Receiver anbefaling

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Nå må vi huske på 1% THD er jo ikke bra i det hele tatt. Da er forvrengning ekstremt godt hørbart og vi er langt unna hifi. 0,1% er heller ikke veldig bra. Den leverer et sted mellom 80-90W i 8 Ohm med relativt lav forvrengning til to kanaler. Ikke så aller verst. Graf for 4 Ohm i to kanaler vises ikke og man trenger strengt flere målinger for å se hele bildet. Så hjelper det riktig nok med å avlaste med subwoofer.
Marantz SR 8015 er oppgitt til 2 x 140W i 8 ohm, 20-20000 Hz med 0,05 THD, så litt merkelig at Audioholics sammenligner med effekt ved 1% THD, samtidig som de annonserer det som en forbedring i forhold til spesifikasjonene.
 
Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.828
Antall liker
954
den nye emotiva receiveren som nevnes er bare en rebrandet kinesisk en. betyr ikke nødvendigvis at den er dårlig.. men når emotvia sier "we designed this, emotiva exclusive" etc så blir jeg litt irritert.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Nå er Dirac Live klar for de nyeste Denon/Marantz modellene, for de som har ventet på det. ;)
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Oppgraderte FW på min Cinema 40 og kjøpte Dirac lisens i går. Har ikke fått tid til å kjøre romkorreksjon ennå, men tror det blir riktig bra til slutt.
Kommer ikke selv til å gå for Dirac nå. Har 4 subber og det fungerer bra med Audyssey med MultiEQ appen, Dirac kalibrerer vel bare en sub? Var en del andre forbedringer i oppdateringen også. Bedre GUI og muligheten for å bruke surround heights med Atmos og tops med Auro 3D. Kan nå også velge hva som skal lagres i Quick Select. Alt i alt, veldig fornøyd med denne oppgraderingen. :cool:
 

Jarfos

Medlem
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sarpsborg
Jeg har B&W 604s3 og noen andre eldre B&W høytalere i 5.1 med B&W sub- hvilken avreceiver anbefales som også er bra på musikk? Idag har jeg en Onkyo 616 receiver.
 
Sist redigert:

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
For å få mindre støy ved at man får mer stabil strøm, kan man skru av hele forsterkerdelen på Marantz SR-8015. På Denon A110 kan man skru av bare de som ikke brukes.
Synes Denon var best der. Men om det er noe forskjell på lyd signaturen, så synes jeg Denon heller mot det kjedelige, men veldig rent. Begge driver store ht bra på moderate nivåer bare ikke impedans i bass går for lavt. Like kraftig lyd som gamle Yamaha AX11 som har Darlington kretsene til Yamaha sin separate surround effekt forsterker. Det er ikke så mange transistorer i hver forsterker modul på en 11-15 kanals reciver av naturlige årsaker. Skal man ha litt ekstra kraft må man ha separate enheter.
Nå er SR-8015 erstattet men noen modeller som har noe mindre forsterkere, men lydmessig kan jeg anbefale den. Marantz har ringkjerne strømforsyning og det synes jeg hører med.
Denon A110 og den nye toppmodellen ser veldig bra ut med flott byggekvalitet uten plast krims kramset på Marantz. Jaggu har de plast på de nye også.
 

Jarfos

Medlem
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sarpsborg
For å få mindre støy ved at man får mer stabil strøm, kan man skru av hele forsterkerdelen på Marantz SR-8015. På Denon A110 kan man skru av bare de som ikke brukes.
Synes Denon var best der. Men om det er noe forskjell på lyd signaturen, så synes jeg Denon heller mot det kjedelige, men veldig rent. Begge driver store ht bra på moderate nivåer bare ikke impedans i bass går for lavt. Like kraftig lyd som gamle Yamaha AX11 som har Darlington kretsene til Yamaha sin separate surround effekt forsterker. Det er ikke så mange transistorer i hver forsterker modul på en 11-15 kanals reciver av naturlige årsaker. Skal man ha litt ekstra kraft må man ha separate enheter.
Nå er SR-8015 erstattet men noen modeller som har noe mindre forsterkere, men lydmessig kan jeg anbefale den. Marantz har ringkjerne strømforsyning og det synes jeg hører med.
Denon A110 og den nye toppmodellen ser veldig bra ut med flott byggekvalitet uten plast krims kramset på Marantz. Jaggu har de plast på de nye også.
Jeg trenger bare 5.1 og har vurdert Anthem mrx 740 eller 1140
 

Jarfos

Medlem
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sarpsborg
Jeg vurderer også effektforsterker med 5 kanaler- og så må jeg vel ha en forforsterker( B&W 604s3- DM 601s3- Lcr 60 s3)
 

Jarfos

Medlem
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sarpsborg
Jeg trodde man trengte en forforsterker- man kan vel ikke bare ha en effektforsterker?!
 
Topp Bunn