Nordlys artikkelserie om islam i Tromsø. Det kan på sett å vis være interessant å se et slikt oversiktsbilde som dannes. Ting forandrer seg og verden der ute forandrer oss.
Og fantatikerne i Texas? Er de bedre?oddgeir skrev:Det er prisverdig at Nordlys setter søkelyset på denne menigheten, og dens tilknytning til radikal islam og wahabismen.
For de som har fulgt med i denne og lignende saker der oljemilliarder fra Saudi-Arabia er involvert, kommer ikke avsløringene som et sjokk, men man setter naturligvis pris på at den alminnelige leser nå får innblikk i dette. Ellers er jo journalister svært så tilbakeholdne med å kritisere slike forhold.
Det er talende for situasjonen vi befinner oss i, at ledende lokalpolitikere må ha en avisartikkel på bordet før man fatter hvilke krefter man har med å gjøre.
Hvordan mener du at fanatikerne i Texas spiller inn i situasjonen i Tromsø og wahabismen?lars_erik skrev:Og fantatikerne i Texas? Er de bedre?oddgeir skrev:Det er prisverdig at Nordlys setter søkelyset på denne menigheten, og dens tilknytning til radikal islam og wahabismen.
For de som har fulgt med i denne og lignende saker der oljemilliarder fra Saudi-Arabia er involvert, kommer ikke avsløringene som et sjokk, men man setter naturligvis pris på at den alminnelige leser nå får innblikk i dette. Ellers er jo journalister svært så tilbakeholdne med å kritisere slike forhold.
Det er talende for situasjonen vi befinner oss i, at ledende lokalpolitikere må ha en avisartikkel på bordet før man fatter hvilke krefter man har med å gjøre.
Fordi at det er religion i seg SELV som er problemet; ikke HVILKEN.oddgeir skrev:Hvordan mener du at fanatikerne i Texas spiller inn i situasjonen i Tromsø og wahabismen?lars_erik skrev:Og fantatikerne i Texas? Er de bedre?oddgeir skrev:Det er prisverdig at Nordlys setter søkelyset på denne menigheten, og dens tilknytning til radikal islam og wahabismen.
Alle religioner er like altså? Der er vi nok uenige.lars_erik skrev:Fordi at det er religion i seg SELV som er problemet; ikke HVILKEN.oddgeir skrev:Hvordan mener du at fanatikerne i Texas spiller inn i situasjonen i Tromsø og wahabismen?lars_erik skrev:Og fantatikerne i Texas? Er de bedre?oddgeir skrev:Det er prisverdig at Nordlys setter søkelyset på denne menigheten, og dens tilknytning til radikal islam og wahabismen.
Ikke like. Men kristne har stått bak de største overgrep i verdenshistorien.oddgeir skrev:Alle religioner er like altså? Der er vi nok uenige.lars_erik skrev:Fordi at det er religion i seg SELV som er problemet; ikke HVILKEN.oddgeir skrev:Hvordan mener du at fanatikerne i Texas spiller inn i situasjonen i Tromsø og wahabismen?lars_erik skrev:Og fantatikerne i Texas? Er de bedre?oddgeir skrev:Det er prisverdig at Nordlys setter søkelyset på denne menigheten, og dens tilknytning til radikal islam og wahabismen.
Det er jo en diskusjon for seg, men har lite å gjøre med det som er avdekket i Tromsø.lars_erik skrev:Ikke like. Men kristne har stått bak de største overgrep i verdenshistorien.
Det har du nok rett i, og jeg er glad for at jeg kan kalle meg kristenkulturell.lars_erik skrev:Religiones største betydning i dag, er vel som kulturbærer. Der er den viktig.
Det er jeg ogsåoddgeir skrev:Det har du nok rett i, og jeg er glad for at jeg kan kalle meg kristenkulturell.lars_erik skrev:Religiones største betydning i dag, er vel som kulturbærer. Der er den viktig.
Det har du nok rett i. De som tar et valg om IKKE å tro, setter seg ofte inn i de forskjellige religionene, hva de står for, praksis og dogmer.JENO skrev:Atheists, agnostics most knowledgeable about religion, survey says
http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-religion-survey-20100928,0,3225238.story
Godt. Det burde også bli forbudt for nordmenn og norske organisasjoner å sponse kirkebygging i Afrika og andre steder der man bedriver slikt, på lik linje med forbudet mot å sponse terrororganisasjoner. Den ødeleggende virkningen på sivile samfunn er mye den samme.mteinum skrev:Saudi-Arabia vil bygge moskeer i Norge - Jonas Gahr Støre sier nei.
Her er vi rett inn på kjernen; religionsutfoldelse er en privatsak, så lenge det IKKE rammer eller fører til ulempe for andre enn den enkelte. I det øyeblikk det rammer andre enn en selv, skulle det vært forbudt.Gjestemedlem skrev:Konservativ kristendom brer om seg... :-\
http://amnesty.no/aksjon/flere-aksjoner/Nicaragua:-Voldtatt-nektet-abort
http://www.abcnyheter.no/verden/101020/vil-homofile-skal-henges
Jeppe kom fra Bjerget på Sjælland om jeg ikke husker feil. De trenger kanskje terrorgjerde der også?BT skrev:Jeppe på Bjerget tror jeg opprinnelig kommer fra dette området...
Jepp, Jeppe må beskyttes mot Nille.oddgeir skrev:Jeppe kom fra Bjerget på Sjælland om jeg ikke husker feil. De trenger kanskje terrorgjerde der også?BT skrev:Jeppe på Bjerget tror jeg opprinnelig kommer fra dette området...
oddgeir skrev:Terrorgjerdet har reddet mange israelske liv. Jeg leste at daglige terrorangrep mot den sivile befolkningen i Israel har fallt med 90 %.
Det er på mange måter Hamas som bestemmer hvor lenge gjerdet skal bestå. Den dagen de slutter med terror mot sivile, forvinner gjerdet.
Israel har vært under angrep fra sine naboer siden dag én. Jeg tror ikke en tilbaketrekning spiller noen rolle for Hezbolla/Hamas/Iran. Det ville i så fall være et brudd med all retorikk fra den kanten.lars_erik skrev:oddgeir skrev:Terrorgjerdet har reddet mange israelske liv. Jeg leste at daglige terrorangrep mot den sivile befolkningen i Israel har fallt med 90 %.
Det er på mange måter Hamas som bestemmer hvor lenge gjerdet skal bestå. Den dagen de slutter med terror mot sivile, forvinner gjerdet.
Den dagen Israel trekker seg tilbake til sine FN-vedtatte grenser og slutter med ulovelig boligbygging, står man der at man kan BEGYNNE å føre reelle forhandlinger.
Terroristene er jo staten Israel, som okkuperer fremmed land. Veldig rart de møtes med reaksjoner fra de okkuperte :-\
Forandrer ikke på det faktum at staten Israel okkuperer fremmed land, og at de bedriver folkerettslige forbrytelser på okkupert land.oddgeir skrev:Israel har vært under angrep fra sine naboer siden dag én. Jeg tror ikke en tilbaketrekning spiller noen rolle for Hezbolla/Hamas/Iran. Det ville i så fall være et brudd med all retorikk fra den kanten.lars_erik skrev:oddgeir skrev:Terrorgjerdet har reddet mange israelske liv. Jeg leste at daglige terrorangrep mot den sivile befolkningen i Israel har fallt med 90 %.
Den dagen Israel trekker seg tilbake til sine FN-vedtatte grenser og slutter med ulovelig boligbygging, står man der at man kan BEGYNNE å føre reelle forhandlinger.
Terroristene er jo staten Israel, som okkuperer fremmed land. Veldig rart de møtes med reaksjoner fra de okkuperte :-\
Det kan vi nok mene, her vi sitter i fredelige Norge. Den luksusen har ikke israelerne. Ellers er vel dette temaet passe utdebattert.lars_erik skrev:Forandrer ikke på det faktum at staten Israel okkuperer fremmed land, og at de bedriver folkerettslige forbrytelser på okkupert land.oddgeir skrev:Israel har vært under angrep fra sine naboer siden dag én. Jeg tror ikke en tilbaketrekning spiller noen rolle for Hezbolla/Hamas/Iran. Det ville i så fall være et brudd med all retorikk fra den kanten.lars_erik skrev:oddgeir skrev:Terrorgjerdet har reddet mange israelske liv. Jeg leste at daglige terrorangrep mot den sivile befolkningen i Israel har fallt med 90 %.
Det er det ikke. Ikke så lenge Israel fortsetter ulovelighetene, med støtte fra konservative kristne. En isralitt er for de mer verdt enn en palestiner. I god kristen tradisjon.oddgeir skrev:Det kan vi nok mene, her vi sitter i fredelige Norge. Den luksusen har ikke israelerne. Ellers er vel dette temaet passe utdebattert.lars_erik skrev:Forandrer ikke på det faktum at staten Israel okkuperer fremmed land, og at de bedriver folkerettslige forbrytelser på okkupert land.oddgeir skrev:Israel har vært under angrep fra sine naboer siden dag én. Jeg tror ikke en tilbaketrekning spiller noen rolle for Hezbolla/Hamas/Iran. Det ville i så fall være et brudd med all retorikk fra den kanten.lars_erik skrev:oddgeir skrev:Terrorgjerdet har reddet mange israelske liv. Jeg leste at daglige terrorangrep mot den sivile befolkningen i Israel har fallt med 90 %.
Terroristene er jo staten Israel, som okkuperer fremmed land. Veldig rart de møtes med reaksjoner fra de okkuperte :-\![]()
oddgeir skrev:Det er på mange måter Hamas som bestemmer hvor lenge gjerdet skal bestå. Den dagen de slutter med terror mot sivile, forvinner gjerdet.
Jeg vet ikke hva som er mest naivt og virkelighetsfjernt av dette, men konkurransen er sterk. Og sånn går nå dagene.lars_erik skrev:Den dagen Israel trekker seg tilbake til sine FN-vedtatte grenser og slutter med ulovelig boligbygging, står man der at man kan BEGYNNE å føre reelle forhandlinger.
Har forsatt ikke noe med Israels ulovelige okkupasjon av palestinsk land å gjøre.oddgeir skrev:HAMAS means zeal, and is an Arabic acronym for the Islamic Resistance Movement.
HAMAS is a Palestinian Islamic organization established in 1987, and is an offshoot of the Muslim Brotherhood.
Hamas was formed in 1987 with the objective of destroying the Zionist entity that occupies Palestine, and establishing Palestine from the sea to the river based on Islamic principles.
Dette er den virkelighet som Isralittene må forholde seg til, og det bør vi ikke glemme.
Det har du nok rett i. Du vet ikke. ;DSlubbert skrev:Jeg vet ikke hva som er mest naivt og virkelighetsfjernt av dette, men konkurransen er sterk. Og sånn går nå dagene.