rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpt så mye snop at Wave'n må ut 😲
    noe må ut, men jeg vet ikke hva.
    vil helst ikke kvitte meg med steelhead.
    grov plassmangel når nye suber skal på plass med ekstern subamp og dsp.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tja, hva skal man si.
    those who are about to get divorced salut you.
    ha en god helg, dere som ennå kan.


    Vis vedlegget 781154

    Vis vedlegget 781155

    Vis vedlegget 781156

    Vis vedlegget 781157

    Vis vedlegget 781158

    Vis vedlegget 781159

    Vis vedlegget 781160

    hehe, fikk melding fra en kompis som leste dette og lurte på om det er sant at jeg og kona skal skille oss.
    nei, det er ikke sant.
    bare forsøk på fryktbasert humor!
    eller kanskje ønsketenkning mtp større hifi-armslag? 🤔
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror ikke gjestene pisser på seg over finishen på disse kassene (eller det er kanskje nettopp det de gjør).
    hastverksarbeid utført av en fyr som smisket seg opp fra g til en høyst ufortjent m i sløyd på ungdomsskolen, dette her.
    overtok et nesten ferdig diy-prosjekt med acoustic elegance td15h i 110l kasser, etter tips fra herr hornlyd.
    får fjernhjelp av herr nikko til simulering av port, har masse rør og dummy-plater å leke meg med.
    gjør alt i stua, har bare en time her og en time der, og alt må rigges bort mellom slagene slik at kattekreket ikke rekker å herpe noe.
    jaja, så lenge man kjenner at man lever, så skal man ikke syte.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Manley grey, er det fargen? :). Ble pent dette, tilogmed en tad symmetrisk. Ikke noe synlige mini og midi bokser, det er bra. Hvordan ble lyden? For det er det viktigste spørsmålet.. Tror jeg
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Lekkert, er jo god plass til begge Manley'ene (y):)

    Men bor ikke du i leilighet, hva sier naboene til dette :eek:

    Fikk forresten beskjed nå om at Chinook'en ikke er klar for sending enda, mangler litt arbeid på frontplaten sa dem.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hcs:
    valgte en manley grey-ish farge, ja. ville ikke ha hvit front. satte bare på rånedeksler fra bilstereoens verden for å holde katten unna i testperioden. skal få laget heldekkende deksler i samme farge etter hvert, malejobben min tar seg best ut bak deksel. jeg liker kombinasjoner av hvit, svart og egentlig alle nyanser av grått, da står man fritt til å mikse som man vil. blander man inn farger, så blir det mer pes med matching.
    satte de på plass idag, har såvidt begynt å skru lyd. slet med støy da jeg koblet opp anlegget pånytt, både jordsløyfe og switchmode-fresing. endelig kvitt begge deler nå. lydmessig er det et noen kilometer til før de tangerer (og helst overgår) velodyne dd18. først og fremst må jeg få en skikkelig subamp på plass, naden mister fort pusten med sine 60-70 watt. jeg er moderat sterk i trua på at jeg skal få dette til å bli bra.
    velkommen tilbake til hfs, forresten.

    motoren:
    nad'en er en iskald morder, ikke kødd med den! hehe. bruker den til film og på sommeren, men akkurat nå har den jobben som subamp til jeg finner en dugelig klasse d-sak som kan putte ut et par hundre watt eller mer.

    dolbytor:
    hver gang jeg har vært sliten og lei av dette sub-skiftet, så har jeg tenkt "ikke syt, dette er jo rene ferien ifht det dolbytor holder på med!".

    sanztra:
    det løser seg med manley-psu'ene stående oppå hver sin sub, men vi får se hva som kommer inn av sub-amp etter hvert. foreløpig har jeg holdt av en liten luke i racket til en nett klasse d-sak, selv om jeg egentlig har lyst på to monoblokker som kan stå oppå subene for litt mindre kabelsalat.
    håper du får chinooken snart!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvor skal du dele og hvor følsomme er de?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    usikker.
    tipper et sted mellom 90-95 db følsomhet inkl romgain.
    går nok ikke lengre ned enn 30db med sol og vind i ryggen.
    små bokser, vettu.
    deler på 80 nå, kommer nok til å holde meg mellom 80-110.
    såvidt kommet igang, mye tuning som gjenstår,.
    må også teste diverse portstørrelse/lengde og se hva rommet mitt liker best, uten at det oppstår chuffing i tide og utide.
    drar til tromsø på jobb imorgen, får fortsette neste uke.
    deilig å få rigget ting på plass, iaff, merker at stemningen ble lettere her hjemme idag!
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Det blir nok bra til slutt, jeg styra mye frem og tilbake med min JLAudio sub både med plassering og innstillinger før den til slutt satt som et skudd. Har den på 110 med mine Heresy's.

    Fikk beskjed om at sendingsbekreftelse er mottatt så da er det flytid, spedisjon til lager og ut fra lager til meg, så neste uke en gang kanskje...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en enkel fargesmak hjelper godt på.
    men det skal sies at anlegget mitt ser ut som noe som kommer ut av et kinderegg sammenlignet med mange av de andre som vises her på hfs.
    at de største anleggene ikke nødvendigvis gir noe bedre lyd eller større musikkglede i lengden, er en annen sak.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    rør og klasse d i skjønn forening.
    har kjøpt et par latterlig små monoblokker med icepower125asx2 btl innabords.
    veier snaue 2 kilo pr stk og skal ettersigende putte ut 450w i 4ohm og ca halvaparten i 8ohm.
    funker kanon på de nye subene, selv om dette ikke er gutten med de råeste måledataene i d klassen.


    35167B14-82CE-4D08-B29E-6BA6F2B50F2B.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    rør og klasse d i skjønn forening.
    har kjøpt et par latterlig små monoblokker med icepower125asx2 btl innabords.
    veier snaue 2 kilo pr stk og skal ettersigende putte ut 450w i 4ohm og ca halvaparten i 8ohm.
    funker kanon på de nye subene, selv om dette ikke er gutten med de råeste måledataene i d klassen.


    Vis vedlegget 785104
    Kult rama :) hvor har du kjøpt disse? link

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kult rama :) hvor har du kjøpt disse? link

    mvh
    plukket dem opp på finn.
    mange som lager sånne små forsterkere med icepower125asx.
    finnes både som monoblokker og stereoforsterkere.
    koster ikke stort, bare å google.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    rør og klasse d i skjønn forening.
    har kjøpt et par latterlig små monoblokker med icepower125asx2 btl innabords.
    veier snaue 2 kilo pr stk og skal ettersigende putte ut 450w i 4ohm og ca halvaparten i 8ohm.
    funker kanon på de nye subene, selv om dette ikke er gutten med de råeste måledataene i d klassen.
    Velkommen i club-D. Ice har vel "måleproblemer" oppover i frekvens, så de bør funke som fjell til sub-duty.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Velkommen i club-D. Ice har vel "måleproblemer" oppover i frekvens, så de bør funke som fjell til sub-duty.

    har lest meg litt opp, så har en grei oversikt.
    tror det jeg har valgt passer bra for både lommeboka og det jeg driver med akkurat nå, bruker klasse d bare til dypbass.
    men ser ikke bort ifra at det blir ncore, purifi eller noe annet gromt etter hvert.
    og btw, uansett hvordan icepower måler oppover og nedover og bortover og sidelengs og baklengs, så måler de nok hundre ganger bedre enn alle andre forsterkere som ellers står i anlegget.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    var hos don b (bho her på sentralen) igår for å plukke opp et par dekselrammer til subene som han lagde for meg.
    lenge siden jeg var der sist, og det føltes som å komme hjem både sosialt og lydmessig, litt som med fjøset til vermin.

    både verten og anlegget har vært viktige innslag i mitt hifi-liv de siste 15 åra.
    har sikkert skrevet om lyden før, skal ikke gjenta meg selv.
    diy-khorn med fantastiske biter fra vitavox (de legendariske s2 driverne og originale vitavox mellomtone-hønn) og fostex (t500amk2 diskanter) på topp.
    tror ikke khorn-konseptet til klipsch kan gjøres så mye bedre enn dette.
    dette er et anlegg som fyller rommet med musikk, låter bra på alle lydnivåer og gir deg fot.
    don b har brutt lydmuren og kommet seg et stykke bort fra de hifi greiene.

    mange er opptatt av lytterom, jeg er mer opptatt av lyttemiljø.
    dette er så langt fra en glavakjeller som du kan komme.
    her oser det av hverdagslig velvære, kultur, historie og minner.
    i denne stua er det umulig å mistrives, når man slanger seg på sofaen med et krus i handa og lytter, skravler, skratter - stort sett ute av sweet spot - mens toner fra gitarer, bass, trommer og en av de flotteste vokalgjengivelsene du har hørt backer opp den gode stemninga.

    noen kjappe bilder av utstyret, mesteparten har don b hatt så lenge jeg har kjent han.
    border patrol, audio note og «klipsch».
    noe ferdigkjøpt, noe videreutviklet, noe hjemmemekket.
    enjoy!



    9FDFC190-5FF7-4C38-8316-A8426591AD27.jpeg



    21E37BA1-CF8D-4D03-97C2-6336E93B0035.jpeg


    40BA603D-37D3-454E-8FA4-AE15A8B4457E.jpeg


    BE11135F-3324-4C83-9402-C5B9D34042CA.jpeg


    0C1DE64C-5F2C-45B3-9E1A-F8B8C78FC470.jpeg


    198CF7B6-EC6A-4CA4-B6B5-BF5A56579E32.jpeg


    AF023829-D7F2-472F-838C-96FCAC701558.jpeg
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Godt oppsummert hvordan jeg liker det og. Sjelden jeg sitter i sweetspot selv
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    Ble veldig flott dette, rama. Forslag; hva med å bløgge et par liggeunderlag el.l. og legge under subbene slik at toppene flukter høyden på stereobenken. Foruten fin avkobling får du også en fin skyggekant under subbene (trekker inn underlagene 3-4cm fra kant sub) som får de til å ligne gaseller (lettere uttrykk) 😃

    F73A1ED6-2380-41F6-B9A2-A3FD6700E319.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn