Ta med beboerparkeringa å, hopplöst
MDG er ikke et sosialdemokratisk parti, men et elitistisk parti for høylønte, gjerne offentlig ansatte moralister som ønsker å inneha riktige meninger og god samvittighet. Ren symbolpolitikk gjør nytten her. Kjernevelgene har nok en livstil i utgangspunktet som ikke er direkte avhengig av privatbilisme....- Mange i Oslo og i omegn ER avhengig av bilen mht. tidsklemma. Å øke bompengene for å frigjøre veiene til de rikeste som har råd er svært lite sosialdemokratiskt.
Hvilken elbil ?Jeg kommer iallefall ikke til å vurdere elbil på en ti-tolv år. Norge er såpass langstrakt at avstandene umuliggjør en sånn bruk av bilen som jeg har- med en elbil. Et vennepar og deres foreldre tok langtesten i sommer: Vesterålen til Kiruna m/elbil kontra bensin. Elbilen tok et døgn ekstra. Pga ladingsbehov. Sånt noe er intet annet enn uholdbartEn ting jeg også har mine sterke tvil til er å bruke elbiler i handicapsetting. Ombygg til rullestolbunden sjåfør, for eksempe. En standard elektrisk Permobil S500 veier rundt 135 kilo- uten bruker. Og de aller fleste tilpasninger til brukerne i en handicapbil krever strøm. Det betyr ekstrabatterier, ekstra vekt, ekstra strømtrekk. Noe som går ut over rekkevidden i bilen.
Man blir dermed låst til et mindre geografisk område der infrastrukturen allerede er gody utbygd. Altså en storby. Her kan elbil, elbuss fungere over tid, nettopp av ovennevnte grunn. Så spørs det, da: Klarer Norge å opprettholde målet om spredt bosetting? Nei, sier jeg.
El bil fungerer best i bynærme områder og til nød mellom "byene" i sør - dvs. Trh- Oslo- Bergen. Ellers er nettet lite utbygd - jeg ble selv overrasket hvor dårlig det er da jeg kjøpte el-bil Men - det fungerer utmerket for mitt begrensede bruk - det må sies - men jeg kan ikke velge kjøreruten fritt som før - igjen grunnet manglende infrastruktur. De jeg kjenner i Nord-Norge begynner bare å le når el-bil nevnes som et alt.- de kjører Diesel. Jeg forstår veldig godt hvorfor.Jeg kommer iallefall ikke til å vurdere elbil på en ti-tolv år. Norge er såpass langstrakt at avstandene umuliggjør en sånn bruk av bilen som jeg har- med en elbil. Et vennepar og deres foreldre tok langtesten i sommer: Vesterålen til Kiruna m/elbil kontra bensin. Elbilen tok et døgn ekstra. Pga ladingsbehov. Sånt noe er intet annet enn uholdbartEn ting jeg også har mine sterke tvil til er å bruke elbiler i handicapsetting. Ombygg til rullestolbunden sjåfør, for eksempe. En standard elektrisk Permobil S500 veier rundt 135 kilo- uten bruker. Og de aller fleste tilpasninger til brukerne i en handicapbil krever strøm. Det betyr ekstrabatterier, ekstra vekt, ekstra strømtrekk. Noe som går ut over rekkevidden i bilen.
Man blir dermed låst til et mindre geografisk område der infrastrukturen allerede er gody utbygd. Altså en storby. Her kan elbil, elbuss fungere over tid, nettopp av ovennevnte grunn. Så spørs det, da: Klarer Norge å opprettholde målet om spredt bosetting? Nei, sier jeg.
Tja, eg selger olje og smøremidler og køyrer 30-40000 km i året. Med e-Golf. Hatt bruk for hurtiglader i jobb 6-7 ganger på 20 månader. 100 prosent avhengig av privatbilen. Dei flest kjem ganske langt med litt planlegging. Hatt 100 km til i rekkevidde og eg hadde ikkje trengt å planlegge i det heile.MDG er ikke et sosialdemokratisk parti, men et elitistisk parti for høylønte, gjerne offentlig ansatte moralister som ønsker å inneha riktige meninger og god samvittighet. Ren symbolpolitikk gjør nytten her. Kjernevelgene har nok en livstil i utgangspunktet som ikke er direkte avhengig av privatbilisme....
Det var det eg meinte og.Golf 8 er jo nettopp lansert...
Voff: Vi skal komme oss fram også! SUVs/minivans burde vært enda større klasser "folkebil". Med 4WD som standard og KRAV. Er du bevegelseshemmet , lærer du som noe av det første å sette ekstremt pris på den bevegeligheten du faktisk HAR- og FÅR- med slike biler. Det ER en grunn til at jeg fortsatt har min..Hvis Erna et co ønsker flere barn i Norge, sørg for langt bedre priser på de største, mer miljøvennlige, GODT motoriserte bilene. Der er det PLASS til storfamilien. Hvorfor skal vi da betale over en mill for en passe stor Tesla X?? Med klassiske elbil-begrensninger?? Leilighet eller bil blir da spørsmålet.. i et land som er fullstendig avhengig av bilen..????
Dessverre, ikke manipulert.Det bilde er mannipulert, det ser jo du åsså.
Den er faktisk ikke Photoshoppa. Den ser så ille ut (E-type 2+2)Tom den photoshoppa 2+2 er penere en desse nye ipace og den andre. Trist og kjøpe jagg i desse dage å oppdage att dom ligner på en Mazsda suv