Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cjhgustavsson

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2018
    Antall liker
    6
    Jeg sjekket med importør, Terje Andervik.

Fant noen pegger med hode/kule? 0,3mm mindre enn de orginale. De passet, men holdt ikke fronten fast nok.

Brukte derfor etter råd fra Terje de orginale peggene fra beskyttelsesfrontene i de nye, selvkonstruerte frontene:

Vis vedlegget 1166283

Siden både bass og mellomtone elementene går nesten ut til siden av kabinettet, er det meget utfordrende å lage en front som er lett og sterk nok.

Etter å ha vurdert diverse forsterkede mdf/finer konstruksjoner, endte jeg opp med å lage frontene i et egenkonstruert 6mm komposittmateriale (Aluminium-XPS-Aluminium) dekket med 3mm filt under frontstoffet.

Det var en enorm jobb å få det til. Jeg skjønner nå hvorfor Reidar ikke tilbyr fronter for salg, han er mye klokere enn meg :)

Til andre som vurderer å gjøre det samme, har jeg et enklet råd: ta heller jobben med å ta beskyttelsesfrontene av/på hver gang, det er mye mindre jobb totalt!

Det hade varit mitt andra råd, att använda piggarna ifrån frontskydden men de hade du löst!
    Jag ger dig två tummar upp för ditt arbete, ser riktigt proffsigt ut! 👏🏽

plinius

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    100
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    55
    kan noen forklare meg forskjell på følgende modeller og når de kom og hvilken som er er best? Alle er vel med7"bass?
    Grand Artist MK2
    Grand Artist MK2 MC
    Grand Artist Dimension.

cjhgustavsson

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2018
    Antall liker
    6
    kan noen forklare meg forskjell på følgende modeller og når de kom og hvilken som er er best? Alle er vel med7"bass?
    Grand Artist MK2
    Grand Artist MK2 MC
    Grand Artist Dimension.
    har jag inte fel för mig så:
    Respons Grand Artist Dimension: 2006
    Respons Grand Artist MK2: 2010
    Respons Grand Artist MC: 2014 ungefär.
    Alla har 7” baselementen ja. Vilken som är bäst är väl en smaksak men om man ser till att de blir bättre och bättre vid varje uppdatering så är ju MC modellen bäst.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.726
    Torget vurderinger
    2
    har jag inte fel för mig så:
    Respons Grand Artist Dimension: 2006
    Respons Grand Artist MK2: 2010
    Respons Grand Artist MC: 2014 ungefär.
    Alla har 7” baselementen ja. Vilken som är bäst är väl en smaksak men om man ser till att de blir bättre och bättre vid varje uppdatering så är ju MC modellen bäst.
    Min høyst subjektive og nå noe tilårskomne oppfatning, er at modellene har suksessivt blitt noe strammere og hurtigere nedover, og med det egnet seg noe bedre til elektrisk musikk i de senere modellene.

cjhgustavsson

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2018
    Antall liker
    6
    Min högst subjektiva och nå något tilårskomne uppfattning, är att modellera har lyckats bli något strammere och snabbare nedover, och med det egnet seg något bättre till elektrisk musik i de senare modellere.
    [/CITATIONSTECKEN]
    Jag delar din uppfattning och de är väl i stort sett det uppdateringarna ”handlat” om. Att bli stramare och mer ”exakta” utan att tappa Respons ljudet vilket Reidar lyckats väldigt bra med.
    Idag kan man få artist uppdaterad med Be diskanten också. Dock så har ju SS slutat med sin Be diskant så de blir en diskant från SB i Jussi numera och om den går att få i artist vet jag inte. Jag tycker dock att softdomen som sitter i MC låter väldigt trevligt 👍🏼

cjhgustavsson

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2018
    Antall liker
    6
    [CITAT="plinius, inlägg: 4316949, medlem: 836"]
    Hej, om det dukker upp ett par Artist mk2 så kan jag vara intresserad. Foreløpig vet jeg inte om några par som är till försäljning.
    [/CITATIONSTECKEN]

Okej. nej de är inte speciellt ofta Artist är till salu faktiskt, man får vara snabb när de väl kommer ut. Jag ska faktiskt hämta ett par Artist MC imorgon som jag har köpt till min dotter. (Om hon vill ha de) 😅 jag önskar dig all lycka till med att finna ett par.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn