Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ellers så kom skattemeldingen i epost kassa i går.

    En rask gjennomgang av den så snudde jeg en liten restskatt til en liten skatt til gode. De klarer aldri å få med at jeg betaler på 50% av et huslån.. Kan kjøpe meg noen lp plater for den summen jeg får igjen. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ligger å oppfisker noen låter av Kamelot. Ei uke igjen nå til konsert med de og Eleine. Lenge siden jeg har spillt noe mengde av Kamelot. Søren de er bra de
    20181022-152455-145134.jpg

    Siste bandet er Myrath som for meg er relativt ukjent. Men må nok lytte litt til de også kommende uke.

    1670594182.jpg


    Planen med å hente dac idag går nok rett i dass. Får hente den på vei hjem fra Oslo i morgen.
    FB_IMG_1678953863375.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Utsikten fra sweetspot akkurat nå.
    IMG_20230316_164215.jpg


    Skulle så gjerne vert i posten for å hente pakke, men nå er det trøbbel med sporing av pakker 😂

    Så får heller bare la dagen gå å se om jeg ikke får henta i morgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klarte ikke å la være. Dytta i meg det jeg har lov til og kom meg til posten og hjem. Kjenner straffen kommer allerde.. Men da har jeg ny dac i hus. Der hadde blitt for mye stress og greier om jeg skulle hentet den i morgen. Har vertfall litt å holde på med i natt da... 🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer så mye 👍
    Takker så mye, spennede det her. Om man husker riktig. Hadde forrige utgave og har hatt cd spiller fra LM før. Og har hørt mye på anlegg med denne dacen når jeg jobba hos Mala. Så tenker at den er safe. Men alltid litt spennede om man husker riktig.. Kobles opp i morgen etter jeg kommer hjem.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så neste uke kommer det utstyr fra Moet Audio hit. Det gleder jeg meg til.
    Får også tilbake Pro-ject spilleren og RIAA så da blir det noen dager med utprøving av plassering av høyttalere. Så kan man invitere folk til å komme å lytte på saker og ting som ikke har stått på Østlandet før. Vel muligens privat noen av tingene, men ikke alt. Får også et digert sett fra Classè som skal lånes ut til mulig kjøper. Om ikke denne karen slår til så kan andre få muligheten til å prøve hjemme. Og jeg må snike meg til å teste det selv...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du får installere trappeheis nå som det blir enda mer utskifting av komponenter :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var vanskelig med søvn inatt. Har noen slike dager hvor jeg får straffen for å være aktiv. Er bare noe jeg må lære meg å ta hensyn til. Dog så er det ikke så enkelt når det ligger en ny komponent på posten...

    Takk og pris for at all snøen som var varslet kom. Må nok ut å måke litt, men kun for å få rullestol bort til bilen som vi har parkert så nært veien som mulig. Så en rullestol sti må måkes. Dog så ser det ut til at det ligger 10-15cm nytt og ikke 30-40cm som det kunne se ut til på varselet.. Stor forskjell på det.

    IMG_20230317_044911.jpg


    Så først en kopp kaffe, litt mat så ut..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ferdig i Oslo, kom sykt tidlig og fikk slippe inn. Tenkte det skulle være litt utfordrende komme seg inn til byen med off transport. Vel det gjorde det ikke. Raka vegen gitt. Fikk heldigvis komme rett inn. Timen min var opprinnelig kl 11.

    Har hatt lysst på ny tv en stund... Nå er det bare å vente
    Screenshot_20230317_102155_com.facebook.orca_edit_2538604569804301.jpg

    .
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    7.828
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ferdig i Oslo, kom sykt tidlig og fikk slippe inn. Tenkte det skulle være litt utfordrende komme seg inn til byen med off transport. Vel det gjorde det ikke. Raka vegen gitt. Fikk heldigvis komme rett inn. Timen min var opprinnelig kl 11.

    Har hatt lysst på ny tv en stund... Nå er det bare å vente
    6.jpg

    .
    Så bildet viser ikke varebilen til Moet pakket og klar for levering av utstyr til deg? ;)
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    407
    Antall liker
    481
    Sted
    Brøttum
    Greit med ny glanaboks .... Vurderte 86" til stua, men endte med 75", må ha noe som står i stil med lyden liksom .... Hvor stort går du? :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Greit med ny glanaboks .... Vurderte 86" til stua, men endte med 75", må ha noe som står i stil med lyden liksom .... Hvor stort går du? :)
    LOL
    Nei, det blir ny tv, men ikke før jeg bor en ny plass. Tenker at 75 er passe. Men får se litt hvor jeg havner.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    7.828
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    LOL
    Nei, det blir ny tv, men ikke før jeg bor en ny plass. Tenker at 75 er passe. Men får se litt hvor jeg havner.
    Du får passe på at du havner i nærheten av togskinner da, så du fortsatt lett kommer deg på messer og sånt 😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så, har hukommelsen din god eller er det noe kinamikk du har kjøpt deg? Hadde makan til test her, og den ble ikke.. Litt spent på hvordan den gjør seg imot en viss utlånt en :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så, har hukommelsen din god eller er det noe kinamikk du har kjøpt deg? Hadde makan til test her, og den ble ikke.. Litt spent på hvordan den gjør seg imot en viss utlånt en :)
    Den må tilbake til Mala for rep. Kun coax inn som funka. Jeg må også ha optisk inn.. Så x fingrene. Er garanti på den. Ordner seg nok.

    Men jeg liker den jeg, med marantz som drivverk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den må tilbake til Mala for rep. Kun coax inn som funka. Jeg må også ha optisk inn.. Så x fingrene. Er garanti på den. Ordner seg nok.

    Men jeg liker den jeg, med marantz som drivverk.
    Blir artig å høre når du får testet de imot hverandre. Bra det ordner seg 😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så, har hukommelsen din god eller er det noe kinamikk du har kjøpt deg? Hadde makan til test her, og den ble ikke.. Litt spent på hvordan den gjør seg imot en viss utlånt en :)
    Den dyre lånte er sendt tilbake.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Qe...

    IMG_20230313_110513.jpg


    Aune, dyr husker ikke sendt tilbake, Benchmark
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennde tider som kommer nå. Hadde besøk av megler igår som kom på en slik E-takst runde. Gikk gjennom huset og titta. Konklusjonen er at nå er vi ferdig med oppussing.

    Det som ikke er like bra var at han kun fikk opp at boligen var registert med 1etg. Så vi må søke kommunen om å få godkjent etg 2. Litt rart egentlig da alle andre plasser er det registret med 2 etg. Skulle være en bagatell.

    Så da venter vi på at etg 2 blir godkjent og på takstmann. Går alt etter planen så har jeg ingen plass å bo til fellesferien... 😂 Da får trekke ut på gata eller noe slikt...Evnt flytte tilbake til Sunnmøre for en periode før jeg bestemmer meg for hvor jeg kjøper.

    Holder jo på med avklaring iforhold til jobb pga helse og flytter jeg fra Ullensaker så må jeg starte hele prosessen på nytt. Og kjøpe kan ikke før dette er avklart.
    Så håper å finne en løsning raskt.

    Uka her er det litt å glede seg til. Noen turer til fysio, konsert på fredag og så håper jeg det står noen nye høyttalere og forsterkere her til helgen.

    I mellomtiden så får man bruke dagene til å rydde litt. Gå igjennom skap og skuffer, selge ut det man ikke vil flytte med seg eller rett og slett kaste det.

    Blir spennede de neste mnd fremover ja.. 🤘
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn