjon.
    Google maps oppgir 78 km/t som snitt.
    (1520 km, 19 tiner 20 min).
    Hvordan kommer du fram til 85,5 km/t. En økning av snitthastighet på 7 kmt/t er allerede ganske mye.
    120 til 135 er en økning på drøye 12%
    85 til 108 er 27%
    Hvordan henger det sammen?
    12% øknig på deler av strekningen gir økning på 27% på totalen?
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Petter er faen meg en type! Er vel få skiløpere som har hatt så mye hatere som nettopp han hehe! Selv før første feil skritt med fyllekjøring. Aldri har det vært mer spennende å se langrenn enn når Petter var i form. Det forsvarer selvsagt ikke hverken fyllekjøring eller rå kjøring i kokain rus. Men aldri har jeg sett så mange Norske middelaldrende menn hate noen så mye som Petter. Dette da i VG’s kommentar felt og det var lenge før fyllekjøringen dette begynte.. Han er tross alt bare ett menneske han også som gjør feil som så mange andre.. Han burde ikke så noen spesial behandling selv om har var kongen på ski eller vant Norge masse medaljer det er helt klart men skal vi sitte her å mene å bestemme hva som er best å gjøre for han/ mot han uten å ha den fjerneste anelse på hvordan det er å bli hengt ut i alle landes aviser og kommentarfelt når man driter seg ut? Det blir for dumt. Straffen burde vel være lik for alle å det er den vel kanskje også. Forskjellen er bare at mann i gata blir ikke hengt ut eller gjenkjent over alt de går så det kan fort hende han trenger mer hjelp enn en vanlig person med tanke på psyken i etter kant.. Vi skal vel ikke drive folk til selvmord her i verden. Selv om de kødder det til skikkelig for seg selv.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.805
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Holmestrand
    Petter er faen meg en type! Er vel få skiløpere som har hatt så mye hatere som nettopp han hehe! Selv før første feil skritt med fyllekjøring. Aldri har det vært mer spennende å se langrenn enn når Petter var i form. Det forsvarer selvsagt ikke hverken fyllekjøring eller rå kjøring i kokain rus. Men aldri har jeg sett så mange Norske middelaldrende menn hate noen så mye som Petter. Dette da i VG’s kommentar felt og det var lenge før fyllekjøringen dette begynte.. Han er tross alt bare ett menneske han også som gjør feil som så mange andre.. Han burde ikke så noen spesial behandling selv om har var kongen på ski eller vant Norge masse medaljer det er helt klart men skal vi sitte her å mene å bestemme hva som er best å gjøre for han/ mot han uten å ha den fjerneste anelse på hvordan det er å bli hengt ut i alle landes aviser og kommentarfelt når man driter seg ut? Det blir for dumt. Straffen burde vel være lik for alle å det er den vel kanskje også. Forskjellen er bare at mann i gata blir ikke hengt ut eller gjenkjent over alt de går så det kan fort hende han trenger mer hjelp enn en vanlig person med tanke på psyken i etter kant.. Vi skal vel ikke drive folk til selvmord her i verden. Selv om de kødder det til skikkelig for seg selv.
    Jeg befinner med antagelig i gruppa norske, middelaldrende menn.
    Jeg kjenner meg likevel overhodet ikke igjen i denne beskrivelsen.
    Kan heller ikke se at andre som har kommentert i denne tråden sier noe som tilsier hat?
    For min del er det kun oppgitthet over at en som har ressurser og muligheter som de fleste kan misunne ham roter vekk livet sitt og setter andre i livsfare mens han gjør det.

    Hva straff angår så fikk PN 50 dager i fotlenke forrige gang.
    Syns det var ganske rimelig ....
    Mener å huske at å stikke fra ulykkestedet kan medføre livstidsnekt mhp på førerkort?

    PN lever av å ha ansiktet i avisa. Og lever tydeligvis SVÆRT GODT av det.
    Da må han regne med at slike episoder lager en bulk i regnskapet, og at det også rammer familien.
    Northug kan dessverre ikke bare høste fordeler av offentligheten, minusene følger med, for ham som for alle oss andre.

    Jeg slutter meg for øvrig helt til de av vennene hans som er villig til å støtte ham i en vanskelig situasjon.
    På samme måte som jeg prøver å støtte venner og andre i vanskeligheter.

    Hat er i det store og hele ganske fjernt for meg,
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg befinner med antagelig i gruppa norske, middelaldrende menn.
    Jeg kjenner meg likevel overhodet ikke igjen i denne beskrivelsen.
    Kan heller ikke se at andre som har kommentert i denne tråden sier noe som tilsier hat?
    For min del er det kun oppgitthet over at en som har ressurser og muligheter som de fleste kan misunne ham roter vekk livet sitt og setter andre i livsfare mens han gjør det.

    Hva straff angår så fikk PN 50 dager i fotlenke forrige gang.
    Syns det var ganske rimelig ....
    Mener å huske at å stikke fra ulykkestedet kan medføre livstidsnekt mhp på førerkort?

    PN lever av å ha ansiktet i avisa. Og lever tydeligvis SVÆRT GODT av det.
    Da må han regne med at slike episoder lager en bulk i regnskapet, og at det også rammer familien.
    Northug kan dessverre ikke bare høste fordeler av offentligheten, minusene følger med, for ham som for alle oss andre.

    Jeg slutter meg for øvrig helt til de av vennene hans som er villig til å støtte ham i en vanskelig situasjon.
    På samme måte som jeg prøver å støtte venner og andre i vanskeligheter.

    Hat er i det store og hele ganske fjernt for meg,
    Ja jeg skrev vel ikke at var her på forumet hatet heller og det har jeg heller ikke sett stort til her inne :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Skal ikke ha Nortug i forsvar for sine handlinger, men ...
    … om vi hadde fått en oversikt over hvor mange samfunnstopper, næringslivsledere, kjendiser osv som "jevnlig" bruker cola og/eller andre langt fra legale rusmidler hadde nok mange blitt temmelig overrasket.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.429
    Sted
    vest
    Siden denna tråd egentlig skulle handle om bilen hans. Va skjer m denn, blir denn beslaglakt siden denn står hoss Politi i Lilestrøm?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.805
    Antall liker
    5.450
    Sted
    Holmestrand
    Skal ikke ha Nortug i forsvar for sine handlinger, men ...
    … om vi hadde fått en oversikt over hvor mange samfunnstopper, næringslivsledere, kjendiser osv som "jevnlig" bruker cola og/eller andre langt fra legale rusmidler hadde nok mange blitt temmelig overrasket.
    Det har du helt sikkert rett i.
    Men slik er det i mange tilfeller. Det er å bli tatt som svir.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke ha Nortug i forsvar for sine handlinger, men ...
    … om vi hadde fått en oversikt over hvor mange samfunnstopper, næringslivsledere, kjendiser osv som "jevnlig" bruker cola og/eller andre langt fra legale rusmidler hadde nok mange blitt temmelig overrasket.
    Det er nok rød sprit å cola over en lav sko skal du se😅 er mye hyklere der ute også, da tenker jeg på politikere og kjendiser
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå er det vel ikke formildende at andre gjør det samme. For meg er dette noe jeg blir forbanna på enten vedkommende har gått på ski før eller er en stillasarbeider som doper seg og deretter setter seg i bilen og egentlig leker med andre mennesker sitt liv. Og dette er et stigende problem med flere gjengangere.


    Apropos gjengangere, det er vel flere enn meg som de siste dagene har sett videosnutter av PN i lystig lag med støvskyen rundt seg, opptak som er gjort for en stund siden så dette er slettes ikke noe nytt. Fyren har ikke lært en dritt siden forrige gang men det kan sikkert First House ordne opp i.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det vel ikke formildende at andre gjør det samme. For meg er dette noe jeg blir forbanna på enten vedkommende har gått på ski før eller er en stillasarbeider som doper seg og deretter setter seg i bilen og egentlig leker med andre mennesker sitt liv. Og dette er et stigende problem med flere gjengangere.


    Apropos gjengangere, det er vel flere enn meg som de siste dagene har sett videosnutter av PN i lystig lag med støvskyen rundt seg, opptak som er gjort for en stund siden så dette er slettes ikke noe nytt. Fyren har ikke lært en dritt siden forrige gang men det kan sikkert First House ordne opp i.
    Helt enig i første delen av innlegget ditt.

    jeg har også sett noen videoer av PN de siste dagene men ikke filmer der han tar dop? Det var nytt for meg.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg for min del overlater til Northug å vite hva han trenger.
    Det tror jeg ikke Northug vet selv. Tror imidlertid fengsel nå burde vært rimelig klart, hadde han fåt tid til å tenke også
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    xerxses,
    Hvordan Google regner ut snittfart vet jeg ikke. Det jeg vet ut fra hva jeg selv har opplevd er at det GPS ( som sikker benytter Google Maps ) ikke alltid treffer med fartsgrenser. GPS kan gjerne si 70kmt som grense der det er skiltet med 100kmt. Den tar såvidt jeg kan se heller ikke mye hensyn til vinter/sommerfartsgrenser.
    Ulike fartsgrenser avhengig av om det er vinter eller sommer er ganske utbredt i Finland og Nord Sverige. Hvordan det er i Sør Sverige vet jeg ærlig talt ikke.
    For øvrig går din Google rute mellom Kirkenes og Trondheim ikke etter helt de samme veiene som jeg kjører. Slik jeg kjører er det 17hundreognoen kilometer. Jeg vet det finnes kortere ruter men veistandard spiller også en viss rolle her.

    Men for all del, dette er laangt på siden av diskusjone om Northug så jeg gidder ikke krangle på tøv.

    Fortsett dere bare å kjøre i troen på at så lenge man bare holder seg under 80kmt er alt bare trygt og godt!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Etter første krasjen skulle Petter blitt fradømt førerkortet på "livstid". Det er straffen for å etterlate en skadd person.
    I praksis betyr "livstid" at man kan søke om å få det igjen etter 5 år. På grunn av den tidligere dommen er det vel
    sansynlig at han får ny fradømmelse på "livstid". Han kan selvsagt også nå søke etter 5 år, men denne gangen vil det
    sitte mye lengre inne å få det innvilget. Hvis retten vil "jævles" med ham ( sett fra Petters ståsted ) kan de selvsagt
    fradømme førerretten i 10 eller 15 år. Da kan han ikke søke etter 5 år. Men en slik reaksjon vil nok bli lagt merke til for
    det vil være en høyst uvanlig reaksjon.
    Han vil garantert få fengselsstraff ( og ekstremt god tilgang på narkotika! ) Lenden på denne vil være avhengig av
    hvor dopet/fjern han var. Men noe mindre enn 4uker får han nok ikke. Og så får han en bot på minimum 1,5 brutto
    månedslønn. Ikke mindre men det kan bli mere ut fra hvor dopet han var.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Han mistet det «for alltid» i 2014 og har vel egentlig nettopp fått det tilbake.

    Politiadvokat Karoline Ekeberg er påtaleansvarlig i saken.

    – Jeg vil ikke gå inn på når siktede fikk tilbake førerkortet, annet enn å bekrefte at han hadde gyldig førerkort 13. august.

    34-åringen har med andre ord fått tilbake førerkortet i 2019 eller 2020.

    .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn