Hei gjest!
Tøfft av deg å åpne denne tråden - jeg skal forholde meg saklig.
Den rødgrønne regjeringen har svært liten innvirkning på renten. vi har i en periode hatt ekstrem lavrente på grunn av økende import av billig kinavarer. Det at vi nå ser en økende rente skyldes først og fremst en normalisering, men også en konsekvens av at vi Norge har det veldig godt, og mange har veldig mye penger mellom hendene.
regjeringen kunne gjort noen tiltak (få flere ut i arbeid, lavere skatter/avgifter, redusere offentlig forbruk, osv) for å redusere presset noe, men slike tiltak vil være realtivt beskjedne i forhold til den samlede presset i økonomien.
Min hovedankepunkt er manglene handlekraft.
Det er stadig snakk om utvalg, kommiteer, høringer osv. Man får liksom ikke gjort noe. Den eneste som viser handlekraft er pølse-hansen han kjørte gjennom pensjonsreformen og reformen i NAV, og skal nå begynne å rydde opp i helsedepartemenetet - det blir åpenbart en bedring.
Nå vokser helsekøene - da bør for f..... Jens kalle inn til møte på sitt kontor og spørre de ansvarlige - hva gjør vi for å løse dette problemet..., men skjer jo ikke. Det samme med den økende andel uføretrygdene - hva kan vi gjør i dag for å stimulere disse menneskene ut i arbeid..?
Alle partiene har i og for seg gode programpunkter, men når man ikke evner å gjennomføre det så blir det jo bare tull....alt skurer og går....og når man ser på dette.....har vi virkelig ikke bedre folk til å styre landet enn de som har huset de siste Regjeringene...må lønningene opp eller hva er det...? En slik fullstendig mangel på handlekraft ville trolig ført til at man hadde mistet ledervervet ditt i det lokale borettslaget.
Mvh
OMF