Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    2m skrev:
    Takk det samme!

    Her lyttes også på en av Reidars kreasjoner, og vi hadde en morsom diskusjon i et selskap her om det var slik at det ikke gikk an med "bakgrunnsmusikk" på et bra anlegg....

    Ole
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.104
    Må takke for det gamle året og ønske et godt nytt til alle Respons-venner.
    Jubileumsutgaven av Grand Artist spilles det på høyt og lavt her i gården, bokstavelig talt. Det er jo alltid en utfordring med bakgrunnslytting når dynamikken er så godt til stede, og jeg fascineres av det faktum at grensene mellom bakgrunnsmusikk og aktiv lytting nå har blitt enda mer flytende enn før!
    Ellers vil jeg ikke si meg enig i at man glemmer hi-fi og konsentrerer seg kun om musikken når man har Respons. De nye Responsene er så gode at de har utfordret meg. Jeg har måttet gå nye runder med anlegget. Har blitt dyrt det her. Nå er jeg i mål, med nyinnkjøpt gammeldags CD-spiller - og hauger av nyinnkjøpte, gammeldagse CD-skiver. Ble vel kjøpt totalt minst 100 sølvskiver i 2010!
    Nå er jubileumsåret over. Kjenner dere til noen andre som har benyttet seg av sjansen og kjøpt inn jubileumsmodellen?
     

    Cordis2

    Fersking
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Heisann, og fortsatt godt nytt år.

    Ser på aktiviteten i denne tråden at Respons-eiere fremdeles bruker tiden i sweetspot i stedet for å poste her, og dét forstår jeg svært godt ;D.

    Jeg har vært den lykkelige eier av et par Respons Grand med 12" Dynaudio element i 11 - 12 år nå, og har vært og er fortsatt strålende fornøyd med hva de leverer. Musikaliteten til høyttalerne er det jeg setter aller mest pris på, i tillegg til at jeg kan lytte til musikk i timevis uten antydning til lyttetretthet.

    Jeg har hele tiden brukt en Adyton Cordis 2, Symfonic Seies effektforsterker, de siste årene en Holfi Xandra LE cd-spiller og et MeiXing MC-2A3 Valve tube Pre Amplifier. Når jeg føler behovet, henger jeg på et par SVS PB12/pluss 2 8).

    Jeg opplever anlegget mitt som svært nøytralt, det gjengir musikken uten å farge eller forandre noe, dårlige innspillinger låter dårlig, de beste innspillingene låter magisk. At høyttalerene "åpner" seg på relativt lavt volum synes jeg er en fordel, i tillegg evner de også å spille både høyt og flott om nødvendig.

    Brukt i hjemmekino-oppsettet mitt fungerer de også prikkfritt, og gir frontrekka sammen med Focal Utopia centerhøyttaleren en fantastisk sammenhengende opplevelse, det være seg på konsertopptak eller action-filmer. Link til oppsettet mitt: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Adyton

    Jeg innser så klart at nyere Respons-modeller helt sikkert låter "bedre" enn mitt tilårskomne par, men jeg har ennå ikke vært inne på tanken å bytte dem ut - det er noe med at en ikke skal "reparere noe som virker", og akkurat dét føler jeg at mine gjør 100 % :D.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vær hilset Responsvenner!

    Jeg har levd med mine Respons Grand siden 2003 nå og blir stadig påminnet på hvorfor. :)
    Jeg synes flere konkurrenter har nærmet seg de siste årene, men Respons har etter min mening fremdeles et forsprang på alle å bare spille "riktig".

    Er det noen her som har oppgradert sine Respons? Hvor mye koster det, hvor lang tid tar det? Hva er de lydmessige forandringene?

    Hvilke forsterkere bruker dere?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vær hilset igjen A :)

    Av forståelige grunner kan jeg ikke svare på dine spørsmål men kan bekrefte, etter lytten hos deg for flere år siden - ovenfor de som ikke har hørt Respons, at Respons Grand låt aldeles fortreffelig. En av de lydsignaturene som fremdeles sitter i hukommelsen.

    Men du, kjekt å "se" deg igjen her.
    Og om du er i "gamlebyen din", hadde det vært hyggelig om du tar kontakt.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Respons låter best med rør.....og de trenger litt juice ;D

    Fidelity har testet Grand flere ganger, og også sammenlignet. Det er store forskjeller i lyd på tidlig 90 tall, så opp til LE versjonen fra 2004 og derfra også store forskjeller opp til D modellen.
    LE er testet mot den "gamle", deretter en annen test der LE sammenlignes med D. Alt finnes i Fidelity og det er sjefen sjøl som sto for testing/skriving.
    Jeg deler det meste av erfaringene til Knut V når det gjelder disse forskjellene. Spesielt mye har skjedd på mer luft i toppen, mye kvikkere mellombass, enda mer tyngde og dynamikk i bunn og en mellomtone (som med god rør pre og effekt) ikke matches av mange; integrasjonen mellom mellom og topp er også bedre. Tipper filteret også har mye å si der.
    Du får priser på oppgradering fra både norsk leverandør og fra Reidar selv.

    Mvh Ole



    Trompetnerd skrev:
    Vær hilset Responsvenner!

    Jeg har levd med mine Respons Grand siden 2003 nå og blir stadig påminnet på hvorfor. :)
    Jeg synes flere konkurrenter har nærmet seg de siste årene, men Respons har etter min mening fremdeles et forsprang på alle å bare spille "riktig".

    Er det noen her som har oppgradert sine Respons? Hvor mye koster det, hvor lang tid tar det? Hva er de lydmessige forandringene?

    Hvilke forsterkere bruker dere?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det høres bra ut med mer tyngde og dynamikk i bunn.
    Hvordan musikk hører du på Ole?
    Hva er din erfaring med de eldre modellene, har du eid en selv?

    Jeg har lest testene du refererer til, men liker å samle synspunkter fra en bredere masse før jeg vurderer å gjøre noe med det.
    Jeg har hørt av flere fagfolk at de synes de gamle (før LE) enn de nye. At idealet på de nye lyder mer hifi. Er litt skeptisk til at en som Reidar vil forandre lydfilosofi til det verre, derfor kjøper jeg ikke helt det. Er så fornøyd med mine at jeg ikke savner noe, men har opplevd flere ganger med denne hobbyen at idealet flytter seg når man hører noe bedre.

    Hvis oppgraderingen ikke koster all verden og jeg får en ny høyttaler som har mer av det jeg liker, så er det jo veldig interessant.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Bruker selv rør på Response Grand LE og støtter Ole i at rør låter best ;D
    Reidar Persson bruker selfølgelig rør på demonstrasjonene sine og de låter aldeles nydelig på Audio Resarch. Det jeg kaller skikkelig musikkglede :) De trenger litt strøm ja. Fidelity fikk t.o.m. DP A1 til å blinke rødt under testen sin, men det kommer an på hvilke krav man har til maks volum. Til min familie sin bruk, trives vi godt med 75 watt triode fra fire stk. KT88-rør pr. Monoblokkene heter Rogue Audio M150. Det er en bryter på forsterkeren som også gir 150 watt ultraliner, men jeg foretrekker triode. Syns godt noen kunne lagt priser på oppgraderinger, da det kan være interessant for flere. Hadde satt veldig pris på om noen kunne fortalt meg hva delefrekvensene på Grand LE er? Finner ikke dette noe steder.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Hei,

    Har hørt, men ikke eid noen før LE. De hadde jeg derimot et par års tid. Og savnet intet helt til jeg hørte de nye Grand D hjemme i stua på samme anlegg. Da ble det bytte.

    Musikksmak er allsidig klassisk. Mye vokal, opera, instrumental (piano og fiolin spesielt), kammer, men også symfonisk. Hovedsakelig perioden 1780 til 1900, men også italiensk og tysk barokk. Respons makter både dybde, dynamikk og trøkk i f.eks. en Mahler symfoni i Royal Albert Hall, men er også helt med på Mozarts konsertarier i et lite lokale. Har også noen "demo-skiver" med orgel, sax og slikt, men det blir mest for morro skyld når brass og pedaler og slikt skal showes fram.

    Har aldi likt PA-lyd og du finner meg heller aldri i Spektrum på konsert. Opplevde en gang Sissel Kyrkjebø der og anlegget til 12 åringen på gutterommet gir meg mer enn det den salen klarte! (Prima Luna One, Cambridge 740 og Reference MM Da Capo i)

    Mitt ideal er å sitte på ca rad 5 i Konserthuset. Det gjør jeg hjemme med mine Grand D med rør fra CD til effekt.

    Ole


    Trompetnerd skrev:
    Det høres bra ut med mer tyngde og dynamikk i bunn.
    Hvordan musikk hører du på Ole?
    Hva er din erfaring med de eldre modellene, har du eid en selv?

    Jeg har lest testene du refererer til, men liker å samle synspunkter fra en bredere masse før jeg vurderer å gjøre noe med det.
    Jeg har hørt av flere fagfolk at de synes de gamle (før LE) enn de nye. At idealet på de nye lyder mer hifi. Er litt skeptisk til at en som Reidar vil forandre lydfilosofi til det verre, derfor kjøper jeg ikke helt det. Er så fornøyd med mine at jeg ikke savner noe, men har opplevd flere ganger med denne hobbyen at idealet flytter seg når man hører noe bedre.

    Hvis oppgraderingen ikke koster all verden og jeg får en ny høyttaler som har mer av det jeg liker, så er det jo veldig interessant.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Spennende! Vi hører på mye av den samme musikken. :)

    For meg er Mahler Symfonier selve testen. Måten Respons takler dynamikken og klangfargene i Mahler på var grunnen til at jeg kjøpte den i utgangspunktet, men kirkeorgel er kanskje det som imponerer mest på anlegget mitt.
    Jeg opplever kanskje anlegget mitt som 15-20 rad i konsertsalen. Kanskje det ikke er tilfeldig?

    Er definitivt enig med begge at Responsene krever mye forsterkerkraft ja. Det blir liksom aldri mye nok power.

    Jeg spiller en del rytmisk musikk også, fra Michael Jackson til jazz. Kanskje det er grunnen til at jeg endte på transistorforsterker?
    Ole skrev:
    Hei,

    Har hørt, men ikke eid noen før LE. De hadde jeg derimot et par års tid. Og savnet intet helt til jeg hørte de nye Grand D hjemme i stua på samme anlegg. Da ble det bytte.

    Musikksmak er allsidig klassisk. Mye vokal, opera, instrumental (piano og fiolin spesielt), kammer, men også symfonisk. Hovedsakelig perioden 1780 til 1900, men også italiensk og tysk barokk. Respons makter både dybde, dynamikk og trøkk i f.eks. en Mahler symfoni i Royal Albert Hall, men er også helt med på Mozarts konsertarier i et lite lokale. Har også noen "demo-skiver" med orgel, sax og slikt, men det blir mest for morro skyld når brass og pedaler og slikt skal showes fram.
    Har aldi likt PA-lyd og du finner meg heller aldri i Spektrum på konsert. Opplevde en gang Sissel Kyrkjebø der og mitt hytte-anlegg gir meg mer enn det den salen klarte! (Prima Luna One, Cambridge 740 og Larsen 4)

    Mitt ideal er å sitte på ca rad 5 i Konserthuset. Det gjør jeg hjemme med mine Grand D med rør fra CD til effekt.

    Ole


    Trompetnerd skrev:
    Det høres bra ut med mer tyngde og dynamikk i bunn.
    Hvordan musikk hører du på Ole?
    Hva er din erfaring med de eldre modellene, har du eid en selv?

    Jeg har lest testene du refererer til, men liker å samle synspunkter fra en bredere masse før jeg vurderer å gjøre noe med det.
    Jeg har hørt av flere fagfolk at de synes de gamle (før LE) enn de nye. At idealet på de nye lyder mer hifi. Er litt skeptisk til at en som Reidar vil forandre lydfilosofi til det verre, derfor kjøper jeg ikke helt det. Er så fornøyd med mine at jeg ikke savner noe, men har opplevd flere ganger med denne hobbyen at idealet flytter seg når man hører noe bedre.

    Hvis oppgraderingen ikke koster all verden og jeg får en ny høyttaler som har mer av det jeg liker, så er det jo veldig interessant.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Trompetnerd skrev:
    Spennende! Vi hører på mye av den samme musikken. :)

    For meg er Mahler Symfonier selve testen. Måten Respons takler dynamikken og klangfargene i Mahler på var grunnen til at jeg kjøpte den i utgangspunktet, men kirkeorgel er kanskje det som imponerer mest på anlegget mitt.
    Jeg opplever kanskje anlegget mitt som 15-20 rad i konsertsalen. Kanskje det ikke er tilfeldig?
    Interessant. Med mine Grand LE og 90 talls Conrad Johnson blokker var det mer rad 15 opplevelse. Nye Grand D og nytt CJ utstyr hele veien har bragt meg framover i salen. Men heldigvis uten følelsen av å sitte 1/2 meter foran en surklende blåserekke eller plages meg stolgnikkingen til den småfete cellisten som aldri holder rompa i ro. (Detaljer er bra, mitt poeng er at det vanskeligste er den tonale balansen og romopplevelsen, der detaljer kun er en av mange faktorer, dog veldig synlig og ettersom dette mangler hos billige anlegg brukes det ofter som imponator-effekt.)

    Det gode med ny generasjon kvalitetsutstyr er at oppløsning og innsyn øker, uten at magien med tonal balanse og rike harmoniske strukturer drepes. Det er lett å få billig oppløsning, også billig dynamikk, men komboen som nevnt over kommer ikke av seg selv - og er dessverre heller ikke billig.

    Ole
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Respons BR er sikkert bare noe drit som alt annet fra den kanten der! ;)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Flott test av nye Respons i Fidelity!

    Er det noen som vet eksakt hvilken diskant det er som er brukt....?

    Mvh
    OMF
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    OMF skrev:
    Flott test av nye Respons i Fidelity!

    Er det noen som vet eksakt hvilken diskant det er som er brukt....?

    Mvh
    OMF
    Hei OMF. Skjønner godt at mange liker Respons, testen var flott ja! Har lurt på det samme, men fant ikke noe hos dynabel.no
    Ut i fra bildene i Fidelity 55, side 12, kan det se ut som diskanten er:

    D3004/664000
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei Respons venner! Får vel melde meg inn i lauget:) . Har bestillt den nye Respons Grand BE, får høytalerene om ca 4 uker, gleder meg stort! Anlegget forørvig består av en Jeff Rowland 312 stereo effekt forsterker(500 watt), og en Mark Levinson 326S forforsterker. Pc basert musikkavspilling via Hegel HD20 dac. Hva tror dere om dette oppsettet? Ser det er ulike meninger om hvilke forsterkerere som passer best til Respons høytalere....

    Mvh Øyvind
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Heldiggris! :)

    Dette kommer helt sikkert til å låte helt topp!
    En liten ting, hvis effekten din er Icebasert. Iceforsterkere varierer etter hvilken last de driver og egner seg best til 8 ohm tror jeg. Respons er 4 ohm som ikke er helt optimalt for en Ice modul tror jeg.
    Sikkert ikke noe problem for en Jeff Rowland, men greit å være obs.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med innkjøp av nye Respons høyttalere.

    Jeg har hatt Respons Grand tidligere som var oppgradert til LE versjonen og har forsøkt mange ulike forsterkere inkludert ASP1000. Etter min mening låter Lyngdorf og Hypex bedre enn ASP100 på Respons og de er også rimeligere.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    OMF skrev:
    Flott test av nye Respons i Fidelity!

    Er det noen som vet eksakt hvilken diskant det er som er brukt....?

    Mvh
    OMF
    Her er noen keramiske dome diskanter jeg vil prøve ut fra Transducer Lab.www.transducerlab.com Disse er match'a par. utrolig fine målinger på disse N26C-T. Made in USA ;D mvh Guit
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Takker for innspill/synspunkter Trompetnerd og anonym! Har sjekket ut det med impedans i Rowland, ikke noen fallgruber der. Man er jo alltid spent på hvordan ting vil bli, forventningene er høye for å si det slik!!
     

    ModernArt

    Medlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Noen som vet villedende pris på nyeste versjon av Grand Artist? Når begynte Respons å benytte ScanSpeak ringradiator diskant?

    Kanskje noen som vurderer å selge en Respons HT med ringradiator? ;) Send meg isåfall en PM.

    Mvh :)
    Art
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som kjenner denne subben her?

     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.812
    Antall liker
    2.802
    Torget vurderinger
    1
    Hjortulf skrev:
    Hei Respons venner! Får vel melde meg inn i lauget:) . Har bestillt den nye Respons Grand BE, får høytalerene om ca 4 uker, gleder meg stort! Anlegget forørvig består av en Jeff Rowland 312 stereo effekt forsterker(500 watt), og en Mark Levinson 326S forforsterker. Pc basert musikkavspilling via Hegel HD20 dac. Hva tror dere om dette oppsettet? Ser det er ulike meninger om hvilke forsterkerere som passer best til Respons høytalere....

    Mvh Øyvind
    Antar du har fått dine Respons Grand Be nå? I såfall håper jeg du kan rive deg løs litt for å formidle inntrykk av Perssons toppmodell sålangt :)

    Dette er antakelig en av de aller beste høyttalerne på klassisk musikk etter hva jeg forstår, spennende å høre hvilke inntrykk du har av Grand Be på dette området!
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei Respons venner!
    Joda, har fått høytalerene i hus. Til andre som kjøper denne høytaleren, sørg for å skaffe god hjelp til å bære, tunge greier dette:). Med rett fargevalg på finishen iforhold til interiør ellers i stua så faller høytaleren godt på plass og gjør ikke så mye av seg tross størrelsen.
    På grunn av mye reising i det siste har jeg ikke kunnet spille så veldig mye. Men jeg er ikke skuffet over det jeg hører så langt for å si det slik:). På klassisk musikk har de som det nevnes her sin styrke. Men de spiller også veldig bra på rock/pop musikk, med knall dynamikk og høy gøy faktor, dette gjelder både på lave og høyere lyttevolumer. Flere inntrykk kommer etterhvert:)!
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.812
    Antall liker
    2.802
    Torget vurderinger
    1
    Fint! Håper du også får tatt noen bilder etterhvert også! Det er noe veldig tiltalende med designet til Respons sine gulvstående - gode å hvile blikket på...

    :D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.423
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    limvingen skrev:
    Er det noen som kjenner denne subben her?

    Hei.
    men persson laget vel noen subber en gang også med dette utsende?
    Var ikke det med 13" Audax elementer?

    Steinar.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Mens vi venter på bilder fra Hjortulf, kan vi nyte dagens Responsbilder fra stuen. .

    Hadde NRK innom i dag. Dette var heldigvis ikke lisensavdelingen, men Østlandssendingen.
    Selvfølgelig ikke snakk om å flytte anlegget høyttalerne selv om NRK skal filme stuen og kjøkkenet :)

    @Steinar, Respons har tidligere levert passive subber ja.
     

    Vedlegg

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    steinost skrev:
    limvingen skrev:
    Er det noen som kjenner denne subben her?

    Hei.
    men persson laget vel noen subber en gang også med dette utsende?
    Var ikke det med 13" Audax elementer?

    Steinar.


    Skulle ikke undre meg, om det er en norsk kar bak de kreasjonene der... Kassa er nok response ja.. Mulig jeg tar feil her, men mistenker en kar i området rundt Hokksund for visse bidrag til disse subbene...




    -Y
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Nåja,på tide å vekke opp igjen denne tråden litt...

    Er det noen av dere som har drevet Respons høytalere med Electrocompaniet Aw 250 eller Aw180?
    Evt hørt oppsett med den kombinasjonen?
    Helst de nyere versjoner av forsterkerene.
    Aw 400 og Nemo?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.104
    For et par år siden prøvde jeg et splitter nytt 400-sett med stativmodellen. Ikke noe å hisse seg opp over. Oppblåst midt i bassen, avrullet helt nede i bunnen, rusten i nedre diskant, noe vikende mellomtone og generelt uoppløste og daffe. En temmelig gammeldags lydgjengivelse når det kommer til forsterkere, og det er Baby-Grandene gode nok til å nådesløst eksponere. Mitt råd er å kjøre på det merket Companiet har annektert, men dessverre ikke nyttiggjort seg. Harde ord, men jeg hører til blant de mest trofaste i Menigheten.
    Nå trenger imidlertid ikke Respons svært mye muskler, Reidar og mange andre bruker ARC, men det er nok en fordel med autoritet i bassgjengivelsen for å drive babyene godt.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    En total mismatch,med andre ord...
    Det var harde ord,Todani
    Men setter pris på din ærlighet.
    Husker jeg feil,at et hifiblad her i Norge kjørte Respons høytalere og EC som "referanse"?
    Tok de sååå feil,eller var det andre ting i oppsettet du hørte som kunne være mismatch?
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    En total mismatch,med andre ord...
    Det var harde ord,Todani
    Men setter pris på din ærlighet.
    Husker jeg feil,at et hifiblad her i Norge kjørte Respons høytalere og EC som "referanse"?
    Tok de sååå feil,eller var det andre ting i oppsettet du hørte som kunne være mismatch?
    Ja da har leserne blitt lurt trill rundt i test av komponenter i årevis... Ikke rare bruktbørsen oversvømmes ;)

    Aw 400 og Nemo blir jo hyllet både i engelsk, amerikansk og vel andre nasjoners hifi blekker aw den tyngre garde......

    Synd DP ikke selges mere da, om de er det eneste som passer til Respons omtrent...

    Men splitter nye forsterkere låter jo sjelden bra da.

    Min Bladelius Klass A låt som en kinaamp til 3 k de første døgna, men guudbedre så den har kommet seg. Ser den hylles av gammel god anmelder forressten. Nomono.se er stedet.

    I følge Hifi Consult drar den hva som helst tross sine beskjedne 35 watt, klasse A

    Et godt tips om norsk forsterkeri er Malmins nye MI 9 MB, monoblokker på 200 watt, hvorav knappe 60 er i klasse A.
    jeg er den første til å kjøre disse, avsindig gode sier de som har hørt de her, og strømforsyning de mest tungdrevne nok kan prøve seg på er aldri å forakte....

    mvh Huldra
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Lurer på om forsterkerkonstruksjoner som er brokoblete er god match for Respons. Disse forsterkerene blir fort svakere med 4 ohms høyttalere. Vet Nemo er brokoblete, men vet ikke om AW 400 er det. Min erfaring er at Respons krever kontroll for ikke å bli litt pudding i bassen.
    Har faktisk ikke hørt noen EC forsterkere på Respons, så dette må tas med en klype salt.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    For et par år siden prøvde jeg et splitter nytt 400-sett med stativmodellen. Ikke noe å hisse seg opp over. Oppblåst midt i bassen, avrullet helt nede i bunnen, rusten i nedre diskant, noe vikende mellomtone og generelt uoppløste og daffe. En temmelig gammeldags lydgjengivelse når det kommer til forsterkere, og det er Baby-Grandene gode nok til å nådesløst eksponere. Mitt råd er å kjøre på det merket Companiet har annektert, men dessverre ikke nyttiggjort seg. Harde ord, men jeg hører til blant de mest trofaste i Menigheten.
    Nå trenger imidlertid ikke Respons svært mye muskler, Reidar og mange andre bruker ARC, men det er nok en fordel med autoritet i bassgjengivelsen for å drive babyene godt.
    God kveld Todani.

    Jeg lurer på hvilke pre og kilde du brukte. Var effektforsterkeren, splitterny som du sier, ordentlig innspilt ?
    kan du si noe om lytterom og oppstilling av høyttalere, kabler ol ?

    Mvh Huldra , mot natten.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Ønsker moderate forsterkere som er fleksible ang plassering,derfor tenkte jeg på AW 180,som jo fikk en god omtale i TAS nå nettopp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn