Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    I mellomtiden i USA

    Oklahoma Rape Victim Denied Emergency Contraceptives. Doctor Cites Religious Objection As Reason | Addicting Info

    Remember when doctors did what was in the best interest of the patient? Remember when refusing to provide care could get you fired or even arrested? Well, those days are coming to a close as doctors and nurses have been freed by the GOP from any ethical or moral restraints. These days, a medical practitioner can simply ignore a patient because treating them goes against their “religious beliefs.”

    This was the nightmare scenario for a 24 year old Oklahoma woman and her mother.

    -------

    Vi har den samme debatten i Norge for tiden også, hvorvidt leger skal ha rett til å nekte pasienter behandling hvis det strider mot deres religiøse overbevisninger.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2


    KwaZulu-Natal MEC for co-operative governance and traditional affairs Nomsa Dube called on the national department of science and technology to investigate the causes of lightning after seven people died in lightning strikes.

    "We will do an investigation and talk to the department of science and technology on what is the cause of the lightning, and if it only happened to the previously disadvantaged as I have never seen any white people being struck by lightning." said Dube. She was visiting Mpumazi in Eshowe where seven people from two families died after being struck by lightning on Sunday. "Scientists from the department could perhaps help us and come up with instruments that could help community members protect themselves against lightning. "The department has dealt with floods and fires, but lightning was new to us," said Dube.

     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Useriøse innlegg er tatt bort.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    En vennine fra Haslum skulle på middag i Lommedalen. Hun og gubben bestilte drosje fra Asker og Bærum Taxi.
    Taxien kommer og de oppgir gatearessen hvor de aldri har vært og sier til sjaføren at det er i Lommedalen.
    Sjaføren spør om hvor han skal kjøre, de sier som sant er at de aldri har vært der før men sier at det er i lommedalen.
    Mannen fra pakistan blir sur og mener han MÅ ha kjørerute selvom han har fått gatearesse og Lommedalen som destinason.
    Damen sier at det er vel noe han må kunne eller evt finne ut av. BANG 'mannen' går bananas kaster de ut av drosja
    og skriker ut om rasisme og all annet dritt som disse nye 'nordmenn' er så flinke til. De tar selvsagt bilde av Taxinummeret og ringer sentralen som lover å kalle han inn på teppet.
    One of the FEW rude awakenings we are getting used to in this wonderful norwegian oasis. (AP)

    Ikke kødd, ble også lagt ut på FaceFuck.
    En ren beskrivlse. Er dette rasisme er vi Fucked.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ikke vær så pessimistisk, Boffen. Det går seg nok til med litt dialåååg.
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    En vennine fra Haslum skulle på middag i Lommedalen. Hun og gubben bestilte drosje fra Asker og Bærum Taxi.
    Taxien kommer og de oppgir gatearessen hvor de aldri har vært og sier til sjaføren at det er i Lommedalen.
    Sjaføren spør om hvor han skal kjøre, de sier som sant er at de aldri har vært der før men sier at det er i lommedalen.
    Mannen fra pakistan blir sur og mener han MÅ ha kjørerute selvom han har fått gatearesse og Lommedalen som destinason.
    Damen sier at det er vel noe han må kunne eller evt finne ut av. BANG 'mannen' går bananas kaster de ut av drosja
    og skriker ut om rasisme og all annet dritt som disse nye 'nordmenn' er så flinke til
    . De tar selvsagt bilde av Taxinummeret og ringer sentralen som lover å kalle han inn på teppet.
    One of the FEW rude awakenings we are getting used to in this wonderful norwegian oasis. (AP)

    Ikke kødd, ble også lagt ut på FaceFuck.
    En ren beskrivlse. Er dette rasisme er vi Fucked.


    Din venninne og "gubben" har ikkje oppført seg særlig klanderverdig slik du gjenforteller historien, nei. Det eneste som nærmer seg rasisme her, er vel det utsagnet ditt eg har uthevet i sitatet.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    En bekjent har en relativt stor taxi-flåte (Oslo-taxi), og han får stadig tilsendt Somaliere
    med 14 dagers 'drosjekurs' fra Oslo kommune. Så å si alle blir sendt tilbake med brev om
    at de ikke er kvalifisert. Han har noen Pakistanere også og de fungerer relativt greit, spesielt
    en ung gutt som er en av de beste sjaførene han noensinne har hatt. Arbeidsvillig og
    godt humør. Helt til i fjor høst da han begynte å se grå og trist ut, vekten gikk også ned
    selv om han var tynn fra før av. Etterhvert fikk de dratt ut av han hva som var galt.
    Han var tvunget til å gifte seg med en kusine fra Pakistan som han aldri hadde sett
    slik at hun kunne få komme til Norge. Hvordan det videre gikk vet jeg ikke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Javel. Hvordan skal man forholde seg til 'argumentasjon' av denne typen?

    Skal man balansere og nyansere ved å poste linker og selvopplevde historier om etnisk norske idioter?

    Unnskyld meg, men dette er like uinteressant som det er uverdig.

    Misliker-knappen er ned og til høyre.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    En bekjent har en relativt stor taxi-flåte (Oslo-taxi), og han får stadig tilsendt Somaliere
    med 14 dagers 'drosjekurs' fra Oslo kommune. Så å si alle blir sendt tilbake med brev om
    at de ikke er kvalifisert. Han har noen Pakistanere også og de fungerer relativt greit, spesielt
    en ung gutt som er en av de beste sjaførene han noensinne har hatt. Arbeidsvillig og
    godt humør. Helt til i fjor høst da han begynte å se grå og trist ut, vekten gikk også ned
    selv om han var tynn fra før av. Etterhvert fikk de dratt ut av han hva som var galt.
    Han var tvunget til å gifte seg med en kusine fra Pakistan som han aldri hadde sett
    slik at hun kunne få komme til Norge. Hvordan det videre gikk vet jeg ikke.
    Er i grunn greit med typer som deg, Boffen, for en veit så tydelig hvor en har deg. Du er så åpenbart en mokkamann, ikke sant. Det du glemmer ut litt i din iver etter å henge ut "de andre", de fra Utlandet, verdens største land, er at også disse er enkeltpersoner. At det har blitt noe helt annet å ha drosjelappen i 2012 enn det var i 1984, kan vel umulig være regjeringen i Utlandets feil? Dersom det samtidig er ok å ha drosjelappen og ikke vite hvor Lommedalen er, er det en soleklar feil med systemet. Dersom det derimot IKKE er ok å ha drosjelappen og på samme tid ikke vite hvor Lommedalen er, er det noen som jukser. Og det er en sak for de som deler ut lappen, og inndrar den igjen når folk oppfører seg som idioter. Noen gjør nemlig det, Boffen. Titt i speilet, kanskje kjenner du igjen noen trekk. ;)

    Honkey
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    722
    Det er i grunn litt ugreit med typer som deg, Honkey, for hvor har vi deg? Du har allerede tabba deg ut med to nick på sentralen. Kanskje du har flere? Sikkert kjekt å kunne diskutere med seg selv.....
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    En bekjent har en relativt stor taxi-flåte (Oslo-taxi), og han får stadig tilsendt Somaliere
    med 14 dagers 'drosjekurs' fra Oslo kommune. Så å si alle blir sendt tilbake med brev om
    at de ikke er kvalifisert. Han har noen Pakistanere også og de fungerer relativt greit, spesielt
    en ung gutt som er en av de beste sjaførene han noensinne har hatt. Arbeidsvillig og
    godt humør. Helt til i fjor høst da han begynte å se grå og trist ut, vekten gikk også ned
    selv om han var tynn fra før av. Etterhvert fikk de dratt ut av han hva som var galt.
    Han var tvunget til å gifte seg med en kusine fra Pakistan som han aldri hadde sett
    slik at hun kunne få komme til Norge. Hvordan det videre gikk vet jeg ikke.
    Er i grunn greit med typer som deg, Boffen, for en veit så tydelig hvor en har deg. Du er så åpenbart en mokkamann, ikke sant. Det du glemmer ut litt i din iver etter å henge ut "de andre", de fra Utlandet, verdens største land, er at også disse er enkeltpersoner. At det har blitt noe helt annet å ha drosjelappen i 2012 enn det var i 1984, kan vel umulig være regjeringen i Utlandets feil? Dersom det samtidig er ok å ha drosjelappen og ikke vite hvor Lommedalen er, er det en soleklar feil med systemet. Dersom det derimot IKKE er ok å ha drosjelappen og på samme tid ikke vite hvor Lommedalen er, er det noen som jukser. Og det er en sak for de som deler ut lappen, og inndrar den igjen når folk oppfører seg som idioter. Noen gjør nemlig det, Boffen. Titt i speilet, kanskje kjenner du igjen noen trekk. ;)

    Honkey
    At det har blitt noe helt annet å ha drosjelappen i 2012 enn det var i 1984, kan vel umulig være regjeringen i Utlandets feil? Dersom det samtidig er ok å ha drosjelappen og ikke vite hvor Lommedalen er, er det en soleklar feil med systemet. Dersom det derimot IKKE er ok å ha drosjelappen og på samme tid ikke vite hvor Lommedalen er, er det noen som jukser.


    ha ha. du tar kaka.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er i grunn litt ugreit med typer som deg, Honkey, for hvor har vi deg? Du har allerede tabba deg ut med to nick på sentralen. Kanskje du har flere? Sikkert kjekt å kunne diskutere med seg selv.....
    Sprøyt! Mannen har to nick, et til OT, og et til HiFi. Hans identitet er ikke mer hemmelig enn din og min. Begrunnelsen for et eget OT-nick er både forståelig og legitim. I tillegg er Honkey saklig, høflig, kunnskapsrik, og reflektert. Hans bidrag i OT er en berikelse.

    La deg ikke blende av at han er uenig med deg. Jeg er hoppende uenig med mange av de beste debattantene på OT. Det gjør verken dem eller meg til dårlige mennesker.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    722
    Det er i grunn litt ugreit med typer som deg, Honkey, for hvor har vi deg? Du har allerede tabba deg ut med to nick på sentralen. Kanskje du har flere? Sikkert kjekt å kunne diskutere med seg selv.....
    Sprøyt! Mannen har to nick, et til OT, og et til HiFi. Hans identitet er ikke mer hemmelig enn din og min. Begrunnelsen for et eget OT-nick er både forståelig og legitim. I tillegg er Honkey saklig, høflig, kunnskapsrik, og reflektert. Hans bidrag i OT er en berikelse.

    La deg ikke blende av at han er uenig med deg. Jeg er hoppende uenig med mange av de beste debattantene på OT. Det gjør verken dem eller meg til dårlige mennesker.
    Det er nå din mening, jeg synes det er både uforståelig og illegitimt. At Honkey er saklig osv. har lite med saken å gjøre.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    En bekjent har en relativt stor taxi-flåte (Oslo-taxi), og han får stadig tilsendt Somaliere
    med 14 dagers 'drosjekurs' fra Oslo kommune. Så å si alle blir sendt tilbake med brev om
    at de ikke er kvalifisert. Han har noen Pakistanere også og de fungerer relativt greit, spesielt
    en ung gutt som er en av de beste sjaførene han noensinne har hatt. Arbeidsvillig og
    godt humør. Helt til i fjor høst da han begynte å se grå og trist ut, vekten gikk også ned
    selv om han var tynn fra før av. Etterhvert fikk de dratt ut av han hva som var galt.
    Han var tvunget til å gifte seg med en kusine fra Pakistan som han aldri hadde sett
    slik at hun kunne få komme til Norge. Hvordan det videre gikk vet jeg ikke.
    Og de etnisk norske sjåførene hans fungerer greit?
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    En bekjent har en relativt stor taxi-flåte (Oslo-taxi), og han får stadig tilsendt Somaliere
    med 14 dagers 'drosjekurs' fra Oslo kommune. Så å si alle blir sendt tilbake med brev om
    at de ikke er kvalifisert. Han har noen Pakistanere også og de fungerer relativt greit, spesielt
    en ung gutt som er en av de beste sjaførene han noensinne har hatt. Arbeidsvillig og
    godt humør. Helt til i fjor høst da han begynte å se grå og trist ut, vekten gikk også ned
    selv om han var tynn fra før av. Etterhvert fikk de dratt ut av han hva som var galt.
    Han var tvunget til å gifte seg med en kusine fra Pakistan som han aldri hadde sett
    slik at hun kunne få komme til Norge. Hvordan det videre gikk vet jeg ikke.
    Er i grunn greit med typer som deg, Boffen, for en veit så tydelig hvor en har deg. Du er så åpenbart en mokkamann, ikke sant. Det du glemmer ut litt i din iver etter å henge ut "de andre", de fra Utlandet, verdens største land, er at også disse er enkeltpersoner. At det har blitt noe helt annet å ha drosjelappen i 2012 enn det var i 1984, kan vel umulig være regjeringen i Utlandets feil? Dersom det samtidig er ok å ha drosjelappen og ikke vite hvor Lommedalen er, er det en soleklar feil med systemet. Dersom det derimot IKKE er ok å ha drosjelappen og på samme tid ikke vite hvor Lommedalen er, er det noen som jukser. Og det er en sak for de som deler ut lappen, og inndrar den igjen når folk oppfører seg som idioter. Noen gjør nemlig det, Boffen. Titt i speilet, kanskje kjenner du igjen noen trekk. ;)

    Honkey
    At det har blitt noe helt annet å ha drosjelappen i 2012 enn det var i 1984, kan vel umulig være regjeringen i Utlandets feil? Dersom det samtidig er ok å ha drosjelappen og ikke vite hvor Lommedalen er, er det en soleklar feil med systemet. Dersom det derimot IKKE er ok å ha drosjelappen og på samme tid ikke vite hvor Lommedalen er, er det noen som jukser.


    ha ha. du tar kaka.
    Du har vel snart tatt de kakene som er å ta her inne.
    Skjønner ikkje korfor du skal bruke et sted som hfs som kanal for din eder og galle, og det blir ganske lite nyansert etter hvert, og enda mindre saklig og konstruktivt. Forundrer meg ikkje om du har flere meningsfeller på gates of vienna.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er i grunn litt ugreit med typer som deg, Honkey, for hvor har vi deg? Du har allerede tabba deg ut med to nick på sentralen. Kanskje du har flere? Sikkert kjekt å kunne diskutere med seg selv.....
    Sprøyt! Mannen har to nick, et til OT, og et til HiFi. Hans identitet er ikke mer hemmelig enn din og min. Begrunnelsen for et eget OT-nick er både forståelig og legitim. I tillegg er Honkey saklig, høflig, kunnskapsrik, og reflektert. Hans bidrag i OT er en berikelse.

    La deg ikke blende av at han er uenig med deg. Jeg er hoppende uenig med mange av de beste debattantene på OT. Det gjør verken dem eller meg til dårlige mennesker.
    Det er nå din mening, jeg synes det er både uforståelig og illegitimt. At Honkey er saklig osv. har lite med saken å gjøre.
    Det er helt riktig at det er min mening. Jeg har som noen kanskje husker hatt en liten bijobb hos en bransjeaktør. I denne perioden tillot jeg meg å mene ting om et kontroversielt tema her inne. En annen hfs'er truet da med å boikotte min arbeidsgiver på grunn av at vi var uenig på off topic. Sånn sett synes jeg det er helt greit at enkelte velger å diskutere off topic med et nick som ikke skader bransjeforbindelser. Man får en frihet til å uttrykke sine meninger på den måten, og Honkey har aldri brukt denne friheten til noe ufint.

    Sånn. Nå har jeg for jeg synes det er helt greit. Kan du forklare hvorfor du mener dette er så forferdelig? Jeg skjønner virkelig ikke problemet her.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    722
    "Det er helt riktig at det er min mening. Jeg har som noen kanskje husker hatt en liten bijobb hos en bransjeaktør. I denne perioden tillot jeg meg å mene ting om et kontroversielt tema her inne. En annen hfs'er truet da med å boikotte min arbeidsgiver på grunn av at vi var uenig på off topic. Sånn sett synes jeg det er helt greit at enkelte velger å diskutere off topic med et nick som ikke skader bransjeforbindelser. Man får en frihet til å uttrykke sine meninger på den måten, og Honkey har aldri brukt denne friheten til noe ufint.

    Sånn. Nå har jeg for jeg synes det er helt greit. Kan du forklare hvorfor du mener dette er så forferdelig? Jeg skjønner virkelig ikke problemet her. "


    Jeg synes ikke "dette er så forferdelig" men jeg synes det er uryddig og unødvendig at samme person kan ha flere nick.
    Husker episoden du nevner, men mener det ikke er noe stort problem. Antallet duster er tross alt begrenset. I dette tilfellet var det en. Arbeidsgiveren din ble neppe utsatt for tap.
    Uansett, Høvdingen tillater jo flere nick så da er vel saken avgjort........
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Segregering er og blir lavmål.
    Om det er "lavmål" skal jeg ikke ha noen mening om. Men empiri viser i allefall at det er av de dårligste løsningene som ikke virker, - nærmest uansett hva problemet er!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Eneste drosjesjåføren som har prøvd å kidnappe og angripe meg var tilfeldigvis utlending.
    Flaks for han at lunta mi er relativt lang, og flaks for meg at han var mye mindre enn meg og ble redd og stakk av etter å ha løpt rett på magen min.

    Edit: Dette er ikke rasisme fra min side, siden han også var skummetmelkfarget.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Edit: Dette er ikke rasisme fra min side, siden han også var skummetmelkfarget.

    Engelskmann?? Det er vel bare de som har den der spesielle blåhvite hudfargen?!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Neppe, han var nok heller fra et land øst i Europa. Vi var opprinnelig to par som skulle hjem fra et festlighet, og etter å ha sluppet av det andre paret la han inn ny ventetakst, selv om de ga sin del av betalingen til meg så jeg skulle gjøre opp hele beløpet til slutt. Da vi kom fram til vårt hus bemerket jeg at det hadde han ikke anledning til, og da ble han ilsint. Så jeg betalte, men sa fra at jeg kom til å klage til taxiselskapet. Da prøvde han først å kjøre avgårde med oss, men da jeg åpnet døra stoppet han, og da jeg gikk ut kom han løpende rundt bilen og rett i kroppen på meg. Men da han oppdaget at jeg var nesten en halvmeter høyere enn ham hoppet han inn i taxien igjen og forsvant med hvinende dekk. Jeg hadde naturligvis allerede merket meg taxinummeret, så jeg sendte en klagemail, og fikk pengene tilbake og sjåføren fikk etter sigende nytt kurs både kundebehandling og bruk av taksameter. Taxiselskapet beklaget det hele og oppfordret meg til å anmelde episoden. Men siden han til slutt "trakk seg høflig tilbake" så jeg ingen grunn til det.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skikkelig ekkel opplevelse BT.

    Jeg synes alle former for vold og trusler skal anmeldes uansett utfall. Neste gang han prøver seg kan det hende at han klarer det. En anmeldelse kan være det som avverger et neste forsøk.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Får man da komme med en taxiopplevelse med motsatt fortegn. Jeg og fruen hadde en "oval weekend" i Oslo og etter en tur på mongolsk resturant og etterpå skulle vi tilbake til hotellet. Hopper inn i første og beste bil og sjåføren spør hvor vi skal og hvor vi kommer fra. Med en gang han hører Kirkenes bryter han ut "Å fy faen der er det kaldt!!!!!!" Så forteller om hvordan han kom til Norge fra Afganistan via Sovjet og endte opp hos politiet i Kirkenes, midt på kaldeste vinteren. En utrolig historie og et fantastisk trivelig menneske. Så jo de finnes, hyggelige taxisjåfører mener jeg. :rolleyes: Eneste afganer jeg har snakket med også, og så langt har 100% av afganere jeg har møtt vært langt over gjennomsnitt trivelige!!;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva synes du om de mongolske resturantene i Oslo i forhold til de i Kirkenes, Spiralis? :cool:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Nå har vi ikke mongolsk resturant i Kirkenes, men vi har en meget god kinesisk.

    Den mongolske i Oslo som ligger i en passasje ikke langt fra Royal Christiania er bare knall. Er alt for mett hver gang jeg har vært der.

    Den du virkelig burde besøke i Oslo er "Sahara Beduin Restaurant" i dronningens gate. Den er en opplevelse. Det er som å komme inn i et beduintelt. Fantastisk atmosfære. Første gang vi var der ble vi møtt av en mørk kar i kaftan, han var så mørk i huden at han nesten var blå, akkurat som beduinene! Total kulturkrasj da han åpnet munnen og snakket klingende bergensk! Bildene i filmen og lydsporet virket på en måte ikke helt synkront! Men uansett utbetinget den beste kelner jeg noensinne har møtt. Profesjonell og utrolig kunnskapsrik både om kulturen, maten og vinen. Det er nok all time high hva gjelder dyktig serveringspersonale for min del. Har vært der et par ganger etterpå også men da har ikke bergenseren vært på jobb. En annen gang kona og jeg var der var det en vennindegjeng som antakelig hadde røtter i midtøsten som var der. De sang og danset magedans så det var en fryd. Utrolig artig opplevelse.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Skikkelig ekkel opplevelse BT.

    Jeg synes alle former for vold og trusler skal anmeldes uansett utfall. Neste gang han prøver seg kan det hende at han klarer det. En anmeldelse kan være det som avverger et neste forsøk.
    Han fikk jo kurs i kundebehandling, så da lærte han nok at slikt bør man helst ikke gjøre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Får man da komme med en taxiopplevelse med motsatt fortegn. Jeg og fruen hadde en "oval weekend" i Oslo og etter en tur på mongolsk resturant og etterpå skulle vi tilbake til hotellet. Hopper inn i første og beste bil og sjåføren spør hvor vi skal og hvor vi kommer fra. Med en gang han hører Kirkenes bryter han ut "Å fy faen der er det kaldt!!!!!!" Så forteller om hvordan han kom til Norge fra Afganistan via Sovjet og endte opp hos politiet i Kirkenes, midt på kaldeste vinteren. En utrolig historie og et fantastisk trivelig menneske. Så jo de finnes, hyggelige taxisjåfører mener jeg. :rolleyes: Eneste afganer jeg har snakket med også, og så langt har 100% av afganere jeg har møtt vært langt over gjennomsnitt trivelige!!;)
    Dere ble sikkert godt kjent med han taxisjåføren. Det tar jo en stund å kjøre til Kirkenes fra Oslo.

    Den nest skumleste taxiopplevelsen var for øvrig med en norsk sjåfør. Jeg sto og pratet med ham da jeg ble omringet av sivilt politi. Sjåføren hadde uforvarende kommet borti alarmknappen...
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Sannsynligvis bare at det var en nordmann som ble ranet av noen utlendinger slik som forekommer ca600 ganger bare rundt Oslo S pr år, det er ikke alle av de som har denne sammensetningen bare en 85% og hadde det hvert motsatt hadde vi blitt kommandert i fakkeltog minst en gang i uken:rolleyes:

    – Utlendinger overrepresentert i kriminalstatistikken - Utrop


    Her er en stygg utvikling

    Hveranden voldtægtsdømt er udlænding - Danmark | www.bt.dk


    - Dommere kan også have en ubevist tendens til at frikende den pæne Hellerup-dreng, hvor han dømmer den unge fløs fra Nørrebro.
    Danske piger skal lære

    Og så skal danske piger også lære, at der er forskel på, hvordan man opfører sig overfor folk for forskellige kulturer, siger seniorforsker Karin Helweg-Larsen.

    Ikke en hentydning om at rasisme kan være en del av det, men disse Danske horene får lære å oppføre seg og så får vi snakke med disse partiske dommerene
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har vært borti en hel del "innvandrere" fra Afghanistan, Iran osv... og nesten utelukkende er det utrolig flotte mennesker som viser langt mer omtanke for sine medmennesker enn mange norske. De står ofte til halsen i problemer selv, men når du treffer dem spør de bare hvordan du har det og klager ikke. De aller fleste vil ha jobb og leve i det norske samfunnet slik vi andre gjør - og så er det en minoritet som skulle vært kastet på første fly ut.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn