RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei igjen. Rekker ikke å legge inn noe i tråden hver dag, men det kommer. Gjerne sent på kvelden :)

    Litt om lyden.
    Det var jo spennende om JL ville gjøre noe annerledes enn den forrige sub jeg prøvde. Det gjorde den. Den integrerte på en helt annen måte og farget ikke lyden oppover i frekvensene. Tydeligvis var den rask nok til å holde tritt med høyttalerne. Brukte en del tid på å finne beste plassering og som ble rett ved høyre høyttaler, på innsiden. Da føltes lyden homogen og ingen problemer med stående bølger etc. Verste mulige plassering er inntil frontvegg, da hele huset rister.

    Ved integrasjon mot høyttaler satte jeg delingspunktet på ca 80 Hz og spilte musikk jeg kjenner svært godt med bra bass/mellombass. Kontrabass er bra. Justerte så inn fase slik at høyttaler og sub låt mest mulig homogent. Kjørte deretter kalibreringsprogrammet. Så var det finjustering av filterbratthet og delingspunkt. Havnet et sted mellom 35-40 Hz med bratteste filter.
    Kan virke som om dette var en fem minutters operasjon, men det tar tid. Her får man betalt etter innsats. I tillegg har jeg gjort en del med rommet rent akustisk. Kan jo ta en runde på det etter dette innlegget kanskje.

    At JL er såpass rask og henger godt med i svingene gjør at den ikke tilfører eller ødelegger lyden fra selve høyttalerne, som blir kjørt fullrange. Selv om Krypton 2 skal kunne spille helt ned til 19 Hz så er vel dette en sannhet med modifikasjoner i likhet med mange andre høyttaler produsenters målinger. At de spiller dypt stemmer, men det er begrenset hva to 10 tommere klarer i et rom på 40 kvm.

    Som det har blitt nevnt i tidligere poster av diverse medlemmer er det altså mye mer enn bare bass som får en ny vår når det gjelder lytteopplevelse. Bassen går svært dypt der innspillinger og utstyr tillater det. Stramt og tight uten at det flyter ut. Det som kanskje gir mer, er hvordan resten av lydbildet blir påvirket. Det er utrolig hvordan lydbildet vokser i bredde og dybde. Det oppleves som om rommet blir større og det tilføres luft rundt utøverne. Det låter mer frigjort og med et bedre fundament. Alt flyter lettere og låter mer autentisk. Langt der nede i sub land dukker det frem detaljer og det man før ante konturene av kan nå defineres. Scene lyder og andre lyder som kanskje ikke var ment å være med på opptaket. Det er heller ikke vanskelig å høre der det er lagt på elektroniske lyder for å skape stemninger. Det føles også som om instrumenter låter mykere på en måte. Mer riktig. Det er dette som en god sub kan tilføre i dertil egnet rom og man blir veldig fort avhengig. Svært avhengig. Man må også være forsiktig med å dra på for mye. Har man sub vil man gjerne høre den og det er vel feil innfallsvinkel. Den skal ikke høres men løfte opplevelsen. I alle fall i tokanals musikk system.

    Man venner seg så altfor fort til forandringer og tar etter hvert ting for gitt. Med sub så er det bare å skru den av og lytte en liten stund for å høre alt som forsvant og hvor kjedelig det ble. Gleden ved skru den på igjen er stooooor og dyyyyp.

    Kommer tilbake til sub og integrasjon lenger frem i sagaen. Den skal få bryne seg på noe annet litt senere.

    RBN
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    Hei igjen. Rekker ikke å legge inn noe i tråden hver dag, men det kommer. Gjerne sent på kvelden :)

    Litt om lyden.
    Det var jo spennende om JL ville gjøre noe annerledes enn den forrige sub jeg prøvde. Det gjorde den. Den integrerte på en helt annen måte og farget ikke lyden oppover i frekvensene. Tydeligvis var den rask nok til å holde tritt med høyttalerne. Brukte en del tid på å finne beste plassering og som ble rett ved høyre høyttaler, på innsiden. Da føltes lyden homogen og ingen problemer med stående bølger etc. Verste mulige plassering er inntil frontvegg, da hele huset rister.

    Ved integrasjon mot høyttaler satte jeg delingspunktet på ca 80 Hz og spilte musikk jeg kjenner svært godt med bra bass/mellombass. Kontrabass er bra. Justerte så inn fase slik at høyttaler og sub låt mest mulig homogent. Kjørte deretter kalibreringsprogrammet. Så var det finjustering av filterbratthet og delingspunkt. Havnet et sted mellom 35-40 Hz med bratteste filter.
    Kan virke som om dette var en fem minutters operasjon, men det tar tid. Her får man betalt etter innsats. I tillegg har jeg gjort en del med rommet rent akustisk. Kan jo ta en runde på det etter dette innlegget kanskje.

    At JL er såpass rask og henger godt med i svingene gjør at den ikke tilfører eller ødelegger lyden fra selve høyttalerne, som blir kjørt fullrange. Selv om Krypton 2 skal kunne spille helt ned til 19 Hz så er vel dette en sannhet med modifikasjoner i likhet med mange andre høyttaler produsenters målinger. At de spiller dypt stemmer, men det er begrenset hva to 10 tommere klarer i et rom på 40 kvm.

    Som det har blitt nevnt i tidligere poster av diverse medlemmer er det altså mye mer enn bare bass som får en ny vår når det gjelder lytteopplevelse. Bassen går svært dypt der innspillinger og utstyr tillater det. Stramt og tight uten at det flyter ut. Det som kanskje gir mer, er hvordan resten av lydbildet blir påvirket. Det er utrolig hvordan lydbildet vokser i bredde og dybde. Det oppleves som om rommet blir større og det tilføres luft rundt utøverne. Det låter mer frigjort og med et bedre fundament. Alt flyter lettere og låter mer autentisk. Langt der nede i sub land dukker det frem detaljer og det man før ante konturene av kan nå defineres. Scene lyder og andre lyder som kanskje ikke var ment å være med på opptaket. Det er heller ikke vanskelig å høre der det er lagt på elektroniske lyder for å skape stemninger. Det føles også som om instrumenter låter mykere på en måte. Mer riktig. Det er dette som en god sub kan tilføre i dertil egnet rom og man blir veldig fort avhengig. Svært avhengig. Man må også være forsiktig med å dra på for mye. Har man sub vil man gjerne høre den og det er vel feil innfallsvinkel. Den skal ikke høres men løfte opplevelsen. I alle fall i tokanals musikk system.

    Man venner seg så altfor fort til forandringer og tar etter hvert ting for gitt. Med sub så er det bare å skru den av og lytte en liten stund for å høre alt som forsvant og hvor kjedelig det ble. Gleden ved skru den på igjen er stooooor og dyyyyp.
    Kommer tilbake til sub og integrasjon lenger frem i sagaen. Den skal få bryne seg på noe annet litt senere.

    RBN
    Tror deg gjerne RBN ;D

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hyggelig at noen tror på en gismo.

    Akustikk er jo et viktig tema, så jeg legger ut noen bilder på hva som finnes i rommet.
    I frontvegg er det GIK Acoustic Tri Trap i hvert hjørne og en diffusor i isopor. Platene i tre mot bakvegg er Sound Mechanics Diffuser B3 og platene mellom er akustikk plater fra Glava som jeg har trekt med stoff. Det er en pakke med Michael Green Room Tuning Kit, søyler fra Svanå og diverse annet ellers i rommet.
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tror på deg, og tror ennå mer på deg nå ;D
    Ikke langt fra til Hamar herfra (10 mil) og dette skulle vært veldig artig å hørt på ;)

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    gismo skrev:
    Jeg tror på deg, og tror ennå mer på deg nå ;D
    Ikke langt fra til Hamar herfra (10 mil) og dette skulle vært veldig artig å hørt på ;)

    gismo
    Du er velkommen gismo. Bare å sende en pm så finner vi en dag

    RBN
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Oj! Her er det mange flotte bilder. Lytterommet ser svært pent ut, selv med alle akustikktiltakene.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takker OAlex.
    Prøver å ikke få et rom som ser ut som en polstret celle eller at jeg har tapetsert med pinnsvin på anaboler.


    Hva tror dere forresten neste neste dings inn i anlegget er? Det sorte bilde med blå siffer ovenfor.

    RBN
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Kan det være en Krell forforsterker?

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Er det en EVO 222, eller har du kjøpt en ny Phantom 2, kanskje?



    Roy
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Vanvittig rom! Håper du nyter det til det fulle. :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    cybervision_ skrev:
    Utrolig lekkert rom, nydelig oppsett!
    rumath skrev:
    Vanvittig rom! Håper du nyter det til det fulle. :)
    Takker så mye. Prøver jo å bruke rommet så mye som mulig, men med små barn og hektisk hverdag kan man ikke bare komme hjem fra jobb og sette seg ned. For å si det sånn, det blir noen sene kvelder ;D Hver kveld egentlig i følge kona.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    R.E.S. skrev:
    Er det en EVO 222, eller har du kjøpt en ny Phantom 2, kanskje?



    Roy
    Vi holder oss til det gamle. Det ble en EVO 222



    Litt skjelvende bilder uten stativ.

    Nytt rack også. Finite Elemente Pagode Signature
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Du har PM.

    Kunne også tenkt meg en slik pre, og racket har jeg hatt selv tidligere. Det er veldig bra.

    Roy
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    cybervision_ skrev:
    Utrolig lekkert rom, nydelig oppsett!
    rumath skrev:
    Vanvittig rom! Håper du nyter det til det fulle. :)
    Takker så mye. Prøver jo å bruke rommet så mye som mulig, men med små barn og hektisk hverdag kan man ikke bare komme hjem fra jobb og sette seg ned. For å si det sånn, det blir noen sene kvelder ;D Hver kveld egentlig i følge kona.
    Du får gjøre som meg, begynne langt tidligere på kvelden, kanskje hun kommer til å savne deg etterhvert også :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Det er jo det jeg prøver å unngå. At hun skulle savne meg. Natt og lytterom fungerer som bare det ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva var vurderingen som fikk deg til å kjøpe pre RBN ? Trodde du var fornøyd med å ha alt i Embla. Opplever du store lydlige forskjeller med pre og uten ? :)

    Og grattis med en kremkomponent ;D
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Gratulerer med ett flott og stiligt romm :)
    Mye akustikk tiltak her, men på en pen å ryddig måte.
    Bilr artig å følge tråden videre, så kansje man lærer en ting eller to om akustikk ;)

    Har du laget dem Skylinerne selv?

    Mvh
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takker HCS.
    Hadde jeg ikke vært nysgjerrig hadde jeg vel fortsatt levd lykkelig med Embla sin innebygde ff. Man sparer mye kabling og man skulle tro at alt ble så mye bedre ved at ff er innebygd i kilden. Plutselig fikk jeg muligheten til å prøve EVO 222 og syntes ikke den skulle gå fra meg. Har tidligere hatt Krell ff og var svært så fornøyd med den. Var også interessert i å finne ut hvor god ff delen i Embla er. Krysset fingrene og håpet at Embla gruset Krell, men det var ikke tilfelle. Avslutter kvelden med noen flere bilder og kommer tilbake med noen lytteinntrykk senere.
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    McKjell skrev:
    Gratulerer med ett flott og stiligt romm :)
    Mye akustikk tiltak her, men på en pen å ryddig måte.
    Bilr artig å følge tråden videre, så kansje man lærer en ting eller to om akustikk ;)

    Har du laget dem Skylinerne selv?

    Mvh
    Takker for hyggelige ord McKjell. Rommet har jeg hatt noen år, men akustikk tiltakene endrer seg etterhvert som jeg får testet ting som fungerer. Noen ganger prøves remedier som jeg i utgangspunktet ikke har tro på overhodet, men allikevel blir værende da ørene sier noe annet. Noen slike duppeditter som ikke er helt stuerene synes på bildene, men er ikke kommentert. Andre ganger har jeg hatt svært så populære produkter innenfor dørene som ikke har fungert og blitt kastet ut igjen. At det byttes komponenter kan også føre til at akustikk tiltakene endres.

    Når det gjelder skylinerne er de ikke hjemmelagde. Står ikke noen produsent på dem, men tror det er RPG.
    Du bor jo ikke så lang unna McKjell og vi er i samme forening, så du kan jo ta en tur for å sjekke forholdene selv en gang.

    RBN
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    RBN skrev:
    McKjell skrev:
    Gratulerer med ett flott og stiligt romm :)
    Mye akustikk tiltak her, men på en pen å ryddig måte.
    Bilr artig å følge tråden videre, så kansje man lærer en ting eller to om akustikk ;)

    Har du laget dem Skylinerne selv?

    Mvh
    Takker for hyggelige ord McKjell. Rommet har jeg hatt noen år, men akustikk tiltakene endrer seg etterhvert som jeg får testet ting som fungerer. Noen ganger prøves remedier som jeg i utgangspunktet ikke har tro på overhodet, men allikevel blir værende da ørene sier noe annet. Noen slike duppeditter som ikke er helt stuerene synes på bildene, men er ikke kommentert. Andre ganger har jeg hatt svært så populære produkter innenfor dørene som ikke har fungert og blitt kastet ut igjen. At det byttes komponenter kan også føre til at akustikk tiltakene endres.

    Når det gjelder skylinerne er de ikke hjemmelagde. Står ikke noen produsent på dem, men tror det er RPG.
    Du bor jo ikke så lang unna McKjell og vi er i samme forening, så du kan jo ta en tur for å sjekke forholdene selv en gang.

    RBN
    Det hadde både vert morro å hyggelig og sett og hørt på "Tumleplassen" din :) Så lenge Mondeon starter, så er det ingen heft for meg ;)

    Grattis med Krellen.... Fins ikke større glede enn å eie ett amerikansk HiFi produkt ;) (Nå har jeg vell kasta stein i glasshus sikkert :D) hehe....

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da må jeg gratulere med ny lekker pre RBN ;)
    Flere bokser i racket, men det tåler sikkert både du og racket ;D
    Embla`n får litt mindre å gjøre nå da, men kanskje ikke så dum løsning lell ::)
    Dette blir bare bedre og bedre :)

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Det var dette med Ford og det å starte da McKjell 8)

    Takker gismo. Her er det plass til mange bokser :)

    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Da er det kanskje på tide med noen lytteinntrykk etter at Krell Evolution 222 ble satt inn i kjeden.

    Det har vært mye mas fra (dårlige?) venner når det gjelder dette med separat forforsterker kontra Embla. Jeg må jo bare prøve har jeg hørt. Konseptet med bra analog forforsterker innebygd i kilden appellerte til meg og det måtte da bli bedre lyd med denne løsningen enn med separat forforsterker. Sparte dessuten penger på kabling også. Dette måtte være ideelt tenkte jeg, hadde jo også fått tilbakemeldinger fra andre som hadde prøvd, om at det ikke var noe å hente med ekstern forforsterker.
    Så kommer man i samme uføret som tidligere. Plutselig dukker det opp en mulighet til å høre på utstyr man har veldig lyst til å høre hva kan tilføre eller ødelegge godlyden hjemme. Til salgs er det også. Man har vel lært at dette er svært dumt da man egentlig er fornøyd, men så var det dette med nysgjerrigheten da.
    Den svarte boksen det stod Krell på ble behørig transportert hjem og koblet opp med lånte kabler. Jeg krysset fingrene og håpte Embla ville klare denne utfordringen med bravur.

    Forandringer i lyden ble det. Det første jeg la merke til var et noe renere lydbilde, fjerning av støy og deretter plasseringen av utøverne i et mye større rom. Spesielt dybden hadde blitt en helt annen og det var bedre definert hvor utøverne er plassert. Både i bredde og dybde. Det føltes også som de fysisk hadde blitt litt større. Med Embla var utøverne plassert mer på linje med veldig bra bredde. Hadde ingen klager på dybden fra Embla før Krell ble satt inn, men det var visst mer å gå på her.

    Instrumenters egenlyd kom også mer til sin rett. Detaljeringen kom bedre frem og hele lydbildet ble strammet opp uten at det ble hardt. Bassen fikk en oppstramming med bedre definisjon. Macro og micro dynamikken ble bedre. Summa summarum en vitamininnsprøyting som føltes veldig riktig for en mer korrekt opplevelse av gjengivelsen. Embla briljerte fortsatt med sin myke organiske gjengivelse, men nå med bedre arbeidsbetingelser virket det som. Kan virke som om EVO 222 kan drive det som finnes av effektforsterkere med bravur. Dette er mine høyst personlige opplevelse i mitt system. Opplevelsen ville kanskje vært annerledes med andre komponenter i kjeden.

    Kan jo oppsummere med at det i hovedsak var en rens av hele lydbildet som gjør at detaljene kommer bedre frem. Attacken ble bedre over hele linja og musikk formidlingen føltes mye mer riktig. Evo 222 blir altså stående.

    Etter at jeg hadde bestemt meg for å beholde Krell’n satt jeg likevel igjen med en følelse av at det måtte være mer å hente. Nå har jeg brukt mye tid og penger på å optimalisere dette anlegget. Kanskje hadde jeg kommet så langt det går med Krypton 2 i kjeden? Har Krypton 2 en egenlyd som kanskje sperrer litt for musikkens glade utfoldelse? De spiller alt veldig pent og fint med god bunn. Liker lyden veldig godt. Fungerer bra i rommet uten problemer, men i forhold til høyttalere jeg har lyttet til i det siste bør det kanskje være litt mer sprut og fart?

    I løpet av 2010-2011 har jeg hatt gleden av å høre mange gode høyttalere i den dyrere del av skalaen og de gjør noe som Krypton 2 kanskje ikke klarer like bra. Det er mer fart og det ”slipper” på en helt annen måte. Dynamisk og svært åpent. Ser jeg på utstyret som står her, så bør ikke det være noe som står tilbake for det jeg har hørt andre plasser. Kunne det være på tide med litt høyttaler testing? Etter at jeg gikk til innkjøp av Krypton 2 har disse stått pal på sin plass. Kanskje på tide å sjekke litt på hva som kunne være aktuelt?

    Hadde et par på hjemlån jeg hadde og fortsatt har stor tro på, men ombestemte meg i siste liten for noe annet. Kan komme tilbake til dem med bilder hvis det er interesse for det. Kan love en meget spesiell høyttaler med litt andre løsninger enn hva som er vanlig.

    Hopper derfor direkte til de jeg bestemte meg for å kjøpe etter lang tids funderinger. Kanskje dette endrer seg til en laaaaang utpakkingstråd nå?
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Ja dæven. Er det der jeg har sett deg :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    RBN skrev:
    Da er det kanskje på tide med noen lytteinntrykk etter at Krell Evolution 222 ble satt inn i kjeden.

    Forandringer i lyden ble det. Det første jeg la merke til var et noe renere lydbilde, fjerning av støy og deretter plasseringen av utøverne i et mye større rom. Spesielt dybden hadde blitt en helt annen og det var bedre definert hvor utøverne er plassert. Både i bredde og dybde. Det føltes også som de fysisk hadde blitt litt større. Med Embla var utøverne plassert mer på linje med veldig bra bredde. Hadde ingen klager på dybden fra Embla før Krell ble satt inn, men det var visst mer å gå på her.

    Instrumenters egenlyd kom også mer til sin rett. Detaljeringen kom bedre frem og hele lydbildet ble strammet opp uten at det ble hardt. Bassen fikk en oppstramming med bedre definisjon. Macro og micro dynamikken ble bedre. Summa summarum en vitamininnsprøyting som føltes veldig riktig for en mer korrekt opplevelse av gjengivelsen. Embla briljerte fortsatt med sin myke organiske gjengivelse, men nå med bedre arbeidsbetingelser virket det som. Kan virke som om EVO 222 kan drive det som finnes av effektforsterkere med bravur. Dette er mine høyst personlige opplevelse i mitt system. Opplevelsen ville kanskje vært annerledes med andre komponenter i kjeden.

    Kan jo oppsummere med at det i hovedsak var en rens av hele lydbildet som gjør at detaljene kommer bedre frem. Attacken ble bedre over hele linja og musikk formidlingen føltes mye mer riktig. Evo 222 blir altså stående.
    Auda, sånt burde jeg ikke lese ;D

    Roy
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Få deg heis mann... Den trappa di er en DREPER slik du driver nå om dagen... ;D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    R.E.S. skrev:
    RBN skrev:
    Da er det kanskje på tide med noen lytteinntrykk etter at Krell Evolution 222 ble satt inn i kjeden.

    Forandringer i lyden ble det. Det første jeg la merke til var et noe renere lydbilde, fjerning av støy og deretter plasseringen av utøverne i et mye større rom. Spesielt dybden hadde blitt en helt annen og det var bedre definert hvor utøverne er plassert. Både i bredde og dybde. Det føltes også som de fysisk hadde blitt litt større. Med Embla var utøverne plassert mer på linje med veldig bra bredde. Hadde ingen klager på dybden fra Embla før Krell ble satt inn, men det var visst mer å gå på her.

    Instrumenters egenlyd kom også mer til sin rett. Detaljeringen kom bedre frem og hele lydbildet ble strammet opp uten at det ble hardt. Bassen fikk en oppstramming med bedre definisjon. Macro og micro dynamikken ble bedre. Summa summarum en vitamininnsprøyting som føltes veldig riktig for en mer korrekt opplevelse av gjengivelsen. Embla briljerte fortsatt med sin myke organiske gjengivelse, men nå med bedre arbeidsbetingelser virket det som. Kan virke som om EVO 222 kan drive det som finnes av effektforsterkere med bravur. Dette er mine høyst personlige opplevelse i mitt system. Opplevelsen ville kanskje vært annerledes med andre komponenter i kjedIn.

    Kan jo oppsummere med at det i hovedsak var en rens av hele lydbildet som gjør at detaljene kommer bedre frem. Attacken ble bedre over hele linja og musikk formidlingen føltes mye mer riktig. Evo 222 blir altså stående.
    Auda, sånt burde jeg ikke lese ;D

    Roy
    Ingen fare. Jeg er kjent for å være en lystløgner
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    HCS skrev:
    Få deg heis mann... Den trappa di er en DREPER slik du driver nå om dagen... ;D
    Så sant så sant. Den har ikke drept noen enda men det er vel ikke for sent.

    Er det noen som ser hva det er i kassene?

    Mvh
    RBN
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ser du ;D
    Frem med trekker eller brekkjern....................det blir vel for tungt å bære opp kasse med innhold 8)

    Come on! .........................er spent
    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det kan det være........etter kassenes størrelse å bedømme, men det er jo tre ::)
    Men samtidig så ser de ut til å bli foretrukket plassert liggende og ikke på høykant, noe jeg finne litt merkelig.
    Mvh.KW
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    HCS skrev:
    Få deg heis mann... Den trappa di er en DREPER slik du driver nå om dagen... ;D
    INGEN fare,så lenge han kjøper i denne klassen, leveres sakene OPPSATT. (Og når han kjøper brukt, er det ANDRE som må trå til :-\)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn