- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
^
Tjadag1234 skrev:Er visst funnet knapp. Og senket seg har gleden. (Hmm: merker at jeg skriver så innfløkt og krøkkete. Hva kan det komme av..?)baluba skrev:Vel, Mac-en din har også en powerknapp og muligheten for å logge av.Parelius skrev:Dette kan bli en lang natts ferd mot tomhetbaluba skrev:Hvilken del av OT fortoner seg ikke som kjøkkenfilosofi og hobbyterapi?dag1234 skrev:Åja, så det er ikke her inne avgjørelsene tas og politikken utformes..? Tuller du?
Ot er mer å likne med kjøkkenbenkfilosofi og hobbyterapi på linje med å få ut frustrasjon slik at en ikke denger kånemor, event kånefar (stryk det som ikke passer) eller begynner å gnage på ungene.
OK. Greit å vite. Almenn metalhygienisk sikkerhetventil i mer profylaktisk henseende. Mhm. Jaja.
Det er viktig nok det. Som sprit og Valium er viktig. De har berget mang en sjel fra reimseng eller celle. Veldig mange.
Da trekker jeg det forslaget med Kurien. De har sikkert nok å ta seg til. Men vil vente litt med Kongen. Kan jo være noe jeg enda ikke har fått med meg. Jeg er jo ikke så flink til å tenke. Tar tid. Landsens gutt fra Møre...
Samtidig så mener jeg at det er lov å svare ateist-jihadistene og de (u)hellige krigerne med samme mynt i denne tråden. Den er uten sosial moral og etikk, og et glimrende sted å gi uttrykk for fravær alle typer antenner fra begge sider.
baluba skrev:Det er bare perverse mennesker som trives med et slik klima vi har her.
Tja..tjatjatja... eller polka.Parelius skrev:Tjadag1234 skrev:Er visst funnet knapp. Og senket seg har gleden. (Hmm: merker at jeg skriver så innfløkt og krøkkete. Hva kan det komme av..?)baluba skrev:Vel, Mac-en din har også en powerknapp og muligheten for å logge av.Parelius skrev:Dette kan bli en lang natts ferd mot tomhetbaluba skrev:Hvilken del av OT fortoner seg ikke som kjøkkenfilosofi og hobbyterapi?dag1234 skrev:Åja, så det er ikke her inne avgjørelsene tas og politikken utformes..? Tuller du?
Ot er mer å likne med kjøkkenbenkfilosofi og hobbyterapi på linje med å få ut frustrasjon slik at en ikke denger kånemor, event kånefar (stryk det som ikke passer) eller begynner å gnage på ungene.
OK. Greit å vite. Almenn metalhygienisk sikkerhetventil i mer profylaktisk henseende. Mhm. Jaja.
Det er viktig nok det. Som sprit og Valium er viktig. De har berget mang en sjel fra reimseng eller celle. Veldig mange.
Da trekker jeg det forslaget med Kurien. De har sikkert nok å ta seg til. Men vil vente litt med Kongen. Kan jo være noe jeg enda ikke har fått med meg. Jeg er jo ikke så flink til å tenke. Tar tid. Landsens gutt fra Møre...
Samtidig så mener jeg at det er lov å svare ateist-jihadistene og de (u)hellige krigerne med samme mynt i denne tråden. Den er uten sosial moral og etikk, og et glimrende sted å gi uttrykk for fravær alle typer antenner fra begge sider.
baluba skrev:Det er bare perverse mennesker som trives med et slik klima vi har her.
Fint. La vi kaste alt vår sivilisasjon har oppnådd til hundene. Vi begynner med Platon, så kan vi ta dem på rekke å rad, for så avslutte med å sprenge våre universiteter og gallerier. De er jo overflødige. Så kan vi samlet vende tilbake til dyreriket. Der ingenting betyr noe. Skål.Parelius skrev:Det er da lenge siden vi opphørte å være en norsk befolkning. Det er bare noen etterladenskaper fra nasjonalromantikken - akkurat den er ganske interessant når en går litt dypere inn i det. Nå er vi for det meste konsumenter! DET er hva vi egentlig må ta inn over oss.
Tror du misforstod meg litt der. Poenget er at det ikke er norskheten som er viktig. De liberale rettigheter derimot Og at nordmenn har en tendens til å gi faen i disse til fordel for sin rolle som konsumenter. Konsumenter trenger ikke rettigheter, de er fornøyd med lykken. Rettigheter er ingen garanti for lykke eller norskhet (Lykke og norskhet er selvfølgelig heller ingen garanti for rettigheter frihetlig betraktet.)oddgeir skrev:Fint. La vi kaste alt vår sivilisasjon har oppnådd til hundene. Vi begynner med Platon, så kan vi ta dem på rekke å rad, for så avslutte med å sprenge våre universiteter og gallerier. De er jo overflødige. Så kan vi samlet vende tilbake til dyreriket. Der ingenting betyr noe. Skål.Parelius skrev:Det er da lenge siden vi opphørte å være en norsk befolkning. Det er bare noen etterladenskaper fra nasjonalromantikken - akkurat den er ganske interessant når en går litt dypere inn i det. Nå er vi for det meste konsumenter! DET er hva vi egentlig må ta inn over oss.![]()
Jeg misforsto, sorry. Lettere animert som jeg er. På linje!Parelius skrev:Tror du misforstod meg litt der. Poenget er at det ikke er norskheten som er viktig. De liberale rettigheter derimot Og at nordmenn har en tendens til å gi faen i disse til fordel for sin rolle som konsumenter. Konsumenter trenger ikke rettigheter, de er fornøyd med lykken. Rettigheter er ingen garanti for lykke eller norskhet (Lykke og norskhet er selvfølgelig heller ingen garanti for rettigheter frihetlig betraktet.)oddgeir skrev:Fint. La vi kaste alt vår sivilisasjon har oppnådd til hundene. Vi begynner med Platon, så kan vi ta dem på rekke å rad, for så avslutte med å sprenge våre universiteter og gallerier. De er jo overflødige. Så kan vi samlet vende tilbake til dyreriket. Der ingenting betyr noe. Skål.Parelius skrev:Det er da lenge siden vi opphørte å være en norsk befolkning. Det er bare noen etterladenskaper fra nasjonalromantikken - akkurat den er ganske interessant når en går litt dypere inn i det. Nå er vi for det meste konsumenter! DET er hva vi egentlig må ta inn over oss.![]()
Er vi på linje der?
Dessforuten så presser vel norske kvinner ut barn som bare faen. Skulle likt å se bakgrunnsdata for de tallene. (Jeg sier ikke at de er feil.)
Da søker vi roen. En dag med et henimot eminent innlegg fra Deph (men vi bør tenke igjennom det litt til nettopp fordi det var så godt) til morgenkaffen, noe pjatt i paternalistiske lever- og nyreinnlegg, for så å avslutte i sluttet orden om vesentlige tanker.oddgeir skrev:På linje!
Tallene? ssb.no
Du sliter litt med å forstå grovkornet og overtydelig ironi, skjønner jeg. Først skriver jeg at i denne tråden er det åpenbart greit å generalisere og diskutere religion uten å ta fintfølende hensyn til om folk føler seg truffet av generalisert fremstilling av troene som det ene eller andre. Åndssvake hører til blant favoritt-beskrivelsene til ateister, og i denne tråden mener jeg at de skal få lov til det.Parelius skrev:Tjadag1234 skrev:Er visst funnet knapp. Og senket seg har gleden. (Hmm: merker at jeg skriver så innfløkt og krøkkete. Hva kan det komme av..?)baluba skrev:Vel, Mac-en din har også en powerknapp og muligheten for å logge av.Parelius skrev:Dette kan bli en lang natts ferd mot tomhetbaluba skrev:Hvilken del av OT fortoner seg ikke som kjøkkenfilosofi og hobbyterapi?dag1234 skrev:Åja, så det er ikke her inne avgjørelsene tas og politikken utformes..? Tuller du?
Helvete, dette holder meg våken i natta 8)baluba skrev:Du sliter litt med å forstå grovkornet og overtydelig ironi, skjønner jeg. Først skriver jeg at i denne tråden er det åpenbart greit å generalisere og diskutere religion uten å ta fintfølende hensyn til om folk føler seg truffet av generalisert fremstilling av troene som det ene eller andre. Åndssvake hører til blant favoritt-beskrivelsene til ateister, og i denne tråden mener jeg at de skal få lov til det.Parelius skrev:Tjadag1234 skrev:Er visst funnet knapp. Og senket seg har gleden. (Hmm: merker at jeg skriver så innfløkt og krøkkete. Hva kan det komme av..?)baluba skrev:Vel, Mac-en din har også en powerknapp og muligheten for å logge av.Parelius skrev:Dette kan bli en lang natts ferd mot tomhetbaluba skrev:Hvilken del av OT fortoner seg ikke som kjøkkenfilosofi og hobbyterapi?dag1234 skrev:Åja, så det er ikke her inne avgjørelsene tas og politikken utformes..? Tuller du?
Samtidig demonstrerer jeg vår rett til å gjøre det samme med å hevde at de som liker det klimaet er perverse. Det står hverken tilbake eller overgår påstander som åndssvak og hjernevasket. Det er en enkel generalisering av en gruppe som kanskje er urettferdig, men som er helt i trådens ånd.
Eller mente du kanskje at det ikke er sikkert at din maskin har en powerknapp? Isåfall er jeg litt bekymret for din tekniske innsikt.
Uff da. Jeg er visst så dum at jeg skjønner ingenting... :lars_erik skrev:Helvete, dette holder meg våken i natta 8)baluba skrev:Du sliter litt med å forstå grovkornet og overtydelig ironi, skjønner jeg. Først skriver jeg at i denne tråden er det åpenbart greit å generalisere og diskutere religion uten å ta fintfølende hensyn til om folk føler seg truffet av generalisert fremstilling av troene som det ene eller andre. Åndssvake hører til blant favoritt-beskrivelsene til ateister, og i denne tråden mener jeg at de skal få lov til det.Parelius skrev:Tjadag1234 skrev:Er visst funnet knapp. Og senket seg har gleden. (Hmm: merker at jeg skriver så innfløkt og krøkkete. Hva kan det komme av..?)baluba skrev:Vel, Mac-en din har også en powerknapp og muligheten for å logge av.Parelius skrev:Dette kan bli en lang natts ferd mot tomhetbaluba skrev:Hvilken del av OT fortoner seg ikke som kjøkkenfilosofi og hobbyterapi?dag1234 skrev:Åja, så det er ikke her inne avgjørelsene tas og politikken utformes..? Tuller du?
Samtidig demonstrerer jeg vår rett til å gjøre det samme med å hevde at de som liker det klimaet er perverse. Det står hverken tilbake eller overgår påstander som åndssvak og hjernevasket. Det er en enkel generalisering av en gruppe som kanskje er urettferdig, men som er helt i trådens ånd.
Eller mente du kanskje at det ikke er sikkert at din maskin har en powerknapp? Isåfall er jeg litt bekymret for din tekniske innsikt.
Stor humor å lese alt dette idiotiske tullet. Baluba; du må da skjønne at de mangler forståelse for ironi. Når det rammer dem selv![]()
Disse folkene er jo klin kokos! De må jo være ytterst forvirret når de som rabbier plutselig tror de er hinduer når det skal argumenteres i retten. Takk for at du delte en så hysterisk sak med oss, for dette trodde faktisk ikke jeg var mulig. Jeg har aldri tvilt på at det finnes ekstreme jøder, ja til og med de som ville dømt en hund til døden i en hellig rettssak, men at de samtidig anerkjenner hinduismens tanke om reinkarnasjon er litt mer oppsiktsvekkende.Gjestemedlem skrev:Jerusalem rabbis 'condemn dog to death by stoning'
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13819764
A Jewish rabbinical court condemned to death by stoning a stray dog it feared was the reincarnation of a lawyer who insulted its judges, reports say.
The dog entered the Jerusalem financial court several weeks ago and would not leave, reports Israeli website Ynet.
Tror SSB er for optimistiske. Kurvene kan fort bli brattere. Er glad jeg er over 50 og uten barn.oddgeir skrev:Vi opphører å eksistere som "norsk" befolkning.
SSB la fram sin siste befolkningsfremskrivning i dag. Ingen pressefolk bortsett fra DN var tilstede.
Mine barn vil være i mindretall i eget land lenge før de blir pensjonister. Eller pensjonister?? Uten pensjon må man jobbe til man dør.
Det er sannsynlig ja. Alle fremskrivningene fra ssb har de siste 10 årene havnet under den faktiske økningen. Og da snakker vi om det høyeste alternativet. ( SSB opererer med et høy- mid- og lavalternativ).Tor Nado skrev:Tror SSB er for optimistiske. Kurvene kan fort bli brattere. Er glad jeg er over 50 og uten barn.oddgeir skrev:Vi opphører å eksistere som "norsk" befolkning.
SSB la fram sin siste befolkningsfremskrivning i dag. Ingen pressefolk bortsett fra DN var tilstede.
Mine barn vil være i mindretall i eget land lenge før de blir pensjonister. Eller pensjonister?? Uten pensjon må man jobbe til man dør.
For noen synes det å være en trosretning at innvandring beriker et samfunn. Man bør imidlertid være åpen for at den berikelsen avhenger av hvem som kommer og hva de bringer med seg.
På 17- og 1800-tallet flyttet mange handelsmenn og håndverkere fra Tyskland og Nederland til Norge. De brakte med seg kunnskap som manglet i et underutviklet Norge befolket av bønder og fiskere. Disse innvandrernes etterkommere er i dag godt synlige i norsk kultur og forretningsliv.
Den bagasjen som mange ikke-vestlige innvandrere har brakt med seg til Norge har et innslag av religiøs formørkelse, omskjæring og æresdrap. Den slags kulturarv kan Norge godt klare seg foruten.
«Islamofobi er et samfunnsproblem. Islam er det ikke», skrev Venstres leder Trine Skei Grande i en kronikk nylig.
Ikke? Ikke i det hele tatt? Ikke engang et aldri så lite problem?
Enig med Kokkvold.oddgeir skrev:Per Edgar Kokkvold er en ensom og klarsynt svale blant norske journalister med hodet i sanden.
http://www.adressa.no/meninger/article1650966.ece
Han avslutter slik:
«Islamofobi er et samfunnsproblem. Islam er det ikke», skrev Venstres leder Trine Skei Grande i en kronikk nylig.
Joda, de kommer til orde.Slubbert skrev:Jeg tror "islamkritikerne" hadde fått bredere gehør om de sluttet med den evinnelige jamringen over "de andre" og at de aldri blir hørt eller kommer til orde. Det er faktisk islamkritiske og innvandringskritiske innlegg å se i avisene nesten hver eneste dag, og man kan ikke lese en relatert nettavisartikkel uten et veritabelt skred av ekstremt islamkritiske kommentarer. Hvorfor denne konstante jamringen om "PK"? Det er da faen meg islamkritikk og innvandringskritikk som er politisk korrekt om dagen. Med én gang noen asylsøkere er tvangsutsendt står Stasi-Storberget og slår seg på brystet for å ta tilbake frykt- og paranoiavelgerne som rømmer til FrP, kanskje får han til og med lurt inn en strofe om hvor viktig DLD er for utsendingen i det hele. Og politikere fra langt ut på venstresiden kappes om å skryte av hvor vanskelig det egentlig er å få innpass, i denne gudommelige "velferdsstaten" de har etablert som en hellighet som skal tilbes og beskyttes helt uavhengig av menneskelige hensyn (eller frihetlige perspektiver). Og så klager innvandringskritikerne over PK?
Nei, de som fører rasjonell argumentasjon som Kokkvold slipper faktisk både til og blir hørt. Problemet er mer at de drukner i et ras av ekstremt reaksjonære, angstbiterske og fanatiske ytringer fra de ytterliggående i egne rekker. Hvis man kuttet ut jamringen og den resirkulerte propagandaen fra mellomkrigstiden hadde man nok kommet lengre. For det blir for dumt å si at det ikke er det fnugg rasistisk fordi " det overhodet ikke handler om etnisitet" i én setning, for så å si at "mine [hvite, norske] barn havner i mindretall om femti år" i neste.
Treffende.Parelius skrev:Enig med Kokkvold.oddgeir skrev:Per Edgar Kokkvold er en ensom og klarsynt svale blant norske journalister med hodet i sanden.
http://www.adressa.no/meninger/article1650966.ece
Han avslutter slik:
Likevel vil jeg sii:
«Folk som er koblet i hodet sitt som Trine Skei Grande er et samfunnsproblem. Islam er det ikke».
If you take my drift
Ja det er en svært viktig avgjørelse. Kommer vi noensinne dit at det ikke er tillatt for politikere å kjempe mot religionenes makt og innflytelse så står vi kun tilbake med alternative maktmidler. Diskusjon, debatt, politikk og påvirkning med ord må være veien å bekjempe en ideologi på.oddgeir skrev:^
I sannhet en gledens dag. Ikke bare for Wilders, men for hele den frie utviklede verden.
Du mener så?oddgeir skrev:^
I sannhet en gledens dag. Ikke bare for Wilders, men for hele den frie utviklede verden.
Så du hadde ikke flere argumenter?lars_erik skrev:Du mener så?oddgeir skrev:^
Var vel slik Hitler startet også. Med harde utfall mot enkelte folkegrupper.
Slikt søppel har vi ikke bruk for. Mulig vi burde satse på en ny Hitler, som utrydder all verdens høyrepopulister :-\
Mulig jeg er så godtroende at jeg tror at man trenger ikke argumentere mot høyrepopulisme, bare vise til sunn fornuft.oddgeir skrev:Så du hadde ikke flere argumenter?lars_erik skrev:Du mener så?oddgeir skrev:^
Slikt søppel har vi ikke bruk for. Mulig vi burde satse på en ny Hitler, som utrydder all verdens høyrepopulister :-\
Klassisk tilfelle av Reductio ad Hitlerum
http://no.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
Et interesant standpunkt sett ut fra "normen" for demokratisk tenking!lars_erik skrev:Du mener så?oddgeir skrev:^
De brune? Ja, hadde jo vært en tanke... :BT skrev:og siden de ikke løser problemene bør de utryddes?
Men hvem er det som skal skaffe dere sosialister penger da?lars_erik skrev:De brune? Ja, hadde jo vært en tanke... :BT skrev:og siden de ikke løser problemene bør de utryddes?![]()
Har da aldri hevdet at det er den eneste rette, men det er det levsettet som "vi" gjennom generasjoner har kommet fram til som den som passer oss best, her på berget! Hva andre ønsker hjemme hos seg får de bestemme der !lars_erik skrev:Og å sitte her å prate tøv om at vårt tankesett og levemåte er den eneste rette,
Vel, det levesettet vi har i dag er ganske så forskjellig fra det som var vanlig her for noen generasjoner siden. Så det er en ganske ny opplevelse.Spiralis skrev:Har da aldri hevdet at det er den eneste rette, men det er det levsettet som "vi" gjennom generasjoner har kommet fram til som den som passer oss best, her på berget! Hva andre ønsker hjemme hos seg får de bestemme der !
;DSmorte24 skrev:Men hvem er det som skal skaffe dere sosialister penger da?lars_erik skrev:De brune? Ja, hadde jo vært en tanke... :BT skrev:og siden de ikke løser problemene bør de utryddes?![]()
Vi skal altså ta imot ressurssterke flyninger og returnere de ressurssvake?Gjestemedlem skrev:Vel, det levesettet vi har i dag er ganske så forskjellig fra det som var vanlig her for noen generasjoner siden. Så det er en ganske ny opplevelse.Spiralis skrev:Har da aldri hevdet at det er den eneste rette, men det er det levsettet som "vi" gjennom generasjoner har kommet fram til som den som passer oss best, her på berget! Hva andre ønsker hjemme hos seg får de bestemme der !
Det er noen få hovedtrekk som gjør at vi kan leve slik vi gjør i dag. Vi er blitt ganske velstående og vi har fått bukt med religionen og dens tyngende konservative undertrykkelse.
Og det er vel i hovedsak disse to punktene som er vesentlig når vi skal videreføre vårt levesett også.
I den grad disse to punktene trues av innvandring, så er det to enkle løsninger på det.
1. Folk som får permanent opphold i Norge MÅ som hovedregel kunne dokumentere at de kan forsørge seg selv og sine, permanent.
2. Vi må slutte å dille når det kommer til religion og ta den trusselen et slikt tankegods utgjør mot samfunnet på alvor, og bekjempe den.
Får vi noenlunde kontroll på disse to områdene så er det ingenting i veien for at hvem som helst kan bo, leve og arbeide i landet.
Du mener at den store andel av de brune, som jo er trygdemotakere, skaffer oss andre inntekter? 8)Smorte24 skrev:Men hvem er det som skal skaffe dere sosialister penger da?lars_erik skrev:De brune? Ja, hadde jo vært en tanke... :BT skrev:og siden de ikke løser problemene bør de utryddes?![]()