Diverse REL T2 tilkobling

Ludvig82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.05.2013
Innlegg
167
Antall liker
39
Sted
Fannrem, Sør Trønderlag
Har sittet å sett litt på subwoofer og fant en REL T2 brukt, som virker som jeg kan få mye for pengene. Men så på bildene, og klarte ikke å se hvordan man kobler denne til lydkilde. Så ut som det var noe annerledes, men bildet var kornete. Har desverre ikke tid til å søke på det selv akkurat nå, tenkte derfor bare å lage en tråd her og se om noen kan hjelpe meg med dette.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.566
Antall liker
35.510
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hva med å legge med bildet, så kan vi få se hva som "er anderledes".
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
REL T2 har tre innganger:

- LFE-inngang (øverst) som kan brukes for LFE-signal fra hjemmekinoforsterker

- Low level input (midten) som man kobler til enten venstre eller høyre (men ikke begge) RCA pre-out utganger.
Man mister den ene basskanalen på denne måten - uten at det vanligvis betyr veldig mye.

- Speakon high level input (nederst) - som anbefales av REL.

For andre REL-suber mener jeg å ha lest at man ikke må bruke LFE- og low-level-input samtidig.

Ville ha gått for Speakon i trådstarters tilfelle. Speakon kan kobles til høyttalerne eller til forsterkerens høyttalerutganger.

Og NB! Med bare én sub, kan ikke Speakon brukes på monoblokker.
 

Ludvig82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.05.2013
Innlegg
167
Antall liker
39
Sted
Fannrem, Sør Trønderlag
REL T2 har tre innganger:

- LFE-inngang (øverst) som kan brukes for LFE-signal fra hjemmekinoforsterker

- Low level input (midten) som man kobler til enten venstre eller høyre (men ikke begge) RCA pre-out utganger.
Man mister den ene basskanalen på denne måten - uten at det vanligvis betyr veldig mye.

- Speakon high level input (nederst) - som anbefales av REL.

For andre REL-suber mener jeg å ha lest at man ikke må bruke LFE- og low-level-input samtidig.

Ville ha gått for Speakon i trådstarters tilfelle. Speakon kan kobles til høyttalerne eller til forsterkerens høyttalerutganger.

Og NB! Med bare én sub, kan ikke Speakon brukes på monoblokker.
LFE har vel noe mer signal enn vanlig sub out ikke sant? Jeg har dette jo koblet på en Hk avr 355, med trådløs overføring av signalet til sub. Bruker derfor rca fra sub out, og tenkte å fortsette med det. Men da kan jeg bare bruke port 2?

Vurderer seriøst denne subben, har også sett på klipsch og lignende, men tror denne kan bære en fin allround sub. Noen meninger om det?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.284
Antall liker
3.368
Torget vurderinger
49
LFE er dedikert subwoofer inngang hvis du har hjemmekino receiver/ forsterker med LFE utgang.
Hadde skaffet meg en Rel kabel(eller andre merker)for bruk med high level innput.

954D55CC-F124-46E2-A597-A43C6A0C5AA0.jpeg

kobles slik

AFC0F7EC-AA84-46AA-A2FE-FF03CB8C4B87.jpeg
 

Ludvig82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.05.2013
Innlegg
167
Antall liker
39
Sted
Fannrem, Sør Trønderlag
LFE er dedikert subwoofer inngang hvis du har hjemmekino receiver/ forsterker med LFE utgang.
Hadde skaffet meg en Rel kabel(eller andre merker)for bruk med high level innput.

Vis vedlegget 844516
kobles slik

Vis vedlegget 844517
Tenkte å fortsette med trådløs overføring jeg, sa da går vel det ut. Men regner meg jeg kan koble sub out for receiver min og rca inn på subben?
 
Sist redigert:
Topp Bunn