Akkurat som at det var mange kristne som følte seg krenket av at ABB kalte seg kristen.
Når man først skal nevne ABB.
Var flere fagpersoner i psykiatrien som mente at Breivik var psykisk syk, og flere mener det enda.
Når man først skal feste lit, til det Breivik sier som du her henviser til, så drepte han disse mennesker grunnet kjærlighet til sitt land - ikke hat mot de han drepte.
Noe som ikke er noen som helst grunn / unnskyldning for hans ugjerninger.
Når det gjelder innvandring til Norge har AP og samtlige partier - også FRP - gjort en alt for dårlig jobb når det gjelder integrering.
Da mener jeg ikke at man skal måtte spise vassgraut, lutefisk, smalahove - men at en kan gjøre en jobb hvis en ikke er ufør, kan fungere i sammen med etniske nordmenn.
Dette er ikke tilfelle for flere etniske grupperinger, mens hos andre går det greit, noen vil uansett finne sammen grunnet felles opphav.
Selv har jeg en halvsøster som er utenlandsk - asiatisk - har overhode ikke problemer med dette, når det gjelder opprinnelsessted - verre er det når religion kommer inn i bildet - særlig Islam.
Har også Katolikker i familien, riktignok få, men har en viss anelse om hva som rører seg der, selv om de det gjelder ikke er så sterkt religiøse tror jeg.
Når det gjelder Frankrike trodde jeg de var kommet mye bedre ut innen integrering enn det de ser ut til å være.
Grunnen er at Frankrike var en kolonimakt med kolonier i Algerie, Tunisia, og en rekke land der Islam var religion.
Særlig innvandrere fra disse landene ser ikke ut til å finne seg til rette i Frankrike.
Frankrike hadde soldater fra muslimske land under II.verdenskrig, og innvandre før denne tid.
England har også som tidligere kolonimakt mange innvandre fra India og Pakistan.
Innvandrere fra India, ser ut til å finne seg noenlunde til rette, Hinduer, Sikher er det ikke større problemer med, muslimer har ett noe mere glorete bilde i England - mildt sagt.
Men i midtøsten, østen, Afrika, og i Europa er det Islam og såkalte islamister som er problemet nå i all hovedsak.
Enkelte steder også Kristne terrorgrupper og kommunistiske grupperinger.
Når man er 32 og 34 år, født i Frankrike og fremdeles ikke er integrert - føler mere tilhørighet til foreldres/besteforeldres opprinnelsesland - må det være noe fundamentalt galt.
Jeg tror - ikke tror, men vet at ståa ikke er stort bedre i Norge.
Her må venstresiden - alle sider i norsk politikk ta selvkritikk og ikke gå i selvforsvar hver gang de settes til veggs.
Man har da ett ansvar for de mennesker man innvilger opphold?
Har man ikke?
Hvem har ansvaret for f.eks. Syria-farerne fra Norge?
Om ikke politikerne som skulle elte disse inn i smeltedigelen det norske samfunn er?
Hvor mye er de integrerte i norsk samfunn der de drasser på ak 47 i Syria og Irak?