Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JettaLura

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    2
    Hvis du kjøper ferdig 4 leda speakon så kan du bare skru av hylsa bak på kontakta så ser du hva som er + og - (ellers er jo varme farger som regel + er det tall så pleier 1 og vere 1+ 2 og vere 1- 3 2+ og 4 2-) du kan dra både ch1 og 2 ut av ampen på ch1 speakon.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at jeg går for Tralltrall sine amper. Må bare få laget med en speakon til høyttaler kabel overgang.

    Jeg må vel da ha en speakon kabel med 4 ledere pr side? Hvordan kobles dette. Har bilde av baksiden av amp.

    Om jeg kjøper ferdig kabel. Hvordan vet jeg hva som er pluss og minus på den siden som skal kobles til på subwoofere?
    hva er modellbetegnelsen på ampen?

    speakon er enkelt. kjøp deg 2-pola plugger. pass på å kjøpe med skruterminal hvis du ikke vil lodde. Neutrik NL2FX for eksempel.

    det er rett og slett bare å putte rød i +1 og sort i -1, og that's that. merket innvendig så ingen problem.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at jeg går for Tralltrall sine amper. Må bare få laget med en speakon til høyttaler kabel overgang.

    Jeg må vel da ha en speakon kabel med 4 ledere pr side? Hvordan kobles dette. Har bilde av baksiden av amp.

    Om jeg kjøper ferdig kabel. Hvordan vet jeg hva som er pluss og minus på den siden som skal kobles til på subwoofere?
    hva er modellbetegnelsen på ampen?

    speakon er enkelt. kjøp deg 2-pola plugger. pass på å kjøpe med skruterminal hvis du ikke vil lodde. Neutrik NL2FX for eksempel.

    det er rett og slett bare å putte rød i +1 og sort i -1, og that's that. merket innvendig så ingen problem.
    QSC 2242 er det .

    Så det er såpass greit. Ser det finnes både med 2 OG 4 kontakter. Tenker jeg kommer til å kjøre ferdig terminert og så ta av pluggen mot subbene. Lodding kan jeg ikke. Men skrukontakt er jo genialt.

    La ut et bilde av baksiden av ampen litt lenger tilbake.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at jeg går for Tralltrall sine amper. Må bare få laget med en speakon til høyttaler kabel overgang.

    Jeg må vel da ha en speakon kabel med 4 ledere pr side? Hvordan kobles dette. Har bilde av baksiden av amp.

    Om jeg kjøper ferdig kabel. Hvordan vet jeg hva som er pluss og minus på den siden som skal kobles til på subwoofere?
    hva er modellbetegnelsen på ampen?

    speakon er enkelt. kjøp deg 2-pola plugger. pass på å kjøpe med skruterminal hvis du ikke vil lodde. Neutrik NL2FX for eksempel.

    det er rett og slett bare å putte rød i +1 og sort i -1, og that's that. merket innvendig så ingen problem.
    Og om jeg skal bruke bi-wire kabel til subbene side, altså 4 kabler så kjøper jeg 4 polet og kobler minus på -1 og -2 og omvendt på pluss?
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at jeg går for Tralltrall sine amper. Må bare få laget med en speakon til høyttaler kabel overgang.

    Jeg må vel da ha en speakon kabel med 4 ledere pr side? Hvordan kobles dette. Har bilde av baksiden av amp.

    Om jeg kjøper ferdig kabel. Hvordan vet jeg hva som er pluss og minus på den siden som skal kobles til på subwoofere?
    hva er modellbetegnelsen på ampen?

    speakon er enkelt. kjøp deg 2-pola plugger. pass på å kjøpe med skruterminal hvis du ikke vil lodde. Neutrik NL2FX for eksempel.

    det er rett og slett bare å putte rød i +1 og sort i -1, og that's that. merket innvendig så ingen problem.
    QSC 2242 er det .

    Så det er såpass greit. Ser det finnes både med 2 OG 4 kontakter. Tenker jeg kommer til å kjøre ferdig terminert og så ta av pluggen mot subbene. Lodding kan jeg ikke. Men skrukontakt er jo genialt.

    La ut et bilde av baksiden av ampen litt lenger tilbake.
    kikka på bildet.

    den øverste speakon-utgangen er for kanal 1 og hvis du skal bridge, den andre er kanal 2.

    hvis du skal kjøre stereo, så bruker du 2-polet plugg, hvis du skal kjøre bridge, så bruker du 4-polet plugg, for da skal du koble til 2'er-terminalene også.

    i en 4-polet plugg så har du -1 og +1 og -2 og +2. med speakon 4-polsplugg kan du kjøre to par kabler gjennom en plugg.

    i 2-polet plugg så har du bare -1 og +1, så med en 2-polet plugg så kan du ikke bridge ampen, siden du ikke har -2 og +2.

    ergo, kjøp deg et par 2-polede plugger og skru dem innpå og gled deg over snappet som kommer når du setter i kontakten. har du først brukt speakon, så går du neppe tilbake til bananer og spader.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det en ukes ferie . Håper på å få plassert mesteparten og justert meg inn. Få på plass blendegsrdiner og stoff på veggen over lerret for å skjule front høyde kanalene.

    Vurderer også å bygge ut absorbenter på sideveggene med 20cm til slik at jeg går skult bredde kanaler. Får tenke litt. Har noen 20cm plater liggende så dette på testes...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at jeg går for Tralltrall sine amper. Må bare få laget med en speakon til høyttaler kabel overgang.

    Jeg må vel da ha en speakon kabel med 4 ledere pr side? Hvordan kobles dette. Har bilde av baksiden av amp.

    Om jeg kjøper ferdig kabel. Hvordan vet jeg hva som er pluss og minus på den siden som skal kobles til på subwoofere?
    hva er modellbetegnelsen på ampen?

    speakon er enkelt. kjøp deg 2-pola plugger. pass på å kjøpe med skruterminal hvis du ikke vil lodde. Neutrik NL2FX for eksempel.

    det er rett og slett bare å putte rød i +1 og sort i -1, og that's that. merket innvendig så ingen problem.
    QSC 2242 er det .

    Så det er såpass greit. Ser det finnes både med 2 OG 4 kontakter. Tenker jeg kommer til å kjøre ferdig terminert og så ta av pluggen mot subbene. Lodding kan jeg ikke. Men skrukontakt er jo genialt.

    La ut et bilde av baksiden av ampen litt lenger tilbake.
    kikka på bildet.

    den øverste speakon-utgangen er for kanal 1 og hvis du skal bridge, den andre er kanal 2.

    hvis du skal kjøre stereo, så bruker du 2-polet plugg, hvis du skal kjøre bridge, så bruker du 4-polet plugg, for da skal du koble til 2'er-terminalene også.

    i en 4-polet plugg så har du -1 og +1 og -2 og +2. med speakon 4-polsplugg kan du kjøre to par kabler gjennom en plugg.

    i 2-polet plugg så har du bare -1 og +1, så med en 2-polet plugg så kan du ikke bridge ampen, siden du ikke har -2 og +2.

    ergo, kjøp deg et par 2-polede plugger og skru dem innpå og gled deg over snappet som kommer når du setter i kontakten. har du først brukt speakon, så går du neppe tilbake til bananer og spader.
    Ok. Er det noe han og hun kontakter slik som det er på xlr kontakter?
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    QSC 2242 er det .

    Så det er såpass greit. Ser det finnes både med 2 OG 4 kontakter. Tenker jeg kommer til å kjøre ferdig terminert og så ta av pluggen mot subbene. Lodding kan jeg ikke. Men skrukontakt er jo genialt.

    La ut et bilde av baksiden av ampen litt lenger tilbake.
    kikka på bildet.

    den øverste speakon-utgangen er for kanal 1 og hvis du skal bridge, den andre er kanal 2.

    hvis du skal kjøre stereo, så bruker du 2-polet plugg, hvis du skal kjøre bridge, så bruker du 4-polet plugg, for da skal du koble til 2'er-terminalene også.

    i en 4-polet plugg så har du -1 og +1 og -2 og +2. med speakon 4-polsplugg kan du kjøre to par kabler gjennom en plugg.

    i 2-polet plugg så har du bare -1 og +1, så med en 2-polet plugg så kan du ikke bridge ampen, siden du ikke har -2 og +2.

    ergo, kjøp deg et par 2-polede plugger og skru dem innpå og gled deg over snappet som kommer når du setter i kontakten. har du først brukt speakon, så går du neppe tilbake til bananer og spader.
    Ok. Er det noe han og hun kontakter slik som det er på xlr kontakter?
    ja, se her

    JXt0z7g.png


    den bokstaven der, f er female og m er male. som du ser bakpå forsterkeren så er det male, så du skal ha female. (4-tallene betyr at det er 4-polet, så bildet er bare for illustrasjon).

    GdG4C5f.png


    NL2FX holder i massevis. her er innmaten

    pol_pl_Neutrik-Wtyk-Typ-Speakon-NL2FX-nastepca-modelu-NL2FC-4280_4.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker!

    Blir nok kjøpe kabel. Da jeg uansett trenger lengre kabler til RF7ENE.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Subber SKAL definitivt stå i nærheten av RF7.

    Dama sendt på jobb, og jeg har ferie. Så varma opp anlegget og tenkte jeg skulle teste litt trøkk. På med Infected Mushhrooms litt høyere enn jeg spiller til vanlig. Steike morsomt. Godt med trøkk og et enormt lydbilde i alle retninger.

    Så tenkte jeg på noe Tor nevnte. Inn på prosessor satt delingen på 200hz, satan i svarte faen. Den ene soppen hopper nå ut av anlegget og står å hamrer løs på brystet, magen og beina mine med ei slegge. Og jeg hører i tilegg at han står langt ut på siden. TØØØØFT.

    Setter så delingeen på 80hz igjen, den delingen har neppe noen fremtid.

    Tenkte å REW-ve litt idag, for å se hva jeg kan få ut. Også ta en rask kalibrering.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel jeg måtte jo bort for å titte på elementene under de verste pådragene. Både subber og høyttalere sto der som ingenting skjedde. Ikke mulig å se vibrasjoner på RF7, men på subbene så såg man så vidt at de jobbet. Og dette var på et volum jeg normalt ikke hører musikk på i det hele tatt.

    Konklusjonen min er da, fyttigrisen. Dette vil gi mange timer med go`lyd både på film og på musikk nå nær det går mot mørkere tider.

    Får møte opp på Kid/Prinsess ved opningstid og kjøpe noen blendegardiner og noe wire. Trenger litt stoff til å matte ned skråtaket. Trenger en USB forlenger kabel, slik at jeg slipper å hele tiden måtte drage frem pc ved målinger.

    Og se om jeg finner noen som har inne speakon kontakter.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.418
    Antall liker
    3.628
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Artig å lese at det bare blir bedre og bedre:) 200Hz var vel det Tor brukte også og det var ingenting å si på trykket der heller!
    Tror det kan være lurt å sjekke litt ang lange USB-kabler, det kan være problematisk. Min gamle Laptop klarte ikke en 5m kabel, men jeg tror dette er avhengig av både Laptop og kabelkvalitet. Se om du finner en som kan brukes til USB 3.0.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp 5 meter går fint, tenkte å kjøpe en skjøtekabel med en repiter på. trenger nok kun 3m ekstra
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Subber SKAL definitivt stå i nærheten av RF7.

    Dama sendt på jobb, og jeg har ferie. Så varma opp anlegget og tenkte jeg skulle teste litt trøkk. På med Infected Mushhrooms litt høyere enn jeg spiller til vanlig. Steike morsomt. Godt med trøkk og et enormt lydbilde i alle retninger.

    Så tenkte jeg på noe Tor nevnte. Inn på prosessor satt delingen på 200hz, satan i svarte faen. Den ene soppen hopper nå ut av anlegget og står å hamrer løs på brystet, magen og beina mine med ei slegge. Og jeg hører i tilegg at han står langt ut på siden. TØØØØFT.

    Setter så delingeen på 80hz igjen, den delingen har neppe noen fremtid.

    Tenkte å REW-ve litt idag, for å se hva jeg kan få ut. Også ta en rask kalibrering.
    Veldig moro å høre at det sitter så bra med så høy deling. Mener å huske du prøvde høy deling med JBL'ene som du lånte også. Låter det tilsvarende nå som da, eller er det forskjeller ute å går?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Store forskjeller. Men er nok mest pga plassering av JBL subbene. De sto vel nesten 1m lengre unna bak RF7ENE. Så med en gang jeg delte over 100hz så ble lydbildet rotete.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Så tenkte jeg på noe Tor nevnte. Inn på prosessor satt delingen på 200hz, satan i svarte faen. Den ene soppen hopper nå ut av anlegget og står å hamrer løs på brystet, magen og beina mine med ei slegge. Og jeg hører i tilegg at han står langt ut på siden. TØØØØFT.

    Setter så delingeen på 80hz igjen, den delingen har neppe noen fremtid.
    utrolig moro å lese. :) lyd blir ikke gøy før bassen er på stell.

    regner med at du er glad for at det ikke ble xtz 3x12? det er neppe samme kvaliteten over driverne som sitter i dem kontra dine.

    Vel jeg måtte jo bort for å titte på elementene under de verste pådragene. Både subber og høyttalere sto der som ingenting skjedde. Ikke mulig å se vibrasjoner på RF7, men på subbene så såg man så vidt at de jobbet. Og dette var på et volum jeg normalt ikke hører musikk på i det hele tatt.
    he he, ja, og da kan du tenke deg hvordan det blir med 18" eller større. det er først når frekvensene blir lave at du begynner å bruke elementene skikkelig. hvis du har edge of tomorrow og spiller startsekvensen der, cirka 30 sekunder inn i filmen eller noe sånt, så vil nok driverne våkne. vær forsiktig med volumet.

    det er i de situasjonene der man kanskje kunne tenke seg å dele ting litt forskjellig, for når vandringen stiger, så øker forvrengningen, og det påvirker nødvendigvis hele audiobåndet som subben prøver å gjengi.

    det blir jo småpirk, men en tanke er å ha en amp til med separat eller integrert dsp, sånn at du kan dele ting litt forskjellig. si for eksempel at 1 av subbene i hvert tårn tar 200-80 hz, og så tar de tre siste 80 hz og ned.

    selv deler jeg alle subbene på 40 hz, men jeg har prodrivere over der igjen, sånn at det blir brutalt ned til noen få hz, mens det samtidig trøkker noe vanvittig oppover.

    Konklusjonen min er da, fyttigrisen. Dette vil gi mange timer med go`lyd både på film og på musikk nå nær det går mot mørkere tider.
    he he he, definitivt.

    Store forskjeller. Men er nok mest pga plassering av JBL subbene. De sto vel nesten 1m lengre unna bak RF7ENE. Så med en gang jeg delte over 100hz så ble lydbildet rotete.
    det var garantert plasseringen som gjorde det.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Store forskjeller. Men er nok mest pga plassering av JBL subbene. De sto vel nesten 1m lengre unna bak RF7ENE. Så med en gang jeg delte over 100hz så ble lydbildet rotete.
    Ahhh akkurat jeg skjønner. Jeg deler relativt høyt selv i dag, men sikter på enda høyere deling når jeg får på plass min bassløsning en gang, så moro å se at ting klaffer for deg slik det er nå :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    utrolig moro å lese. :) lyd blir ikke gøy før bassen er på stell.

    regner med at du er glad for at det ikke ble xtz 3x12? det er neppe samme kvaliteten over driverne som sitter i dem kontra dine.



    he he, ja, og da kan du tenke deg hvordan det blir med 18" eller større. det er først når frekvensene blir lave at du begynner å bruke elementene skikkelig. hvis du har edge of tomorrow og spiller startsekvensen der, cirka 30 sekunder inn i filmen eller noe sånt, så vil nok driverne våkne. vær forsiktig med volumet.

    det er i de situasjonene der man kanskje kunne tenke seg å dele ting litt forskjellig, for når vandringen stiger, så øker forvrengningen, og det påvirker nødvendigvis hele audiobåndet som subben prøver å gjengi.

    det blir jo småpirk, men en tanke er å ha en amp til med separat eller integrert dsp, sånn at du kan dele ting litt forskjellig. si for eksempel at 1 av subbene i hvert tårn tar 200-80 hz, og så tar de tre siste 80 hz og ned.

    selv deler jeg alle subbene på 40 hz, men jeg har prodrivere over der igjen, sånn at det blir brutalt ned til noen få hz, mens det samtidig trøkker noe vanvittig oppover.



    he he he, definitivt.

    Store forskjeller. Men er nok mest pga plassering av JBL subbene. De sto vel nesten 1m lengre unna bak RF7ENE. Så med en gang jeg delte over 100hz så ble lydbildet rotete.
    det var garantert plasseringen som gjorde det.
    Takker for godt innlegg.

    Ulik deling på subber er vel neste steg på stigen. Kommer nok inn en minidsp sak etterhvert.

    Den filmen har jeg. Og kvapp som faen første gangen. Heldigvis så skrur jeg alltid ned lyden når jeg bytter kilde.

    Er på handletur. Mangler kun speakon kontakter og blendegsrdin. Resten er i posen her....
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Edge of tomorrow ja. Måtte sette på et 12hz høypassfilter på frontene etter den introen jeg. :p
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fant jaggu speakon på ei prosjappe i Lillestrøm. Er du hjemme Thomas? Mulig jeg kan stikke innom å hente amp. Har dama med bilen...
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer en Itech i hus idag kanskje...
    At De skal stå fremme ved RF7 er helt klart. Ingen vei tilbake nå.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    nå må du slutte å skryte så, ha ha ha. (sagt med glimt i øyet)

    for å kvantifisere, følelsen av smekket ligger rundt 70-80 hz, mens mesteparten av lyden i det ligger opp mot 200-300-ish. må ha info over det også, men da er man plutselig over i mellomtone/toppregister. alt henger sammen som vi begge vet.

    sammenliknet ikke, påpekte kontrasten. ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.396
    Antall liker
    24.110
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Morsomt å følge utviklingen her! Det går unna i et forrykende tempo som vanlig ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    Nåda, stikk nå fingern i jorda og ta nå ikke helt av, er sikker på at disse subbene er gode selvom 40K var vel optimitisk med tanke på salg.

    Gratulerer Peter, ser gromt ut blir spennnede å høre da du trengte mer trøkk på film en baggen leverte. Sifra når du har tunet inn og amplifisert riktig så svinger jeg innom :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, litt raskere enn planlagt... På vei hjem med en Itech som jeg får låne med Thohaug. Blir nok ikke å koble opp før imorgen.

    Da får jeg på plass alle høyttalerene på riktig forsterker. Spennende dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    Nåda, stikk nå fingern i jorda og ta nå ikke helt av, er sikker på at disse subbene er gode selvom 40K var vel optimitisk med tanke på salg.

    Gratulerer Peter, ser gromt ut blir spennnede å høre da du trengte mer trøkk på film en baggen leverte. Sifra når du har tunet inn og amplifisert riktig så svinger jeg innom :)
    Skal bli.

    I morgen er det opp med sort stoff på skråtak, blendegsrdin. Koble på ampen og de riktige Høyttalerene på de riktige ampene. Så skal det prøves ut med ulik tykkere absorbenter på sideveggene. Før jeg evnt kjører en full Audessy korrigering. Så justerer jeg meg inn der jeg på med Jriver.

    De speakon kontaktene jeg kjøpte var 4 polet og umerket. Får lese litt tilbake i tråden etter oppskrift på kobling.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    Nåda, stikk nå fingern i jorda og ta nå ikke helt av, er sikker på at disse subbene er gode selvom 40K var vel optimitisk med tanke på salg.

    Gratulerer Peter, ser gromt ut blir spennnede å høre da du trengte mer trøkk på film en baggen leverte. Sifra når du har tunet inn og amplifisert riktig så svinger jeg innom :)
    Nå har jeg prøvd å stikke fingeren i jorda, og det hjalp ikke det spøtt. Ble faktisk verre , nå mener jeg at ingen kjøpesubb under 100k er i nærheten.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    Nåda, stikk nå fingern i jorda og ta nå ikke helt av, er sikker på at disse subbene er gode selvom 40K var vel optimitisk med tanke på salg.

    Gratulerer Peter, ser gromt ut blir spennnede å høre da du trengte mer trøkk på film en baggen leverte. Sifra når du har tunet inn og amplifisert riktig så svinger jeg innom :)
    Nå har jeg prøvd å stikke fingeren i jorda, og det hjalp ikke det spøtt. Ble faktisk verre , nå mener jeg at ingen kjøpesubb under 100k er i nærheten.
    Selvskrytt er velskrytt skjønner jeg, godt du har slik uendelig god tro på egne kreasjoner.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    1.851
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Sånn ja, nå begynner jeg å like måten bassene blir bruk. De har ganske ekstreme kvaliteter oppover i frekvens, og smekk befinner seg gjerne høyere en det folk tror. Bakdelen er at de må stå i nærheten av hovedhøyttaler. Å sammenligne disse med xtz 3x12 vil jeg nesten kalle en fornærmelse....fy, nå må dere snart forstå at dette er noe utenom det vanlige;).
    En grom-forsterker nå, så begynner nok dette ligne noe.
    Nåda, stikk nå fingern i jorda og ta nå ikke helt av, er sikker på at disse subbene er gode selvom 40K var vel optimitisk med tanke på salg.

    Gratulerer Peter, ser gromt ut blir spennnede å høre da du trengte mer trøkk på film en baggen leverte. Sifra når du har tunet inn og amplifisert riktig så svinger jeg innom :)
    Nå har jeg prøvd å stikke fingeren i jorda, og det hjalp ikke det spøtt. Ble faktisk verre , nå mener jeg at ingen kjøpesubb under 100k er i nærheten.
    Selvskrytt er velskrytt skjønner jeg, godt du har slik uendelig god tro på egne kreasjoner.
    Hørt noen rykter om at subbene dine er gode på musikk authentic :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jeg prøvd å stikke fingeren i jorda, og det hjalp ikke det spøtt. Ble faktisk verre , nå mener jeg at ingen kjøpesubb under 100k er i nærheten.
    Selvskrytt er velskrytt skjønner jeg, godt du har slik uendelig god tro på egne kreasjoner.
    Hørt noen rykter om at subbene dine er gode på musikk authentic :)
    Jeg har vel alltid hevdet at mine Dual SB-13 Ultraer var bedre egnet til musikk enn mine nåværende 3x12.

    3X12 er filmsubbere men jeg er overbevist om:



    1. At det er svært vanskelig å matche disse på pris/ytelse når det kommer til film.

    2. Det finnes bedre subbere der ute.

    3. Verken XTZ eller 8X12 har oppfunnet kruttet på nytt.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Lite lyssten på å spraye inne. Men kan jo fixes ved å henge opp plast ol rundt der jeg holder på. Må tenke litt på det.

    Men tror nok at subbene blir stående omtrent slik som nå.
    Jeg hadde ikke tatt meg bryderiet om å begynne å gjøre om fargen, syntes de ser bra ut og om ikke 8x12 har gjort dårlig arbeid med finish (som jeg neppe vil tro han har gjort) hadde jeg beholdt de slik - syntes de ser råe ut der de står.

    Edit, hadde prisen vært mer edruelig i utgangpunktet hadde nok disse tårnene stått i en kjeller fremfor ett loft ;)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    he, he noen er visst misunnelige ;)
    Forstår jeg godt.....
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    steiost, hvorfor er det ikke fire i høyden........ synes det går litt tregt her;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn