Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Alltid gøy med mld på tlf.

    Pakke på vei til deg. Med litt griseflax så kan jeg hente den i morgen. Men det skal nok mye til. Er lov å håpe da.. 😁

    Ellers så skal jeg på en opplevelse i juni... Mer om det litt senere
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.467
    Antall liker
    3.591
    Sted
    Sunnmøre
    Fornuftig prising. Har ikkje rekna på det, men eg betalar veldig mykje meir for å levera boset sjølv, grovsortert, til VØR i Hovdebygda.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fornuftig prising. Har ikkje rekna på det, men eg betalar veldig mykje meir for å levera boset sjølv, grovsortert, til VØR i Hovdebygda.
    Såpass...
    Alt farlig avfall og natur er gratis også så er egentlig lite å syte over.
    Må sortere selv da.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.822
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I Drammen kan man levere så mye man vil gratis (eller de har vel beregnet renovasjonsavgiften ift dette), men man må levere det selv da. Hvis det også er gratis henting og levering i Stavanger er det jo genialt (y)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke eiendomskatt i Ullensaker heller forøvrig. Her har jeg dessverre ikke økonomi til å bo. Når jeg nå skal stå på egne bein... Tog dere den... Lol
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny lang dag ute i sola,.. Fått gjort litt i garasjen også så det går sakte men sikkert fremover.
    Pakke ble plukket opp, men blir ikke lyd før i morgen. Har lånt ut streamer og forsterker til en kar.

    Så da kommer Bjørn innom i morgen og henter Michi P5, effekt, dac og Magnepan og setter igjen en røramp som jeg får låne til jeg får tilbake. Må sørge for å ha 2 sett av alt tenker jeg fremover.

    Er meldt mimre ok vær oppmerksom morgen, så får nok gjøre litt innendørs. Er et par ting som må være i orden frem til foto taging i starten av mai. Så har absolutt nok å holde på med kan man si. Men det får egentlig gå som det går. Litt sånn hakuna matata. 👍

    Så han man fått noe å glede seg til i sommer.. 16 juni så blir jeg plukket opp av en minibuss som blir full av Metallica fans. Turen går til Gøteborg. 3 netter på hotell, VIP biletter til begge dager alt sponset av Universal music. Satan jeg gleder meg. Metallica, Volbeat, Five Finger Death punch med flere. Søren det kommer til å bli et minne for livet
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.835
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så han man fått noe å glede seg til i sommer.. 16 juni så blir jeg plukket opp av en minibuss som blir full av Metallica fans. Turen går til Gøteborg. 3 netter på hotell, VIP biletter til begge dager alt sponset av Universal music. Satan jeg gleder meg. Metallica, Volbeat, Five Finger Death punch med flere. Søren det kommer til å bli et minne for livet
    Ja dette høres ut som en uforglemmelig tur! :love:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Deilig innevær i dag sukk. Skulle gjerne ha våre i hagen å raka lau ol men det utgår..
    IMG_20230424_132237.jpg

    Har søren meg starta å snø igjen. Langbukser er pakka bort så får heller styre på litt inne. Driv å pakka ned cd plater og krims krams frå musikkrommet. Rart alt som dukka opp..

    Musikk må man ha til slikt arbeid og i og med at eg har lånt bort det aller meste av elektronikken så måtte eg låne sjøl. En liten eldre Cayin kom inn døra i går. Sammen med LM dac, wiim og Davis Krypton 6 høgtalarar så er det jaggu ikke verst.
    IMG_20230424_123100.jpg


    Målet for dagen i dag er å bli ferdig med pakkingen av cd plater, få lagt ut nokre hifi saker til gies bort og til salgs. Pakke resten av vinterklede og få sortert litt i rotet som har samla seg i løpet av 12 år på musikkrommet.

    Venter også på levering av en konteiner bag for å få kasta endel søppel. Det blir nok i morga...
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driv å pakker litt saker og ting som skal på lager. Og i den forbindelse så trenger jeg plast bokser med lokk til lp plater. De må kunne stables oppå hverandre så de må tåle endel vekt.

    Har ved hjelp av Jørgen kommer over slike i utlandet
    Screenshot_20230424_212144_com.android.chrome_edit_4789307267219723.jpg


    Men de er så store at de kun sender 2 og 2. Ergo dyr frakt.

    I Norge finner jeg lignede bokser med lavt lokk. Derved så går ikke lp plater rett nedi. Og de lokkene som her høye finner jeg ikke noen plass. Finner selfølgelig lokk som nesten passer. Om målene på sidene er riktige.

    Er det noen som har vet on plasser de selger slike bokser med lokk her i Norge hvordan plater kan stå rett opp og ned. Helst ikke med skrå vegg, noe alle de på feks Jysk, Europris, Biltema, jula osv har. Tar imot tips
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det nærmer seg foto ol av huset vårt og idag hadde vi besøk av av ei interiør dame... Det gikk som det måtte det. Hifirommet er nå historie. Der blir det soverom

    IMG_20230427_143858.jpg


    I den forbindelse så har jeg endel utstyr som nok hadde hatt det bedre hos folk som kan bruke det enn at det skal stå i en garasje. Har ikke lysst til å selge da jeg vil ha ny lyd i ny bopel.

    Derfor, kjenner jeg noen som har lysst til å låne og selfølgelig bruke
    1. Project xtension 9 evolution platespiller.
    2. Davis Acoustic Krypton 6. Høyttalere
    3 Diptyque 107 høyttalere
    Solid Tech rack har 3 stk solo med 3 hyller.
    Har også noen flotte absorbenter som kan lånes ut.

    Noe for deg? Send meg en pm.

    Snipp snapp snute så var det hifi eventyret ute. Lager nok ny tråd når ny plass å bo og nytt oppsett skal bygges opp.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Ja der så det tomt ut i forhold til sist jeg var der 😂 Har du fått tid til å teste LM DACen noe? Rett fra service og på lager🙄
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Nå så det tomt om stusselig ut på hifi-loftet ditt...:oops: Og det som står igjen der, er på vei til utlåns...? Blir det head-fi på deg en stund fremover da...?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja der så det tomt ut i forhold til sist jeg var der 😂 Har du fått tid til å teste LM DACen noe? Rett fra service og på lager🙄
    Ja har spillt mye på på den de siste dagene mk med tiltakene. Den blir med til neste oppsett ja. Liker den veldig godt
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå så det tomt om stusselig ut på hifi-loftet ditt...:oops: Og det som står igjen der, er på vei til utlåns...? Blir det head-fi på deg en stund fremover da...?
    Ja nesten alt er lånt ut. Ett par høyttalere igjen. Hva som skjer nå er litt usikkert faktisk. Megler holdt på å dette i bakken pga pris på styling.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy faen for en rå mk megler vi har fått.
    Han sparte oss netopp for 50K

    Hadde besøk av interiør dame igår og vi skal ha full styling på huset. Nesten alt av våres ting skal bort. Til og med Anubis Pantera. (pusen vår)

    Etter en liten samtale mellom megler og interiør dame. Så ble prisen halvert. Samme styling og megler likte planen hu hadde. Men 100K var ikke aktuellt mente han. 50K absolutt max.

    Så nå venter jeg på svar om det blir styling eller ikke.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.822
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fy faen for en rå mk megler vi har fått.
    Han sparte oss netopp for 50K

    Hadde besøk av interiør dame igår og vi skal ha full styling på huset. Nesten alt av våres ting skal bort. Til og med Anubis Pantera. (pusen vår)

    Etter en liten samtale mellom megler og interiør dame. Så ble prisen halvert. Samme styling og megler likte planen hu hadde. Men 100K var ikke aktuellt mente han. 50K absolutt max.

    Så nå venter jeg på svar om det blir styling eller ikke.
    Hørtes jo veldig bra ut! Jeg får få telefonnummeret hans til neste gang jeg skal handle hifi 😁
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er liste på det som skal stå igjen her på tirsdag. Alt annet skulle ut, settes på lager.

    Hei Peter,
    Anbefaler at dette rommet innredes som hoved soverom .

    Ut fra gjennomgang hos dere anbefaler jeg å beholde disse møblene:

    - Spisebord
    - Arbeidsbord i bambus
    - Senger
    - Kommoden i arbeidsrommet og på loftet
    -Utemøbler
    -Skjenk/kommode i entreen
    -Stuebord foran blå sofa
    -Grønneplanter
    -Konsollbord ved siden av tv-benk
    -Begge krukker/vaser i metall
    -nattbord med bordlamper
    -nettingkurv på loftet

    Trur dere jeg har nok å styre med?? Håpet bare kroppen takker dette. Får heldigvis hjelp i helgen.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    405
    Antall liker
    480
    Sted
    Brøttum
    "The end of an era", men du kommer vel sterkt tilbake, er det noen som får til å plassere/skru seg til god lyd så er det vel akkurat deg, Peter. ;) Lykke til med boligjakt, det er jo en spennende reise å finne noe man ønsker å bo i, men alt kan jo heldigvis forbedres. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    "The end of an era", men du kommer vel sterkt tilbake, er det noen som får til å plassere/skru seg til god lyd så er det vel akkurat deg, Peter. ;) Lykke til med boligjakt, det er jo en spennende reise å finne noe man ønsker å bo i, men alt kan jo heldigvis forbedres. :)
    Ja neste kapittel blir veldig spennede. Fy faen så mye morro jeg har hatt det på dette rommet. Så utrolig mange oppsett opp ned den trappen. Mye fantastisk god lyd og av og til noe som ikke har truffet.

    Ny kåk blir spennede. Veldig spennede. Også hvor jeg havner. Nå er det noen her inne som har kjøpt seg leilighet i Volda. En plass jeg komme tenkt meg å bo. Men er veldig usikker på om jeg kommer til å savne feks konsert mulighetene som Oslo gir.

    Så det blir nok til at jeg prøvebor der en stund. Finne en hybel som en mellomstasjon..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja litt hyggelige nyheter. Fikk tlf plassen som skal evaluere meg. Tiltaket til Nav, så starter på tirsdag 2 Mai. Så da rekker jeg nok tiltaket og muligens å søke ufør før vi må ut fra huset. Det hadde vert veldig veldig bra.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.521
    Sted
    Sørlandet
    Godt å se at det endelig går mot salg. På tide å klappe igjen den boka og starte på nytt med blanke ark. Ønsker deg lykke til og alt det beste.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk Kalle. ♥
    Skal bli veldig spennede å starte på en ny bok som du sier.
    Om alt går etter planen så blir det visning uka som starter på 22. Mai. Så muligens er boligen solgt denne mnd. Tenk på det...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Spennende tider Peter , lykke til med salget :)

    Ha en fin langhelg :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende dette, for håpe huset blir solgt fort og smertefritt da.
    Altid spennende når mann skal selge bolig.
    For oss var det jo veldig lettvint, utbygger kjøpte jo hele skiten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn