RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vi har da eget kakebord og blir det for lite kan jo kakene bygges i høyden også. Må ikke gifte seg for å kjøpe bryllupskake.
    R
    Fint bord, men blir det plass til stor nok kake på det? :cool:
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Takker
    Nei, dette er skikkelig ego høyttalere og plassen å sitte er i sweet spot. Messelyd er derfor laaaangt fra representativt for hva høyttaleren kan yte.
    Du har vel erfaring med disse?

    R

    Fantastisk flott anlegg. Låter nok like flott som det ser ut.

    Man skal ikke flytte seg mye før det er ganske store forskjeller med disse høyttalerne så en "fin tuning" når man handlet ny lyttestol var nok nødvendig ja.
    Jada, en fantastisk høyttaler som gir lytteren musikkopplevelser utenom det vanlige.
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dagens fangst. Et lite sidebord må man ha. Toppen kan også brukes som serveringsbrett.
    Gammelt 50-60 talls bord som har fått litt tlc. Beklager dårlig mob bilde
    Fortsatt Napolen, men ikke kake. Må tynne ut blodet

    Vis vedlegget 415730

    Flott bilde av Napoleonsbua!!

    NÅ snakker vi stil, som virkelig setter spiss på ditt "enkle" oppsett RBN:D

    Med "enkle" menes her....at det ikke er godt å gjøre det så mye bedre, her er det så clear, så dynamisk, så gjennomsiktig, så luftig og stort men samtidig så presist plassert at ja....når det ikke er noe mere grums å henge seg opp i.....da blir det bare så enkelt og perfekt.;);)

    image.jpg


    Takker for noen flotte timer i bua di sist tirsdag RBN, dette er nok noe av det bedre man kan oppdrive innenfor moderlanders lange grenser! Med denne MSB riggen (som man har hørt før) og nå disse herlig monoblokkene så har du dratt grensen langt...ja kanskje utover Norges grenser også, redd dette holder god målestokk langt ned på kontinentet:cool:

    image.jpg


    Når det er sagt så vil jeg nevne at med gammel Classic ampen ut og disse nye blokkene inn så ble det ennå tydligere med det gamle utslitte ordtaket "shit in...shit out", men når man har godt kilde materialet....ååååå herre gud, moder Teresa og Mohamed Ali hva dette spiller:D:D 15 min med Marcus Miller live, storslagent!!!! Det beste jeg har hørt til nå i mitt snart 60 år gamle liv:)


    image.jpg


    Stolen var helt perfekt, noe du sikkert merket da jeg egoistisk ikke forlot den da jeg først fikk satt meg der:cool:
    Hyggelig at du også verdsetter kake fra Evensens Bakeri på Kirkenær! Kjøper gjerne mere kaker om jeg får anledning til gjenvisit ved senere anledniger! Dette kan je fint leve på til litt over julekvelden:cool:
    Takker for hyggelig timer til både blues og deg RBN;)

    gismo
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ang. nettkabel så forsto jeg den skulle videre til test i Nydalen og han har planer om å hente den i morgen kveld. Ble litt for mye forskjellig bytting frem og tilbake til at jeg fikk et fullgodt vilde av hva den tilførte (trakk fra av brems og støy), men at den fungerer utmerket er utvetydig.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Dagens fangst. Et lite sidebord må man ha. Toppen kan også brukes som serveringsbrett.
    Gammelt 50-60 talls bord som har fått litt tlc. Beklager dårlig mob bilde
    Fortsatt Napolen, men ikke kake. Må tynne ut blodet

    Flott bilde av Napoleonsbua!!

    NÅ snakker vi stil, som virkelig setter spiss på ditt "enkle" oppsett RBN:D

    Med "enkle" menes her....at det ikke er godt å gjøre det så mye bedre, her er det så clear, så dynamisk, så gjennomsiktig, så luftig og stort men samtidig så presist plassert at ja....når det ikke er noe mere grums å henge seg opp i.....da blir det bare så enkelt og perfekt.;);)

    Takker for noen flotte timer i bua di sist tirsdag RBN, dette er nok noe av det bedre man kan oppdrive innenfor moderlanders lange grenser! Med denne MSB riggen (som man har hørt før) og nå disse herlig monoblokkene så har du dratt grensen langt...ja kanskje utover Norges grenser også, redd dette holder god målestokk langt ned på kontinentet:cool:

    Når det er sagt så vil jeg nevne at med gammel Classic ampen ut og disse nye blokkene inn så ble det ennå tydligere med det gamle utslitte ordtaket "shit in...shit out", men når man har godt kilde materialet....ååååå herre gud, moder Teresa og Mohamed Ali hva dette spiller:D:D 15 min med Marcus Miller live, storslagent!!!! Det beste jeg har hørt til nå i mitt snart 60 år gamle liv:)

    Stolen var helt perfekt, noe du sikkert merket da jeg egoistisk ikke forlot den da jeg først fikk satt meg der:cool:
    Hyggelig at du også verdsetter kake fra Evensens Bakeri på Kirkenær! Kjøper gjerne mere kaker om jeg får anledning til gjenvisit ved senere anledniger! Dette kan je fint leve på til litt over julekvelden:cool:
    Takker for hyggelig timer til både blues og deg RBN;)

    gismo
    Heisan
    Takk for fantastisk tilbakemelding gismo:eek: Her var det mange store ord og jeg er også storfornøyd med hvordan musikken formidles her nå.
    Selvsagt er du velkommen tilbake, med eller uten kaker.
    Regner med at vi sees utpå nyåret.

    Mvh
    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Ang. nettkabel så forsto jeg den skulle videre til test i Nydalen og han har planer om å hente den i morgen kveld. Ble litt for mye forskjellig bytting frem og tilbake til at jeg fikk et fullgodt vilde av hva den tilførte (trakk fra av brems og støy), men at den fungerer utmerket er utvetydig.

    Mvh
    Har lovet at den skulle testes i Nydalen også. Når den skal hentes må dere bli enige om. Den skal også tilbake hit, for den må prøves et par plasser her også nå da alt er innspilt. Fint med litt tilbakemeldinger om hva dere synes også. Gjerne muntlig:cool:
    Snakkes

    RBN
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Stolen var helt perfekt, noe du sikkert merket da jeg egoistisk ikke forlot den da jeg først fikk satt meg der:cool:
    Hyggelig at du også verdsetter kake fra Evensens Bakeri på Kirkenær! Kjøper gjerne mere kaker om jeg får anledning til gjenvisit ved senere anledniger! Dette kan je fint leve på til litt over julekvelden:cool:
    Takker for hyggelig timer til både blues og deg RBN;)

    gismo
    Før i tiden var det to bakerier på Kirkenær, begge ganske nære stasjonen. finnes et av dem enda?
    Mvh
    JMK
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Er anlegget i Nydalen oppe og går igjen?:)

    Nå blir det et renn hele romjula av julebukker og kabelnisser KB! ;):p

    mvh
    Er det :cool:, fikk med seg kveleslangen i kveld, men spørs hvor mye han rekker å teste før natta- ble litt frem og tilbake med ulike underlag på spiller'n her- så kvelden gikk.....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stolen var helt perfekt, noe du sikkert merket da jeg egoistisk ikke forlot den da jeg først fikk satt meg der:cool:
    Hyggelig at du også verdsetter kake fra Evensens Bakeri på Kirkenær! Kjøper gjerne mere kaker om jeg får anledning til gjenvisit ved senere anledniger! Dette kan je fint leve på til litt over julekvelden:cool:
    Takker for hyggelig timer til både blues og deg RBN;)

    gismo
    Før i tiden var det to bakerier på Kirkenær, begge ganske nære stasjonen. finnes et av dem enda?
    Mvh
    JMK
    Ja Evensens bakeri består i beste velgående JMK. Det har også fått et vesentlig oppsving med meget gode bakere i stallen;)

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Tusen takk Blues og det samme til deg og dine.

    Her er vi inne i de siste forberedelser før huset blir fylt av nærmeste familie.

    God Jul til alle som leser dette. Kanskje sees vi i det nye året

    RBN
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    God jul fra øss oppi høgden å:cool: Og hils sjefen

    K og K
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En riktig god jul, RBN! Det går rykter om at det spises Napoleonskake på dannet hvis på Hamar, så jeg skraper nok forventningsfullt på døren og ber om audiens neste gang jeg passerer Hamar. Ja og så ser det jo ut som du også har samlet sammen noen ræl som gir lyd ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    God Jul til deg og dine, R!

    Håper på å få audiens utpå nyåret ;)

    M
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    God Jul til deg også Karmana.
    Ingen grunn til å klore i stykker døra. Vi har ringeklokke.
    Bare å stikke innom, men Napoleonskake er ikke standard. Litt skrangling med rælet bør vi uansett klare.

    RBN
    En riktig god jul, RBN! Det går rykter om at det spises Napoleonskake på dannet hvis på Hamar, så jeg skraper nok forventningsfullt på døren og ber om audiens neste gang jeg passerer Hamar. Ja og så ser det jo ut som du også har samlet sammen noen ræl som gir lyd ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Må passe på anbefale platen under. Den dumpet ned i postkassa på torsdag og har fått noen gjennomlyttinger.
    Jeg glemte å avbestille KKV og bra var det. Knallbra innspilling hvor "å være der" faktoren ikke kan bli bedre.
    Platen passer også meget bra til julen og sene nattetimer. Topp musikere og Solveig da. Anbefales på det sterkeste.
    Den er IKKE kjedelig og langdryg.
    IMG_0175.jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Meget høy troverdighet.
    Det er nok min oppsummering etter mer enn tre deilige lyttetimer foran anlegget ditt i går kveld.
    Andre har hatt med seg bedre kamera enn jeg hadde - så nye bilder legger jeg ikke ut.

    Har jo hørt i alle fall tre generasjoner av anlegg hos deg - hvor høyttalerne har vært det eneste faste punktet etter hvert. Har tidligere brukt mange adjektiver og superlativer - så jeg er kanskje litt tom for dem. Men, noe av det jeg opplever er følgende: Det hele henger nå sammen (bedre enn noen gang). Bassen er nå mer oppløst, og det er ikke noe sted tegn til "brumlebass - med så mye bass at du egentlig bare kjenner det i kroppen uten helt å identifisere hvilket instrument / hva som forårsaker det. Nå er det vel å ta litt hardt i at det var brumlebass før, men sammenlignet med forrige forsterkersett så vil jeg si at "nå går alt som meget bedre".

    Kontroll - nevnte jeg det? Det virker som det er mer enn nok kontroll uansett hva vi spilte. Riktignok spilte vi ikke noe stort symfoniorkester på fullt øs - men, variert musikk må det kunne sies vi hørte på. Og, rommet og dybden (holografi?) var større og bedre tegnet opp enn noen gang. Som regel gikk det veldig greit å plassere de ulike aktørene på scenen. Det var en fryd. Jeg er vel ingen lyd ekspert på noe som helst, men klaver - det skal vel låte slik det gjorde i går. Det er bra.

    Også litt komplisert musikk som ofte bare faller platt sammen i et litt dårligere anlegg - det låt bare "riktig" og tøft. (Jo, jeg tenker faktisk også på Marcus Miller låta - som jeg jo kjenner spilt på andre anlegg).

    Jeg har aldri latt foten gå slik som jeg gjorde hos deg i går. Armer og ben må jeg vel si. Det var rett og slett veldig lett å bli revet med. Var det antydning til "slør" i lyden - så var det live innspillinger som var begrensningen.

    Jeg har hørt andre imponerende anlegg - men, kan bare komme på ett hvor jeg var i nærheten av å like lyden like godt. Det var et heller påkostet oppsett med YG Acoustics htalere i Munchen for noen år siden. Og, store TAD er nok også ganske nære - men, jeg har aldri sittet i et fornuftig rom og hørt på dem. Har også hørt høyttalere som gir mer "plutselighet" er kjappere og kanskje enda mer oppløst (eksempelvis store Magico og Marten). Men, ingen av de har jeg likt å høre på mer enn for kortere perioder. Også hørt noen av fanastibilion anleggene i Munchen, men kan ikke si at når ting spilles alt for høyt - at rundstrålene egentlig har forrang mot det du nå spiller. Hadde ikke plikter kalt i dag tidlig, så ville jeg nok gjerne holdt ut lenger i natt.

    Jeg har vel ved tidligere anledninger også lurt litt på om jeg synes rommet ditt har vært litt vel dempet. Ingen antydning til noe slikt nå (i mine ører). Dette var bare helt storveis.

    Forstår det slik at du skal lage en dag for OAS folket også - da er det bare å anbefale de av gjengen som ha mulighet - grip sjansen. Det er antakelig ikke ofte man kan høre musikk med så stor troverdighet. Og, det gjaldt uavhengig av medium vi avspilte fra - selv om strømmingen vel ikke ble anvendt så mye.

    Bør det ikke finnes et eller annet kritisk punkt? Nei, egentlig ikke (for det med vinyl skal jeg jo ikke nevne .... - eller burde jeg det)?

    Tusen takk for vennlig og hyggelig mottakelse - som alltid.

    Mvh
    JMK
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan Jamakr
    Som alltid var det hyggelig å ha deg på besøk og utrolig morsomt at du likte så godt det du hørte. Som du skriver har du jo hørt anlegget et antall ganger de siste årene og fulgt med på galskapen. Putter man fingeren i jorda og tar en reality sjekk, er det jo det. Høy troverdighet er en dekkende betegnelse og forstår at det gjelder anlegget, da eieren er en mer ambivalent figur. Jeg tror vi begge liker hvordan Wilson formidler lyd. Det er nære og litt mer i fleisen enn mange andre ht i denne klassen. At det spilles full range og anlegget/rommet formidler et stort lydbilde i både høyde og bredde, gjør at man blir veldig lett revet med inn i et lydunivers. Det har også vært morsomt å høre hvordan ht har vokst med bedre elektronikk. De har ikke vært en brems og det høres ut som de trives bra nå med MAS Progression.
    Da jeg hadde MAS Classic, sammenlignet jeg lyden rett fra MSB mot å spille gjennom PassLabs XP 30. Da fikk jeg litt å tenke på. Det var veldig stor forskjell på hvordan lyden ble gjengitt. Direkte fra MSB oppfattes lyden først og fremst mer transparent, men manglet en del dybde i lydbildet. Bassen ble trukket mer tilbake og strammet opp. XP 30 spilte med mer luft mellom utøverne, helt annen dybde og en mer fremtredende og voluminøs bass. Hørte nå at det var mer støy i lydbildet, noe jeg ikke hadde reagert på før. Syntes også at instrumenter og stemmer hadde mer kropp og fysisk tilstedeværelse med XP. Spørsmålet var bare, hva var mest riktig i forhold til formidling av musikken slik den hadde vært på innspillingtidspunktet? Kanskje en blanding av de to? Valgte å fortsette med XP 30 da fun faktoren var høyere og den ga mye mer fot.
    Så kom Progression inn døra. Hva ville da skje? Krysset fingrene og håpet på at jeg kunne selge XP 30, for disse MAS blokkene koster jo noen kroner. La derfor inn en stor klump placebo i hjernebarken og messet et mantra "det er bedre uten, det er bedre uten, ......"
    Jeg måtte skuffe meg selv og det som skjedde var kanskje litt uventet. Direkte fra MSB ble lyden mye av det samme som med Classic, men mer raffinert og en bedre kontroll. Med XP 30 innkoblet forsvant plutselig alt dette med opplevd støy sammen med Classic. Det ble utrolig med luft og rom rundt instrumenter og stemmer. Dybden i lydbildet var enda bedre og man kunne høre den minste lille puste lyd fra plasser der man knapt hadde fått med seg at det var noen. Hvordan stemmer og instrumenter ble gjengitt var også helt annerledes. Det skjedde noe med mellombass/mellomtone. Plutselig ble det et helt annet liv i den 300 år gamle kontrabassen til Bromberg. Det var akkurat som om et hull mellom strenge - og hals lyder og dype kasse toner ble fylt med intrikat musisering. Følelsen av at slik skal en kontrabass låte, det å være til stede hadde tatt et kvantesprang. Samme med stemmer. Det låt mer naturlig. Slik skal det være. Dypbass fikk en skikkelig oppstramming og det hele ble mer gjennomsiktig. Summa summarum blir alt gjengitt på en veldig ekte, lekende, musikalsk og troverdig måte. MSB volumkontroll ble slått langt ned i støvla, skulle bare mangle egentlig, og XP 30 blir i oppsettet.
    Nå ble det mye vås og avsporinger her, kommer nok tilbake med flere betraktninger som er mer gjennomtenkt, men det jeg skulle frem til er at forforsterkeren plutselig leverte på en helt annen måte enn sammen med MAS Classic og det jeg spør meg er hvorfor? Jeg får suge litt på den.
    Tilbake til besøket. Vi spilte mye forskjellig musikk og jeg hadde tenkt å spille litt symfonisk med orgel på, fra HRx plater fra Reference Recordings. Vi hadde jo spilt red book cd, sacd, flac, wav, ymse Hi Rez fra minepinner, Tidel HIFI og diverse fra SSD. Tenkte også å spille Peter Gabriel - The Rythm of the Heat fra skiva New Blood. Der tar det jo helt av mot slutten, men det må få til en annen gang Jamakr.
    Kommer med datoer for treff senere i vinter. Må bare få avklart et par helger. Jeg har sønner som driver med badminton, bandy og fotball. Nå er vi midt inne i et "turneringshelvete" og jeg må stille opp på det meste. Gleder meg til de blir litt større sånn sett, men må passe på å få med denne fine tiden også. De vokser fort og plutselig er det ute av heimen og det blir stille. Mye faller på meg da Mor ikke er spesielt interessert, men tar av da hun først er der.
    Vinyl? Hva er det? Har sagt det før og sier det igjen. Det egner seg kun som klær.
    Tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger Jamakr. Du har vært med lenge og hørt mye. Slik jeg kjenner deg er du gjennomført ærlig også.
    God aften

    Mvh
    RBN
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Deler din erfaring med og uten separat preamp. En god pre er viktigere enn mange tror.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Heisan Jamakr
    Som alltid var det hyggelig å ha deg på besøk og utrolig morsomt at du likte så godt det du hørte. Som du skriver har du jo hørt anlegget et antall ganger de siste årene og fulgt med på galskapen. Putter man fingeren i jorda og tar en reality sjekk, er det jo det. Høy troverdighet er en dekkende betegnelse og forstår at det gjelder anlegget, da eieren er en mer ambivalent figur. Jeg tror vi begge liker hvordan Wilson formidler lyd. Det er nære og litt mer i fleisen enn mange andre ht i denne klassen. At det spilles full range og anlegget/rommet formidler et stort lydbilde i både høyde og bredde, gjør at man blir veldig lett revet med inn i et lydunivers. Det har også vært morsomt å høre hvordan ht har vokst med bedre elektronikk. De har ikke vært en brems og det høres ut som de trives bra nå med MAS Progression.
    Da jeg hadde MAS Classic, sammenlignet jeg lyden rett fra MSB mot å spille gjennom PassLabs XP 30. Da fikk jeg litt å tenke på. Det var veldig stor forskjell på hvordan lyden ble gjengitt. Direkte fra MSB oppfattes lyden først og fremst mer transparent, men manglet en del dybde i lydbildet. Bassen ble trukket mer tilbake og strammet opp. XP 30 spilte med mer luft mellom utøverne, helt annen dybde og en mer fremtredende og voluminøs bass. Hørte nå at det var mer støy i lydbildet, noe jeg ikke hadde reagert på før. Syntes også at instrumenter og stemmer hadde mer kropp og fysisk tilstedeværelse med XP. Spørsmålet var bare, hva var mest riktig i forhold til formidling av musikken slik den hadde vært på innspillingtidspunktet? Kanskje en blanding av de to? Valgte å fortsette med XP 30 da fun faktoren var høyere og den ga mye mer fot.
    Så kom Progression inn døra. Hva ville da skje? Krysset fingrene og håpet på at jeg kunne selge XP 30, for disse MAS blokkene koster jo noen kroner. La derfor inn en stor klump placebo i hjernebarken og messet et mantra "det er bedre uten, det er bedre uten, ......"
    Jeg måtte skuffe meg selv og det som skjedde var kanskje litt uventet. Direkte fra MSB ble lyden mye av det samme som med Classic, men mer raffinert og en bedre kontroll. Med XP 30 innkoblet forsvant plutselig alt dette med opplevd støy sammen med Classic. Det ble utrolig med luft og rom rundt instrumenter og stemmer. Dybden i lydbildet var enda bedre og man kunne høre den minste lille puste lyd fra plasser der man knapt hadde fått med seg at det var noen. Hvordan stemmer og instrumenter ble gjengitt var også helt annerledes. Det skjedde noe med mellombass/mellomtone. Plutselig ble det et helt annet liv i den 300 år gamle kontrabassen til Bromberg. Det var akkurat som om et hull mellom strenge - og hals lyder og dype kasse toner ble fylt med intrikat musisering. Følelsen av at slik skal en kontrabass låte, det å være til stede hadde tatt et kvantesprang. Samme med stemmer. Det låt mer naturlig. Slik skal det være. Dypbass fikk en skikkelig oppstramming og det hele ble mer gjennomsiktig. Summa summarum blir alt gjengitt på en veldig ekte, lekende, musikalsk og troverdig måte. MSB volumkontroll ble slått langt ned i støvla, skulle bare mangle egentlig, og XP 30 blir i oppsettet.
    Nå ble det mye vås og avsporinger her, kommer nok tilbake med flere betraktninger som er mer gjennomtenkt, men det jeg skulle frem til er at forforsterkeren plutselig leverte på en helt annen måte enn sammen med MAS Classic og det jeg spør meg er hvorfor? Jeg får suge litt på den.
    Tilbake til besøket. Vi spilte mye forskjellig musikk og jeg hadde tenkt å spille litt symfonisk med orgel på, fra HRx plater fra Reference Recordings. Vi hadde jo spilt red book cd, sacd, flac, wav, ymse Hi Rez fra minepinner, Tidel HIFI og diverse fra SSD. Tenkte også å spille Peter Gabriel - The Rythm of the Heat fra skiva New Blood. Der tar det jo helt av mot slutten, men det må få til en annen gang Jamakr.
    Kommer med datoer for treff senere i vinter. Må bare få avklart et par helger. Jeg har sønner som driver med badminton, bandy og fotball. Nå er vi midt inne i et "turneringshelvete" og jeg må stille opp på det meste. Gleder meg til de blir litt større sånn sett, men må passe på å få med denne fine tiden også. De vokser fort og plutselig er det ute av heimen og det blir stille. Mye faller på meg da Mor ikke er spesielt interessert, men tar av da hun først er der.
    Vinyl? Hva er det? Har sagt det før og sier det igjen. Det egner seg kun som klær.
    Tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger Jamakr. Du har vært med lenge og hørt mye. Slik jeg kjenner deg er du gjennomført ærlig også.
    God aften

    Mvh
    RBN
    Du forklarte meg jo dette, men jeg tenkte nok det var best det kom fra deg sjøl (og da blir det riktig fremstilt også).
    Ærlig - håper det. En glad amatør kan nok klare seg best med å beskrive hva som høres / oppleves. Selve teknologien forstår jeg meg lite på - og velger da ikke å gå så mye inn i det.

    Wilson htalere er jeg jo vant til - og derfor nok også noe av preferansen. Men, over tid når jeg har hørt mye annet også - så står de seg godt. Ikke forbauset over at dine htalere bare har vokst med oppgraderingene og endringene du har gjort.

    Stå på med turneringer og det hele. Vi ses plutselig.
    Mvh
    JMK
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei RBN

    Du må huske på at du spiller på entry level fra MSB Technology.
    Den Dacen(The Analog Dac) gir "good value for money".😀
    I ditt oppsett kjører du alt balansert.😀
    The Analog Dac er ikke balansert, men har en balansert utgang.
    Hvis du skal sammenligne preampen i Dacen mot en topp balansert
    preamp, bør du gå opp et steg til "ekte" balansert Dac.
    I dette tilfellet til MSB Dac V serien.

    Jeg bruker også preamp i mitt oppsett, selv om min Dac er fullbalansert.😎
    Er nok sikkert enig med deg i at med din preamp spiller det bedre.😀

    Lykke til med ditt flotte oppsett!
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Interessant å lese om dine opplevelser med og uten pre-amp. Utfallet var omtrent som jeg ville forventet, spesielt når du kjører balansert og har en såpass god pre-amp. Hos meg så var det sideveis forskyvning mellom Aesthetix Calypso, med det jeg mener er de optimale rørene for den, og Analog DACen. DACen var bedre på lavt og moderat volum, mens på høyt volum så var det bedre med pre-amp rundt 60% av tiden. Foretrakk Analog DACen over en Ayre K5xe-mp, som jeg hadde på lån en drøy uke, da det var såpass mye av lyden som forsvant i den pre-ampen og den. Dette gjaldt når det ble kjørt XLR fra pre-amp til effekt og RCA fra DAC (til enten pre eller effekt). Når jeg brukte XLR fra DAC til effekt så forsvant en del av roen i lyden og det ble mye dårligere dybde. Problemene med XLR var mindre gjennom en pre-amp, men det har alltid vært bedre lyd fra RCA hos meg.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Håper ikke det var du som fikk besøk på natta RBN? :p

    Vis vedlegget 428047

    På den annen side tror jeg neppe politiet hadde fått med seg forsterkeriet ut fra hulen til RBN :cool:
    Det hadde vel vært og erklære husets herre KRIG, og ikke bare viftet med en rød klut.
    Eventuelt måtte vel en av politifrøknene ha viftet innbydende med stjerten for og avlede den prustende oksen :rolleyes:
    Jeg heller tro på at lovens trange arm sine representanter hadde kommet jævelig bryskt og ustrukturert ned trappa fra andra våningen ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Har ikke bodd på Vest-Karmøy i dette livet.
    Jeg har derimot to gutter som begge har vært hardcore Kaptein Sabeltann fans. Jeg kan derfor med hånden på hjertet si at 21 ganger med "Kaptein Sabeltann" er å regne som et gjesp blant den yngre garde. Nesten så de slet ut CD plata i løpet av et døgn.
    Eldstemann stod som to åring lengst opp på huskestativet, bare ikledd bleie, Sabeltann hatt og sverd, og skrek med myndig stemme til forbipasserende: Jeg er selveste Kaptein Kabelsatan
    Det ble mer latter enn skremsel, men det affiserte ikke den sverdsvingende Kabelsatan......
    Gode minner.

    RBN
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli lenge siden du var innom tråden din. Testet den nye lyttestolen din i Nederlandene, og skjønner godt det er vanskelig å komme seg opp og svinge innom HFS ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Jeg er vel ikke den ivrigste her inne Karmana. Har et veldig avslappet forhold til HFS, men hobbyen kan dyrkes uten hfs også. Det er bare å skrive i tråden for den som vil, for jeg skal få melding via mail. Reagerer da.
    Stolen ja. For min del ble det et godt valg. Har gjort underverker for nakken. Trenger heller ikke å gå ut av den for å gå inn på HFS. Bruker jo iPad for å styre herlighetene.
    Grunnen til at jeg ikke er så mye innlogget på HFS er vel at jeg er fornøyd med det jeg har, har heller ikke så stort behov for å krangle og forsvare meg. Det er mye av de samme diskusjonene som går om og om igjen, men med nye nick og nye folk. Hvor mange runder skal man gidde å være med? HFS er rett og slett nedprioritert, men jeg tyvtitter litt. Har noen tråder jeg følger med på, bl.a din. Tar et rykk i ny og ne for å se hva som skjer. Da du er tilbake i gamlelandet og på disse trakter, må du ta en tur.
    Nå får jeg gå tilbake til årsberetningen jeg holder på med. Må legges ut før midnatt...
    RBN
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisan
    Jeg er vel ikke den ivrigste her inne Karmana. Har et veldig avslappet forhold til HFS, men hobbyen kan dyrkes uten hfs også. Det er bare å skrive i tråden for den som vil, for jeg skal få melding via mail. Reagerer da.
    Stolen ja. For min del ble det et godt valg. Har gjort underverker for nakken. Trenger heller ikke å gå ut av den for å gå inn på HFS. Bruker jo iPad for å styre herlighetene.
    Grunnen til at jeg ikke er så mye innlogget på HFS er vel at jeg er fornøyd med det jeg har, har heller ikke så stort behov for å krangle og forsvare meg. Det er mye av de samme diskusjonene som går om og om igjen, men med nye nick og nye folk. Hvor mange runder skal man gidde å være med? HFS er rett og slett nedprioritert, men jeg tyvtitter litt. Har noen tråder jeg følger med på, bl.a din. Tar et rykk i ny og ne for å se hva som skjer. Da du er tilbake i gamlelandet og på disse trakter, må du ta en tur.
    Nå får jeg gå tilbake til årsberetningen jeg holder på med. Må legges ut før midnatt...
    RBN
    Skjønner jeg godt. HFS er vel som mye annet, utviklingen går i sirkler :) Kjekt å se deg innom med ujevne mellomrom, og Hamar er definitivt et sted jeg har lyst å høre lyd :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.643
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes absolutt du bør takke ja til RBN, Karma. En lydopplevelse du ikke glemmer så fort.

    Det begynner å bli ganske MYE lyd i distriktet her vi Mjøsvasserne bor.
    Du får ta deg ei runde.
    Du har stående invitasjon her hos meg. Du vet du får dele seng med gismo når du kommer. :cool:
    Det har jeg prøvd sjøl på en av våre turer til deg i nederlandene, og du har massevis å glede deg til.
    Det kan vel ordne seg med single bed også, men det blir trangt når Smilla vil ligge på armen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes absolutt du bør takke ja til RBN, Karma. En lydopplevelse du ikke glemmer så fort.

    Det begynner å bli ganske MYE lyd i distriktet her vi Mjøsvasserne bor.
    Du får ta deg ei runde.
    Du har stående invitasjon her hos meg. Du vet du får dele seng med gismo når du kommer. :cool:
    Det har jeg prøvd sjøl på en av våre turer til deg i nederlandene, og du har massevis å glede deg til.
    Det kan vel ordne seg med single bed også, men det blir trangt når Smilla vil ligge på armen.
    Smilla-Gismo-Smilla-Gismo-Smilla.......Hmmmmm ;)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Jeg synes absolutt du bør takke ja til RBN, Karma. En lydopplevelse du ikke glemmer så fort.

    Det begynner å bli ganske MYE lyd i distriktet her vi Mjøsvasserne bor.
    Du får ta deg ei runde.
    Du har stående invitasjon her hos meg. Du vet du får dele seng med gismo når du kommer. :cool:
    Det har jeg prøvd sjøl på en av våre turer til deg i nederlandene, og du har massevis å glede deg til.
    Det kan vel ordne seg med single bed også, men det blir trangt når Smilla vil ligge på armen.
    Smilla-Gismo-Smilla-Gismo-Smilla.......Hmmmmm ;)
    Vet hva jeg hadde valgt:rolleyes:;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Jeg synes absolutt du bør takke ja til RBN, Karma. En lydopplevelse du ikke glemmer så fort.

    Det begynner å bli ganske MYE lyd i distriktet her vi Mjøsvasserne bor.
    Du får ta deg ei runde.
    Du har stående invitasjon her hos meg. Du vet du får dele seng med gismo når du kommer. :cool:
    Det har jeg prøvd sjøl på en av våre turer til deg i nederlandene, og du har massevis å glede deg til.
    Det kan vel ordne seg med single bed også, men det blir trangt når Smilla vil ligge på armen.
    Smilla-Gismo-Smilla-Gismo-Smilla.......Hmmmmm ;)
    Man takker vel ikke nei til en trekant:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes absolutt du bør takke ja til RBN, Karma. En lydopplevelse du ikke glemmer så fort.

    Det begynner å bli ganske MYE lyd i distriktet her vi Mjøsvasserne bor.
    Du får ta deg ei runde.
    Du har stående invitasjon her hos meg. Du vet du får dele seng med gismo når du kommer. :cool:
    Det har jeg prøvd sjøl på en av våre turer til deg i nederlandene, og du har massevis å glede deg til.
    Det kan vel ordne seg med single bed også, men det blir trangt når Smilla vil ligge på armen.
    Smilla-Gismo-Smilla-Gismo-Smilla.......Hmmmmm ;)
    Vet hva jeg hadde valgt:rolleyes:;)
    Tror begge røyter så jævlig at det er uaktuelt :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn