Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Kjøpte den sjøl på mix i Ørsta når den kom. Har den enda
    Kjøpte mine første kassettar i ein butikk på Odinhjørnet, kan det ha vore Sunnmøre hi-fi senter? Dei tre første CD-ane kjøpte eg på Ørsta Elektriske, trur dei kosta 130,- per stk! Mykje pengar for ein ungdom på åttitalet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjøpte mine første kassettar i ein butikk på Odinhjørnet, kan det ha vore Sunnmøre hi-fi senter? Dei tre første CD-ane kjøpte eg på Ørsta Elektriske, trur dei kosta 130,- per stk! Mykje pengar for ein ungdom på åttitalet.
    E du frå Ørsta??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er eg, bur rett nok i Volda no!
    Migrert til Volda.. Skjønna det godt. Huska sikkert hifibutukken til Lars Petter (Laste) rett nedafor kirka då.

    Kjøpte mitt første hifi anlegg der etter å ha hørt på et par dali skyline i Hovdebygda. Gud eg klipte gras for alle den sommaren for å få råd til å kjøpe et par Sonab B50. Men handklippar må vite. Sånn man dytta fram og tilbake....
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Migrert til Volda.. Skjønna det godt. Huska sikkert hifibutukken til Lars Petter (Laste) rett nedafor kirka då.

    Kjøpte mitt første hifi anlegg der etter å ha hørt på et par dali skyline i Hovdebygda. Gud eg klipte gras for alle den sommaren for å få råd til å kjøpe et par Sonab B50. Men handklippar må vite. Sånn man dytta fram og tilbake....
    Var ofte innom butikken til Lars Petter, Lydhjørnet? Alltid kaffi, hyggelig prat, god musikk og spennande saker der. Kjøpte eit Rotel sett og JPW Ruby 2 av han. Good times! Huskar han hadde Rotel Michi og Parasound HCA 2200 i butikken. Kor eg drøymde om dei!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var ofte innom butikken til Lars Petter, Lydhjørnet? Alltid kaffi, hyggelig prat, god musikk og spennande saker der. Kjøpte eit Rotel sett og JPW Ruby 2 av han. Good times! Huskar han hadde Rotel Michi og Parasound HCA 2200 i butikken. Kor eg drøymde om dei!
    Stemmer det. Det michi settet drøymde ej om også. Men måtte ta til takke med en brukt Pioneer reference var det 616 den hette?
    Seinare tegna Lars Petter en sub til meg bassert på et 15' Cadience element. Svært som F. Det var tider det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den Metallica plata, skal rammes inn. Gud F så mye støy det var på den. Har den heldigvis i sort utgave.


    IMG_20220526_132021.jpg

    Pearl Jam
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Laste drev hi-fi butikk på Nekken nedenfor kirken i Ørsta.
    Sunnmøre hi-fi senter var på hjørnet i Volda der det nå er blomsterbutikk.
    Kjøpte mye musikk der, og en gul Sony walkman på avbetaling.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gul Sony Walkman.. Det var tider det ja. Hadde en eq på min. 3 skyve fadere på fronten. Som kvar gong eg skulle putte den i lomma forandra seg.. 😁 🤣

    Mixtape fra 10 i skuddet og greier
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nok musikk for i dag. Nå må man få i seg noe å spise.
    Dagens hovedingrediens er dette stykke kjøtt.
    IMG_20220526_171012.jpg

    Er det noen som ser hvilket stykke dette er?

    Skal bli grilla og servers med sopp, asparges og stekte tomater. Sammen med noen gode poteter. Saus er egentlig kun sopp, hvitløk salt og pepper pluss litt fløte.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Laste drev hi-fi butikk på Nekken nedenfor kirken i Ørsta.
    Sunnmøre hi-fi senter var på hjørnet i Volda der det nå er blomsterbutikk.
    Kjøpte mye musikk der, og en gul Sony walkman på avbetaling.
    Det stemmer. Kjøpte ein kvit Queen-boks på lp der. Favoritt-hangout når eg gjekk på vgs. Huskar ikkje heilt kva butikken i Ørsta heitte, men dei hadde lokalet ei tid før Lydhjørnet etablerte seg der.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det stemmer. Kjøpte ein kvit Queen-boks på lp der. Favoritt-hangout når eg gjekk på vgs. Huskar ikkje heilt kva butikken i Ørsta heitte, men dei hadde lokalet ei tid før Lydhjørnet etablerte seg der.
    Var det der dei hadde speleautomata også på samme tid?
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Var det der dei hadde speleautomata også på samme tid?
    Det kan eg ikkje hugse. Men eg måtte spørre Lars Petter om platebutikken i Ørsta. Han fortalte at Bae & co dreiv Sunnmøre hi-fi senter der. Sikkert før dei flytta til Volda.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det kan eg ikkje hugse. Men eg måtte spørre Lars Petter om platebutikken i Ørsta. Han fortalte at Bae & co dreiv Sunnmøre hi-fi senter der. Sikkert før dei flytta til Volda.
    Er vi på 80 tallet no eller?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, første halvdel.
    Da er jeg nok for ung til å huske det.
    Brukte å gå på PM kiosken å kjøpe gåtteri og så over veien til Nekken å spele sånne video spel. Det var ikke i lokalet der Laste holdt til, men på andre sida mot det store treet..
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Da er jeg nok for ung til å huske det.
    Brukte å gå på PM kiosken å kjøpe gåtteri og så over veien til Nekken å spele sånne video spel. Det var ikke i lokalet der Laste holdt til, men på andre sida mot det store treet..
    Kanskje det var då det var videoutleige der, før Viken opna leikebutikk i same lokalet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje det var då det var videoutleige der, før Viken opna leikebutikk i same lokalet.
    Det stemmer nok. Kunne leige film og moviebox der ja. Bodde på øverste Vallabøen (Bjørkevegen) så vi sykla ned å leide film og moviebox. Movie boxa satt vi på ramma og sykla opp alle bakkane..
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Det stemmer nok. Kunne leige film og moviebox der ja. Bodde på øverste Vallabøen (Bjørkevegen) så vi sykla ned å leide film og moviebox. Movie boxa satt vi på ramma og sykla opp alle bakkane..
    Tider! Hugs å spole tilbake filmane! 😂
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte å teste ut ny lyttestol i kveld. Sitte i sofa vanligvis, men har merka at om eg sitte framover vekk frå ryggen på den så låter det bedre. Hjelper ikke å trekke sofa frem eller bakover. Så det er definitivt ryggen, sjøl om den kun er skulderhøg.

    Så blir fram med tapen for å merke kor den står. Håper ikke at å flytte den går for mye ut over bassen.

    Så blir nokre plater i kveld også.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Tenkte å teste ut ny lyttestol i kveld. Sitte i sofa vanligvis, men har merka at om eg sitte framover vekk frå ryggen på den så låter det bedre. Hjelper ikke å trekke sofa frem eller bakover. Så det er definitivt ryggen, sjøl om den kun er skulderhøg.

    Så blir fram med tapen for å merke kor den står. Håper ikke at å flytte den går for mye ut over bassen.

    Så blir nokre plater i kveld også.
    Ha ein fin kveld, og lykke til med utprøving👍🏻
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope sofa kan ikke flyttes. Og den tenkte stolen er for lav. Har en annen jeg kan prøve... En sånn henge stol
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn