RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da sitter man godt i sofaen etter en dag med snømåking og klassetreff i akebakken.
    Takk for besøket i går og fine ord. Trivelig med nye ansikter innenfor døra.
    Ta gjerne turen ved en senere anledning og bli litt lenger. Skulle gjerne spilt noen Hirez filer for dere, men det kan vi ta neste gang.

    R
    Ser frem til det,RBN :)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wtf, åffor havner jeg på "forsiden" her, Evo?! Folk kan jo tro at det er mitt anlegg i bakgunnen der! Hehehe, neida, så heldig er nok ikke jeg.

    Jeg er enig i mye av det Evo har skrevet. Jeg står ved min noe sleivete uttalelse om at anlegget til RBN må være hifiens svar på Grace Jones; her er det ikke et gram overflødig fett å oppspore! Bassen går ikke kjellerdypt, men det var satans til hurtighet og smekk. Sistnevnte egenskap var det beste jeg noengang hadde hørt fra et bassreflekssystem. Og bredden var latterlig og sjokkerende stor. "Homeless" med Paul Simon brakte meg rett ut i den afrikanske savannen, med fri sikt i 180*. Åpningssporet i Kid A spredte instrumentene overalt i rommet, og undestreket ironien i teksten som lød;-"Everything in it's right place". Jeg hadde ikke hørt makan til effekt siden Gallo Solo, med sine CDT-diskanter, dro opp dette trikset. Ok, noen foretrekker kanskje litt mer "fett på kroppen", mer brystklang på vokalistene, mer størrelse på strengene på celloen, men dette er til syvende og sist RBNs mancave. Det er her han finner ro og glede, og det er sånt han vil ha det. Så da er det bare å gratulere med et fabelaktig tilfluktsted! :)

    Takk for at vi fikk komme :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vel Vina, du skal få mer spalteplass:
    Her med ett visuelt beskrivende bilde på hvor bredt lydbildet på savannen er:
    IMG_0649 3 2.jpg

    Takk for gjestfriheten, serveringen og musikken.
    I ett suverent lytterom med fantastisk elektronikk, der lite sto uprøvd.
    Lyden var magisk god. Her kan jeg bare samstemme med tidligere talere. Ekstrem basskontroll, akustikk i særklasse og høyttalere fra en annen verden.
    Når jeg i tillegg får velge musikk, er alt godt:

    Takk for gjestfriheten, jeg håper jeg får anledning til å gjengjelde den.

    Jørgen

    Edit og PS. Skulle du noen gang få deg en platespiller, håper jeg på ny invitt!
    Edit og PS II. Skaff deg en platespiller :)

    Hilsen VinylHue Jay
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LOL, veldig unødvendig bilde, Jorwed! Var litt vel entusiastisk der, ja. Men bredden på lydbildet var altså helt absurd.

    Det var et sant privilegie å få lyttet til et slikt oppsett under kontrollerte forhold. Ingen hverdagskost og ikke alle forunt, kan man trygt si. At det ikke gikk helt ned i kjelleren hva bass angikk, plaget iaf ikke meg en tøddel, når øvrige deler av bassen var av en slik høy karat.

    Takk, nok en gang, RBN! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Wtf, åffor havner jeg på "forsiden" her, Evo?! Folk kan jo tro at det er mitt anlegg i bakgunnen der! Hehehe, neida, så heldig er nok ikke jeg.

    Jeg er enig i mye av det Evo har skrevet. Jeg står ved min noe sleivete uttalelse om at anlegget til RBN må være hifiens svar på Grace Jones; her er det ikke et gram overflødig fett å oppspore! Bassen går ikke kjellerdypt, men det var satans til hurtighet og smekk. Sistnevnte egenskap var det beste jeg noengang hadde hørt fra et bassreflekssystem. Og bredden var latterlig og sjokkerende stor. "Homeless" med Paul Simon brakte meg rett ut i den afrikanske savannen, med fri sikt i 180*. Åpningssporet i Kid A spredte instrumentene overalt i rommet, og undestreket ironien i teksten som lød;-"Everything in it's right place". Jeg hadde ikke hørt makan til effekt siden Gallo Solo, med sine CDT-diskanter, dro opp dette trikset. Ok, noen foretrekker kanskje litt mer "fett på kroppen", mer brystklang på vokalistene, mer størrelse på strengene på celloen, men dette er til syvende og sist RBNs mancave. Det er her han finner ro og glede, og det er sånt han vil ha det. Så da er det bare å gratulere med et fabelaktig tilfluktsted! :)

    Takk for at vi fikk komme :)
    Hallo Vinagunner
    Det er vanlig å sette den vakre og uskyldige som blikkfang i en bildekomposisjon.
    Grace Jones, fin analogi og jeg liker dama. Som du skriver er dette min mancave og skrudd til mine preferanser. Jeg er veldig glad i perspektiv og 3D. Liker også å høre all mulig informasjon som ligger i innspillingene.
    Synes din beskrivelse er på kornet og takker for fine ord.
    Når det gjelder dypbassen, så måler den fullt nivå under 20 Hz. Den er derimot meget stram og ren uten at den legger til noen unoter. Har du lyst til å komme innom en annen gang kan vi teste litt.
    Vi spilte også mye fra Tidal, da jeg ikke hadde alle deres ønsker i kartoteket. Tidal låter definitivt dårligst hos meg. Prøver egentlig å unngå Tidal så mye som mulig før jeg får MQA installert.
    Som sagt Vina. Morsomt å ha deg på besøk og bare stikk innom en annen gang du er i nærheten.

    R
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Er nok mange som er vant til å høre mye rar romling, resonanser, etterslep og annen drit i bassen - og kanskje misoppfatter dette som "dypbass". De større Wilson er klart en kjøpehøyttaler jeg kunne levd med dersom jeg var nødt. Som deg er også jeg rimelig opptatt av perspektiv, 3D og raffinert detaljert oppløsning og all info med. Kall det analytisk, som mange gjerne gjør med et slags negativt fortegn... dem om det! Tror du har en lyd i min gate.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vel Vina, du skal få mer spalteplass:
    Her med ett visuelt beskrivende bilde på hvor bredt lydbildet på savannen er:
    Vis vedlegget 477972
    Takk for gjestfriheten, serveringen og musikken.
    I ett suverent lytterom med fantastisk elektronikk, der lite sto uprøvd.
    Lyden var magisk god. Her kan jeg bare samstemme med tidligere talere. Ekstrem basskontroll, akustikk i særklasse og høyttalere fra en annen verden.
    Når jeg i tillegg får velge musikk, er alt godt:

    Takk for gjestfriheten, jeg håper jeg får anledning til å gjengjelde den.

    Jørgen

    Edit og PS. Skulle du noen gang få deg en platespiller, håper jeg på ny invitt!
    Edit og PS II. Skaff deg en platespiller :)

    Hilsen VinylHue Jay
    Det var her Vina sang «I believe I can fly....» og tryna saftig i betong gulvet.
    Vet ikke helt hva jeg skal svare til alle superlativene. Tusen takk.
    Skjønner hva du mener med platespiller, har jo mer enn nok av vinylhoder rundt meg, så jeg hører en del vinyl. Kanskje jeg bare vil være annerledes? Tror ikke det blir vinyl her, men man vet aldri. Kommer ganske langt med Hi Rez også.
    Du må bare stikke innom selv uten vinyl.....
    Du skal ikke se bort fra at Blues og jag kanskje står på døra en dag. Kanskje til dere alle tre. Vi har snakket om det...
    Nok en gang. Takk for besøk
    R
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, jeg håper for all del ikke at det ble oppfattet som noe negativt kritikk hva "kjellerdyp bass" angår. Det sitter en 13" og en 11" i hver ht, i relativt kompakte kasser. Det de presterer, er helt fabelaktige. Men det er vel en grunn til at noen "bassnarkomaner" sverger til en haug med membranarealer, og gjerne i mastodonter av noen søyler?:rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    LOL, veldig unødvendig bilde, Jorwed! Var litt vel entusiastisk der, ja. Men bredden på lydbildet var altså helt absurd.

    Det var et sant privilegie å få lyttet til et slikt oppsett under kontrollerte forhold. Ingen hverdagskost og ikke alle forunt, kan man trygt si. At det ikke gikk helt ned i kjelleren hva bass angikk, plaget iaf ikke meg en tøddel, når øvrige deler av bassen var av en slik høy karat.

    Takk, nok en gang, RBN! :)
    Entusiasme er en god egenskap. Tusen takk for superlativer.
    R
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vel, jeg håper for all del ikke at det ble oppfattet som noe negativt kritikk hva "kjellerdyp bass" angår. Det sitter en 13" og en 11" i hver ht, i relativt kompakte kasser. Det de presterer, er helt fabelaktige. Men det er vel en grunn til at noen "bassnarkomaner" sverger til en haug med membranarealer, og gjerne i egne søyler?:rolleyes:
    Neida, det oppfattes ikke negativt. Selvsagt flytter det ikke så mye luft som mange andre anlegg med større membranareal. Dette er ren fysikk. Ville bare fortelle hvor dypt det går. Ikke noe annet.
    R
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Er nok mange som er vant til å høre mye rar romling, resonanser, etterslep og annen drit i bassen - og kanskje misoppfatter dette som "dypbass". De større Wilson er klart en kjøpehøyttaler jeg kunne levd med dersom jeg var nødt. Som deg er også jeg rimelig opptatt av perspektiv, 3D og raffinert detaljert oppløsning og all info med. Kall det analytisk, som mange gjerne gjør med et slags negativt fortegn... dem om det! Tror du har en lyd i min gate.
    Deler disse tankene med deg Sluket. Analytisk behøver ikke bety umusikalsk og sterilt, slik mange tror....
    R
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Helt enig ang bass. Vi spilte Susanne Sundførs Good Luck, Bad Luck og i passasjen 1:35 til 1:45 hadde anlegget ditt ingen "rumling" i bassen som jeg er vant med fra eget anlegg. Jeg tror det rett og slett er mitt anlegg som slipper bassen der, der ditt kontrollerer bassen hele veien.
    En lyd i den absolutte referanseklassen :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    På besøk hos Eik og Woodrand

    Etter å ha brukt lørdagen på Snarøya og bandycup, med dertil forfrosne tær og fingre, var bilens nese på nytt rettet mot hovedstaden søndag formiddag. Denne gang med Storp og Blues som ble spent fast i baksetet. Best slik.
    Etter å ha nesten banket ned døra til Eik, åpnet han mens han kneppet skjorteknapper. Vi var jo tidlig ute for klokken var 12.59 og vi hadde avtalt etter 13.00.
    Inne ventet dette
    DSC_6159.jpg

    Sammen med kaffe og brus.

    DSC_6164.jpg

    Gutta slengte seg ned i sofaen og Storp vendte «lyset» og Det altseende øye ryggen.

    Eik er også interessert i et visst bilmerke.
    DSC_6157.jpg


    Kvelden før hadde Eik fortalt at han hadde en overraskelse. Da vi kom innenfor døra var det lett å se. Den var Baby Blue

    DSC_6166.jpg


    DSC_6161.jpg


    DSC_6162.jpg


    Flotte saker. Høyttalerne hadde akkurat blitt pakket ut, så de var langt fra innspilt og gikk på tomgang med litt jazz.
    Da massetassen min var full, noe som var mye tidligere enn de andre, lurte jeg meg ned i kjelleren for å ta noen bilder før de andre kom siklende etter. Fra tidligere besøk visste jeg at rommet ikke var minimalistisk innredd og komponentene var mange. Hadde derfor latt pumpsen bli stående hjemme. Vakler litt fortsatt og redd for å falle og det kan bli dyrt i denne kjelleren. Det er dessuten ganske mørkt i kjelleren til Eik, så dere får tåle noen blits bilder

    DSC_6180.jpg


    DSC_6182.jpg


    DSC_6184.jpg


    DSC_6185.jpg


    DSC_6176.jpg

    Denne skal byttes ut mot ny og bedre modell

    DSC_6177.jpg


    DSC_6178.jpg


    DSC_6204.jpg


    DSC_6188.jpg

    Titte tei

    DSC_6191.jpg

    PU hadde fått virus

    DSC_6192.jpg


    DSC_6186.jpg

    Ikke alle kan skryte av egen rør røs

    DSC_6212.jpg

    Så dundret det i trappa og resten av bermen veltet inn. Ikke vet jeg hva Eik kikker på

    Jeg satt for det meste i hjørnet og lekte bassabsorbent, mens Storp og Bluesbreaker fikk sitte i godstolen og finlytte til godsakene. Som alltid låt det flott hos Eik. Han har bygget opp anlegget over mange år og det er duppeditter, samt akustiske tiltak, plassert i hele rommet. Hadde jeg begynt å telle hadde jeg vel holdt på enda. Det er ikke alle som har dempeføtter under DAB radioen som står på badekar kanten, men det har Eik. Dedikert kaller man vel det og ikke redd for støt.
    Jeg fikk en liten hyrdestund i lyttestolen med min kjære Kristin Asbjørnsen via CD, før vi måtte haste videre. Hun var fysisk godt til stede med sin smektende, myke, små raspende stemme og de andre i bandet gjorde jobben sin på en meget fin og musikalsk måte. Savner ingenting her og kunne sittet lenge uten snev av lyttetretthet. Det er slik det skal være. Dette anlegget blir bare bedre og bedre. Takk for lytten, serveringen og at du tok sjansen på å ta imot oss EIK.
    Fortsettelse følger.....
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    På besøk hos Eik og Woodrand

    Så var det å hive seg i bilen og følge den blåfargede, hissige Italieneren til Eik. Vi kom oss helskinnet frem mellom snøberg, issvuller og trange gater. Plutselig var det stopp og vi var fremme hos Woodrand.
    Siden vi alle tre er særdeles forsiktige, sjenerte og litt skamfulle, følte vi sterkt på mobbingen vi hadde blitt utsatt for tidligere her på HFS. Spenningen var til å ta og føle på da døra gikk opp. Vi ble raskt beroliget. En Totning er og blir en Totning og lukten av mat fylte kropp og sinn. Vi visste da at kvelden kom til å bli en spesiell og fin opplevelse, både gastronomisk og musikalsk.

    DSC_6241.jpg

    Slik blir man ønsket velkommen av kokken. Hva mer kan man ønske?

    DSC_6242.jpg

    Da man ser denne på kjøkkenøya vet man at prioriteringene er rett. Hvem sa at menn ikke kan multitaske?

    DSC_6255.jpg

    Så var det bare å hive i seg herlighetene. Kalkun, fløtegratinerte poteter og salat. Det hele svømmende i en nydelig saus som ikke kom fra pose. Desserten ble en skarp kopp kaffe og litt sjokolade/marsipan. Trengte ingen fem minutters strekk etter den. Tusen takk for nydelig mat Woodrand.

    Så var det dette knusslige anlegget med pygme høyttalerne.

    DSC_6219.jpg

    Du verden for et skue. Det første som slo meg var dybden på høyttalerne. Det var overraskende. Skulle gjerne sett de ble båret inn, for 400 kg tar man ikke bare under armen. Dere får tåle blits lys her også.

    DSC_6220.jpg


    DSC_6239.jpg


    DSC_6229.jpg


    DSC_6232.jpg


    DSC_6233.jpg


    DSC_6234.jpg


    DSC_6237.jpg


    DSC_6247.jpg


    DSC_6225.jpg


    DSC_6228.jpg


    DSC_6236.jpg


    DSC_6252.jpg


    DSC_6244.jpg


    DSC_6245.jpg


    DSC_6246.jpg

    Jammen hadde ikke sluket vært her også

    Så var det på tide med en ny lytte økt. Verten hadde forberedt seg med et anselig antall plater med mye ny musikk for undertegnede. Her var det mye bra musikk og fine opptak. Spesielt med tanke på alderen på noen av opptakene. For den som er interessert kan dere kikke i Bluesbraker sin tråd, hvor det står en del om musikken som ble spilt. Han har elefant hjerne når det kommer til slike ting mens jeg er mer teflon.

    Når det gjelder anlegget ble jeg med en gang litt skeptisk når jeg så det. Det å blande rør på toppene og transistor i bunnoktavene kan være utfordrende. Jeg har prøvd det selv og brukte laaaang tid for å finne en kombo som fungerte godt sammen. Så var det dette med store høyttalere, mye membran areal og vanlig stue uten akustiske tiltak. Det kan bli spennende.
    Vi satte i gang og sammenhengen fra topp til bunn var upåklagelig. VTL og Bryston er tydeligvis en meget bra match. At man deler bratt via Accuphase filteret hjelper nok også på. Heller ikke at man spilte i en vanlig stue var noe problem. Bak lytteposisjonen er det langt til bakvegg og døren ut i gangen, med trappeoppgang, og store vinduer i stuen gjør at høyttaleren trives. Som regel er disse punktene noe folk sliter med fordi bassen «forsvinner». Det er ikke tilfelle her.
    Det er også noe spesielt med store hi end høyttalere og mye membran areal som blir drevet med mye kvalitets Watt. Det blir et stort lydbilde som har en ro mindre høyttalere ikke kan matche. Mindre forvrengning og stort overskudd av kraft som gjør at impulsrespons og dynamikk er noe man ikke tenker på. Her var det bare å hengi seg til musikken og opplevelsen, uten å tenke mer på hvordan ting ble gjengitt. Vi fikk demonstrert trommesoloer, kontrabasser, stemmer, liveopptak og alt ble gjengitt med den største selvfølgelighet. Bluesbraker fikk også spille litt fra veska si og der er det alltid noe som låter høggorm. På dette anlegget låt det bare riktig.
    Vi spilte bare plater. Selv om vi snakket om Hirez filer, slo det meg ikke før vi satt i bilen at vi burde jo definitivt spilt noe digitalt også. Gjerne Hirez. Digital mediet har jo også noen positive sider som det hadde vært artig å få hørt på anlegget. Kanskje vil muligheten by seg igjen.
    Gratulerer med et fantastisk anlegg Woodrand. Her kan du bare nyte musikken slik den formidles i dag eller du kan velge å se hva som skjer hvis man prøver å teste ut komponenter for å se hvordan lyden endres. Det kan rett og slett bli skummelt.
    Takk for en fantastisk dag både til deg og Eik som tok oss imot med åpne armer og gjorde dagen uforglemmelig. Det morsomste med disse treffene er å møte personene bak nickene. Man får høre litt om deres vei og man blir så å si alltid introdusert til nye artister.
    Jeg vil også takke Storp og Blues for godt reisefølge. Ikke kranglet vi og ikke slåss vi. Fremgang.

    Takk for meg
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig hyggelig å ha dere på besøk, RBN. Takk for veldig fine ord og flotte bilder. Her var det humor og snert og interessante faglige betraktninger. Og som du sier til slutt: Å møte personene bak nickene og bli kjent med ny musikk er jo noe av det aller hyggeligste. Eneste jeg ser av bildene er at jeg har lagt på meg noen hekto i takt med hifi-oppgraderingene. Fare for at jeg må komme meg ut litt mer og redusere lyttetiden noe..!:D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra skrevet og dokumentert med bilder R, -bortsett fra at jeg også kunne tenke meg å framstå som litt slankere.
    Ellers ser det ut som vi var på samme planet. Du m.fl. har jo lest hva jeg skrev .

    Hadde høggorm i veska sa du? Du mente sikkert SECOND WINTER i speakers corner-pressing.
    Her er det skikkelig BITE i gitaren og det blir fort litt kvasst. Lyden er bra fra ei rockebluesplate, og vi kan ikke bare høre på ungpiker og triojazz hele tida!
    Jeg har visst glemt å takke for godt reiseselskap med dere to, og trygg og staselig mærsjetransport.
    Takt,takk til begge. :) lite krangling, (ittno) at det går an å finne på mer tur etterhvert hvis noe vil ta i mot.
    Har noen invitasjoner stående, og det er hyggelig.

    mvh
     
    Sist redigert:

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takk for at dere deler! :)

    mvh
    Bare hyggelig tkr. Jeg er ikke akkurat den mest aktive her inne, men synes selv at slike turer er morsom lesing. Storp hadde dessuten solgt Leica`n sin, så da må man trå til.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Utrolig hyggelig å ha dere på besøk, RBN. Takk for veldig fine ord og flotte bilder. Her var det humor og snert og interessante faglige betraktninger. Og som du sier til slutt: Å møte personene bak nickene og bli kjent med ny musikk er jo noe av det aller hyggeligste. Eneste jeg ser av bildene er at jeg har lagt på meg noen hekto i takt med hifi-oppgraderingene. Fare for at jeg må komme meg ut litt mer og redusere lyttetiden noe..!:D
    Bare hyggelig Woodrand. Disse hektoene er ikke noe å bry seg om. Alt kler den smukke....
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    To skikkelig sikleanlegg det der. Tusen takk for fine skildringer. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Bra skrevet og dokumentert med bilder R, -bortsett fra at jeg også kunne tenke meg å framstå som litt slankere.
    Ellers ser det ut som vi var på samme planet. Du m.fl. har jo lest hva jeg skrev .

    Hadde høggorm i veska sa du? Du mente sikkert SECOND WINTER i speakers corner-pressing.
    Her er det skikkelig BITE i gitaren og det blir fort litt kvasst. Lyden er bra fra ei rockebluesplate, og vi kan ikke bare høre på ungpiker og triojazz hele tida!
    Jeg har visst glemt å takke for godt reiseselskap med dere to, og trygg og staselig mærsjetransport.
    Takt,takk til begge. :) lite krangling, (ittno) at det går an å finne på mer tur etterhvert hvis noe vil ta i mot.
    Har noen invitasjoner stående, og det er hyggelig.

    mvh
    Heisan
    Så et bilde du hadde lagt ut av meg også. Så ut som det var barne selskap med en kjempestor blå ballong med kamera på toppen. Vi får begynne å jogge....
    Det var Winter denne gangen ja. Det er fint du har med noe som provoserer litt, så fortsett med det.
    Regner med vi får til noen flere turer og jeg takker dere som gadd å være med.
    Talas
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Velformulert, humoristisk og undrende reiser hos 2 herrer (EiK og Woodrand) som har latt audioholismen råde grunnen. TØFT!
    Det er lenge siden jeg har vært hjemme hos EiK nå, men oppsettet er tilnærmet det samme, bare med mye mer vibrasjonsdempende og energiabsorberende remedier. Det har vært spennende å følge hans reise som blodfan av DP via Karan, og nå VTL forsterkeri.
    Jeg vet det spiller mer enn bra der nede i hulen hans.

    Woodrand har virkelig smelt til med digre talere, og nok (?) forsterkeri skjønner jeg. Aldri hvert der, men siklesmekkens humiditet tilsier ønske om.

    Takk for en fornøyelig reise i hifiens grenseland RBN :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Velformulert, humoristisk og undrende reiser hos 2 herrer (EiK og Woodrand) som har latt audioholismen råde grunnen. TØFT!
    Det er lenge siden jeg har vært hjemme hos EiK nå, men oppsettet er tilnærmet det samme, bare med mye mer vibrasjonsdempende og energiabsorberende remedier. Det har vært spennende å følge hans reise som blodfan av DP via Karan, og nå VTL forsterkeri.
    Jeg vet det spiller mer enn bra der nede i hulen hans.

    Woodrand har virkelig smelt til med digre talere, og nok (?) forsterkeri skjønner jeg. Aldri hvert der, men siklesmekkens humiditet tilsier ønske om.

    Takk for en fornøyelig reise i hifiens grenseland RBN :cool:
    Signerer på dette.

    Takk for flott reiseskildring.
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takk så mye Power og Fosse. Det er hyggelig at noen leser det man knoter ned.

    Du kjenner jo anlegget til Eik og jeg er 100% sikker på at du ville sittet i transe foran anlegget til Woody. Tårene ville trillet til Eivør og du ville fått kink i nakken av for mye head banging til Tool.

    Ser at du trer støttende til med utprøving av armer Fosse. Da er Woody i gode hender og jeg tror han får en aha opplevelse. Lykke til og håper dere deler med dere til oss på sidelinjen.

    R
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig sammenkomst i Napoleonsbua di i går.:)
    Det låt "som vanlig" ypperlig oppi der. Takk for raust kaloripåfyll og god kaffe.

    Det er svært sjelden jeg opplever samme dybde og romfølelse i ellers kjente innspillinger som det gjør hos deg.
    Instrumenter og stemmer står fast på sine plasser, og lydbilde / fokus er klippestøtt.
    I motsetning til at man bare hører at lydene er der "et sted", står musikere/instrumenter foran deg i 3D.
    Fascinerende i hvilken grad dette skjer i anlegget ditt, og det er ikke mulig å forstå uten å oppleve det.

    Heller ikke dette anlegget er best på absolutt alt, men det er færre kompromisser enn det en vanligvis hører.
    Det er liksom noen knepp opp.

    Til tross for totalt fravær av platespiller og LPer, er det fullt mulig å kose seg med musikken hos deg.:cool:
    Takk for det RBN:)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Støtter Blues, altid hyggelig og en opplevelse å høre anlegget ditt. Takker for trivelig lag...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Sist innlogget 9/2 ser jeg. På tide å kjøre igang ny sesong
    Avreagerer med denne feminine damen
    86A26E7B-F383-453F-9358-4E1642B6B5A0.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn