Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om noen har en hybel el leilighet de kunne tenke seg å leie ut på Østlandet .. Så si gjerne ifra. 👍

    Blir nok til at jeg leier først. Frem til jeg får en avklaring på helse/jobb

    Lite styr med meg. Men jeg er musikk og hifi intr.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    19000 svar i denne tråden idag. Wow

    Har sittet å tenkt bolig i dag. Faktisk kun gått etter pris for å se hvor jeg kan kjøpe uten lån. Og det finnes flere plasser faktisk. Intr tanke det der. Blir jo kun meg og musikk anlegget.... Nå ser det også ut som jeg starter på tiltak med NAV neste runde. Fikk mld idag om at jeg har fått innvilget avklaring og fikk priv melding om å sitte klar ved tlf. Så da ser det ut til at jeg kommer inn neste runde som er rett rundt hjørnet visstnok.

    Hadde vert veldig greit å fått litt fortgang i dette nå.

    Dagens morsomme fra FB
    FB_IMG_1679417818520.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen flere som skal på Kamelot/Eleine/Myrath på fredag??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare et par dager igjen nå før det braker løs i Oslo. Ser ut som om det blir siste sprellet på en stund. Var en runde hos nevro fysioterapeut idag og det var ingen hyggelig runde. Allerede mista mye av kraften i beina. Så vi håper at det kun er en dårlig dag /forbigående.
    Satser på at det vertfall ikke blir verre på ei stund. Har sannsynligvis allerde gått med dette i mange år, så det er ikke noe som har skjedd over natten.

    På den positive sida, så har jeg idag hatt en svært god dag sammen med anlegget. De siste dagene nå med låneoppsettet (takk @Myhre) før det igjen står et helt nytt oppsett her til helgen,forhåpentligvis. Må si jeg gleder meg veldig, og er samtidig svært spent på om førsteinntrykket av Diptyque holder seg.

    Dac er sendt til reparasjon da denne hadde en gåen optisk inngang ved mottak. Håper den er rask å utbedre. Da jeg egentlig ikke har noen dac som jeg tror er god nok akkurat nå. Mulig den jeg låner ut er det, men det får jeg ikke vite før over helgen. Må høre om han er ferdig med den. Samme karen jeg låner Cayin rørampen av. Sentralen er full av hyggelige personer.

    Blir noen timer til med musikk nå før kvelden kommer
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen før dagen nå dagsformen er bedre og søren klype jeg gleder meg til i morgen.
    Er desverre ingen jeg kjenner som skal på konsert, så da blir det bare å møte opp til rett tid, nyte konserten før jeg drar hjem igjen.

    Denne her forklarer det meste om hvorfor formen er som den er
    FB_IMG_1678953863375.jpg


    Ha en strålende dag
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    19000 svar i denne tråden idag. Wow

    Har sittet å tenkt bolig i dag. Faktisk kun gått etter pris for å se hvor jeg kan kjøpe uten lån. Og det finnes flere plasser faktisk. Intr tanke det der. Blir jo kun meg og musikk anlegget.... Nå ser det også ut som jeg starter på tiltak med NAV neste runde. Fikk mld idag om at jeg har fått innvilget avklaring og fikk priv melding om å sitte klar ved tlf. Så da ser det ut til at jeg kommer inn neste runde som er rett rundt hjørnet visstnok.

    Hadde vert veldig greit å fått litt fortgang i dette nå.

    Dagens morsomme fra FB
    Vis vedlegget 904150
    Du har jobbet med mat. Jeg elsker hunder.
    83647854_1117492335309822_309700088735727616_n.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er der noe hifi miljø i Haugesund..?? Kanskje jeg skulle pakket trusene mine å kjøpt en plass å bo der...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haugesund...? Driver du å selger stoff?? :ROFLMAO:
    Nei ikke stoff. Titter litt rundt for å se hvor jeg muligens kan kjøpe bolig uten å ha lån. Haugesund er det mye jeg kan gjøre det med. Så da lurer jeg på hvorfor det er så rimelig der...?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fordi de selger stoff....

    Det er slik som blir sagt i Stavanger om Haugesund, mye narkotika pr. innbygger...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fordi de selger stoff....

    Det er slik som blir sagt i Stavanger om Haugesund, mye narkotika pr. innbygger...
    Selger dop da... Hifi dop. 😁 Alle leter jo etter den nye fixen...
    Neida, men ja er litt seriøsitet i det. Hadde vert ok å kjøpt en plass å bo uten å ha lån.. Om jeg skulle få 100% ufør pga helse.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da kom fredagen denne uka også. 👍 I kveld er det altså konsert som er på tapeten. Kamelot og Eleine pluss Myrath. Myrath har jeg hørt lite på så må nok spille de litt før jeg setter snuta mi mot Oslo. Gleder meg

    Var mulig det skulle komme nytt oppsett til meg idag, men det er utsatt til senere i helgen. Trengte større bil for å få plass til alt. Så i løpet av helgen eller på kommende torsdag så kommer det "litt" snacks fra Moet. Torsdag er garantert. Så ikke lenge igjen nå.
    Høyttalere, forsterkere, RIAA, Streamer, akustikk osv osv 🤘🎵🎵
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.805
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så da kom fredagen denne uka også. 👍 I kveld er det altså konsert som er på tapeten. Kamelot og Eleine pluss Myrath. Myrath har jeg hørt lite på så må nok spille de litt før jeg setter snuta mi mot Oslo. Gleder meg

    Var mulig det skulle komme nytt oppsett til meg idag, men det er utsatt til senere i helgen. Trengte større bil for å få plass til alt. Så i løpet av helgen eller på kommende torsdag så kommer det "litt" snacks fra Moet. Torsdag er garantert. Så ikke lenge igjen nå.
    Høyttalere, forsterkere, RIAA, Streamer, akustikk osv osv 🤘🎵🎵
    Oi, det må bli en bra kveld Peter! Kan si mye om lydkvalitet på konserter, men det er noe eget med den store veggen av lyd og en liveopptreden 🤟
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oi, det må bli en bra kveld Peter! Kan si mye om lydkvalitet på konserter, men det er noe eget med den store veggen av lyd og en liveopptreden 🤟
    Hender seg lyden er ok. Men får legge igjen hifi ørene og ta med konsertørene i kveld. Ser de har oppdatert med enda et band. League Of Distortion så da blir det 4 band. Første bandet starter kl 19.20 ifølge planen på Sentrum Scene. Så det her blir nok helt sjef. 🤘Siste toget hjem kl 00.44 så rekker nok alle bandene... 😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tatt med deg gule ørepropper? Eller bruker du ikke sånn på slike "visekvelder" som du skal på ikveld 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.805
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hender seg lyden er ok. Men får legge igjen hifi ørene og ta med konsertørene i kveld. Ser de har oppdatert med enda et band. League Of Distortion så da blir det 4 band. Første bandet starter kl 19.20 ifølge planen på Sentrum Scene. Så det her blir nok helt sjef. 🤘Siste toget hjem kl 00.44 så rekker nok alle bandene... 😁
    Ja jeg syns lyden på Evanescence var bra, det jeg fikk mest sjokk over var volumet o_O
    Lydkvaliteten i seg selv er ikke avgjørende for opplevelsen av en slik type konsert uansett.

    Har du vært på Tons of Rock før?
    Ser Nightwish kommer, så fundert på å bestille billett
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg syns lyden på Evanescence var bra, det jeg fikk mest sjokk over var volumet o_O
    Lydkvaliteten i seg selv er ikke avgjørende for opplevelsen av en slik type konsert uansett.

    Har du vært på Tons of Rock før?
    Ser Nightwish kommer, så fundert på å bestille billett
    Har dessverre ikke vert på Tons nei. Inferno festivalen er jo også like om hjørnet. Tons i år har mye bra satt opp.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tatt med deg gule ørepropper? Eller bruker du ikke sånn på slike "visekvelder" som du skal på ikveld 😊
    Tar med propper ja. Visekvelder ja, er jo litt det i forhold til festivalen som heter Inferno... Ser er det også et par band som hadde vert gøy å se. Cannibal Corpse feks. Abbath...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er man på tur til Oslo. Sitter mutters alene på toget, ingen andre svartkledde folk enda. Blir intr å se om det kommer noen etterhvert..

    Fikk en meget kjedelig tlf idag. En kar som ringer og var skikkelig irritert fordi jeg hadde ringt og prøvd å svindle kona hans. Etter at han hadde blåst seg ferdig og trua med både det ene og det andre. Så fikk jeg forklart at jeg ikke hadde ringt ut idag. Jeg inviterte han på kaffe som en avvepning... Måtte enda til sende en screenshot av tlf ringe loggen for idag. Han trodde meg etterhvert.

    Så da er nr mitt hacket og blir brukt til noe svindel drit. Så skulle jeg ringe så er det ikke sikkert det er meg.

    Jeg ringer ikke noen før tidligst lørdag. Resten av dagen går til musikk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy fader for en kveld på Sentrum Scene. Vil si det var omtrent fullt. Helt ok lyd, passe høyt. Jeg sto omtrent helt fremme foruten når Myrath spillte. Da måtte jeg bakover litt.

    Starta med Tyske League of distortion, helt nytt band for min del. Likte de godt, såpass at jeg kjøpte med en lp fra de.

    Så kom Eleine, bandet jeg gikk for å se. Søkke det trøkka og sentrum scene svarte.

    Så var det Myrath sin tur. Ukjent for meg det også var helt ok. Kanskje ikke min cup of tea helt.

    Så Kamelot. Frem med mye utstyr og vi venta lenge nok før de trøkka til. Meget bra, Kamelot må jeg definitivt høre mer på. Fikk med meg de 6-7 første låtene før jeg satte kursen mot Oslo S og toget hjem. Da sa kroppen at nok var nok.

    Utrulig gøy å ta turen. Vurderte å holde meg hjemme, men veldig glad for at jeg dro.

    Noen bilder
    IMG_20230324_224837.jpg

    IMG_20230324_224824.jpg

    IMG_20230324_202136.jpg

    IMG_20230324_201539.jpg

    IMG_20230324_202130.jpg

    IMG_20230324_193614.jpg

    IMG_20230324_193208.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.075
    Antall liker
    16.955
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Haugesund er et rimelig sted å bo pga lite press i boligmarkedet, i forhold til Stavanger og Bergen. Narkomane er ikke en sterk kjøper gruppe, som drar opp prisen på boliger🤓. Det var spesielt mye narkomane her på 90 tallet som kom fra hele Norge pga et avrusing hjem som kanskje ikke hadde verden største suksess. Tror ikke mange ble rusfri, men de ble boende.

    Om du takler regn og vind, så er Haugesund en fin plass å bo. Og jaggu finnes det gjøker med stereo her og🤪
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.441
    Antall liker
    3.563
    Sted
    Sunnmøre
    Trur eg kunne budd på store delar av det eigentlege Vestlandet (altså, Rogaland, Vestland og Sunnmøre) utan å tenkja så mykje over dialekten. Dessutan er alt meir eller mindre ei smørje no om dagen.

    Av bydialektane rangerer eg Stavanger på topp og Ålesund nedst.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kristiansand kan anbefales! Langt bedre klima en Haugesund og fornuftige boligpriser. Stort vakuum på hififronten!!
    På sommeren ja, men fy av meg på vinteren..
    Har bodd ett år i Grimstad og et annet nær Vennesla, aldri mer!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.426
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    På sommeren ja, men fy av meg på vinteren..
    Har bodd ett år i Grimstad og et annet nær Vennesla, aldri mer!
    Vinter? Hvilke vinter? Vi har hatt snø i hele 2 dager denne sesongen. Begge gangene var den borte neste dag.

    Men ja, her kan det snø når det først er kaldt nok og lavtrykkene stryker langs kysten.

    Stavanger har vind, regn og sludd - hele året. Bergen har regn, vind, sludd og snø - hele året. Midt i mellom ligger Haugesund. Som jo egentlig er en møkkaby på lik linje som Arendal.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.428
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vinter? Hvilke vinter? Vi har hatt snø i hele 2 dager denne sesongen. Begge gangene var den borte neste dag.

    Men ja, her kan det snø når det først er kaldt nok og lavtrykkene stryker langs kysten.

    Stavanger har vind, regn og sludd - hele året. Bergen har regn, vind, sludd og snø - hele året. Midt i mellom ligger Haugesund. Som jo egentlig er en møkkaby på lik linje som Arendal.
    Sludder og vås. Vi har absolutt sommer, ikke så varmt som jeg hadde i oppveksten i Sarpsborg, men absolutt sommer.
    Litt dårlig sommer, men (etter min mening) den beste vinterplassen i Norge.
    Har bodd to omganger i Stavanger 99-04 og 06- ..... I mellomtiden bodde vi i Fredrikstad, syntes ikke at sommeren var bedre der, men grusomme vintre med mange minusgrader og snø. Helt grusomt. Samme opplevelsen hadde jeg på Sørlandet i 97-99. Grusomme vintre. Lå snø der på slutten av mars 😯

    Jeg må ha hatt maks uflaks, begge gangene jeg kjørte gjennom Kristiansand i år så snødde det.. Det må ha vært de to dagene du snakker om.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Gvarv, Akkerhaugen eller Notodden. Ett av de stedene med minst nedbør. Fornuftige boligpriser.
    Notodden har veldig bra med offentlig kommunikasjon.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Sludder og vås. Vi har absolutt sommer, ikke så varmt som jeg hadde i oppveksten i Sarpsborg, men absolutt sommer.
    Litt dårlig sommer, men (etter min mening) den beste vinterplassen i Norge.
    Har bodd to omganger i Stavanger 99-04 og 06- ..... I mellomtiden bodde vi i Fredrikstad, syntes ikke at sommeren var bedre der, men grusomme vintre med mange minusgrader og snø. Helt grusomt. Samme opplevelsen hadde jeg på Sørlandet i 97-99. Grusomme vintre. Lå snø der på slutten av mars 😯

    Jeg må ha hatt maks uflaks, begge gangene jeg kjørte gjennom Kristiansand i år så snødde det.. Det må ha vært de to dagene du snakker om.
    Fredrikstad er definitivt ikke kald på vinteren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn