Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pro77

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2014
    Innlegg
    23
    Antall liker
    16
    Sted
    Karlstad
    Självklart skall det göras av Reidar, han har utvecklat Högtalarna i över 30år.. Jag tycker det är en extremt prisvärd uppgradering, titta bara på vad de nya diskanterna kostar
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg kjøpt et par Respons Grand Artist Anniversary.
    Blir spennende å bli kjent med dem, men førsteinntrykket er godt.
     

    Vedlegg

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg gjorde det hos Reidar. Han brukte mye tid på jobben. Delefilteret bygges om. Det koster men ikke spesielt mye ift arbeid delekosnader og resultat, slik jeg ser det. Tukler du selv vil du ikke ha originale Respons lenger. Det reduserer nok muligheten for et godt resultat. Annenhåndsverdien blir også skadelidende. Det er nettopp spesialtilpasning og skreddersøm som skiller Respons fra masseproduserte høyttalere.

    Final


    Hei,

    Interessant beskrivelse.
    Har hatt ulike Respons selv, nå har jeg et sett originale Grand D. Fidelity's tidligere referanse eksemplar. Sjekket litt med Reidar ev. oppgradering til Beryllium, men synes det ble for kostbart.
    Derfor; fint om du kunne beskrive litt nærmere hva og hvordan du oppgraderte fra Ringradiator til Beryllium, hva du ev. gjorde med delefilteret, hvordan selve jobben var å gjøre etc. og gjerne kostnadene.

    Mvh Ole



    Har nå oppgradert mine Respons Grand med Beryllium diskant. Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer.;)

    Fra før av hadde HT ringradiator diskant. Respons med ringradiator er en meget kompetent høyttaler. Den leverer det som kommer inn. Forbedringer i kjeden gir et umiddelbart og veldig tydelig utslag. I mitt nåværende oppsett låt den oppløst og med mye kropp i stemmer og instrumenter. Har fundert en tid på oppgradering til Beryllium.

    Leser man på nettet kan man få inntrykk av at Beryllium låter rent, men noe hardt og kantete ved lengre tids lytting. Slike endringer pleier således å ha en kostnad. Tap av kropp, lyttetretthet, lys klangbalanse osv. Plutselig sitter man å spiller opptak som heller i en spesiell retning for å kompensere.

    Hva ble så resultatet:

    Med beryllium diskanten i respons får man et innblikk inn i opptaket på en ny måte. Det er enda mer åpent, rent og tydelig. Lyden oppleves enda mer sammenhengene og du kan spille høyere. Nye detaljer dypt inne i opptak dukker frem. Forbedret dynamikk samtidig som instrumenter låter mykere og mer definert. Totallyden blir forandret på en måte jeg ikke hadde forutsatt gitt at det "bare" er diskantelementet som er byttet ut.

    Ingen CD, er oppleves dårligere. Alt låter bedre, også dårlige opptak. Bare morsomt å sette på alle plater.


    Final

    Hei. Er oppgraderingen gjort på en dag eller tar det lengre tid? Kjørte du de til Reidar eller sendte du de?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.159
    Antall liker
    2.114
    Da har jeg kjøpt et par Respons Grand Artist Anniversary.
    Blir spennende å bli kjent med dem, men førsteinntrykket er godt.
    Godt valg. Heretter er det fare for at det brukes mer penger på rødvin enn hi-fi utstyr. Med disse høyttalerne mister man noe av interessen for investeringer i det sistnevnte, men det går med mye tid til å bli kjent med platesamlingen på nytt igjen!
     

    Bamboos

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    47
    I torsdags förra veckan hade vi en Responsdag I Göteborg med omnejd. Respons Grand BR tillsamans med rörelektronik från Audio Research I 4 olika hem.
    Det var mycket intressant att höra hur olika det låter beroende på rummet. Sedan känner man dock igen ljudet ändå med tanke på liknande elektronik på alla ställen.
    Reidar har testat mycket med fötterna från Spiral Groove och nu spelar han med endast 3 fötter under högtalarna (4 tidigare).
    Jag har testat själv att ta bort en under mina egna och visst låter det bättre:cool:
    Även 3 fötter under CD o försteg!
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    247
    Antall liker
    343
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Frekvensgang Wilson Sabrina vs Respons Grand Artist.

    Overraskende og lese Neil Gader hos The Absolute Sound lovprise sømløsheten i spesielt diskant / precenseområdet på Wilson Sabrina. Ref. reklame på HFS 29.10.2015.

    I forrige reklame for Sabrina på HFS her, http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/80953-nyhet-wilson-audio-sabrina.html, var det lagt ut målinger gjort av Hi-fi News hvor det avsløres store avvik i frekvensgangen spesielt i dette området. Se vedlagt bilde under.
    I området 2500 til 3500Hz ligger nivået på Sabrina 6,4db lavere enn i den på følgende toppen ved 5000Hz for så å dette 6db ned ved 7000Hz.
    Dette er grove feil, og dette er hørbart.
    I vannfallsdiagrammet fra Hi-fi News ser en også resonanser ved de samme dippene og toppene i frekvensgangen.
    Dette skyldes ikke Scan Speak elementene som er av utmerket kvalitet, men indikerer et ikke velkonstruert delefilter. Hi-Fi News sine målinger viser også at bassnivået er -6db allerede ved 55Hz.


    Se vedlagt bilde av en helt uglattet måling av frekvensgangen på Respons Grand Artist MC med samme diskant og mellomtone. Kurven taler for seg selv.

    Hi-fi News nevner også at impedansen er helt nede i 1,1ohm ved 89Hz. Dette vil gjøre at de fleste rør og digitalforsterkere, samt en rekke transistorforsterkere ikke vil spille optimalt på disse høyttalerne.

    Hvorfor beskrives frekvensgangen som ekstremt sømløs i testen?
    Veier annonseinntektene fra Wilson for tungt?
    Tør ikke skribenten stikke fram hodet?
    Manglende kompetanse/erfaring?
    Er utstyret han har å semmenligne med enda verre?
    Eller er ikke avvik på BARE 6,4 dB i nedre diskant og precenseområdet hørbare?

    Sabrina frekvensrespons.JPG


    Grand Artist-frekvensgang.jpg

     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Oppsiktsvekkende forskjeller der da! Hva sier målefolket her inne til dette?

    Jeg har en mistanke om at Respons er for billig for de skikkelige entusiastene og gir kanskje ikke nok status? I hvert fall, lite låter bedre..
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Oppsiktsvekkende forskjeller der da! Hva sier målefolket her inne til dette?

    Jeg har en mistanke om at Respons er for billig for de skikkelige entusiastene og gir kanskje ikke nok status? I hvert fall, lite låter bedre..

    Helt enig og gir ikke nok status. Bruk ørene og ikke øynene ! Jeg er så glad for at jeg valgte Respons grande BR. Det er den desidert beste høyttalerene jeg har hatt i hus og har forsatt...;)
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mistenker Reidar Persson (som svært mange andre små produsenter av godt utstyr) for å ha så mye sære (og delvis riktige) oppfattelser av de som tester, at de lar være - av prinsipp.

    Så kan man diskutere hva som er smartest - selge ting i skjul eller ut i salgsnett/blader/etc.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.159
    Antall liker
    2.114
    Blir delvis unfair sammenlikning. Du nevner ikke muligheten for at den som måler (ikke den som lytter) har begått feil eller måler i ugunstige rom. Slikt påvirker resultatet mye. Dip´en i delefilterområdet kan bli forsterket ved at mikrofonen holdes for lavt eller for høyt. Hadde vært en smule interessant å se målinger foretatt av Respons, på samme måte. Hadde sikkert ikke sett så fint ut som Persons måling.. Den viste målingen av Respons avslører en aldri så liten tendens til nivåheving i diskantområdet, men er ellers superb. Slik oppfatter jeg også til dels mine kjære 2010 jubileumsutgaver av Persons mellomstore høyttaler med Ringrevelator diskant.
    Når alt dette er sagt, kan neppe tvilen komme tiltalte helt tilgode. Dette er ræva målinger. Kupert topografi over hele landskapet! Nesten farlig å stikke hodet fram og påpeke det, for disse amerikanske høyttalerne er hellige kuer for svært mange. Mitt inntrykk er vel at mange amerikanske høyttalere langt fra er nøytrale, men her er det uansett så mange avvik at de ikke kan kategoriseres som avstemming/prioritering. Man skal heller ikke glemme at gode og velavstemte høyttalere fra produsenter som henvender seg til et bredere publikum, bør absolutt ha mindre grad av frekvensavvik ved forskjellige lytteposisjoner.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Med en måling med en gating på 5ms i diskanten har vel ikke rommet noen betydning?

    Målinger av Wilson har vel en tendens til å se slik ut, selv om utslagene muligens er litt større enn vanlig. De har vel funnet sin sound?

    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spent på Doxa 8.2 målinger. Føler dem er litt I samme gruppe som respons. :)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
    Kan man komprimere Respons sounden inn i noen få ord fra dere som er Respons eier for oss andre som vurderer å bli Respons eiere?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
    Kan man komprimere Respons sounden inn i noen få ord fra dere som er Respons eier for oss andre som vurderer å bli Respons eiere?
    Vil beskrive lyden av Respons som homogen og velbalansert i dynamikk og klang.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
    Kan man komprimere Respons sounden inn i noen få ord fra dere som er Respons eier for oss andre som vurderer å bli Respons eiere?
    Stor holografi, nøytral, innlevelse
    Bør spilles på ganske høyt lydnivå av en eller annen grunn
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Må ikke spilles på ganske høyt lydnivå, det låter veldig bra på moderat lydnivå også.
    Men det er veldig lett å bli revet med, å spille høyere enn hva en tror, fordi lyttetretthet ikke kommer fra disse pyramidene.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Med en måling med en gating på 5ms i diskanten har vel ikke rommet noen betydning?

    Målinger av Wilson har vel en tendens til å se slik ut, selv om utslagene muligens er litt større enn vanlig. De har vel funnet sin sound?

    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
    Det har også jeg gjort....Det vil jeg gjøre i Mangen år til også.... ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Eneste jeg ikke forstår i Reidar Persson's produktutvikling, er det at han ikke finner løsninger som flytter noe mer luft i bunnen - skal jeg kalle det for en enda større modell?

    Skulle også vært morsomt å se hva HAN hadde fått ut av Seas sine (superoppløste!) Excel elementer - i så vel bass som mellomtone.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Eneste jeg ikke forstår i Reidar Persson's produktutvikling, er det at han ikke finner løsninger som flytter noe mer luft i bunnen - skal jeg kalle det for en enda større modell?

    Skulle også vært morsomt å se hva HAN hadde fått ut av Seas sine (superoppløste!) Excel elementer - i så vel bass som mellomtone.
    Mer trøkk i bassen?! Hmm, det er vel ankepunktet til noen at de mener Respons har litt mye der.
    Jeg synes det bare er deilig, Selv Baby Grand er kjent for å spille med pondus som tilsier langt større størrelse enn de er.
    Synes tvert om at det mangler noe fra 10", trøkk, dybde, nivå.
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Eneste jeg ikke forstår i Reidar Persson's produktutvikling, er det at han ikke finner løsninger som flytter noe mer luft i bunnen - skal jeg kalle det for en enda større modell?

    Skulle også vært morsomt å se hva HAN hadde fått ut av Seas sine (superoppløste!) Excel elementer - i så vel bass som mellomtone.
    Lyttet på Respons Grand BR nylig og opplevde både detaljering /oppløsning som meget god både i mellomtone og diskant. 10" bass ved pådrag krever nok sitt mtp forsterkeri uannsett ht , men den flytter luft så absolutt , men med kontroll. Kan nok oppleves en smule "tørr" om en er vant til "fet buldrebass" .
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Eneste jeg ikke forstår i Reidar Persson's produktutvikling, er det at han ikke finner løsninger som flytter noe mer luft i bunnen - skal jeg kalle det for en enda større modell?

    Skulle også vært morsomt å se hva HAN hadde fått ut av Seas sine (superoppløste!) Excel elementer - i så vel bass som mellomtone.
    Er nok der det største kompromisset ligger, men jeg tror man fort må ofte homogeniteten for større elementer hvis man ikke skal bygge en helt annen konstruksjon. Da tror jeg løsningen han gjør med å selge lukkede fronthøyttalere med suber er en bedre løsning. Nå har han sluttet med det så vidt jeg vet. Kanskje kundene ikke savner bassen nok til at de vil fylle opp lytterommet med to pyramider til?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Eneste jeg ikke forstår i Reidar Persson's produktutvikling, er det at han ikke finner løsninger som flytter noe mer luft i bunnen - skal jeg kalle det for en enda større modell?

    Skulle også vært morsomt å se hva HAN hadde fått ut av Seas sine (superoppløste!) Excel elementer - i så vel bass som mellomtone.
    Reidar har laget en større model som flytter luft i bunn, det er kun laget et sett av disse, det er jeg så heldig å være eiger av. Grunnen til at disse ikke produseres,er størrelse og vekt. 150kg bare på en sub. Blir veldig vanskelig å transportere og hantere. Men flytte luft det gjør de, de kan jeg skrive under på....;)

    image.jpg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Virker som om Reidar også har funnet sin sound og den har jeg kost meg med i mange timer i overkant av 10 år. :)
    Kan man komprimere Respons sounden inn i noen få ord fra dere som er Respons eier for oss andre som vurderer å bli Respons eiere?
    Homogen, luftig, snert i bassen.
    Overraskende lite lyttetretthet. Har rimelig nøytral elektronikk og har levd med SF av den gamle skolen i årevis, men Respons kan fint spilles med høyt nivå over lengre tid uten at man blir sliten.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    da får jeg vel melde meg inn i denne klubben jeg og da med baby grand ikke akk en liten stativ høyttaler bildene juger endel å får dem til å se små ut ;):)

    Vis vedlegget 346575 Vis vedlegget 346576
    Steike fin høyttalere, skal du selge send pm...hehe. Lite tips, jeg hadde ringdiskanten i mine. Vil du ha en mer avbalansert høyttaler og mer homogen lyd, ingen tvang;) hadde jeg villet oppgradert til disse diskantene. Samme diskant som beryllium bare med softdom. Kanon god er dei... Det er dei Reidar bruker i babyene nå og Grande Artist MC;)

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Geir H

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2002
    Innlegg
    63
    Antall liker
    36
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    5

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Respons med Scan Speak beryllium diskant og multicap PPFXS og RTX condisatorer, nærmere virkligheten kommer en ikke ;)

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Vallejos

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    6
    Sted
    Göteborg, Sverige
    Har du 11" bas? Mina har 10" baselement. Mina hade från början Skaaning 13" baselement.
    Hei!
    Jeg har 10" basselement. Scanspeak diskant og vifa mellomtone og bass. Er ikke helt sikker på årsmodell på mine, kjøpte de brukt, men ser ut til at kabinettene våre er like. Har enda ikke sett bilder av noen som er 100% like mine.
    Ja, vi verkar ha samma kabinett. Vet du vilken årsmodell du har? Undrar om det var 13" på de första med detta kabinett och sedan 10"?
     

    Geir H

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2002
    Innlegg
    63
    Antall liker
    36
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    5
    Har du 11" bas? Mina har 10" baselement. Mina hade från början Skaaning 13" baselement.
    Hei!
    Jeg har 10" basselement. Scanspeak diskant og vifa mellomtone og bass. Er ikke helt sikker på årsmodell på mine, kjøpte de brukt, men ser ut til at kabinettene våre er like. Har enda ikke sett bilder av noen som er 100% like mine.
    Ja, vi verkar ha samma kabinett. Vet du vilken årsmodell du har? Undrar om det var 13" på de första med detta kabinett och sedan 10"?
    Jeg er ikke sikker på årsmodell, han jeg kjøpte de av visste heller ikke.
     

    Vallejos

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    6
    Sted
    Göteborg, Sverige
    Har du 11" bas? Mina har 10" baselement. Mina hade från början Skaaning 13" baselement.
    Hei!
    Jeg har 10" basselement. Scanspeak diskant og vifa mellomtone og bass. Er ikke helt sikker på årsmodell på mine, kjøpte de brukt, men ser ut til at kabinettene våre er like. Har enda ikke sett bilder av noen som er 100% like mine.
    Ja, vi verkar ha samma kabinett. Vet du vilken årsmodell du har? Undrar om det var 13" på de första med detta kabinett och sedan 10"?
    Jeg er ikke sikker på årsmodell, han jeg kjøpte de av visste heller ikke.
    Jag tror att du har denna årgång:
    Respons Loudspeakers.com
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Steike fin høyttalere, skal du selge send pm...hehe. Lite tips, jeg hadde ringdiskanten i mine. Vil du ha en mer avbalansert høyttaler og mer homogen lyd, ingen tvang;) hadde jeg villet oppgradert til disse diskantene. Samme diskant som beryllium bare med softdom. Kanon god er dei... Det er dei Reidar bruker i babyene nå og Grande Artist MC;)

    Vis vedlegget 347250 [/QUOTE]

    hei takker så mye ;)tok sjangsen på rosewooden og visste ikke åssen dem så ut men angrer ikke dem blei byttet ut med sonus faber cremona auditor m som jeg hadde :) ingen tvil om hva som ble best synergi av sonus og respons på klasse a amp-en min ;)

    greit at respons også er kresne på innspillinger og dritt inn er dritt ut men dem mister aldri budskapet og innfrir så til de grader når det først er bra blåse instrumenter og piano spessielt har jeg ikke hørt mer troverdig og ekte hos noen andre høyttalere mange høyttalere sliter med å gjengi piano med nok klangfarger og lag samt nok luft og sjel i blåseinstrumenter , og her skuffer ikke respons :)

    jeg vurderer nesten å spare til en accuphase cd spiller trur det hadde fyllt ut synergien nermest perfekt med organisk,ekte og fri lyd uten noe form for tullball og bare svevd fritt i rommet !!! :) fåreløpig spiller jeg bare av fra pc uten noen form for dac

    geiren jeg har forresten et sett med med scan speak illuminator softdome diskanter liggende bare dem med den rektangel skum rundt d3004/662000 ,og har tidligere kun testet dem på enkle delefiltere for gøy og har vær gang blitt fasinert over hvor mye ekstra sjel slike diskanter kan få frem i form av luft og kropp til kun å bare være en diskant :)

    men jeg vet ikke om å bytte diskanter på responsene er et ingrep jeg selv ville gjort men hadde nok ikke vært svære ingrepet , og sikkert ikke mye man måtte gjort med delefilter filter
    revelator og illuminator serien har jo mye likt for seg bare dratt steget vidre :) skal si ifra om jeg skal selge men håper det blir en stund til ;)
    mvh
    ivan
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Vart tidlig Julekveld i år;) Siste utgave av Respons Grande BR kom rullende på et brett inn i stuen min i dag;)
    Nå vet jeg hva helgen går til...8). Skal bli artig å sammenligne disse med mine 16år gammle, som har blitt oppgradert noen ganger av sjefen ( Reidar Persson ) ;)

    image.jpg
    image.jpg
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Å må bare si dei til venstre har gitt meg så mye musikk glede opp gjennom årene. Det har vært mangen høyttalere innom og prøvd å bryne seg på disse. Men dei for like fort ut som dem kom inn;). Har man fått respons lyden inn i blodet, får du den fan ikke ut igjen.;) Får si så jeg sier til Reidar jeg kommer til å dø med disse høyttalerne og jeg skal gravlegges i en av transportkassene, da lær han høyt.;) Jeg har sett nøye på de nye høyttalerne, for en kvalitet, og vet han slipper ingen ut før han er 100% fornøyd ! Husker i fjor sommer når jeg var borte og fikk dei gammle oppgradert med Beryllium diskant og tuning av filteret, han drev på en heil dag før han vart fornøyd, jeg var drittlei for lengesiden;) Men dette har en igjen, med den fantastiske lydkvaliteten som kommer ut av disse. Vil også sende et stort Takk til Reidar for den jobben han gjør for å få denne kvaliteten og lyd opplevelsen disse gir en;)

    image.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn