Måske du kender Sverigedemokraterna bedre, DF er af samme skuffe, og det er ikke debatten om begrænsning af evt. indvandring der er problemet.Jeg kjenner ikke så godt DFs partiprogram at jeg har gjort meg opp noen bestemt mening om dem annet enn at de er konservative, vil begrense innvandringen og ikke er spesielt glad i Islam. Men jeg konstaterer at de er blitt store og dermed representerer en stor del av danskenes politiske ønsker.
Jeg ser det ikke så problematisk om et parti ønsker en restriktiv innvandring, spesielt fra land der Islam har programmert folk og man har en kultur som ikke er lett forenelig med vår.
Islam er ikke frivillig. Det er obligatorisk for mange hundre millioner mennesker. Man får aldri et valg, og straffen for å velge er hard og brutal. Islams fremste teologer krever dødsstraff for de som ikke underkaster seg.Islam baserer sig på frivillig underkastelse eller hengivelse/overgivelse til Gud og de love der er givet deraf, og dette er en mere eller mindre del af et Muslimsk samfund.
Det er hel og halv racistiske udtalelser, forskelsbehandling af mennesker osv,.
Men de er utrolig gode til at bruge ytringsfriheden lige til grænsen.
På grund af de ekstreme holdninger en del af deres medlemmer har er de nødt til at have en meget skrap topstyring med øjebliklig udsmidning hvis det som bliver sagt ikke passer topledelsen, typisk en racistisk udtalelse som har været lige stærk nok.
Pasdoksalt nok ligner de i deres styringsform mere et Muslimske samfund, end et moderne demokratisk parti .
Ja det er rigtigt jeg skrev "Du har ret at vores og Muslimernes samfundssyn/forståelse er helt forskellige.
Islam baserer sig på frivillig underkastelse eller hengivelse/overgivelse til Gud og de love der er givet deraf, og dette er en mere eller mindre en del af et Muslimsk samfund.
Det er anderledes end vores måde at indrette os på, hvor vi selv laver alle love i en demokratisk proces, og tro og politik er fuldstændig adskilt"
Jeg burde have angivet citat kilden til det første Islam - Wikipedia, den frie encyklopædi
Og jeg kan godt se at det kan misforstårs.
Det jeg ville sige var at at du følge også Norsk lov, selvom du måske ikke synes at alt er som du vil have det, men der er ikke noget at gøre, du må følge loven eller tager straffen for ikke at gøre det.
I Danmark er der mange som ikke bryder sig om Dansk skattelov, en del af dem bliver så skatteflygtninge, for skal de bo i Danmark er de nødt til at følge lovgivningen.
På samme naturlige måde formoder jeg at den enkelte Muslim ser troen indfiltreret i mere eller mindre grad i deres samfund .
Muslimske Samfund - Wikipedia, den frie encyklopædi
Alt dette er jo nu under opbrydning.
Men noget tyder på at troen stadigvæk har en stærk postion både hos den enkelte Muslim og i deres samfund.
Kan den enkelte Muslim ikke indrette sig i samfundet som det nu en gang er, så må de også flygte, jeg har dog et indtryk af at de hovedsagligt flygte fra krig og Islamisk fundamentalisterme.
Sist redigert: