Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bruker Silent Angel i begge racka
    Munich Transport i stua og Munich på tv rommet. Med ekstern strømforsyning Silent Angel Forester begge plasser og med nettverk switcher Bonn N8 og Bonn N8 pro. Bruker også Silent Angel sin Roon core, som heite Rein Z1 plus. Så full Silent Angel pakke hos meg. Roon med lokale filer, Qobuz og Tidal.
    Danket de ut Lumin D2 som du hadde lenge eller er det mest for å prøve noe nytt? 🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig trist.

    Nå skal jeg IKKE utgi meg for å være diabeteslege, men fikk greie på at jeg selv hadde diabetes i en alder av 15 år. Har klart å regulerer meg fint gjennom spising og lett trening helt frem til i år. I år har jeg målt nesten 19 og 3 i løpet av 20 minutter - altså sykt fall. Siden min sønn er den eneste i landet med den typen diabetes han har så følges vi opp av HUS både diabetes og gen-team derfra, jeg får vel svar i løpet av noen uker om jeg også har samme diabetes.
    Det jeg skulle si er at jeg registrerte voldsomt utslag ved målinger etter jeg har begynt å trene hardt. Så jeg spurte spesialisten om det kan ha noen påvirkning. Svaret var ja, for tung trening skal jeg visstnok unngå med den type diabetes som jeg har.

    Tenkte bare å nevne siden du også har begynt å trene dette året.

    Ønsker deg alt godt for dagen og i 2024.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Utrolig trist.

    Nå skal jeg IKKE utgi meg for å være diabeteslege, men fikk greie på at jeg selv hadde diabetes i en alder av 15 år. Har klart å regulerer meg fint gjennom spising og lett trening helt frem til i år. I år har jeg målt nesten 19 og 3 i løpet av 20 minutter - altså sykt fall. Siden min sønn er den eneste i landet med den typen diabetes han har så følges vi opp av HUS både diabetes og gen-team derfra, jeg får vel svar i løpet av noen uker om jeg også har samme diabetes.
    Det jeg skulle si er at jeg registrerte voldsomt utslag ved målinger etter jeg har begynt å trene hardt. Så jeg spurte spesialisten om det kan ha noen påvirkning. Svaret var ja, for tung trening skal jeg visstnok unngå med den type diabetes som jeg har.

    Tenkte bare å nevne siden du også har begynt å trene dette året.

    Ønsker deg alt godt for dagen og i 2024.
    Har fått en slik gen test. Var et eller anna med nåke antistoff. Diabetes el er veldig godt regulert. Verfall dei siste åra. Litt problematisk seint i 10 åra ellers bra og veldig bra.

    Dritten med kroppen mistenke dei (dia lege, nevrolog øl) kjem pga at en har hatt diabetes type 1 så lenge. Total belastning altså. Skal ta opp det med trening. Skal til ny kontroll 5. Januar.

    Håoer berre eg får kome meg ut slik at eg får laga til middag til besøket som kjem.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Huff, både min far og mor har type 1. Ingen av de kan gå uten hjelpemidler lenger. Makkadiabetes 🤮
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.005
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke jeg er i stand til å sette meg inn i hvordan du har det😞 Ønsker deg et godt nytt og bedre helse for 2024🥳
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Huff så kjedelig da Peter 😥
    Håper på et mye bedre 2024 for din del 😀
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Sevald skriver er det vanskelig fra avstand og fullt og helt ta inn over seg hvordan du har det. Jeg er for lat til å ta meg bryet med å ønske godt nytt år til en haug med folk, men Peter, godt nytt år!!! Du fortjener virkelig en bedre hverdag i 2024!!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gikk greit å snike seg ut frå sjukehuset. @jmolnes ikkje sei kor eg er da... lol Neida, alt av prøver er så og seie perfekte så det må vere en alergisk reaksjon mot nåke. So vert sendt på utreding på det.
    Sit heime og lura på kva eg skal finne på dei siste timane av 2023. Et sikkeleg møkkaår for min del. Det som har våre positivt er turane på hifi messe. Nye folk eg har vorte litt kjent med. Fått meg ei leilighet kor eg kan spele musikk. Alt av gode saker eg har ståande her fra Moet Audio, So litt positivt har det våre. Mykje negativt dritt har det også våre. Men seig som eg er så håpa eg veldig at 2024 er det året eg får ting litt meir på plass. Får en fast inntekt feks. Får litt medisinar som kan bidra med å gjere dagane litt meir ok. Rett og slett å få tilbake litt livskvalitet. For akkurat no er den serdeles laber.

    At folk ikkje kan settje seg inn i situasjonen min er veldig lett å forstå. Og det er heller ikkje meininga at folk skal gå å tenke på stakkars Peter som går rundt med så mykje vondt og utfordringa. Det hjelpe ikkje megm, og folk rundt meg vert kanskje litt deppa sjøl når det skal prøve å ta hansyn. Men samtidig så er det tøfft for meg når folk seie til meg, Ta deg sammen. Det går over eller god bedring. ol. Sjøl om eg veit det er godt meint. No kan det vere den Borderline hjerna mi som ikkje fungera slik den skal. Men kvar gong folk seie god bedring så blir eg berre minna på at eg har en kronisk smertesjukdom som aldr vil gå over eller verte bedre. <Den blir kun verren så nei det er ikkje nåke god bedring. Psykiske helsa derimot kan man kanskje få gjort nåke med og også livskvaliteten. Men den jævla nervesmerte sjukdommen vil aldri verte bedre og den er svært vanskelig å behande/gi medisin til. Utsiktene er at den vert verre, mer smerter og svært mange som har den her vert sittande i rullestol. ENten fordi det er for mykje smerter eller at man vert lam rett og slett. Sida eg har fått det i begge nervesystema i både føtter, legger, fingre, hender og underarm så er det en viss fare for at eg vert lam i både hender og bein.

    Så sit eg der då, med et haud som har mykje rot og rare tanker og ikkje kan forflytte meg eller gjere det eg vil når eg vil. Eg er då avhenging av folk rundt meg 24/7 treng hjelp til absolutt alt. Gå på do feks. Eg er snart 46 år og skal leve med det her sikkert til eg vert 80-85år sida den smertesjukdommen min ikkje tek livet av meg. So eg synes det er svært vanskelig å finne glede i livet, finne grunna til at eg skal holde ut med det her i 40år. Kva er poenget liksom...`? Ikkje har eg barn, ikkje har eg kone eller samboer, ikkje har eg nåken å ta meg av. Er egentlieg ikkje i stand til det altså ta meg av nåken. Så tenker man på at kven vil ha en kar som meg. Ok utsjånad men med så mykje smerte problematikk og med slike utsikter...? Var for kort tid sida på fleire dater med ei kjekke dame, eg kjente at det var følelsa frå mi side og trur det var følelsa tilbake. Vi var ute på fleire middaga, ut på livet og hadde nokre kvelda heima hos meg. Eg beit tenna saman for å kunne fungrer og vere med på slike ting. Eg fortale etterkvert kva eg har og vi snakka om framtida og korleis det kunne verte. Synes at om eg skal bu saman eller vere saman med nåken så skal dei vite om kva som kan møte dei fram i tid. Resultatet var at ho synes eg var en kjekke kar osv, men at ho ikkje ville ta det nåke vidare rett og slett fordi hun var redd for kva som kan kome. Eg forstår hun godt. Det kan ikkje vere enkelt å leve saman med nåken man er glad i å så sjå kor mykje smerte den andre har og ikkje kan gjere noko med det. Det må vere håplaust.

    Off for et innlegg det her vart. Hadde nok litt tanka å få ut igjen. Lette litt på trykket.

    SIt altså heime skal lage meg middag. Åpne nokre brus utover kvelden og vente på at dei skal skyte opp raketta både her og der. Eg har svært god utsikt til det offentlege fryrverkeriet. Så det ser eg fram til.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Godt nytt år til deg, Peter.

    Selv om kroppen din altfor ofte ikke er så god å ha med å gjøre, så klarer du likevel å gjøre HFS og ulike hifi-forum på Facebook til et trivelig sted å være grunnet din ukuelige stå-på-vilje, og din vilje til å dele kunnskap og erfaringer.

    Det setter vi utrolig stor pris på, så ved inngangen til det nye året, synes jeg du skal klappe deg selv litt på skuldra også, og si at selv om 2023 var et møkkaår, så har du likevel hatt overskudd nok til å bidra positivt til hobbyen vår.

    Det er det ikke sikkert alle vi andre hadde klart.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt år til deg, Peter.

    Selv om kroppen din altfor ofte ikke er så god å ha med å gjøre, så klarer du likevel å gjøre HFS og ulike hifi-forum på Facebook til et trivelig sted å være grunnet din ukuelige stå-på-vilje, og din vilje til å dele kunnskap og erfaringer.

    Det setter vi utrolig stor pris på, så ved inngangen til det nye året, synes jeg du skal klappe deg selv litt på skuldra også, og si at selv om 2023 var et møkkaår, så har du likevel hatt overskudd nok til å bidra positivt til hobbyen vår.

    Det er det ikke sikkert alle vi andre hadde klart.
    Det var snilt sagt Roy Ervin. Skal klappe meg sjøl på ryggen, vertfall skuldra. Ryggen når eg ikkje.. 😁 🤣

    Ja synes man skal prøve å dele erfaringane man har, og la andre få teste og avgjere om ting og tang et rett for dei.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20240101_000255.jpg

    IMG_20240101_000256.jpg

    IMG_20240101_000227.jpg


    Steikje kor masse hifi eg kunne ha kjøpt for den summen penga som gikk opp i røyk rett nedafor her... Var 10 fantastiske minutt. Synd eg ikkje får lasta opp videoen her.

    Då er 2024 i gong. Lets go!!! 🤘🤘
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Godt nytt år, Peter!🎉 Vonar dette året ikkje vert så bratt som det forrige.
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Litt sent, riktignok, men godt nytt år til deg, Peter.
    Som mange andre her, vil jeg si at du er med på å spre det glade hifi budskap på en fortreffelig måte. Alltid en glede å lese poster fra deg, enten det er her eller på fjasboka.
    Håper virkelig du klarer å finne ut av både smerter og psyke, og at 2024 blir et godt år, med livskvalitet og glede!

    mvh Terje
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fått satt inn sofa på tv rommet. Kjekt å ha det når man verte trøtt, berre å legge seg på sida og så sovne.

    Har også satt inn et par høgtalara, forsterkar, RIAA og streamer dit. Då det rommet vert brukt mest akkurat no. Så tenkte eg måtte teste med vinyl der inne også.

    IMG_20240109_071241.jpg

    IMG_20240109_071152.jpg

    IMG_20240109_071046.jpg

    IMG_20240109_070957.jpg


    Skal spele litt på snurra dinne veka så får eg vurdere om det må ein til hit...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Litt sent, riktignok, men godt nytt år til deg, Peter.
    Som mange andre her, vil jeg si at du er med på å spre det glade hifi budskap på en fortreffelig måte. Alltid en glede å lese poster fra deg, enten det er her eller på fjasboka.
    Håper virkelig du klarer å finne ut av både smerter og psyke, og at 2024 blir et godt år, med livskvalitet og glede!

    mvh Terje
    Er lov å håpe ja. 👍 Verte meir utredning framover vinteren. Heldigvis så har eg fått en doktor som faktisk bryr seg, og ikkje minst virka intr i det her. Psyka kan man seie er fryktelig opp og ned. Forutsatt ikkje rørt en dråpe alkohol eller annen rus. det jobba eg med kvar dag. Og trur det går framover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lite søvn i natt, men klar for ny dag. Sit egentleg å manna meg opp til å gå på trening. Glatt som F ute....

    Skal også ned på dagsenter i dag for å ha nåke å holde på med og være litt sosial.

    Men må ta det litt roleg i dag, da eg skal til fysio i morga, starta opp med behandling.. Gleda meg også til en tur hifiklubben i Ålesund. Håper å få til en samling der ute med Dali Kore i spissen. Så det skjer litt framover, sjøl om eg ikkje er så aktiv her lenger.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jævla faen dritt greie. Tenkte å ha med headsett på trening og dunke løs med litt pantera ol. Men faen i dritt helvete kva er det her for innstilling og korleis slår eg den av. Musikken stoppa kvart 2 min el nåke og då kjem den her fram.

    Screenshot_20240110_075908_com.aspiro.tidal.jpg


    Kjøre lyd frå Tidal. Nedlasta speleliste. Og blåtann til headsett.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Ser jo ut som din Tidal konto også brukes aktiv på en annen enhet.
    Om du ikke kjenner igjen enheten "Thunder Data", så bør du bytte passord på Tidal. :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser jo ut som din Tidal konto også brukes aktiv på en annen enhet.
    Om du ikke kjenner igjen enheten "Thunder Data", så bør du bytte passord på Tidal. :cool:
    Ok, bruker Tidal kontoen også på den eine streamaren heime. Er også logga inn på pc med den heime. Kan det vere det?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Nja, det Tidal (og de andre strømmetjenestene) er opptatt av er samtidig bruk i forhold til antall lisenser du betaler for.
    Så, spiller ingen rolle om du har installert Tidal på 10 enheter, så lenge du bare bruker 1 om gangen.
    -Om du eks har famlile-abo, så kan du spille av på flere enheter samtidig. Har du bare ett abo, så kan du kun spille av på en enhet om gangen.

    Så, enten så er det en annen enhet hos deg som stadig starter å spille fra Tidal samtidig som du bruker Tidal på telefonen ,eller så bruker sannsynligvis noen andre din konto.
    Eks om du har solgt streamer++ hvor du var innlogget på Tidal, og ikke logget ut/kjørte fabrikkreset før man sendte den til ny eier.

    Vil nok uansett nå bytta passord på Tidal, så får du kontroll på hvor det spilles av fra. :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Oppdaget for en del år tilbake at det var en person i Spania som brukte min konto på Tidal, merket det ikke før han la inn musikk på min liste som jeg opprettet der, etter litt undersøkelse så viste det seg at han hadde brukt min konto lenge. Løsningen ble og opprette nytt passord samt logge ut på alle plattformer som brukte min mailadresse. Etter det har det fungert bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nja, det Tidal (og de andre strømmetjenestene) er opptatt av er samtidig bruk i forhold til antall lisenser du betaler for.
    Så, spiller ingen rolle om du har installert Tidal på 10 enheter, så lenge du bare bruker 1 om gangen.
    -Om du eks har famlile-abo, så kan du spille av på flere enheter samtidig. Har du bare ett abo, så kan du kun spille av på en enhet om gangen.

    Så, enten så er det en annen enhet hos deg som stadig starter å spille fra Tidal samtidig som du bruker Tidal på telefonen ,eller så bruker sannsynligvis noen andre din konto.
    Eks om du har solgt streamer++ hvor du var innlogget på Tidal, og ikke logget ut/kjørte fabrikkreset før man sendte den til ny eier.

    Vil nok uansett nå bytta passord på Tidal, så får du kontroll på hvor det spilles av fra. :cool:
    Ok, skal teste ut å logge av streamerene mine. neste gong eg drar på trening. ER også logga inn med min konto på ROON

    Var berre frytelig irriterande
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Jeg ville nok nå bare ha byttet passord på Tidal, så satt opp streamers, Roon, ++ med det mye passordet. Da blir nok alt i skjønneste orden. (y)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ok, skal teste ut å logge av streamerene mine. neste gong eg drar på trening. ER også logga inn med min konto på ROON

    Var berre frytelig irriterande
    Problemet er nok ikke der.
    Jeg er innlogget på mobil, to pcer, to Nvidia Shield samt roon, får ikke den meldingen. Det jeg har opplevd er hvis en av dem (som oftest mobilen) er på offline modus så virker ikke de andre heller til streaming.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Du har ikke solgt en streamer eller noe der kanskje Tidal er innlogget enda? Slik at kjøper bruker din Tidal konto?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du har ikke solgt en streamer eller noe der kanskje Tidal er innlogget enda? Slik at kjøper bruker din Tidal konto?
    Nei, Tidal er ganske nytt hos meg. Har brukt Spotify i monge år og Qobuz det siste året.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn