Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synd men Gåte passer nok ikke alle men den forsvinner nok fort, du har iallefall prøvd :) Jeg har den ellers kunne du send den til meg

    mvh
    Nei passer nok ikke alle nei. Prøvd Gåte over en del tid men det setter seg ikke for meg. Alt kan jo ikke passe alle. Får se hva jeg gjør med den. Blir vertfall satt i ikke for meg boksen. Den er nesten tom nå. Alltid greit å ha litt til salgs når det kommer folk innom..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Idag er det indisk mat på menyen. Nei ikke sånn taik avai men min egen lille vri. Bruker kylling. Pleier å se om jeg finner hele kyllinger som har dato tilbud. Og finner jeg så kjøper jeg og beiner ut selv.

    Og siden jeg er halvt sunnmøring og halvt skotte så sparer jeg på kyllingen og lager mye saus..😁 Så regner meg det er indisk i morgen og tirsdag også.
    . Pleier å bli bra den her...

    IMG_20221016_163927.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Basen er matprat sin. Men måler ikke opp krydder, det tar jeg på gefylen. Noe som kan gjøre den veldig spennde. Bare passe på det skal være 1ss med garam masala. Resten er i ts...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.011
    Antall liker
    39.193
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den havnet på Indisk medium pluss styrke omtrent. Kaaaanskje den nærmer seg indisk hot. Men ikke helt.
    Såpass da er det nok ikke noe for meg, klarer ikke sterk mat men det finnes heldigvis milde varianter for sånne som meg :)

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mere musikk og nå min favorittplate nr 1. Metallica - Master Of Puppets

    Battery
    Master
    The things
    Welcome Home
    Heros
    Leper messiah
    Orion
    Damage Inc

    For noen låter!! 🤘🤘🤘

    Selv om Kill em all, Ride the lightning og And justice for all er fantastiske plater så er Master Of Puppets min definitive favoritt. Skulle jeg ha med 1 plate som jeg måtte lytte til hver dag.... Absolutt denne her.
    IMG_20221016_180004.jpg


    Orginal Elektra pressing fra 86 dette. Desverre så er det litt overflatestøy på den men gjør meg ingen verdens ting. Har også denne fra en nypress og den orginale er veldig mye bedre å lytte til.

    IMG_20221016_180023.jpg


    WoW!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.334
    Antall liker
    9.175
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vis vedlegget 853158

    Annonse lagt ut på rørpre kjøpes. 😁 Så får vi se om det står en en eller annen plass omkring her til riktig pris. Trenger litt farge i hverdagen tror jeg. Nå er jeg helt avhengig av å få den levert siden ene handen ser slik ut.
    Vis vedlegget 853159

    Klarer jo ikke å koble om engang, og fant ut at skjorte er noe jeg ikke skal gå med på ei stund..
    Har en rørpre her.. 😁

    Snapchat-807080678.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mer Metallica og nå litt "nyere". Også en orginal som jeg var heldig som fikk tak i til en god pris.
    IMG_20221016_190705.jpg


    Her er det mye forskjellig digg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er så fasinert over denne
    Gjør seg best live selfølgelig..
    IMG_20221016_201524.jpg


    Litt Sabbath må til
    IMG_20221016_201626.jpg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.620
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Sunnmøre
    Mere musikk og nå min favorittplate nr 1. Metallica - Master Of Puppets
    Som eg skreiv i ein annan tråd: Dette er ei heilt fantastisk plate utan eit einaste daudpunkt, sjølv om det er ein sjanger eg høyrer lite på for tida (stort sett når eg køyrer bil åleine, og det gjer eg sjeldnare og sjeldnare). Har tenkt mykje at når eg får råd (og sjanse, det er mykje anna som står i vegen dei neste åra) til å gjera substansielle oppgraderingar (fyrst og fremst nye høgtalarar) kjem eit av kriteria å vera at MoP høyrest bra ut.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Som eg skreiv i ein annan tråd: Dette er ei heilt fantastisk plate utan eit einaste daudpunkt, sjølv om det er ein sjanger eg høyrer lite på for tida (stort sett når eg køyrer bil åleine, og det gjer eg sjeldnare og sjeldnare). Har tenkt mykje at når eg får råd (og sjanse, det er mykje anna som står i vegen dei neste åra) til å gjera substansielle oppgraderingar (fyrst og fremst nye høgtalarar) kjem eit av kriteria å vera at MoP høyrest bra ut.
    Krever litt av et oppsett for å få slike plater til å svinge skikkelig.
    Men låter det bra med Metallica på så låter det svært ofte bra på resten av sjangrene også.
    Nå er jo også tungrock mye av grunnen til at jeg holder på så smått med vinyl. Synes ofte det låter mer slik jeg ønsker fra det sorte gullet enn fra strømming.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klok av skade fra igår så starter jeg dagen med et par kopper kaffe.
    IMG_20221017_073501.jpg


    Blir en sånn helsedag igjen idag med noen turer til fysio, lege ol. Før det er hjem å hvile/trene litt. Har noen øvelser som skal gjøres hver dag og er egentlig svært flink til det. Litt kjedelig er det jo
    Hadde vert kjekkere å trena sammen med andre

    group-young-sporty-sexy-women-yoga-studio-practicing-yoga-lesson-instructor-forming-line-front...jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så får jeg starte jakten på ny dac. Har litt lysst på en bedre enn den jeg har fra før. Kanskje en streamer /dac eller en ren dac. En god cd spiller med digitale innganger hadde nok vært det beste. Ferre komponenter...
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer muligens dempeledd i morgen. Det som er sikkert er at det kommer en kar med noen rør jeg skal få prøve. Så det betyr at jeg må lage meg en provisorisk test benk. Klarer ikke løfte platespiller av topplata slik at jeg kunne bygget om racket igjen slik...

    IMG_20220913_212402.jpg


    Så må finne på noe til i morgen. Blir for mye belastning om jeg skal koble av kabler, ta preen ut av racket, sette i nye rør. Sette tilbake og koble opp.. For hver gang jeg skal teste andre rør.

    Mulig det lack bordet mitt er omtrent passe høyde på...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er litt snadder inni denne forforsterkeren

    IMG_20221017_191138.jpg


    Gikk fint å plassere den på high-end racket fra IKEA.

    Så da blir det lettere i morgen med bytting og testing.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    8.535
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Den havnet på Indisk medium pluss styrke omtrent. Kaaaanskje den nærmer seg indisk hot. Men ikke helt.
    Ekte Indisk hot. Er ikke så ille som mange tror.
    Naboen lager jo slikt, de sier det rett ut att det vi kaller hot er ikke riktig laget. Har hvert I konfirmasjonen til de. Og de advarte oss. Men det var ikke slik som på Indiske restauranter her i Norge.
    Det var godt og sterkt, veldig sterkt/hot på en bra måte.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ekte Indisk hot. Er ikke så ille som mange tror.
    Naboen lager jo slikt, de sier det rett ut att det vi kaller hot er ikke riktig laget. Har hvert I konfirmasjonen til de. Og de advarte oss. Men det var ikke slik som på Indiske restauranter her i Norge.
    Det var godt og sterkt, veldig sterkt/hot på en bra måte.
    Stemmer godt med mine erfaringer. Handler mye om når de ulike krydderene tilsettes. Og selfølgelig hvilke krydder. Man kan lage maten bråsterk som varer noen sek eller sterk med en lang smak.

    Ene naboen her oppe er Tai. Noen av de rettene hun kommer med sliter jeg faktisk med...
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke tull engang, klarte ikke gå inn på kjøkkenet når hun jeg bodde sammen med laget mat til seg selv :cry:
    Vet ikke hvilket land som lager i snitt de sterkeste rettene... Vet du? Hørt rykte om at flere land i Afrika lager mye sterkt. Trur ikke det er India siden det varierer enormt fra område til område..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.011
    Antall liker
    39.193
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vet ikke hvilket land som lager i snitt de sterkeste rettene... Vet du? Hørt rykte om at flere land i Afrika lager mye sterkt. Trur ikke det er India siden det varierer enormt fra område til område..
    Dessverre det vet jeg ikke men i nord Thailand var det rett og slett bøst til tider :eek:

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må få litt musikk i kveld også. Blir strømming kjenner jeg i kveld.
    Starter med
    Screenshot_20221017_201245_com.spotify.music.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    😂
    Har dessverre ikke vert der. Men noe av det hu nabodama lager... Oh sweet lord... Har alltid rømme i kjøleskapet. Vet aldri når hun kommer med en bolle nammis.
    Jeg drar til India på nyåret så jeg kan sjekke.. :).. Men må innrømme at jeg nesten er mer skeptisk til biff fra Yak i Kathmandu :oops:

    A_yak.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva F skal man finne på om dagen...?
    En hand som virker og en jeg ikke har lov til å belaste. To legger som kjennes ut som de holder på å eksplodere og en skikkelig følelse av skikkelig tannverk i begge legger...

    Prøvde å støvsuge men måtte gi tapt.

    Sliter litt med å fylle dagene kan man si. Venter inn plugger og rør i kveld. Pluggene kommer kanskje med posten idag sånn rundt kl 12...

    Så ja litt tungt og kjedelig i dag.

    Satt faktisk å titta på tur til warsava men fornuften tok meg. Gidder ikke å være dårlig i Polen. Og att på til betale en god slump penger for det. Da kan jeg heller bruke de kronene på dac eller streamer.

    Hmmm..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.832
    Antall liker
    8.264
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva F skal man finne på om dagen...?
    En hand som virker og en jeg ikke har lov til å belaste. To legger som kjennes ut som de holder på å eksplodere og en skikkelig følelse av skikkelig tannverk i begge legger...

    Prøvde å støvsuge men måtte gi tapt.

    Sliter litt med å fylle dagene kan man si. Venter inn plugger og rør i kveld. Pluggene kommer kanskje med posten idag sånn rundt kl 12...

    Så ja litt tungt og kjedelig i dag.

    Satt faktisk å titta på tur til warsava men fornuften tok meg. Gidder ikke å være dårlig i Polen. Og att på til betale en god slump penger for det. Da kan jeg heller bruke de kronene på dac eller streamer.

    Hmmm..
    Uff, hørtes ikke behagelig ut!
    Er nok som du sier det mest fornuftige å ikke dra ut på "langtur" da nei, og heller legge pengene i noe annet som gir deg glede.

    Fortsatt god bedring
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Uff, hørtes ikke behagelig ut!
    Er nok som du sier det mest fornuftige å ikke dra ut på "langtur" da nei, og heller legge pengene i noe annet som gir deg glede.

    Fortsatt god bedring
    Legger ut på langtur nå... Postkassa..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.011
    Antall liker
    39.193
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke noe greit Peter :( Du må iallefall ha god bedring så håper jeg du kommer deg på bena snart :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn