Riaa-trinn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.376
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ok! Takk. Ser du endte opp med MI14. Bruker, og er veldig glad i min MI10. Valgte du MI14 fremfor Trichord?
    Mellom Trichord og MI så hadde jeg en Densen DP XS (visuell match) som låt ganske likt som Trichord Dino i mitt system. MI 14 er et hakk eller to opp i kvalitet. Den er mørkere i klang og gir et roligere lydbilde. Kanskje ikke like frisk som Trichord, men litt med laidback. Nå har jeg Densen i resten av kjeden så da får jeg ganske frisk lyd uansett:)

OU812

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Nettopp! Min erfaring og - Trichord er kanskje i overkant frisk, noe overfokusering på detaljer...Liker mye av det den gjør, men trenger å "smøre/tune" litt, og da kan en Benz e.l. fungerer på den måten..Får gå i riaa listen til Rudi m.m og lese litt. Takker.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.428
    Torget vurderinger
    10
    Hei

Har anskaffet en Trichord Diablo m/NCPSU. Noen som har tanker om hvilke PU som vil være en god mach? Jeg bruker nå en Goldring 1042 på en Helios Scorpio II arm/ Voydvaldi platespiller. I mine ører gjør Tri´en endel av det jeg var ute etter: Timing, trøkk, kontant i bassen og detaljering. Samtidig blir det noe "hardt", spesielt i toppen. Ser for meg at en noe "varmere", mer "romantisk" PU kan passe...Noen erfaringer/forslag?
    Mv Tommy
    Jeg brukte Ortofon Rohmann og Cadenza Bronce på Diablo og syntes det fungerte bra.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Hei

Og takk for nok et veldig informativt svar Gunnar. Du har nok et godt poeng. Koblet opp Xindakene på MM-inngangen og det ble et vesentlig luftigere lydbilde, især i diskanten. Du vet, den analoge lyden man liker så godt..

En av ulempene til Heed Quasar er at den ikke kan laste pick upen mellom 100 og 470 ohm, og 103 r skulle nok ligget mellom der en plass.

Fordelen med Heeden er at den er dønn tyst. Ingen sus i det hele tatt.

Med xindakene kan det til tider brumme heftig for så å forsvinne helt, så der må det jobbes mer med skjerming og evt bytte kabler.

Mulig en Reflex M med xindakene er veien å gå.

Er det mulig å spørre hvordan man "et par motstander med verdi mellom 5,6 kOhm (df=1) og 28 kOhm (df=5) i
    paralell med RIAAens 47 kOhm"

Og hva betyr det å laste på sekundærsiden?

Beklager newbiespørsmålene :)

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    2
    Det betyr å koble en motstand i paralell på utgangene av trafo. Utgang=sekundær,inngang=primær. Man kobler motstand mellom + og minus,en per kanal.. Men er ikke sikkert du liker den bedre "riktig" lastet,liker selv lett last,kjørte min 103R med lett last,det samme med AT33EV... Men prøv for all del,motstander koster nada,trengs bare 1/4wattere...

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.011
    Sted
    Kongsberg
    Hei

Har anskaffet en Trichord Diablo m/NCPSU. Noen som har tanker om hvilke PU som vil være en god mach? Jeg bruker nå en Goldring 1042 på en Helios Scorpio II arm/ Voydvaldi platespiller. I mine ører gjør Tri´en endel av det jeg var ute etter: Timing, trøkk, kontant i bassen og detaljering. Samtidig blir det noe "hardt", spesielt i toppen. Ser for meg at en noe "varmere", mer "romantisk" PU kan passe...Noen erfaringer/forslag?
    Mv Tommy
    Hei.

Jeg tror du heller skal stille spørsmålet; hvilken pickup matcher tonearmen, snarere enn hvilken pickup matcher RIAAen.

Helius Scorpio armene ble solgt i bøtter og spann og er i teorien en utmerket arm, men det var stor produksjonspredning på
    disse armene. En god del av dem var slærkete i lagrene og fungerte ikke spesielt godt sammen med stive MC-pickuper. Derfor
    vil jeg i utgangspunktet anbefale deg å se på mykere pickuper (medium compliance) sammen med denne armen.

Goldring 1042 burde i utgangspunktet være en god match, men er litt "frampå" lydmessig. Sammen med Tricorden som har
    samme tendens kan nok det hele bli vel aggresivt. Jeg ville i første rekke vurdert Ortofon 2M Bronce, Sound Smith Carmen
    og dersom du ønsker ennå bedre kvalitet (og høyere pris), gått opp til en Sound Smith Aida. Blant MC-pickuper ville jeg kun
    sett på mykere varianter som; Denon DL-304 eller Dynavector 10X5 (som strengt talt ikke er myk - men fungerer i "enkle"
    armer).

En annen tilnærming til det hele vil være å bytte tonearm. Det kan være at dårlige lagre er medvirkende årsak til opplevelsen
    av skarp lyd fra kombinasjonen. Prøv med "fingerspitzgefuel" om du merker slærk i horisontal- og vertikal-planet for lagrene.

Personlig ville jeg satt på en Jelco SA-750DB tonearm som vil gi en visuell fantastisk match med den flotte Valdi spilleren din -
    og så tittet på stivere pickuper til denne (ganske tunge) armen. Da ville du hatt arm, drivverk og RIAA som kan brukes med
    mange av de beste pickupene der ute. Lyra Kleos, Ortofon Cadenza Bronce, Dynavector XX2, Sound Smith Zephyr Mk/II
    (eller dyrere "stive" varianter fra samme firma) og andre topp pickuper vil fungere utmerket i denne armen. Alternative armer
    kan være en bedre Regaarm (over RB-300 i sortementet) alternativt SME 309, IV eller V (SMEene er dog litt tunge for det
    flytende opphenget).
    Føler du at du har blåst for mye penger på en arm som Jelcoen, bør du vurdere en Audio Technica AT-33EV som kanskje
    fremstår som det aller beste kjøpet blant denne typen (stive) pickuper. Se egen tråd: http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/28159-audio-technicas-33-serie.html

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.842
    Jeg råder deg til å sjekke WhestTWO, som du har på din liste. Nøytral, oppløst og kjapp spillestil, med mange justeringsmuligheter. Jeg har bruk min i flere år, og bytter ikke! :)

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Hei

En liten oppdatering. Heed quasar spiller meget bra. Ingen støy overhodet og en veldig musikalsk spillestil, som er akkurat det jeg er på utkikk etter. Eneste jeg muligens kan sette fingeren på er øvre mellomtone, nedre diskant som er noe komprimert. For alt jeg vet er det resten av anlegget som bidrar her, men tror ikke det. Jeg har fått tilbud om å låne Graham slee reflex M, som jeg vil koble opp med MC 10 step up. Etter anbefalinger herfra. Er litt redd for at det blir litt klinisk, men det er jo derfor man prøver. Er også litt bekymret for støy/brumming med step up. Vi får se.
    Nok en gang skryt til Moiz som forlenger hjemlånet slik at man kan sammenligne.

M

mfufu

Gjest
    Hei

En liten oppdatering. Heed quasar spiller meget bra. Ingen støy overhodet og en veldig musikalsk spillestil, som er akkurat det jeg er på utkikk etter. Eneste jeg muligens kan sette fingeren på er øvre mellomtone, nedre diskant som er noe komprimert. For alt jeg vet er det resten av anlegget som bidrar her, men tror ikke det. Jeg har fått tilbud om å låne Graham slee reflex M, som jeg vil koble opp med MC 10 step up. Etter anbefalinger herfra. Er litt redd for at det blir litt klinisk, men det er jo derfor man prøver. Er også litt bekymret for støy/brumming med step up. Vi får se.
    Nok en gang skryt til Moiz som forlenger hjemlånet slik at man kan sammenligne.
    Tester en Graham Slee Reflex M i disse dager. Nå har ikke jeg hørt komponentene i anlegget ditt, men hjemme i stuen min er det ikke noe klinisk med det, det spiller veldig ryddig, klart og pent. Syntes det er meget bra bass, og mens mellomtone og diskant også er veldig nøytralt så er det ikke frempå her i stuen. Det går nok mye på matching, men jeg føler ikke at GS er lys eller klinisk, da vil jeg heller si transparent :)

Hadde håpet og teste en ASR også, har du testet det? De ville ikke låne ut til meg desverre, kunne kjøpe og få tilgodelapp hvis jeg ikke ville ha den, men det er dårlig forretning for dem for da ble det ikke aktuellt for min del, synd. Hvis du bor i Oslo traktene så kanskje det er lettere og låne hvis du møter opp i butikken, hvis ASR er aktuellt da?

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Hei

Har du på hjemlån fra stereolab? I så fall den jeg "venter" på :) He he, kanskje vi kunne byttet, du sender reflexen og jeg heed quasaren. Har vurdert ASR. Var tomme på lager. Den er dessuten litt for stor har jeg kommet frem til. Jeg har satt sammen anlegget nøytralt med en bitteliten helning mot det varme, eller naturlige som jeg ser det. Både lyngdorf og harbeth pluss platespilleroppsettet er fantastiske formidlere og jeg ønsker ikke å drepe det med en analytisk riaa.

M

mfufu

Gjest
    Hei

Har du på hjemlån fra stereolab? I så fall den jeg "venter" på :) He he, kanskje vi kunne byttet, du sender reflexen og jeg heed quasaren. Har vurdert ASR. Var tomme på lager. Den er dessuten litt for stor har jeg kommet frem til. Jeg har satt sammen anlegget nøytralt med en bitteliten helning mot det varme, eller naturlige som jeg ser det. Både lyngdorf og harbeth pluss platespilleroppsettet er fantastiske formidlere og jeg ønsker ikke å drepe det med en analytisk riaa.
    Ja det er kanskje den jeg låner du venter på? Jeg skal returnere den til mandag eller tirsdag. Jeg kan høre med Stereolab om hvor de ønsker jeg skal sende den, det kan jo hende de ønsker og ha den innom butikken sin for og sjekke at den er pent behandlet før de sender den videre.

Hvis du har avtalt med Moiz og beholde Heed litt lenger så gjør du det, og sammenligner, jeg kan heller følge med på tråden din her og lese dine meninger, også vurderer senere om jeg vil teste den eller ikke.

Har du vurdert og teste ut rør riaa'er da? Jeg skal sammenligne Reflex'en mot en EAR 843P nå som neste steg, får også bra omtaler, om enn kanskje litt mere delte meninger i pressen om EAR enn GS Reflex tror jeg. Også er det nok ganske forskjellig "lydbilde" på de.

Skal bli spennede og høre hva du mener om Reflex når du får den, jeg har ikke en eneste ting jeg kan "ta" den på her i mitt oppsett ihvertfall :) (men skal sies at jeg har heller ikke hørt så mye forskjellig enda)

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    He he. Høres ut som den ja :) Ja det bli spennende å sammenligne med heed. Reflex M skal virkelig være god for å overgå heed for å være helt ærlig.

Har vurdert rør. Dvs at jeg har vurdert en leben cs 600 samt eq30 som er phonotrinnet. Lebenlysten dempet seg da jeg kjøpte lyngdorfen og hørte hva room perfect kan gjøre. Digital forsterker med analog kilde er på en måte det beste av begge verdener. Og det hadde jeg aldri trodd egentlig.

Så ear 834p signature som lå på brukten, men MC step upen er visstnok ikke så god. Kunne vurdert mm versjonen dog selv om det er litt plunder med rør. Føler det kan være mer musikalsk kanskje. Skal du ha på hjemlån?

M

mfufu

Gjest
    Så ear 834p signature som lå på brukten, men MC step upen er visstnok ikke så god. Kunne vurdert mm versjonen dog selv om det er litt plunder med rør. Føler det kan være mer musikalsk kanskje. Skal du ha på hjemlån?
    Ja skal ha på hjemlån, har også fått tilbud fra en kollega og låne en nesten ubrukt MC pickup, så jeg får testet step upen også, hadde ikke hørt noe galt om den så da bør jeg være ekstra obs på det da :)

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ikke hørt den så skal være forsiktig med å uttale meg. Forskjellig smak, heldigvis. Og det er ikke nødvendigvis det som måler best som låter best.

Det hadde vært moro å prøve ear 834p, men heed quasar gjør såpass mye såpass bra at bekvemmeligheten trumfer rør.

Hvis ikke Graham slee reflex M overgår heed quasar igjen da :) Blir spennende.

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Hei

Mv Tommy
    Hei.

Jeg tror du heller skal stille spørsmålet; hvilken pickup matcher tonearmen, snarere enn hvilken pickup matcher RIAAen.

Helius Scorpio armene ble solgt i bøtter og spann og er i teorien en utmerket arm, men det var stor produksjonspredning på
    disse armene. En god del av dem var slærkete i lagrene og fungerte ikke spesielt godt sammen med stive MC-pickuper. Derfor
    vil jeg i utgangspunktet anbefale deg å se på mykere pickuper (medium compliance) sammen med denne armen.

Goldring 1042 burde i utgangspunktet være en god match, men er litt "frampå" lydmessig. Sammen med Tricorden som har
    samme tendens kan nok det hele bli vel aggresivt. Jeg ville i første rekke vurdert Ortofon 2M Bronce, Sound Smith Carmen
    og dersom du ønsker ennå bedre kvalitet (og høyere pris), gått opp til en Sound Smith Aida. Blant MC-pickuper ville jeg kun
    sett på mykere varianter som; Denon DL-304 eller Dynavector 10X5 (som strengt talt ikke er myk - men fungerer i "enkle"
    armer).

En annen tilnærming til det hele vil være å bytte tonearm. Det kan være at dårlige lagre er medvirkende årsak til opplevelsen
    av skarp lyd fra kombinasjonen. Prøv med "fingerspitzgefuel" om du merker slærk i horisontal- og vertikal-planet for lagrene.

Personlig ville jeg satt på en Jelco SA-750DB tonearm som vil gi en visuell fantastisk match med den flotte Valdi spilleren din -
    og så tittet på stivere pickuper til denne (ganske tunge) armen. Da ville du hatt arm, drivverk og RIAA som kan brukes med
    mange av de beste pickupene der ute. Lyra Kleos, Ortofon Cadenza Bronce, Dynavector XX2, Sound Smith Zephyr Mk/II
    (eller dyrere "stive" varianter fra samme firma) og andre topp pickuper vil fungere utmerket i denne armen. Alternative armer
    kan være en bedre Regaarm (over RB-300 i sortementet) alternativt SME 309, IV eller V (SMEene er dog litt tunge for det
    flytende opphenget).
    Føler du at du har blåst for mye penger på en arm som Jelcoen, bør du vurdere en Audio Technica AT-33EV som kanskje
    fremstår som det aller beste kjøpet blant denne typen (stive) pickuper. Se egen tråd: http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/28159-audio-technicas-33-serie.html

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
    Hei ja.
    Takk for glimrende respons Gunnar. Tar dine råd til etterretning og holder øyene åpne, spesielt mot Jelco. Skal ikke påberope meg "fingerspitzgefuel", men er redd det er noe "slærk" i min: horisontalt noe, vertikalt mindre. Alternativt frem til en Jelco dukker opp er en DV10x5 en mulighet. Hadde en slik på Micro Seiko Q500 - det fungerte veldig bra. Bruker en MI10. Den trenger litt "hjelp" til å spille ut H6 - Diabloen fungerer veldig godt der, så den ønsker jeg å beholde.

M

mfufu

Gjest
    Jeg har ikke hørt den så skal være forsiktig med å uttale meg. Forskjellig smak, heldigvis. Og det er ikke nødvendigvis det som måler best som låter best.

Det hadde vært moro å prøve ear 834p, men heed quasar gjør såpass mye såpass bra at bekvemmeligheten trumfer rør.

Hvis ikke Graham slee reflex M overgår heed quasar igjen da :) Blir spennende.
    Har du fått hørt på GS enda eller?

rolfk

Medlem
    Ble medlem
    13.07.2012
    Antall liker
    21
    Sted
    Tysvær
    Hei.

Det aller enkleste er å gå for ASR Mini Basis Mk. III som er såpass all round at den
    fungerer greit med pickupene trådstarteren har nå, og alt han måtte finne på å kjøpe
    i fremtiden.

Ellers bør Graham Slee Reflex C nevnes, en oppgradert - high gain (for MC only)
    versjon av Era V-en - aller helst med større strømforsyning (PSU-1). Ikke på langt
    nær så all round som ASRen, men bør fungere utmerket (kanskje bedre) med
    pickupene han har nå.

For tilsvarende versatilitet som ASRen, bør han gå for en Graham Slee Reflex M
    (eller en ERA V) sammen med Graham Slees eminente Elevator MC-forsterker
    (gjerne med en PSU-1 pr. box). (Alternative MC-forsterkere finnes det ikke mange
    av på markedet i dag, menThorhauge Audio, Xindak MC-10 og Rotwell bør nevnes).

Både ASR og Graham Slee bør gi gode resultater og valget handler mer om smak
    enn absolutt kvalitet. ASRen er varmere og mer gammeldags i lydkarakteren, mens
    Graham Slee løsningene er mer nøytrale og moderne i karakteren med en vanvittig
    oppløst mellomtone. Begge løsningene er uansett i toppklasse i forhold til pris.

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
    Hei
    Må si meg enig med Gunnar angående Graham Slee RIIA utmerket..., En Reflex M kan jo brukes til MM og MC High Out og i kombinasjon med Elevator EXP kan den brukes til MC low out. Da er en dekket og kan bruke alle typer PU

SAM_0898.jpg

mvh
    Rolf

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Hei

Jeg hentet den i forgårs og har koblet den til nå. Lite lytting enn så lenge, men førsteinntrykket er at det forsvant en del slør. Heed er tystere, men det har med step up å gjøre. Transparent er vel det rette ordet. Litt tidlig, men positivt førsteinntrykk.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Hei

Jeg hentet den i forgårs og har koblet den til nå. Lite lytting enn så lenge, men førsteinntrykket er at det forsvant en del slør. Heed er tystere, men det har med step up å gjøre. Transparent er vel det rette ordet. Litt tidlig, men positivt førsteinntrykk.
    Venter i spenning på andreinntrykket....:)

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    586
    Torget vurderinger
    10
    Da har man fått lyttet (litt) mer til både heed quasar og Graham slee reflex M. Jeg blir ikke helt klok. Reflex M er utrolig gjennomsiktig i mangel av et bedre ord. Detaljene i mellomtone og diskant er virkelig bra. Uanstrengt og luftig. Bassen er meget dyp. Dessverre er den litt tynn i grunntoneområdet, eller mellombassen. Det er meget mulig at det er step up som ikke er helt tilpasset som fører til dette. Mulig det er slik det skal være, men at jeg er vant til mer gass i bassen. Heed quasar er stille og alt henger fint sammen med en feitere mellombass. Går ikke like dypt og er langtfra like oppløst. Når jeg prøver heed quasar så lengter jeg etter reflex M, og når jeg prøver reflex M så savner jeg litt av varmen i heeden. Når det er sagt så tror jeg nok at reflex M må sies å være til dels mye "bedre" enn quasaren. Finnes det noe som kombinerer oppløsningen og gjennomsiktigheten til reflex M med en varmere mellombass?

Jeg tror jeg må gå noen runder til. Og se om inntrykkene stemmer over litt tid.

M

mfufu

Gjest
    Da har man fått lyttet (litt) mer til både heed quasar og Graham slee reflex M. Jeg blir ikke helt klok. Reflex M er utrolig gjennomsiktig i mangel av et bedre ord. Detaljene i mellomtone og diskant er virkelig bra. Uanstrengt og luftig. Bassen er meget dyp. Dessverre er den litt tynn i grunntoneområdet, eller mellombassen. Det er meget mulig at det er step up som ikke er helt tilpasset som fører til dette. Mulig det er slik det skal være, men at jeg er vant til mer gass i bassen. Heed quasar er stille og alt henger fint sammen med en feitere mellombass. Går ikke like dypt og er langtfra like oppløst. Når jeg prøver heed quasar så lengter jeg etter reflex M, og når jeg prøver reflex M så savner jeg litt av varmen i heeden. Når det er sagt så tror jeg nok at reflex M må sies å være til dels mye "bedre" enn quasaren. Finnes det noe som kombinerer oppløsningen og gjennomsiktigheten til reflex M med en varmere mellombass?

Jeg tror jeg må gå noen runder til. Og se om inntrykkene stemmer over litt tid.
    På bakgrunn av hva du sier vil jeg på det sterkeste anbafale at du sjekker EAR 834P riaa hvis mulig.
    Denne hadde bra "kropp" over hele spekteret. Ikke så gjenomsiktig som Reflex med alikevell, mer en god nok.

Og selv om den er rør basert så må det ikke forveksles med at den er veldig varm i lyden, men varmere enn f.eks. Reflex'en :)
    Andre ville kanskje anbefalt og teste ASR også, selv har jeg ikke hørt den.

Sist redigert:

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    304
    Sted
    Trondheim
    I dag har jeg fått levert den siste NLE 22 som vil bli laget sannsynligvis. Niels Larsen er pensjonist, og det er årsaken. Den måtte hentes i København, da han ikke ville sende den. Han vil fortsatt reparere dem, noe han anser som ikke en alt for stor utfordring, da de fungerer upåklagelig.

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    304
    Sted
    Trondheim
    Takk Zomby, det tror jeg også. Dessverre tok lynet både pre og effekten min i tillegg til dataforbindelsen, så jeg får ikke testa annet enn med lånt utstyr inntil jeg får de tilbake fra Oslo. Det er noe skitt det hele :( Jeg får håpe at det ordner seg til jul ihvertfall. Er det Ok at jeg kontakter deg om NLE i fall det skulle dukke opp noe?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Klart vi kan prate NLE etterhvert som du kommer i gang igjen. Trist med alt utstyret som raste, håper du er godt dekket med innboforsikring.

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    304
    Sted
    Trondheim
    Takk skal du ha Zomby. Jeg er i kontakt med både forsikringsselskap og importør, og alt ser ut til å ordne seg. Det var et vannvittig vær med mye lyn, selvfølgelig etter at vi hadde lagt oss. Det kan synes som om forsikringsselskapet visste dette, og slik slipper jeg ihvertfall å bevise den saken. Alt virket som normalt da vi gikk til sengs. Dagen etter var sikringene gått i hele systemet.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.512
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei FrodeR

Gratulerer med nesten siste rest av NLE-22.
    Jeg fikk mail fra Niels om at den "siste"
    Riaa'n han viste om var holdt av til en kunde?
    Det var tydligvis deg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Får håpe at noen tar dette videre, ikke Electrocompaniet altså.....

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.781
    Tar hvad videre .? Tænker du han kan sælge konceptet ? Vi mangler også hans højttaler kabler. Den mest tighte bas man kan tænke sig.

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    304
    Sted
    Trondheim
    Hei FrodeR

Gratulerer med nesten siste rest av NLE-22.
    Jeg fikk mail fra Niels om at den "siste"
    Riaa'n han viste om var holdt av til en kunde?
    Det var tydligvis deg.
    Takk skal du ha. Jeg, som sikkert de fleste andre synes dette er trist. Jeg vet ikke om jeg har kjøpt den siste NLE 22, men jeg fikk en forståelse av at det var slik. Den står nå å spiller på en lånt forsterker som ikke helt klarer med Infinityene mine. Jeg gleder meg til å prøve meg fram med alle innstillingene etterhvert som jeg får tilbake Parasound. Allerede nå låter den veldig bra, selv om den lånte forsterkeren har et veldig mørkt lydbilde. Det har den til felles med PUen min som var innkjøpt i et forsøk på mørkne lyden Parasoundforsterkeren. Dermed blir det dobbelt opp nå, og for mørkt etter min smak :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    @Drossel: Tenkte at noen gjerne kunne fortsatt å gjøre produktene hans tilgjengelige, ja. Og det er forsåvidt der Electrocompaniet ikke burde komme på banen.. ;)

Sist redigert av en moderator:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.496
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er litt misunnelig på dette, dette er garantert ett knallbra Riaa.
    jeg har bare nr 17:) som også er knallgod.
    Håper på masse info om hvordan det låter.

Steinar.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    NLE 17 er veldig bra. Med tanke på hva de i sin tid kostet, en regelrett klassiker. One for the ages, virkelig.

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    304
    Sted
    Trondheim
    Er litt misunnelig på dette, dette er garantert ett knallbra Riaa.
    jeg har bare nr 17:) som også er knallgod.
    Håper på masse info om hvordan det låter.

Steinar.
    Det skal bli gjort Steinar selv om jeg ikke er er noe god på det. Utfordringen min vil bli at jeg sannsynligvis på dette tidspunktet sitter med en ny forsterker da det nå viser seg at Parasounden min er "beyound repair" :( Dermed vil jeg måtte anskaffe en ny, og sannsynligvis vil jeg gå for Parasounds monoblokker da Infinityene vil ha mye strøm. Dette kompliserer bildet ennå mer for en som ikke er særlig god til å beskrive lyd fra før. Jeg skal også ha en seanse i morgen med en kompis, så får vi se om vi klarer å komme opp med noe da. Det er hans forsterker, så han kan sikkert si mye mer enn meg.

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.842
    Hva har skjedd med Parasounden? Hvilken modell er det?

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.654
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    Har hatt mange Riaatrinn etter hvert. Rogue Ares har vært det beste til nå hos meg. Brukes til Kleos og VPI Classic 3.

Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.879
    Vil bare nevne riaatrinnet fra Tron, seven. Lages på bestilling tilpasset den pickupen du har, og spiller fantastisk bra.

Mvh Petter.

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Antall liker
    41
    Sted
    Østfold
    Jeg kjører en oppgradert Clearaudio platespiller med MM på et Graham Slee Era Gold V, hvor RIAA trinn var etter tips fra Gunnar Brekke, har nå brukt 4 uker med bare strøm på for å "brenne kanalene rene", og har nå pent spelt Era Gold V inn over 4-5 uker, og lydbildet som Graham Slee skaper har gått fra bra fra meget bra til eminent bra etter 2-3 ukers vinyl bruk, jeg elsker denne lyden Graham skaper, da det passer min musikk perfekt :)

Se Era Gold V:
    https://www.youtube.com/watch?v=mZPsHLrf5b0

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn