RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    HCS skrev:
    Hehe, du gale mann RBN....Da venter jeg bare på den andre subben...Symmetri vet du... ;D..Grattis med en meget god høytaler...Kommer Frode å stiller inn minimonitorene ? :)
    Takker HCS. Gal? Kanskje derfor hvitskjorta har lange armer med belte nederst på armene?
    Frode kom og gikk. Og kommer tilbake
    Vegrer nok for å vise den virkelige galskapen, enn så lenge kan det du foreviger defineres innenfor normalitets begrepet :)

    EDIT: PS! Hva sa jeg? Når du får fremne gutter på rommet ditt som begynne med å ta av gummien.....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Sorry. Skal hente rotet, jeg ....
     
    P

    PacMan

    Gjest
    Hadde vore interessant å lest kva den eldste guttungen din og kona di synes om musikk/filmlyd osv. spela på eit solid stereoanlegg kontra simpelt utstyr.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Trondmeg skrev:
    Sorry. Skal hente rotet, jeg ....
    Vel, kjæringa har ikke innpass på dette rommet, så det er vel ikke alltid rydding som er førstepri når det er i bruk ellers heller! Akkurat ht-byttet bidro ikke til å ødelegge det visuelle inntrykket IMO (Ikke det lydmessige heller, for den saks skyld)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    kwil skrev:
    RBN skrev:
    HCS skrev:
    Hehe, du gale mann RBN....Da venter jeg bare på den andre subben...Symmetri vet du... ;D..Grattis med en meget god høytaler...Kommer Frode å stiller inn minimonitorene ? :)
    Takker HCS. Gal? Kanskje derfor hvitskjorta har lange armer med belte nederst på armene?
    Frode kom og gikk. Og kommer tilbake
    Vegrer nok for å vise den virkelige galskapen, enn så lenge kan det du foreviger defineres innenfor normalitets begrepet :)

    EDIT: PS! Hva sa jeg? Når du får fremne gutter på rommet ditt som begynne med å ta av gummien.....
    ;D ;D ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hello, I am Serge (sasha?). I want you bareback .... Sikkert kult det ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Trondmeg skrev:
    Hello, I am Serge (sasha?). I want you bareback .... Sikkert kult det ;)
    Dette vet du alt om Trond. Jeg, bare en novise..
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med nye høyttalere RBN, tipper det blir sent i natt, dersom det er ca. nåtid da........bildene du legger inn.
    Uansett så blir det nok sent trolig ;)

    Mvh.KW
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Gratulerer så mye må jeg få lov til å si. For noen smykker du har kjøpt deg!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    "annet utstyr" ??? Nei, nå tar jeg natta. Hjemkommen etter borteboeruke, plikter kaller (les:lufte hundene og sove)

    Du må bringe noen lytteinntrykk ut til folket også RBN. Som du selv nevnte, det ble langt mere fart og moro med nye HT hos deg :) Krypton låt (litt for) uttrolig pent, hvor ingenting "stakk av". Flott det, men med Shasa ble det andre boller ;D!
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    KW skrev:
    Gratulerer så mye med nye høyttalere RBN, tipper det blir sent i natt, dersom det er ca. nåtid da........bildene du legger inn.
    Uansett så blir det nok sent trolig ;)

    Mvh.KW
    Takker KW.
    Det er ikke nåtid. Dette var midten av desember og de ferdig innspilt.
    Kommer med lytteinntrykk etter at bildene er lagt ut, men det blir ikke i dag.
    Det har vel stort sett blitt sent hver kveld etter at de kom i hus. Må ha den daglige dose

    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    cybervision_ skrev:
    Gratulerer så mye må jeg få lov til å si. For noen smykker du har kjøpt deg!
    Tusen takk cyber
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Da var det på tide å rulle de på plass. Merkene er fra et par andre høyttalere som var til test.
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Frode hadde med en rundstrålende diskant/mellomtone som vi måtte prøve først.
    Den virket ikke spesiellt bra som lydformidler, men når korken gikk ble det andre boller.



    Tabellen for innstilling av vinkler for m/t enhet i forhold til lytteplass er god å ha
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Det ble en del flytting frem og tilbake før hjulene ble skrudd av og vi markerte plasseringen på gulvet. Deretter kunne vi ta en pust i bakken for å høre på resultatet.





    Frode kommer tilbake for fininnstilling med laser etc når høyttalerne er ferdig innspilt, noe de er nå.
    Dette er service jeg ikke er vant til. Toppers.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    RBN skrev:
    KW skrev:
    Gratulerer så mye med nye høyttalere RBN, tipper det blir sent i natt, dersom det er ca. nåtid da........bildene du legger inn.
    Uansett så blir det nok sent trolig ;)

    Mvh.KW
    Takker KW.
    Det er ikke nåtid. Dette var midten av desember og de ferdig innspilt.
    Kommer med lytteinntrykk etter at bildene er lagt ut, men det blir ikke i dag.
    Det har vel stort sett blitt sent hver kveld etter at de kom i hus. Må ha den daglige dose

    RBN
    Bare lureri altså................."historiske tilbakeblikk" kaller jeg slikt i min tråd ;D
    Uansett så er det gøy da, følger med videre.........en sub til, neste ::)

    Mvh.KW
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hva heter fargen du har valgt?

    Roy
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    KW: Det holder med en sub da denne deler meget lavt

    R.E.S: Fargen heter Argento Silver Metallic, metalldetaljer i silver og frontstoff i Slate Grey. Holder du på med en bestilling?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.578
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    Det ble en del flytting frem og tilbake før hjulene ble skrudd av og vi markerte plasseringen på gulvet. Deretter kunne vi ta en pust i bakken for å høre på resultatet.



    Frode kommer tilbake for fininnstilling med laser etc når høyttalerne er ferdig innspilt, noe de er nå.
    Dette er service jeg ikke er vant til. Toppers.
    Ojj, nå snakker vi om smykker RBN, jøss du er virkelig på hugget ser jeg, først denne vanvittige super suben og nå disse juvelene, hva skal man si.....får begynne med gratulerer iallefall ;)
    Lyden hos deg tror jeg vil nå nye høyder her i Hedmark ;D

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D
    Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D
     

    Vedlegg

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med fantastiske høyttalere RBN :). Virkelig flott finish du har valgt. Antar du er i god gang med innspilling. Akkurat dette kommer til å ta tid er min erfaring, selv om jeg opplever positive endringer nå når ca 100 timer er passert. Flere Sasha eiere melder om 1000-1500 timer før det normaliserer seg...

    Du sier det følger flere oppgraderinger....spennende.

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.578
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D
    Ennå mere ::) jeg skjønner nå at Norsk Tipping ligger på Hamar..... ;D ;D

    gismo
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg bor ved siden av tipping, men det hjelper ikke. Mulig jeg må tippe?

    Uansett, gratulerer med fantastiske høyttalere RBN. Jeg har hatt gleden av en smuglytt og forstår lett fascinasjonen for merket. Hører gjerne mye mer på disse flotte kreasjonene :).
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    gismo skrev:
    RBN skrev:
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D

    Blir det bytte av forsterker kansje.... 2stk EC...... ::)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Stiller meg også i gratulasjonskøen. :)

    Som Trondmeg har jeg hatt anleding til et par lytteseanser med disse hos deg.Både med og uten neste oppgradering, som du har annosert presentasjon av :D.

    Et definitivt og entydig løft i lydkvalitet hos deg. Ingen tvil om at de tidligere høyttalerene har vært en slags "flaskehals", selv om systemet presenterte noe av det mest lyttevennlige av hifilyd jeg har hørt. Ingenting stakk av der, men det var liksom noe som ikke "tok helt av". Mere om lytteinntrykk senere.

    Du får legge den bedre halvdel tidlig i kveld, og fyre opp kamera igjen ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får ta en tur til Hamar iløpet av våren. Du ahr fått deg dyre og pene ting RBN. Så nå vil jeg gjerne høre hvordan det spiller :)... Uten at jeg er redd for at det ikke skal spille bra, du har god smak har jeg erfart RBN..På tross av zummzumm... ;D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med nye høyttalere, RBN.

    Utrolige flotte høyttalere som jeg har vært heldig å hørt i flere forskjellig sammenheng og desverre ikke alltid like velvellydende. Man må jobbe med saken for å få det beste ut av dem. Med det utstyret, rommet og kunnskapen du har, så er jeg sikker på at du får det til :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    SOA skrev:
    Gratulerer med fantastiske høyttalere RBN :). Virkelig flott finish du har valgt. Antar du er i god gang med innspilling. Akkurat dette kommer til å ta tid er min erfaring, selv om jeg opplever positive endringer nå når ca 100 timer er passert. Flere Sasha eiere melder om 1000-1500 timer før det normaliserer seg...

    Du sier det følger flere oppgraderinger....spennende.

    mvh
    Takker SOA og samme til deg.
    Det vil nok skje en del med lyden etter 100 timer ja. Her har de vel fått ca 600 timer og tipper at 200 av disse er med innspillingssignal. Da lytterommet ligger slik til at vi ikke kan høre noe på natten, er det bare å dra på. 1000-1500 timer synes jeg hører mye ut. Vi får se
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    gismo skrev:
    RBN skrev:
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D
    Ennå mere ::) jeg skjønner nå at Norsk Tipping ligger på Hamar..... ;D ;D

    gismo
    Ja Tippinga. Pengene går til å bygge ut hovedbølet ser jeg. Hadde jeg valgt gartner som yrke hadde vel noe dryppet på meg også men slik ble det ikke

    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Trondmeg skrev:
    Jeg bor ved siden av tipping, men det hjelper ikke. Mulig jeg må tippe?

    Uansett, gratulerer med fantastiske høyttalere RBN. Jeg har hatt gleden av en smuglytt og forstår lett fascinasjonen for merket. Hører gjerne mye mer på disse flotte kreasjonene :).
    Takker Trond.
    Husker du viste hårene som reiste seg på underarmen og det er vel et godt tegn. Håper at det bare var hårene som reiste seg forresten :p
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    McKjell skrev:
    gismo skrev:
    RBN skrev:
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D

    Blir det bytte av forsterker kansje.... 2stk EC...... ::)
    EC? Nei
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    gismo skrev:
    RBN skrev:
    Takker gismo.
    Ja, det tok litt av i fjor. Det kommer en oppgradering til også som tok det hele en bit videre. mer om det senere ;D Her i huset har lyden definitivt nådd nye høyder. Helt til taket nå faktisk.

    Legger ut noen flere bilder før jeg hopper i kassa etter litt lytting ;D
    Ennå mere ::) jeg skjønner nå at Norsk Tipping ligger på Hamar..... ;D ;D

    gismo
    Ja Tippinga. Pengene går til å bygge ut hovedbølet ser jeg. Hadde jeg valgt gartner som yrke hadde vel noe dryppet på meg også men slik ble det ikke

    RBN
    Tja.Var det ikke litt enkel plenklipping og ellers litt småtteri i en ikke alt for stor privathage til den nette fakturering av et par sett Sasha årlig? Tror du er kompetent til slikt, selv uten formell gartnerutdannelse, lykke til
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn