Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spaceballs, det er filmen sin det.
    Husker første gang jeg såg den gitt, gud jeg flira. Kanskje jeg må se den igjen. Er noen år siden nå. Er en stund til dagens sport starter...
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var så heldig å komme over en gies bort annonse rett oppi høgget her. Er par høyttalere som jeg skal bruke på gjesterommet / tv rom. Men måtte jo koble de opp i hovedoppsettet bare for å høre hva dette er for noe.

    Skal bruke litt mer tid på de i morgen. Leke litt med plassering og forsterkere. Koblet opp med EL34 ampen og satt de bare rett ved siden av Ø. Må le litt av de Energy Veritas 5.1 som jeg trur de heter. Ingen dypbass i de, men jaggu spiller de ikke gøyalt.
    IMG_20230122_220954.jpg


    IMG_20230122_220901.jpg


    Blir bra de på gjesterommet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da var det allerede blitt mandag igjrn. Ny uke nye muligheter.

    Har jo lagt ut go'riggen til salgs og igår fikk jeg en meget fin og fornuftig innbytte mulighet. Spilleren kjenner jeg fra fra før, men PU er ny for meg.
    images (42).jpeg

    Ortofon Cadenza blue.. Er det noen innom tråden min som vil dele sin erfaring om / rundt denne?

    Har aldri hatt noen PU fra Cadenza serien innom og jeg trur ikke jeg har hørt noen heller. Muligens hos @Evo III hadde ikke du Black sist jeg var hos deg?

    Har hatt flere i 2m serien, mye Hana og et par benz (mener det var benz)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da var det allerede blitt mandag igjrn. Ny uke nye muligheter.

    Har jo lagt ut go'riggen til salgs og igår fikk jeg en meget fin og fornuftig innbytte mulighet. Spilleren kjenner jeg fra fra før, men PU er ny for meg.
    Vis vedlegget 886593
    Ortofon Cadenza blue.. Er det noen innom tråden min som vil dele sin erfaring om / rundt denne?

    Har aldri hatt noen PU fra Cadenza serien innom og jeg trur ikke jeg har hørt noen heller. Muligens hos @Evo III hadde ikke du Black sist jeg var hos deg?

    Har hatt flere i 2m serien, mye Hana og et par benz (mener det var benz)
    Joda du har hørt black her😉. Har hadt blue her også, hele den serien låter bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Joda du har hørt black her😉. Har hadt blue her også, hele den serien låter bra.
    Det var det jeg trodde.
    Synes testene jeg har lest virker positive over hele linja. Stort lydbilde går litt igjen. Med en ørlite rolig topp og godt fundament på blue.. Passer nok da til min 70-80 talls rock og metall. Er et intr innbytte objekt. Så vurderer dette. Enten for å beholde eller å selge videre senere.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det var det jeg trodde.
    Synes testene jeg har lest virker positive over hele linja. Stort lydbilde går litt igjen. Med en ørlite rolig topp og godt fundament på blue.. Passer nok da til min 70-80 talls rock og metall. Er et intr innbytte objekt. Så vurderer dette. Enten for å beholde eller å selge videre senere.
    Den er noe slankere enn black, ikke så oppløst. Men en god PU ja.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får spille litt musikk idag. Ladde batterier til ut på tur i morgen og onsdag. Og hva passer vel bedre enn å starte dagen med Iron Madien.
    IMG_20230123_101829.jpg


    Er også siste innkomne album her i huset. Ikke mitt favorittslbum men er nok topp 3nø fra de.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå får Soundgarden stå for morroa litt. Et samlealbum som heter A Sides. Fantastisk mye gode låter. Desverre så er ikke lyden på denne spes god. Men musikken da mann!!

    IMG_20230123_112113.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Faen altså, fryktelig lite søvn i natt. Er så sykt nærvøs for undersøkelsen jeg skal ta i dag. Denne undersøkelsen sammen med en jeg skal ha mandag 30.01 setter grunnlaget for en søknad om ufør og evnt videre behandling. Har jeg det det er misstanke om så finnes det pr idag ingen behandling, kun medisiner som reduserer smerte. De går jeg på allerede og de fungerer brukbart. Noen dager bedre enn andre.

    Nå er det ikke veldig morro å skulle ønske seg ufør. Det å gå på AAP er ikke noe gøy, økonomisk så er det jo det samme. Dog så er det mulig å få hjelp fra bank til lån for kjøp av bolig ol om man har Ufør. På AAP så er det absolutt ingen hjelp å få få.

    Det verste som kan skje er at de ikke finner noe slik som har skjedd de siste årene, eller at det er for utydelige svar til en diagnose. Så tørr liksom ikke håpe for mye. Redd for å bli skuffet.

    Skal etter undersøkelsen idag se på en innbytte platespiller, deretter så går turen opp til meg for å se på min. Mellomlegg er diskutert frem så får vi se hva som skjer. Mulig at ett av rackene eller begge skal selges. Har kjøpt inn deler slik at det nå er 2x Solo radius 3 pluss 1 solo hylle.

    Tok en EC 4.7 i innbytte for litt siden, den viser seg å ha en feil på ballanse som kommer og går litt med knotten på 0 gain posisjon og som er som normalt på +6 gain posisjon. Fryktelig kjedelig synes jeg. Så har annonsert den til lav pris. Den spiller helt som vanlig stort sett på 0 i gain og alltid riktig i +6 i gain. Sørvice ble anslått til 2-3000kr. Pluss frakt frem og tilbake. Det spanderer nok ikke jeg siden den ikke blir med videre. Får se om jeg gjør det om salget drar ut.

    På den positive siden da, man må jo ha litt ballanse. Så ser det ut til at jeg skal en tur til Stavanger og Moet Audio et par, tre, fire dager. Se på ulike produkt og lytte mye. Få skaffe meg en liten oversikt over hvordan de ulike og ukjente merkene låter. Heldigvis så er det flere merker jeg både har hatt hjemme og som jeg har jobbet med tidligere, en liten referanse på en måte. Håper å få lande noen komponenter som skal være med tilbake opp i hula for demo og eget bruk. Tar de nok ikke med på flyet.... 😂
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og så er det togtrøbbel igjen. Håper de har fått tog på rett side for meg og at det ikke blir for mye styr å komme seg til Oslo. Skal ikke reise helt enda så we jo håp om at det ordner seg.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Du får ta en pause på Jessheim på en av disse togturene så skal du få en kopp kaffe mens du venter på neste tog
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du får ta en pause på Jessheim på en av disse togturene så skal du få en kopp kaffe mens du venter på neste tog
    😂 Høres ut som en plan. Må være en dag jeg klarer å gå uten krykker om jeg skal få med meg preen din. Men stopper gjerne innom.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Joda, overlevde turen til Oslo igår.
    Undersøkelsen gikk, ja hvordan skal jeg si det, bra. I den forstand at jeg fikk tatt den. Svaret jeg fikk derimot var ikke så hyggelig. Selv om det ikke var uventa.
    nervePain-951921812-770x553-650x428.jpg


    Det var som man fryktet /tenkte. Men nå får jeg et par diagnoser på papir som kan brukes til å komme videre.

    Mere hyggelig var det at jeg fikk solgt platespiller og RIAA til en ok sum med innbytte som begge parter ble fornøyd med.
    12d0c255-6aca-4117-8817-0d17a717087d.jpeg

    a57dc439-3d88-43bb-b818-ecbb26cf2da6.jpeg

    Denne kom i hus igår kveld. En project extension 9 evolution med ortofon cadenza blue. Skal få gått over den å sjekket om alt er satt opp riktig i helgen. Så får jeg vente på et Riaa trinn som kommer i posten
    Dagen idag blir veldig veldig rolig. Gikk nok "litt" mye igår, så dagen idag er
    thumbs-down_1f44e.jpg


    Planen er å komme seg ut i morgen, må med til H.R for å levere en lånepre. Må gjøres på en god dag, da det er utfordrende å bære den samtidig som jeg går med krykker. Hadde det vert snøfritt så kunne jeg brukt en rullestol. Har en manuell en stående her pga hu som deler tak med meg.

    Får det nok til.

    Planen idag er Nettflix og mye ro. Har sett en del på en serie som heter Bill Nye redder verden. Synes den er litt morsom. Kan anbefales om man liker litt vitenskap satt litt på spissen med en humoristisk måte å legge noen både alvorlige og viktige temaer. 👍
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da var det allerede blitt mandag igjrn. Ny uke nye muligheter.

    Har jo lagt ut go'riggen til salgs og igår fikk jeg en meget fin og fornuftig innbytte mulighet. Spilleren kjenner jeg fra fra før, men PU er ny for meg.
    Vis vedlegget 886593
    Ortofon Cadenza blue.. Er det noen innom tråden min som vil dele sin erfaring om / rundt denne?

    Har aldri hatt noen PU fra Cadenza serien innom og jeg trur ikke jeg har hørt noen heller. Muligens hos @Evo III hadde ikke du Black sist jeg var hos deg?

    Har hatt flere i 2m serien, mye Hana og et par benz (mener det var benz)
    Jeg har den jo på FR 64fx armen min.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag nye muligheter som det heter. Blir en tur opp i bula for å titte på innbytte spilleren. Mangler fremdeles RIAA men håper det løser seg raskt. Så blir det nok en rolig dag. Må ladde batteriene til mandag for ny tur til Oslo. Del 2 av..? utredninger og undersøkelser jeg må ha før jeg skal ta opp kampen med NAV. Det er noe jeg ikke ser frem til, men håper på en bra slutt.

    Blir en bra dag dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lykke til og ha en flott helg. Gratulerer med ny spiller🥳🥳
    Takker så meget. Sitter utålmodig å venter på riaa. 😁

    IMG_20230127_085104.jpg


    IMG_20230127_085154.jpg


    Synes den ser flott ut jeg. Veldig annerledes enn den som sto her da selfølgelig. Knota litt med å få på plass din kabelen... Stive pølsefingre og dårlig syn hjelper ikke akkurat. Får ikke sjekka om den er på plass før RIAA er her. Krysser fingrene vertfall.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20230127_085317.jpg


    Greit med støvlokk også. Lett å ta av og på.

    Er veldig spent på den spilleren. Blir å spille på den en mnd tid. Før jeg ser hva jeg gjør. Er en annen spiller jeg har veldig lysst på. Den koster nok med PU omtrent det samme jeg får for denne. Men da må jeg nok ned i kvalitet på PU. Får se litt på det. Først må RIAA i hus.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe igjen gitt, deilig å komme seg opp fra loppekassa.
    FB_IMG_1667226369302.jpg

    RIAA er på vei så da blir det lyd iløpet av neste uke. Kommer 2 stk i første omgang. Ser virkelig frem til det.
    FB_IMG_1660894474861.jpg


    Blir nok å få rydda og vaska litt i 2 etg idag, før man muligens skal på HiFi treff. Kommer an på når Oda leverer varene.

    Er en gjeng rundt Jessheim jeg har blitt kjent med. Så vi skal avgårde til den ene karens kino, spille musikk, se litt film, snakke skit og spise pizza. Akkurat slik man gjør på treff. 👍
    Blir trivelig som fy, blir til og med henta på døra.

    Nærmer seg februar nå med stormskritt, håper jeg jeg er oppe å går med endel produkt fra Moet Audio iløpet av februar. Slik at jeg kan ta inn folk fra Østlandet som er nyskjerrig på produkter derfra. RIAA er på vei. Så ventes det inn nye modeller av diverse som skal både til butikken og hit. En høyttaler er nok spikret, den gleder jeg meg virkelig til å spille på.

    FB_IMG_1665909545567.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takker så meget. Sitter utålmodig å venter på riaa. 😁

    Vis vedlegget 887366

    Vis vedlegget 887367

    Synes den ser flott ut jeg. Veldig annerledes enn den som sto her da selfølgelig. Knota litt med å få på plass din kabelen... Stive pølsefingre og dårlig syn hjelper ikke akkurat. Får ikke sjekka om den er på plass før RIAA er her. Krysser fingrene vertfall.
    Fin spiller og PU👍🏻.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut som om Oda leverer tidlig slik at det blir tur på treff. Denne kinoen og oppsettet er det som skal besøkes.

    FB_IMG_1674908132963.jpg


    FB_IMG_1674908149877.jpg


    Blir skikkelig trivelig. Har aldri hørt de Sonusene der tidligere. Gleder meg
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Project with ortofon.jpg

    Gratis med ny platespiller og pickup! Dæm må være kjapp de som kjøper å selger til deg :) Jeg har nylig bestillt en Hana ML for å prøve noe annet enn den ortofon Jubilee jeg har nå. Har lest på forum om en kar som hadde Jubilee og byttet/prøvde en Cadeza Red. Han kunne fortelle at Jubilee var mere frampå en Cadenza red. Det kan kanskje være forskjellen mellom alu og boron nålarm med større følsomhet og stivhet Hvem veit? Hana ML har alu nålarm, men en pickup nål som graver dypere ned i rillen enn denne shibata nålen. Blir spent å høre forskjellen på den Hana pickup'en.
    Har vært veldig fornøyd med Project RPM9,1 Acryl og ortofon, sammen med den nye balansert DP DPR 2,3 og gain på 73dB. For da fikk jeg null brum og støy når jeg flyttet Riaa'n fra alle ''støykilder'' Project spilleren har ikke den nyeste carbon armen, da denne har et metall hode som er jordet. De nye signature armene som project har på nye dyrere spillerne, er trege å justere ifølge Mala Audio. Jeg bruker Project eget Alignment justeringsverktøy!
    Får vente å høre hva du synes om den nye vinyl combo'n:)
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 887681
    Gratis med ny platespiller og pickup! Dæm må være kjapp de som kjøper å selger til deg :) Jeg har nylig bestillt en Hana ML for å prøve noe annet enn den ortofon Jubilee jeg har nå. Har lest på forum om en kar som hadde Jubilee og byttet/prøvde en Cadeza Red. Han kunne fortelle at Jubilee var mere frampå en Cadenza red. Det kan kanskje være forskjellen mellom alu og boron nålarm med større følsomhet og stivhet Hvem veit? Hana ML har alu nålarm, men en pickup nål som graver dypere ned i rillen enn denne shibata nålen. Blir spent å høre forskjellen på den Hana pickup'en.
    Har vært veldig fornøyd med Project RPM9,1 Acryl og ortofon, sammen med den nye balansert DP DPR 2,3 og gain på 73dB. For da fikk jeg null brum og støy når jeg flyttet Riaa'n fra alle ''støykilder'' Project spilleren har ikke den nyeste carbon armen, da denne har et metall hode som er jordet. De nye signature armene som project har på nye dyrere spillerne, er trege å justere ifølge Mala Audio. Jeg bruker Project eget Alignment justeringsverktøy!
    Får vente å høre hva du synes om den nye vinyl combo'n:)
    Kommer nok en RIAA iløpet av neste uke. Gleder meg. Går fra Hana ML til denne cadenza blue.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom netopp hjem etter et lyttetreff med god musikk, god mat og mye skitprat. Utrolig trivelig liten gjeng som møttes. 7 timer holdt vi på
    IMG_20230128_192649.jpg

    IMG_20230128_192602.jpg

    IMG_20230128_192515.jpg

    IMG_20230128_192500.jpg


    Et skikkelig sansent oppsett med Hegel, MBL og Sonus faber Elipsa.

    Om det er noen i Ullensaker som kunne tenke seg å vere med i en gjeng som skal møtes innimellom og som leser denne tråden så må dere si ifra. Alle typer anlegg er helt topp. Her er det det sosiale som teller. Bare å si ifra om du vil være med Tor Henry, Pål, Håvard og meg.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dukker opp noen intr greier på FB innimellom. Slik som denne.
    FB_IMG_1674974160947.jpg


    Hvilke 3 storheter hadde dere ville hentet tilbake?
    Jeg hadde hentet
    Kurt Cobein
    Freddie Mercury
    Prince
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn