Rel - Dyb bassens konge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    ANM

    Gjest
    Liker ikke tanken på 5kohm impedanse, men jeg finner ut av det i morgen.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hvorfor ikke bruke high level når det er det REL anbefaler og som uten tvil låter best? Er det fali å koble jord til chassiet? Høres merkelig ut å bruke så mye penger uten å utnytte potensialet fullt ut.
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Brukt mer på forsterkerne og hvis RELs løsning går ut på å montere en kabel under en av chassisskruene og risikere riper i gods, vurderer jeg andre muligheter først. Dessuten frister det ikke med en en 10m kabelkveil liggende til spott og spe

    Har virkelig problemer med å forstå hvorfor jeg må redegjøre for mine grunner da jeg kun ønsket svar på et enkelt spørsmål.
    Vil nivået bli lavere ved tilkobling av kun en lavnivå ledning?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Selvfølgelig går det greit, men ba jo om det selv. Er jo en idiot som nekter meg selv digitalisering, kan ikke forvente mer av menigheten. 100k høres greit ut, om du leverer på døra og bærer ned tar jeg 4. ;D
    Har bare to elementer liggende men som du sikkert husker, så er det bra størrelse på de....... neida, ser meget potente ut disse ræl subbene
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Tror nesten du må kontakte REL eller Mono for å få svar på dette, er vel ingen som bruker eller har testet dette her på low level inngangen.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Begynner å få kalde føtter Tor. Virker som et litt sektisk produkt på linje med Naim, Rega etc. Tydeligvis ikke særlig fleksibelt i bruk.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Tror nesten du må kontakte REL eller Mono for å få svar på dette, er vel ingen som bruker eller har testet dette her på low level inngangen.
    Får svar på det i morgen jeg Trond, kan garantere deg at jeg holder svaret for meg selv.:cool: Dere REL eiere som har bidratt her i dag har virkelig lite å fare med.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Trenger heller ikke å vite det så det kan du bare ha for deg sjøl. ;) Vi har prøvd å hjelpe deg men du har ikke akkurat vært særlig villig til å lytte. Low-level fungerer sikkert bra det men REL har bestandig sagt at high level er beste måten å koble til sine subber. Har hatt flere REL og aldri ofret low-level tilkoblinga en tanke. Tipper 99,9% av alle REL eier aldri har testet low-level inngangen. Sikkert derfor vi har så lite å fare med. :cool:

    Low-Level Input: This stereo phono input allows for conventional connection to a preamplifier and should be used in the rare event that a high-level connection proves incompatible. Plug one end into the low-level output of the amplifier/processor and the other end into the stereo low-level inputs on the G-1.

    In high-level mode, input signal is derived at the end of the amplification chain, producing the most natural and full expression of the voice of the main system and allowing the REL to blend seamlessly with the main speakers.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så årsaken er at med høynivå så får man med all egenlyden fra effekttrinnet sitt? Da hadde jeg vært ganske trygg på at linjeinngangene også var gull.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Poenget Trond er at jeg har lest deres manual ut og inn. Vet hvordan jeg skal koble til høynivå og at REL anbefaler dette annenhver linje. Det var ikke prekært å få vite svar på spørsmålet, men synes mange burde gå litt i seg selv. Har man ikke svaret kan man like godt la det stå ubesvart, trenger ikke noen repetisjon av den svært dårlige manualen deres.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.038
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vanlig rca på low level fungerer helt utmerket på lik linje med andre subber som kjører den løsningen (som er sikkert 90% av alle andre merker gjør)..

    Kjørte selv en rel r205 med rca...
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Men jeg kjører ikke på halv maskin. :cool:
     
    A

    ANM

    Gjest
    Den åpenbare responsen er da, siden du ikke hadde verdighet til å si "Touché", er jeg har 2 stk G1 og to sett høynivå kabler tilgjengelig som kan hektes på når som helst, du har fortsatt bare R-528. ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vær nå litt snille med hverandre :). Dere har begge subber som er av sobert merke og herkomst. Og ikke minst to ulike rom.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Nå er jeg over på høynivå og må ærlig innrømme at jeg ikke føler det er dårligere en lavnivå. Kjekt med 10meter kabel når jeg flytter rundt på disse beistene, for de er store og tunge!
     

    Totalsindre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har nylig kjøpt meg 2 brukte rel t5.
    Men jeg får bare den ene til å fungere ordentlig.
    Den andre spiller så vidt og er nesten umulig å høre selv med volum på subben til max. Har forsøkt å bytte plass og kabler på subbene, men det var ikke problemet.

    Har noen anelse om hva som er feil?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Totalsindre: Er de kjøpt fra samme sted? Vet du om selgeren har utsatt dem for noe uhensiktsmessig? Bruker du dem i hjemmekino? Sjekk isåfall setupen. Hvordan ser oppkoblinga ut ellers? Del på ca 80, så...
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, si det.
    Kan det være at du deler den svake veldig lavt?
    Som nevn over her; Hva er oppsettet? Speakon kabler? Byttet på signalkilde for å eliminere?

    J
    Jeg har nylig kjøpt meg 2 brukte rel t5.
    Men jeg får bare den ene til å fungere ordentlig.
    Den andre spiller så vidt og er nesten umulig å høre selv med volum på subben til max. Har forsøkt å bytte plass og kabler på subbene, men det var ikke problemet.

    Har noen anelse om hva som er feil?
     

    Totalsindre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    De er kjøpt av 2 forskjellige. Jeg har byttet plass på subbene som betyr både speakon og strømkabel. Selv med deling på 120hz er det like lav output.
    Det virker som de får signal. Elementet beveger seg så vidt, og jeg kan høre bittelitt bass hvis jeg legger hode helt inntil.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Regner med du har justert volumet på suben opp?
     

    Totalsindre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Takk for flere svar.
    For å gjøre det helt klart er det ikke noe feil med oppkobling eller innstilling, jeg har selvfølgelig sjekket dette og har en tilsvarende sub som fungerer som den skal. Alt er testet med både en og to suber og de forskjellige tilkoblingene. Den ene suben fungerer rett å slett ikke


    Det jeg lurer på er om noen vet hva som kan være feil på suben, om det kan indikere hva som ikke er i orden, enten det skulle vært potmetere eller trafoen etc? :)
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Takk for flere svar.
    For å gjøre det helt klart er det ikke noe feil med oppkobling eller innstilling, jeg har selvfølgelig sjekket dette og har en tilsvarende sub som fungerer som den skal. Alt er testet med både en og to suber og de forskjellige tilkoblingene. Den ene suben fungerer rett å slett ikke


    Det jeg lurer på er om noen vet hva som kan være feil på suben, om det kan indikere hva som ikke er i orden, enten det skulle vært potmetere eller trafoen etc? :)
    Kan du sende en mail til REL? De har sikkert vært borti det samme tidligere.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Når dere kobler opp REL-subene med Speakon, kobler dere da lederne i andre enden rett i de samme terminalene som høyttalerkablene sitter?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Når dere kobler opp REL-subene med Speakon, kobler dere da lederne i andre enden rett i de samme terminalene som høyttalerkablene sitter?
    Jeg gjør også det, men benytter terminalene PÅ høyttalerne og tar signalet til speakon derfra.....
    På den måten får jeg "signaturen" fra ht-kabelen også med i lydsignaturen til sub'n
    Integreres suverent med hovedhøyttalerne da :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har hørt REL i hjemmekino også?
    Gjør en grei jobb på film også selv om de er laget med tanke på musikk og ikke for å være kjellerdype kinosub’er?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.634
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen som har hørt REL i hjemmekino også?
    Gjør en grei jobb på film også selv om de er laget med tanke på musikk og ikke for å være kjellerdype kinosub’er?
    Har ikke testet REL på kino,men regner med at den fixer det helt greit :)

    O
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Har et par KEF LS50 Wireless, som har en DSP-styrt sub out. Til dette paret ønsker jeg å integrere en REL S2 subwoofer.

    Alle innstillinger som low&high pass, volum og fase kan styres fra DSP-programvaren til KEFene.

    Betyr det at alle innstillinger på Subwooferen kan settes på "max", ettersom signalet fra høyttalerne uansett kommer fra DSPen? Eller?
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    895
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Da har en Rel Storm 3 ankommet hus, med eske og alt av dokumentasjoner:) til nette kroner av 2000,i meget god stand må jeg si:). 33 kg tung, spennende å se hvordan denne stiller seg mot rel brittania b2 suben
    Men hvordan stiller disse gamle seg mot nyere utgaver av subber? ta tenker jeg i positiv og negativ retning. noen formeninger?
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Ser at REL får gode kritikker rundt om kring. Det finnes noen som betegnes S3 og S5, et annet sted ser jeg samme betegnelse, men med en ‘SHO’ i tillegg. Er dette de samme subbene, eller er SHO en nyere eller oppgradert versjon?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn