Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• alfegutt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.03.2015
    Antall liker
    1.911
    Sted
    Østfold
    @ragwo - nå er jeg usikker om det var du som etterspurte info om MiniDSP kontroller, men her sakset uansett fra reklamemail fra gutta der borti HongKong:

"A new firmware update is now available for the KD‑1 smart remote, bringing several major enhancements:
    - Full control of the SHD series (SHD / SHD Studio / SHD Power), including volume, presets, and source selection
    - Media control and navigation support for Volumio streamers"

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.343
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @ragwo - nå er jeg usikker om det var du som etterspurte info om MiniDSP kontroller, men her sakset uansett fra reklamemail fra gutta der borti HongKong:

"A new firmware update is now available for the KD‑1 smart remote, bringing several major enhancements:
    - Full control of the SHD series (SHD / SHD Studio / SHD Power), including volume, presets, and source selection
    - Media control and navigation support for Volumio streamers"
    Takker og bukker!
    Har fått mer informasjon fra HK, og det viser seg at det ikke er mulig å slå av og på Dirackorreksjonen med KD-1. Er visst noe som mangler i Volumioimplementasjonen. KD-1 styrer ikke SHD direkte som med Flex, men indirekte via Volumio. Sitter fortsatt på gjerdet, mye annet som frister også. Mer moro er på vei etterhvert, så stay tuned!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.343
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Øyunn hadde samarbeidet med dette enkeltmannsforetaket på en av låtene, så nå sjekkes det ut.
    Screenshot_20260119-220244.png

Tror jeg må dykke litt ned i diskografien her også. Moro med Roon!

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.818
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ett velmenende platetips fra meg. Noe av det bedre norske jeg har hørt på en stund:

Ea Othilde og hennes "I will not be like that"

1768898417189.png

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    25.343
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Som ansvarlig familieoverhode utfører jeg viktige arbeidsoppgaver under kampen, som å hente en kjøkkenvekt på Power.
    PXL_20260120_190041655.jpg

Nå kan jeg endelig finne ut hva kjøkkenet veier.

Videre ble bilen akutt skitten, så det får en bilvaskemaskin gjøre noe med. Selvfølgelig uten børster, men tror ultralyd blir benyttet.
    PXL_20260120_190910057.MP.jpg

Sist redigert:

hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    748
    Heisann Raggen.

Her kommer musikktips fra meg. Jeg legger det rett til din offisielle godstemningstråd, i håp om at flere av dine disipler også vil like det. (Du får slette innlegget om du opplever det som tråd-kapring!)

Jeg har funnet frem til to plater som begge kanskje er i kategorien "natt-musikk", lett inspirert av både din og min tendens til å legge oss for sent når Trollmannen fra Ås bedriver sin voodoo. Den ene plata er kanskje ganske sær.

IMG_20260122_103813.jpg

Angelica Sanchez først. A little House. Hun spilte på Storyville Jazzklubb i Molde en eller annen gang. Jeg mener å huske at det ikke var solokonsert, men jeg husker ikke hvem som var i bandet. Når jeg liker konserter, kjøper jeg gjerne plate av artisten etterpå om det er mulig.

Plata er ganske sær. Musikken er ikke spesielt fengende. Hun spiller kanskje på få tangenter samtidig, og det er ikke snakk om groove. Det er langt unna for eksempel Keith Jarreth. Jeg hadde to ord i hodet da jeg lytta sist; det ene ordet kan jeg ikke huske (og det irriterer meg), men det andre ordet var "mønster/mønstre". Det ordet jeg ikke husker var knytta til det klanglige, eller til dynamikken. For meg er dette en plate som er fin å lytte til alene, gjerne om kvelden, med et volum som virker realistisk i rommet med solopiano (og tidvis lekepiano i tillegg).

Kanskje er det en plate du avskriver som uinteressant etter to spor, og kanskje er det en plate som "åpner seg" først etter tre-fire spor. Jeg lytter til den på samme måte som på konsert - konsentrert og uten scrolling.

Så Eyolf Dale of hans Wolf Valley. Som du ser av signeringene er denne også kjøpt etter konsert. Veldig trivelige typer som jeg tok en øl med via en felles bekjent etter konsert.

Denne er mer tilgjengelig eller mindre sær. Siste lytteseanse var umiddelbart etter Angelica Sanchez (og da var det virkelig over leggetid, og begge platene var faktisk målbevisst valgt ut for å se om jeg kunne anbefale dem til deg - lytting med et mål!), og jeg vil si den også passer til nattlig lytting. Men denne plata er vel mer anvendelig til sosial lytting eller til flere tider på døgnet. Jeg fant allikevel en eller annen likhet mellom Wolf Valley og Angelica Sanchez' plate - kanskje fordi jeg i øyeblikket allerede hadde en eller annen innstilling til musikk, formet av Sanchezplata.

Besetningen er en oktett. Mange musikere, men arrangementene er ikke overfylt av øs og trøkk. Her er det behagelig og nok av plass. Og så er det kult med litt jazzfiolin innimellom.

OK. Nok ord. Håper du liker musikken.

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    10.367
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Siden alle gir musikktips, dette er vel kanskje en slags julesang, men denne synes jeg er veldig fin da. :D Ganske stort og fint lydbilde når man skrur opp litt også. Starter forsiktig, og fortsetter vel egentlig forsiktig også, men det kommer litt perkusjon og bass sånn halvveis ut i låta.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn