Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det helg for meg også. Vurderte lenge å dra på konsert idag med de her
    SLIPKNOT-Shawn-Crahan-Craig-Jones-Alessandro-Venturella-Jay-Weinberg-Jim-Root-Corey-Taylor-Mick-.jpg

    Men blir nok hjem å få tak i noe taik avai, slenge føttene på bordet og se litt på serie. Bare slappe av altså. Må vere iform til imorgen og dessuten så må jeg rydde litt før besøket kommer. Ser frem til det.

    Bytte rør på dac/ cd spiller skal jeg også gjøre. Samt koble opp et oppsett til. Slik at man kan velge litt hva og hvor man skal spille.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skikkelig gøy å treffe folk med samme hobby. Spille musikk, drikke litt kaffe og snakke om lyd med folk som holder på med det samme.

    FB_IMG_1582556790982.jpg


    Nå har vi kommet igang med en liten klubb lokalt som skal møtes innimellom. Her er det både stereo folk og kino folk. Samt noen som har kombinasjons anlegg.

    Kjekk gjeng dette.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Da er det helg for meg også. Vurderte lenge å dra på konsert idag med de her
    Vis vedlegget 572017
    Men blir nok hjem å få tak i noe taik avai, slenge føttene på bordet og se litt på serie. Bare slappe av altså. Må vere iform til imorgen og dessuten så må jeg rydde litt før besøket kommer. Ser frem til det.

    Bytte rør på dac/ cd spiller skal jeg også gjøre. Samt koble opp et oppsett til. Slik at man kan velge litt hva og hvor man skal spille.
    Jeg var der. Var en bra konsert av både Slipknot og Behemoth, selv om sistnevnte hadde vel dårlig lyd. Tok seg litt opp etter et par låter inn i Slipknot sitt sett, men gud bedre for en møkka dårlig konsertarena Telenor Arena er. Har bare vært der 3 ganger, men hver gang har det vært rimelig skralt. Slik Slipknot låt etter hvert er nesten blant det bedre av hva jeg tror de får til der og jeg er ikke imponert.

    Som en sidekommentar var jeg på Buble i Amsterdam i november, i en arena som het Ziggo Dome. Det var helt sinnsykt fett der. Et lokale laget for å holdes konserter i, og det høres.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det helg for meg også. Vurderte lenge å dra på konsert idag med de her
    Vis vedlegget 572017
    Men blir nok hjem å få tak i noe taik avai, slenge føttene på bordet og se litt på serie. Bare slappe av altså. Må vere iform til imorgen og dessuten så må jeg rydde litt før besøket kommer. Ser frem til det.

    Bytte rør på dac/ cd spiller skal jeg også gjøre. Samt koble opp et oppsett til. Slik at man kan velge litt hva og hvor man skal spille.
    Jeg var der. Var en bra konsert av både Slipknot og Behemoth, selv om sistnevnte hadde vel dårlig lyd. Tok seg litt opp etter et par låter inn i Slipknot sitt sett, men gud bedre for en møkka dårlig konsertarena Telenor Arena er. Har bare vært der 3 ganger, men hver gang har det vært rimelig skralt. Slik Slipknot låt etter hvert er nesten blant det bedre av hva jeg tror de får til der og jeg er ikke imponert.

    Som en sidekommentar var jeg på Buble i Amsterdam i november, i en arena som het Ziggo Dome. Det var helt sinnsykt fett der. Et lokale laget for å holdes konserter i, og det høres.
    Ja det er ikke veldig ofte jeg blir positivt overrasket der. Orka ikke å turen, så det ble med tanke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått spillt en del musikk på den nye cd/dac komboen. Så lyden har så smått starta å vise seg frem.
    Fikk også bytta de 4 rørene i den, noe jeg opplever som positivt.

    Har mulighet til å spille både med og uten rør som jeg kan bytte mellom ved å trykke på en knapp. Der er ganske fascinerende det som skjer da.

    Men nå har jeg også en knapp på fjernkontrollen som snur fasen på oppsettet. Mellom + og - Det har jeg ikke hatt før og jeg lurer da litt på hva denne er til. Noen som vil gi meg en enkel forklaring?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Har fått spillt en del musikk på den nye cd/dac komboen. Så lyden har så smått starta å vise seg frem.
    Fikk også bytta de 4 rørene i den, noe jeg opplever som positivt.

    Har mulighet til å spille både med og uten rør som jeg kan bytte mellom ved å trykke på en knapp. Der er ganske fascinerende det som skjer da.

    Men nå har jeg også en knapp på fjernkontrollen som snur fasen på oppsettet. Mellom + og - Det har jeg ikke hatt før og jeg lurer da litt på hva denne er til. Noen som vil gi meg en enkel forklaring?
    Har hørt rykter om at det er en del mastringer som er gjort feil så de har inverted phase. Så da kan du ved ett knappetrykk ordne opp i det.
    Antar at det er årsaken, for kommer ikke på en annen god grunn.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått spillt en del musikk på den nye cd/dac komboen. Så lyden har så smått starta å vise seg frem.
    Fikk også bytta de 4 rørene i den, noe jeg opplever som positivt.

    Har mulighet til å spille både med og uten rør som jeg kan bytte mellom ved å trykke på en knapp. Der er ganske fascinerende det som skjer da.

    Men nå har jeg også en knapp på fjernkontrollen som snur fasen på oppsettet. Mellom + og - Det har jeg ikke hatt før og jeg lurer da litt på hva denne er til. Noen som vil gi meg en enkel forklaring?
    Har hørt rykter om at det er en del mastringer som er gjort feil så de har inverted phase. Så da kan du ved ett knappetrykk ordne opp i det.
    Antar at det er årsaken, for kommer ikke på en annen god grunn.
    Takker for svar.. Har selfølgelig testet denne på alle cd platene jeg har spillt, men kan ikke si at det skjer noe. Men vil nok fortsette å teste fremover. Finner jeg en plate hvor det er forskjell på så kan jeg jo bare notere det på en postit lapp...
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Har fått spillt en del musikk på den nye cd/dac komboen. Så lyden har så smått starta å vise seg frem.
    Fikk også bytta de 4 rørene i den, noe jeg opplever som positivt.

    Har mulighet til å spille både med og uten rør som jeg kan bytte mellom ved å trykke på en knapp. Der er ganske fascinerende det som skjer da.

    Men nå har jeg også en knapp på fjernkontrollen som snur fasen på oppsettet. Mellom + og - Det har jeg ikke hatt før og jeg lurer da litt på hva denne er til. Noen som vil gi meg en enkel forklaring?
    Har hørt rykter om at det er en del mastringer som er gjort feil så de har inverted phase. Så da kan du ved ett knappetrykk ordne opp i det.
    Antar at det er årsaken, for kommer ikke på en annen god grunn.
    Takker for svar.. Har selfølgelig testet denne på alle cd platene jeg har spillt, men kan ikke si at det skjer noe. Men vil nok fortsette å teste fremover. Finner jeg en plate hvor det er forskjell på så kan jeg jo bare notere det på en postit lapp...
    Jeg gjorde ett kjapt google søk for å se om jeg fant noen som oppga skiver som var feil, men det meste var bare synsing... Men folk har samme oppfatning av knappens formål :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått spillt en del musikk på den nye cd/dac komboen. Så lyden har så smått starta å vise seg frem.
    Fikk også bytta de 4 rørene i den, noe jeg opplever som positivt.

    Har mulighet til å spille både med og uten rør som jeg kan bytte mellom ved å trykke på en knapp. Der er ganske fascinerende det som skjer da.

    Men nå har jeg også en knapp på fjernkontrollen som snur fasen på oppsettet. Mellom + og - Det har jeg ikke hatt før og jeg lurer da litt på hva denne er til. Noen som vil gi meg en enkel forklaring?
    Har hørt rykter om at det er en del mastringer som er gjort feil så de har inverted phase. Så da kan du ved ett knappetrykk ordne opp i det.
    Antar at det er årsaken, for kommer ikke på en annen god grunn.
    Takker for svar.. Har selfølgelig testet denne på alle cd platene jeg har spillt, men kan ikke si at det skjer noe. Men vil nok fortsette å teste fremover. Finner jeg en plate hvor det er forskjell på så kan jeg jo bare notere det på en postit lapp...
    Jeg gjorde ett kjapt google søk for å se om jeg fant noen som oppga skiver som var feil, men det meste var bare synsing... Men folk har samme oppfatning av knappens formål :)
    Er nok den samme konklusjonen jeg har kommet frem til via Google. Får bare trykke på knappen når jeg spiller av en ny CD. Finner jeg noe så kan jeg jo legge den ut. Men hittil så er det nada forskjell.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Prøv ei plate med q-sound, bikkja til osv. Se om du hører noe forskjell da.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Prøv ei plate med q-sound, bikkja til osv. Se om du hører noe forskjell da.
    Skal prøve.. Men ser ikke helt at det skal innvirke. Fordi snur man begge kanaler 180 grader, så burde det ikke ha noe å si. Men det må prøves. Helt klart
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal du ha Triangle igjen nå som du har rør? :p
    Han jobber hos Mala;)

    O
    Jeg er fremdeles glad i Triangle, lovemusikk, og ser ikke bort fra at det kan komme et par tilbake en dag. Men akkurat nå så er jeg svært fornøyd med høyttalerene jeg har. Så noe bytte skjer nok ikke om ikke det er for å bli kjent med noe annet fra butikken. Pleier å få hjem en del par for akkurat det, bli kjent med slik at jeg vet og ikke tipper til kundene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, da er det bestemt. Det blir platespiller her etterhvert. Så med litt dødtid idag mellom legetimer så ble det en tur innom platesjappa. Resultatet er 2 bæreposer med plater. Felles for alle er at de musikk jeg hører på. Så hamstergenet fikk ikke lov til å utfolde seg idag. Fant en kul Lizzy skive uten kover, som nok er den mest spennende plata. Får knipse noen bilder senere idag. Er mye kjente plater.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20200303_084133.jpg


    IMG_20200303_084320.jpg


    IMG_20200303_084423.jpg


    Noen av skivene som ble med hjem igår. I tillegg så bestillte jeg 3stk fra Pantrea sin katalog. Cowboys, Vulgar og Far beyond. Plater man bare må ha med min musikk intr.

    Må nok en tur til Jørgen å hente litt også. Så har man en fin startpakke. Jeg kommer denne gangen til å holde meg unna slike samlegreier. Spesial utgivelser fra feks Metallica og Wasp. Selv om det er musikk jeg liker, så koster det nok mer enn det smaker. Så man er igang vertfall. Nå får jeg bare se på hvilken spiller, PU og tilbehør som skal inn.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vis vedlegget 573154

    Vis vedlegget 573155

    Vis vedlegget 573156

    Noen av skivene som ble med hjem igår. I tillegg så bestillte jeg 3stk fra Pantrea sin katalog. Cowboys, Vulgar og Far beyond. Plater man bare må ha med min musikk intr.

    Må nok en tur til Jørgen å hente litt også. Så har man en fin startpakke. Jeg kommer denne gangen til å holde meg unna slike samlegreier. Spesial utgivelser fra feks Metallica og Wasp. Selv om det er musikk jeg liker, så koster det nok mer enn det smaker. Så man er igang vertfall. Nå får jeg bare se på hvilken spiller, PU og tilbehør som skal inn.
    Grattis med platehamstring.. nei jeg mener kjøp :) Jeg kan nok hjelpe deg med alt av sjangre med unntak av nyere tung/metall rock. :)
    :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 573154

    Vis vedlegget 573155

    Vis vedlegget 573156

    Noen av skivene som ble med hjem igår. I tillegg så bestillte jeg 3stk fra Pantrea sin katalog. Cowboys, Vulgar og Far beyond. Plater man bare må ha med min musikk intr.

    Må nok en tur til Jørgen å hente litt også. Så har man en fin startpakke. Jeg kommer denne gangen til å holde meg unna slike samlegreier. Spesial utgivelser fra feks Metallica og Wasp. Selv om det er musikk jeg liker, så koster det nok mer enn det smaker. Så man er igang vertfall. Nå får jeg bare se på hvilken spiller, PU og tilbehør som skal inn.
    Grattis med platehamstring.. nei jeg mener kjøp :) Jeg kan nok hjelpe deg med alt av sjangre med unntak av nyere tung/metall rock. :)
    :)
    Kommer nok nedom en dag om ikke så lenge.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så menst man venter på vinyl spiller så ble de tatt en liten ferd inn i musikkens verden.
    Nigthwish som er et av banda som har vert med meg siden 90 tallet gav i februar ut en ny låt. Denne har fått en del spilletid i det siste. Og jeg liker låten mer og mer.
    Ser frem til konsert i november.

    Sjekk ut låten om det er innen din sjanger og du kanskje ikke har fått det med deg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snart helg igjen, denne uka synes jeg har gått rasende fort. Starta dagen i ei MR maskin, er jaggu utfordrende å ligge stille i 27min når man har følelsen av å ha edderkopper i beina. Men det gikk bra tror jeg.
    Dagen igår var skikkelig morsom. Fikk lytta mye på en del gode headsett.
    IMG_20200305_144133.jpg

    Og likte godt det jeg hørte. Så om det er veien til god lyd senere i livet. Så ser jeg ikke noe mørkt på det.

    Ellers så skjer det litt på lyd fronten. Planlegger innkjøp av vinyl spiller og kommer til å teste ut Jasper 25 hjemme. For å bli skikkelig kjent med de.

    Dere for ha en flott helg alle sammen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Posen er fra Big Dipper, synes den var kul. Har handler der før en del, men ikke lagt merke til det før nå. Joda det betyr at jeg var en tur rundt å titta på plater igår. Fikk med noen hjem også. Et par Extreme, Nightwish, Black Sabbath plater ble det. Så klarte jeg ikke å motstå å kjøpe en komplett og strøken Pink Floyd Shine On box.

    Men klarte å gå ifra en del plater jeg kjente litt på. Så har vel impulse kontrollen sånn noenlunde under kontroll. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mandags morgen og på vei til jobb. Toget er halvfullt og svært mange sitter å hoster og drar snøret inn i nesa... Får vel starte med kalle toget for corona toget. Lurer fælt på hvordan dette skal gå når fr. Corona kommer skikkelig ut blant folk..

    Uansett, fy for ei hærlig helg dette har vert. Har spillt mye musikk både oppe og nede. Så har hatt flere terapi runder, sammen med nigthwish, pantrea, europe, Metallica, Maiden osv. Litt luftgitar ble det også innimellom.

    Venter en pakke i posten iløpet av første halvdel av uka. Har kjøpt inn noe pynt til å ha på veggen. Kom over ei samling picture lp plater rimelig, så klarte ikke å la være. Blir nok å prøve de på anlegget også. Er jo en sjans for at de spiller ok. Man vet aldri.

    Ellers så tenke jeg fremdeles på platespiller, og jeg tror jeg har bestemt meg.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.416
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Flere som dør av vanlig influensa en korona.
    Det har blitt skapt et hysteri rundt dette. Selvfølgelig skal man være forsiktig.
    God fornuftig renslighet, ikke kose så mange.
    TV2, DB og all annen media blåser dette opp til stor frykt.
    Vi er tomme for Antibac og munnbind. De syke å svake skal selvfølgelig være ekstra varsomme.
    Folks frykt, og den skapte frykten gjør att immunforsvaret stuper hos folk.
    Men veldig fin måte å skaffe seg god plass på bussen, host og trekk litt snør så har du plutselig veldig god plass:=)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at jeg slipper det... Toget er nesten tomt nå på vei hjemover. Kommer nok på noen flere på National og Oslo S. Men jeg sitter alene i kupéen nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20200311_112736.jpg


    Får vel sette denne i karantene. Kommer fra Trondheim.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn