Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så hva var det i pakka...

    LP plater selfølgelig. :)
    Kom over en liten samling med litt spesielle plater fra Metallica jeg ikke klarte å la vere å kjøpe.
    Noen av de mest spesielle tingene.

    IMG_20200311_122631.jpg


    IMG_20200311_122729.jpg


    IMG_20200311_122848.jpg


    Du som er PF fan Evo. Den sorte Black album picture plata skulle du hatt...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I disse virius tider så er jeg glad for at jeg har er oppsett som spiller musikk slik jeg liker det. Regner med det blir mye tid til å bruke det fremover. Nei jeg har ikke fått corona, men det er vel en stor sjanse for at halvparten av oss her inne vil få det. Så da blir det mye tid hjemme etterhvert.

    Nå når myndighetene anbefaler minst mulig kontakt med andre mennesker så blir hfs virkelig plassen for å holde kontakt med hverandre. Noe jeg tror er viktig. Jeg kjenner ikke alle her inne, men alle kjenner noen. Får man dette viruset så er det 14 dager hjemme. Da er det nok slik at noen vil kanskje trenge hjelp til å rett og slett få tak i mat. Her på Østlandet så får man jo mat på døra fra ulike firma. Men slik er det ikke overalt kjenner du noen som bor slik til at de ikke får levert mat...? Så oppfordrer jeg til en buddy ordning.. Avtale det på forhand.

    Så får vi bare håpe på at man drar dette ut i tid slik at de som virkelig trenger hjelp vil få det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20200313_212824~2.jpg


    Denne har jeg ikke hatt før. Grønt kover og rosa, ROSA!, vinyl. Tipper den låter mykere enn den sorte vinylen med blått kover. :)

    Ble noen flere plater også. Men denne var den mest morsomme.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    kar171.jpg


    Trøbbel med å sove, så får spille litt musikk istedet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny uke nye muligheter! Vel dvs i disse tider vi er i nå så blir det nok mye hjemmekontor. Jeg er pga helsa litt mer utsatt enn normale folk. Ikke kjører jeg bil heller så her vil det bli å kjøre tog og buss. Jeg er ikke spesielt bekymrert for å få corona, det som plager meg er om jeg skulle få det så kan jeg jo smitte helsiges mange, hver dag. Skulle jeg vere så uheldig å smitte feks sykepleiere, lege el butikk ansatte så er det jo det jo svært uheldig. Tenker bare på gamlejobben hvor mange personer vi møtte hver dag.
    Heldigvis så er den nye jobben ganske grei å jobbe med hjemmefra.

    Tenker det får vere nok om dette viruset fra min side.

    Med en del ekstra tid hjemme, så kommer jeg nok til å se en del på kinodelen av denne hobbyen. Nå pga alt det økonomiske rundt viruset så utsetter vi salg av hus på ubestemt tid. Dvs til ting har roet seg litt. Fikk info fra megler om at om vi kunne vente med salg, så burde vi gjøre det.

    Så kinoen, det jeg egentlig mangler for å få den opp et par nivå er først og fremst en ny reciver og en el to subber til. Jeg burde nok sett på ny prosjektor også, da den jeg har ikke er helt som den bør. Litt blasse farger.

    Så jeg får se litt på hvor jeg vil legge meg i kvalitet. Skal prøve å få opp litt aktivitet igjen i denne tråden min. Den fallt som en stein etter at jeg ble bransjeaktør. Litt synd da jeg er den samme som før,, men selfølgelig fullt forståelig. Vi får se om jeg kan finne på noen intr ting å skrive om.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Snart helg igjen, denne uka synes jeg har gått rasende fort. Starta dagen i ei MR maskin, er jaggu utfordrende å ligge stille i 27min når man har følelsen av å ha edderkopper i beina. Men det gikk bra tror jeg.
    Dagen igår var skikkelig morsom. Fikk lytta mye på en del gode headsett.
    Vis vedlegget 573514
    Og likte godt det jeg hørte. Så om det er veien til god lyd senere i livet. Så ser jeg ikke noe mørkt på det.

    Ellers så skjer det litt på lyd fronten. Planlegger innkjøp av vinyl spiller og kommer til å teste ut Jasper 25 hjemme. For å bli skikkelig kjent med de.

    Dere for ha en flott helg alle sammen.
    Resultatet av testing av Jasper 25 er i alle fall jeg meget spent på!
    Hvis utgangspunktet er hva Emerald 25 presterer, og Jasper viser seg å være et par knepp opp - da er det helt klart høyinteressante høyttalere (selv om de prismessig også et minst et par knepp opp.....)

    mvh
    Proffen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snart helg igjen, denne uka synes jeg har gått rasende fort. Starta dagen i ei MR maskin, er jaggu utfordrende å ligge stille i 27min når man har følelsen av å ha edderkopper i beina. Men det gikk bra tror jeg.
    Dagen igår var skikkelig morsom. Fikk lytta mye på en del gode headsett.
    Vis vedlegget 573514
    Og likte godt det jeg hørte. Så om det er veien til god lyd senere i livet. Så ser jeg ikke noe mørkt på det.

    Ellers så skjer det litt på lyd fronten. Planlegger innkjøp av vinyl spiller og kommer til å teste ut Jasper 25 hjemme. For å bli skikkelig kjent med de.

    Dere for ha en flott helg alle sammen.
    Resultatet av testing av Jasper 25 er i alle fall jeg meget spent på!
    Hvis utgangspunktet er hva Emerald 25 presterer, og Jasper viser seg å være et par knepp opp - da er det helt klart høyinteressante høyttalere (selv om de prismessig også et minst et par knepp opp.....)

    mvh
    Proffen
    Proffen
    Har jo sammenlignet Jasper 25 og Emerald 25 i butikken på både svært dyre og rimelige forsterker sett, både med og uten rør samt hybrid. Og jeg mener nok at Jasper er en mye større høyttaler på alle måter. Og jeg liker denne såpass at jeg nå har ønske om å teste de over lengre tid hjemme. Så er nok svært spent, da jeg er oppriktig fornøyd med hvordan ting låter her hjemme.

    Du får si ifra om du er på denne siden av fjellet. Kan jo ta litt tid i de tidene man er i nå. :(
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20200318_110633_jriver.mediacenter.android.jpg


    Hjemmedager musikk. Gud bedre for et fantastisk album.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har tenkt en stund påført å pusse opp hjemmekino delen, og nå er det bestemt. Atmos skal tilbake i hula.
    Første del er på vei allerede.

    received_3364032340277977.jpg


    Og er jeg heldig så er den på plass til helga. Pr nå så har jeg 8 kanaler med forsterkerkraft. Jeg har de høyttalerene jeg trenger så jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe en flerkanals effekt til eller faktisk gå for aktive høyttalere til taket. Og det ligger også i kortene at jeg skall inn med en sub til.

    Kluet er å få dette til uten at jeg bruker så mye kronansjer. Kommer også til å gå for phantom senter, da jeg ikke tar meg råd til motorisert lyd transperant lerret. Jeg vil ha lerret bort ved musikk lytting.

    Var heldig å fikk tak i en flott prosessor til en fin pris. Noe som igjen viser hvor mye slike komponenter faller i verdi når de ikke har det aller siste innen lydformater og bilde formater. 1/4 for en 4 år gammel komponent.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva som dukker opp av høyttalere og evnt effekt får vi se på etterhvert. Først blir det 6.1 så må jeg ha noe i taket. Blir nok gøy uansett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn, da var en minidsp i boks... Krysse den av lista...
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    så nå er det full gass igjen? skjønner at å selge hus nå kansje ikke er det beste.. litt i samme situasjon selv.. problemet her er at vi skal gå fra værandre.. så å sitte i samme hus i ubestemt tid er ikke det råeste jeg har opplevd.. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    så nå er det full gass igjen? skjønner at å selge hus nå kansje ikke er det beste.. litt i samme situasjon selv.. problemet her er at vi skal gå fra værandre.. så å sitte i samme hus i ubestemt tid er ikke det råeste jeg har opplevd.. ;)
    Er litt gass ja, men ikke full gass. Nei salg er utsatt på ubestemt tid. Så da blir det liten kino igjen. Var heldig med denne prosessoren.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skulle fått tak i 1 stk Ø til for å ha som center du da ;)
    Men Phantom funker sikkert også bra, Ø har vel et bredt lydbilde
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skulle fått tak i 1 stk Ø til for å ha som center du da ;)
    Men Phantom funker sikkert også bra, Ø har vel et bredt lydbilde
    Skulle gjerne hatt 1 Ø til ja. Men gjør jeg det så må jeg ha lyd transperant lerret. Og racet må flyttes. Som betyr nye kabler osv osv. Så jeg får klare meg med phantom senter ja. Tror det går helt fint jeg.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes phantom senter med Ø fungerer helt utmerket :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det helg. Travelt dag på jobb så ser frem til å komme hjem. Helga går nok med til å koble opp og plassere høyttalere i rommet, samt få justert inn subb nr 1. Kommer et par flere inn etterhvert.

    Blir gøy det her!
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Den marantz-prosessoren hadde vært gøy og hørt, jeg synes det er få hifi-komponenter som ser råere ut enn marantz receivere/prosessorer når det blir litt størrelse på de. :) Er det av7705 eller av8805?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20200401_122035.jpg


    Haha, det blir mye rot når man skal legge opp kabler, plassere høyttalere og subbwoofere. Spes når man er i sparemodus og bruker det man har.
    Får se om jeg blir ferdig idag. Så får jeg starta med å justere dette inn på fredag. Kanskje det blir film til påske!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jobba mye i kinoen igår, både med plassering av høyttalere, subber, lytteposisjon og kombinasjoner av dette.
    Traff greit med avstand til hver kanal.
    IMG_20200403_184113.jpg


    Så fikk jeg testa ut Audessey igjen og det er godt å se at noen ting er som de pleier.
    To grafer under her, den ene er uten noen for for korrigering den andre er auto korreksjon med Audessey. Audessey har trøbbel i mitt rom og med baksubb rett og slett.
    IMG_20200403_200043.jpg


    Så ble delvis ferdig etterhvert igår, og vil nå de neste dagene spille mye musikk for å bli kjent med lyden før jeg evnt gjør noe mer. Venter inn en ny media box som jeg i hovedsak vil bruke til å spille av film. Får se når den kommer på plass.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nytt rack imorgen levert på trappa, så ser frem til å få satt opp komponentene skikkelig. Pent brukt fra Evo III så dette blir nok gøy. Ser frem til en påske med mye musikk og film. Håper været fortsetter for da blir nok årets grillsesong starta opp.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mandag gitt og påskeuke.
    Fikk inn rack og plassert komponenter i det. Høyttalere er plassert i rommet så dagen idag vil gå med til å få sydd dette skikkelig sammen. Fant en oppskrift på nettet som er bittelitt annerledes en den jeg bruker, så tenkte å prøve den. Såg fornuftig ut så why not..

    Venter inn en kabel fra xlr til Rca også slik at jeg kan bruke cdspiller / dac i begge oppsettene. Kjører altså 2 helt seperate oppsett til stereo og film. Rørampen til stereo og transistor til film. Gjøres ved at jeg flytter høyttalerkabel. Litt krykkeløsning men det tar ca 20sek. Så tenker nok at det går.

    Legger nok ikke ut målinger da jeg ser at det ikke er av intr for så mange.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott rack! Ble veldig ryddig.

    Lekkert med rørforsterkeren på topp.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal vi se om det blir bra nå da.. Sub tar lit tid.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ... Vel dagen igår gikk med til sub og justering av de. Subbene er plassert nøye etter hvor jeg får den beste summerte responsen. Dette er jo en solo kino, så jeg setter den opp som det. Men jeg sliter noe vanvittig med Audessey, eller jeg overdriver nok noe, men jeg får den ikke til å lese eller forstå at det er 1 subb bak i rommet. Bruker jeg bare de i front, så er det ikke spes vanskelig å god summert respons. Men kjører jeg med baksubb så blir det bare tullball. Så jeg kommer nok til å kjøre audessy med kun 2 framsubber og så legge til nr 3 manuelt ved bruk av minidsp, eller bare kjøre helt uten audessy eq og kun bruke delay og delingen.
    Kan ikke huske at jeg sleit så mye sist... Nå skal det også sies at det nok ikke er så ille som det høres ut. Jeg er nok kanskje litt for godt vandt og prøver jo å få gull ut av gråstein. :) så jeg lander nok snart på noe jeg sitte å kose meg med. Vi får se hva påska gir av muligheter.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Bruker du ikke Minidsp’en på forhånd slik at Audyssey kun «ser» en sub samlet da ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn