Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    ..MEN det ville ikke vært særlig spesielt. Den der kjenner du straks igjen- hadde det vært jeg som skulle valgt farge ville den vært HVIT med GRØNNE decals og BMC Iris Blue matte..
    Tja, vet vel ikke helt hvor spesielt det er med sølvfarge. En kompis av meg har en Nad spiller som vel er en lisensprodusert P2, og den er jo sølvfarget.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ikke veldig spesielt, Crusty, men den fargekomboen lyser Spec Ed lang vei..veldig greit å kjenne den igjen..
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    49
    Likte den heller ikke, men det er smak og behag .....
    Tips om en skamgod riia til Rp6 og Exact , mottas .
    Skulle det komme en ny Rega Riia til rundt 11 lapper ?
    Foruten Regaen brukes ProAc D2 og Creek Destiny2 eller Hegel H300 .
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Er svært godt fornøyd med Lehmann Black Cube SE, var en svært stor forbedring i forhold til Brio-r sitt interne, Revox b-250 sitt innebygde og Project Tubebox. Dynavector sitt kan også anbefales, side ved side = litt lysere i klangen enn Lehmann.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    49
    Rega Aria var det jeg tenkte på ,må jo være perfekt match til Rp6 ...eller .
    Noen som har hørt den, pris ?
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Ja, jeg har Aria å liker den godt :)
    Var det ikke du E.I.A som kjøpte min mc275? Om så var så vet du hvor jeg bor og kan helt sikkert få låne den noen dager..
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    49
    Ja, jeg har Aria å liker den godt :)
    Var det ikke du E.I.A som kjøpte min mc275? Om så var så vet du hvor jeg bor og kan helt sikkert få låne den noen dager..
    Jepp, det var jeg som kjøpte den .
    Er dette en ny Riia , eller har den vært på markedet en stund?
    Takker for tilbudet om lån, det er jo alltid det beste , sender deg en p.m. :)
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    791
    Antall liker
    282
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Er det noen som har kjøpt denne? :)

    Vis vedlegget 215709
    Jeg har hatt denne, RP 40, i et par uker. Denne har fungert fint helt til i dag. Senest i går kveld var alt ok, men når jeg skulle sette på en plate i dag kommer det lyd kun fra en kanal, i den andre er det helt stille.

    Jeg har selvsagt testet de andre lydkildene jeg har, og ingen problemer der. Jeg har også forsøkt å koble RIIA til annen inngang på min forsterker, fortsatt stille i venstre høyttaler. Så feilen ligger neppe i min forsterker. Jeg har, kun for å teste, også koblet platespilleren direkte i forsterkeren utenom RIIA (for å se om feilen ligger i spiller eller RIIA, har kun et RIIA trinn tilgjengelig). Da blir det selvsagt veldig lav lyd, men når jeg skrur opp hører jeg da også kun lyd i høyre høyttaler. Har også forsøkt å bytte om på kablene, og da blir det selvsagt bare stille i den andre kanalen isteden.

    Dette skulle vel bety at feilen ligger et eller annet sted i spiller eller pickup?

    Kjedelig når slikt skjer med helt nye produkter :(. Men, da kan man i det minste gå tilbake til forhandler, bare at det er litt "styr" akkurat med en vinylsnurrer.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Har du sjekket om alle kablene sitter som de skal på pickup'en?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    791
    Antall liker
    282
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Var heldig å fikk kjøpt et par pent brukte Rega R9 høyttalere. Komplett rega anlegg låter fantastisk. Bassen er så hurtig at det nesten er nifst.

    IMG_3363.jpg

    IMG_3369.jpg

    IMG_3370.jpg

    IMG_3371.jpg
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må melde meg inn her etter innkjøp av en rb40.
    Dessverre var ikke riaaen jeg fikk med i orden, så jeg må vente til i morgen for å høre plater.
    Jeg gleder meg som en unge, da platene ikke har sett dagslys på over 20 år.
    Spilleren machet helt i farge til mine Dynamic Presicion forsterkere.
    Julekveld i morgen!
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Gratulrer med flott høyttalere Fei. Tipper at det ikke er mange av de i Norge :)
    Har hørt R9 og de er fantastiske i bl.a. i bassen. Hurtighet og detaljert bass som veldig få matcher, samt veldig åpne i klangen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Noen få par er det da, Rega Man! Et stort grattis til Fei- de der er gode! Med det settet der er det bare å glemme teknikken..
    Velkommen inn blant venner til Lynvingen og Haber også..
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Gratulrer med flott høyttalere Fei. Tipper at det ikke er mange av de i Norge :)
    Har hørt R9 og de er fantastiske i bl.a. i bassen. Hurtighet og detaljert bass som veldig få matcher, samt veldig åpne i klangen.
    Ja de er helt vanvittige. Hadde ikke hørt dem før så var spent. Har hørt rega ela og noen andre i RS og R serien, men disse er sjelden kost.
    Noen få par er det da, Rega Man! Et stort grattis til Fei- de der er gode! Med det settet der er det bare å glemme teknikken..
    Velkommen inn blant venner til Lynvingen og Haber også..
    Jeg hadde egentlig planer om en mindre modell og evt en elicit-r, men da disse dukket opp kunne jeg ikke la være. Mastercardet er smeltet nå.
    De spiller skikkelig flott disse. Lille Brio fortsetter å overraske meg. En elicit hadde nok gjort underverker, men det får komme senere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Lite musikkmonster. Og R9 har flere fine konstruksjonsløsninger- fex delefilteret i egen boks med terminalene- den svarte kassa i nedkant bak. Elementer laget in house i Essex. En av de få søyler som har fått godkjentstempel herfra- med god grunn. Men jeg savner fortsatt Apollodrevet i racket hos deg...
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Konstruksjonen er det lite å si på. Det er som å banke på et massivt stykke tre. Delefilteret er på utsiden for å minske luftmotstand(De er transmisjonslinje høyttalere). Om det har noe å si tviler jeg på ,men det er unektelig grisetøfft med et "eksternt" delefilter:cool:
    Apolledrevet kommer nok ikke likevel. Jeg streamer så si alt jeg hører på av digitalt så jeg kommer til å flytte vekk cd spilleren. Har fått lov å bygge anlegg nr3 og der skal den stå sammen med 761i og Cyrus 2:rolleyes:. Det også låt fint.
     
    Sist redigert:

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hei. Jeg har planer om og kjøpe meg ny platespiller, jeg sitter og vurderer rega rp40 og rp6 og lurer på om det vil være mye mere og hente lydmessig ved og kjøpe rp6 eller er det like greit og kjøpe rp40 og heller oppgradere til exact pu senere vis det er den eneste forskjellen på disse to ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Poenget med en RP40 er at den allerede har elementer fra RP6, og flere spesialdeler unike for denne jubileumsmodellen. Slike spillere skal for enhver pris være som de kom fra fabrikken- ellers ødelegger du dem OG DERES ORIGINALITET. Dette er en begrensa serie! Endre aldri på dem!


    Så hvis planen din ikke er å holde 40en helt og fullstendig original absolutt hele tida, kjøper du en RP6 istedet, abbath.


    På en RP40 vil det si:

    -Titanplinth, avstiver i aluminium og føtter med aluminium "pynteringer"
    -Motvekslodd i rustfritt stål
    -Elys40 pickup- og KUN den!
    -RØD SILIKONREIM
    -TT PSU HÅNDSTEMT til hver enkelt RP40
    -RØD MATTE
     
    Sist redigert:

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for svarauditor. planen er forsåvidt og holde den orginal, eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt den er fordi jeg er usikker på om jeg vil få en bedre plate spiller om jeg kjøper rp6 med exact pu eller om jeg får en like bra spiller med pr40 og elys40.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Med den tankegangen foreslår jeg en RP6:rolleyes: RP40 er en utrolig god puristmodell, imo. Jeg ville kjøpt den selv, men så er jeg også purist!
    VFM-faktoren er skyhøy på begge to..
     
    Sist redigert:

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for råd :) jeg kjøpte meg en rp6 med exact i dag så da er det bare og glede seg til den dukker opp på postkontoret :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du har all grunn til å glede deg, RP6 er en flott musikkformidler, min skal ihvertfall ingen steder på mange år!
     
    K

    kveita

    Gjest
    Poenget med en RP40 er at den allerede har elementer fra RP6, og flere spesialdeler unike for denne jubileumsmodellen. Slike spillere skal for enhver pris være som de kom fra fabrikken- ellers ødelegger du dem OG DERES ORIGINALITET. Dette er en begrensa serie! Endre aldri på dem!


    Så hvis planen din ikke er å holde 40en helt og fullstendig original absolutt hele tida, kjøper du en RP6 istedet, abbath.


    På en RP40 vil det si:

    -Titanplinth, avstiver i aluminium og føtter med aluminium "pynteringer"
    -Motvekslodd i rustfritt stål
    -Elys40 pickup- og KUN den!
    -RØD SILIKONREIM
    -TT PSU HÅNDSTEMT til hver enkelt RP40
    -RØD MATTE
    Har 25-års jubilanten, Planar 25. Slik den kom fra fabrikk. Spiller fantastisk den dag i dag med en billig ortofon blue og cambridge 640 ria til tusenlappen.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle hatt en clamp til RP6`n, hvilke alternativer har jeg ?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn med Rega RP1, nå mangler jeg bare Brio-R og DACen så er jeg i mål, igjen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Abbath: Gratulerer! Det der er en musikkmaskin av de helt store..


    Pahf: Selvfølgelig skal den ikke det, den clampen det tipses om her er det beste alternativ sålangt- den kan nemlig bare løftes av når du ønsker, og ikke skrus fast. Fullt reversibelt tweak. Er det fordi du sliter med skeive skiver?

    Sansui: En venn hadde også den..meget god! Strengt tatt skulle du hatt Elys II eller Exact på, men jeg har selv Ortofon på min P5, og er "Happy as Larry" med den:rolleyes: Anbefaler deg en lytt på Fono MM- da blir den enda bedre.

    Sirop: I mål igjen? RP1 er kul som få! KJøpte du en med Performance Pack? Ang dac er det helt riktig valg, imo..men kanskje du skulle se på Elicit R istedet? Da er det nemlig større sjans for at du "forblir" der..Grattis uansett! Dette varmer registens hjerte, gutter:rolleyes:
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil da mene at om en først skal bruke den klampen (om den har en funksjon) så må vel anbefalingen om at den skal presses ned og skrues fast være måten å gjøre det på ellers kan en vel like gjerne la være.

    Her er min noen decennier gamle fra samme produsent.

    Plateklamp.jpg


    Mvh.KW
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Eide Brio-R og DACen tidligere, utrolig morsom kombo og virkelig god eierglede over disse Rega produktene.
    Jeg er på nippet til å bestille en ny Brio-R og DAC, det er bare å utrolig kjipt å kjøpte samme produkter nytt to ganger :-(
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må sjekke om det ikke er en ja mitchell jeg har liggende, for den jeg har får jeg ikke skruvd nok til at den setter seg, og da mister litt av poenget imho. Pga skeivhet i noen plater ja auditor
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Sirop: Neida, ikke kjipt i det hele tatt- du har bare da skjønt litt mer om hvor du hører hjemme, og kommet hjem igjen. Elicit R er bare et kraftigere, bedre alternativ for at du skal kunne forbli Regist over lengre tid, og kunne bruke flere høyttalere på den. Dac´en skjønte jeg lite av hvorfor du solgte til å begynne med..disse to tilsammen blir et kongesett du kan eie i flere år uten å savne noe som helst!
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har snusa litt på Elicit-R, men den koster vel 3-gangern i forhold til Brio-R?
    Til den prisen finnes det mye bra annet også, hva som gjorde Brio-R såpass morsom å eie var nettopp hvor god denne var til prisen, og prisklassen over.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Samme finner du i Elicit også. Poenget er at Brio fortsatt er liten til å drive GS20- noe Elicit R klarer!
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Er det noen som har hørt Elicit-R? Jeg har lest litt tester og inntrykk rundt på nettet. Virker ut som noen er svært imponert, mens andre igjen viser den en kald skulder.
    Er det noen erfarne rega/naim entusiaster som våger seg å skrive litt generelt hvordan de oppfatter den nye Rega "huslyden" sammenlignet med den nye Naim "huslyden"?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Tror du Brioen blir for svak altså? Jeg har inntrykk av at de er relativt lettdrevene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn