Tenkte å komme med en liten oppdatering.Den høres ikke ille ut den Sumiko Olympia. Bare litt dyrere enn 2M Blue. Får se hva det blir til hvilken forsterker og pick-up jeg ender opp med.
Mange gode råd og forslag dere kommer med.
Platematte er personlig preferanse, i forhold til pickup og høyttalere.Har lagt min RP6 på Finn.no. Hvilken platematte anbefales til planar 8?
Ok, pu er Nagaoka mp-500 og høyttalere er Dynaudio special 40. Har brukt en Funk firm acromat på RP6 som jeg vurderer å beholde på 8'eren.Platematte er personlig preferanse, i forhold til pickup og høyttalere.
Filtmatten har jeg lagt vekk, og det samme gjorde jeg med en sorbothane-matte fra Audioquest.
Nå bruker jeg en matte fra Stack Audio sammen med min Rega ND7, med denne kombinasjonen har jeg masse detaljer.
Platematter er ikke et «dyrt tweak» sett i den store sammenhengen, og noe jeg anbefaler alle å prøve ut, med forskjellige pickuper.
Er jo noen artige krabater du har der da!Er på samme sted selv, rett og slett tilfreds med lyden.
Selv om jeg har mye greier stående gidder jeg ikke teste.
Har ikke byttet ut sommerhøyttalerne enda heller, er kanskje blitt gammel og lat
Vis vedlegget 1153856
Takk for det oalEr jo noen artige krabater du har der da!
Men må jo si at jeg ble rimelig nyskjerrig på hva du har som vinterhøyttalere!
![]()
Denne helgen dro jeg «man lever bare en gang» kortet for første gang på en stund. (Noe man kanskje minst bør unne seg en gang i per skuddår?!!)
Sånn gikk det:
Vis vedlegget 1153893
Så har sitter jeg passe paff og lurer på om kanskje ikke vinyl har noe for seg over digital, likevel…
Ja, er det rett og slett en P(lanar) her med et tosifret tall?AT VM540ML med RigB aluchassis. Men det er ikke bare pickupen som er byttet![]()