Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Så hvordan gikk dette? Det gikk som det måtte gå, jeg ga opp og startet på et nytt prosjekt.
    Telefonen min trenger nytt bakglass, da forrige eier trolig hadde brukt den som hammer.
    Før:
    Screenshot_20250227-214732.png

Etter mye pirking, varme og lirking:
    PXL_20250227_132031306.jpg

Ladespolen var limt fast i det knuste bakglasset, men jeg greide akkurat å redde den. Nå må jeg plukke/støvsuge opp mikroskopiske glassbiter fra ca overalt. Foretrekker gamle, humørsyke japanske platespillere foran dette, mye mindre gris med dem.

Toppdel limes. Telefonen var hvit, nå blir den lyseblå. Skal uansett på er heldekkende mørkegrønt deksel, så egentlig ikke noe poeng.
    PXL_20250227_132543614.jpg

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Så tilbake til viktigere ting. Grunnen til at jeg, som jeg skrev tidligere, ga opp og startet på et annet prosjekt:
    Screenshot_20250227-214010.png

Tror ikke jeg får det noe bedre enn dette. Hvertfall mer enn godt nok for en halvdøv skrotnisse i isødet.
    Good times!

Sist redigert:

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Makrokosmos
    Du er flink du @ragwo ! Hele baksiden på min mobil falt av grunnet dårlig lim.. men jeg kjøpte et billig gummideksel som nå holder alt sammen 😅. Neste gang skal jeg sende den til deg sammen med mitt elavfall 😎.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Du er flink du @ragwo ! Hele baksiden på min mobil falt av grunnet dårlig lim.. men jeg kjøpte et billig gummideksel som nå holder alt sammen 😅. Neste gang skal jeg sende den til deg sammen med mitt elavfall 😎.
    Takker!
    Virkelig godt å få gjennomført ting, spesielt å få platespillerprosjektet (nesten) i havn. Er litt som gjenstår, jeg skal blant annet bytte alle potmetre bare fordi jeg kan. At det gjør det enklere å justere inn spillerene er også et pluss. Er av potmetrene er så sensitivt at jeg bare behøver å touche justeringsskruen med skrujernet før verdiene endrer seg. Det grenser til direkte upraktisk og kan fort føre til svidde transistorer.

El-avfallet kan sendes til:
    Ragwos skrotservice NUF
    C/O Miljøstasjon Bodø
    Container for el-avfall (den grønne til høyre for papp og papir)
    8001 Bodø

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.562
    Et kjapt spørsmål fra sidelinjen. Fungerer det å bestille fra AliExp. i disse dager? Eller blir det å betale dobbel moms slik som handel fra eBay?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Et kjapt spørsmål fra sidelinjen. Fungerer det å bestille fra AliExp. i disse dager? Eller blir det å betale dobbel moms slik som handel fra eBay?
    Både AliExpress og eBay tar seg av fortolling på pakker med verdi under 3000 kr, så det går som oftest greit. En gang i blant greier ikke posten å registrere at mva er betalt, så de krever inn dobbelt. En epost til kundeservice før uthenting gjør ofte at det løser seg.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.562
    Problemet er at Posten i det siste har begynt å sende oss til salgssted for refusjon. Hvor da eBay er helt håpløse på support og jeg frykter kanskje AliExp. ikke gjør seg enklere.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hva skal jeg gjøre nå som jeg nesten er ferdig med mitt mest langdryge prosjekt¹? Snurre plater og sitte med beina høyt? Høy beinføring hører arbeidslivet til, og platesnurring uten problemer greier jeg ikke å forestille meg som konsept. Konklusjonen er; jeg trenger et nytt prosjekt! Heldigvis er noe spennende på vei i posten. Hvis alt går etter planen er seriøs helligbrøde i emning.
    Frykt, ikke gled eder²! Dere skal få være tilskuere til at alt går den veien høna sparker og Murphy ønsker.

Ser faktisk ut til at Murphy alt har tatt styringen på logistikkem.
    Screenshot_20250227-234509.png

¹Sånn bortsett fra tonearmen som ble stjålet og til slutt fikset etter tre år og utallige turer over Atlanteren.
    ²Tegnsetting er alfa og omega.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    27.595
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser faktisk ut til at Murphy alt har tatt styringen på logistikken.
    Trodde DIN Murphy var enebarn 😂 😂
    Ser ut som at jeg har fått tvillingen.
    Min transportMurphy ser ut til å ha brettet ut armene ennå mere enn det jeg sisst beskrev (2 uker om pakke fra
    København og den Deutsche Post har problemer med å finne).
    Nå rekker han også til Sverige :mad:. Kjøpte noen transistorer fra Roar Malmin. Han sendte de fra Sverige den 11-2,
    og ja.... sendte billede av frankert kuvert med korrekt navn und alles. Noe i min postkasse??
    Ikke faen :devilish::devilish::devilish::devilish:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gårdagens telefonfiksesuksess ga lim på tann, så jeg plukket fram et annet prosjekt fra skuffen; en telefon med støvinntrenging under skjermen. Egokameraet hadde en bokeh av pussestøv, noe som passet bra til mine poutebilder men dårlig til alt annet. Å pirke bort gamle limrester er på min topp tre-liste over zenting å gjøre, her ble det rikelig med zen. Nesten ferdig:
    PXL_20250228_191153209.jpg

Litt historie fulgte med i form av fingeravtrykkene til forrige person som pølsefingret med telefonen. Da jeg ikke gir ved dørene, passet jeg på å ikke legge igjen mine.
    PXL_20250228_191205187.jpg

Store mengder nytt lim er distribuert rundtomkring, forhåpentligvis ikke i mikrofoner og høyttalere.
    PXL_20250228_194013008.jpg

Fasit kommer etter herding over natten. Hvis jeg har køddet det til, blir det alvorlig mye zen i morgen.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Så til musikk!
    Fra en av Michael Jacksons beste, til bukkehornsjazz.
    PXL_20250228_212940295.jpg

Leser at folk higer etter mye luft i lydbildet, jeg har fikset det med å praktisk talt plassere platespilleren i varmepumpen. Kan anbefales på det sterkeste!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Murphy har fortsatt kommandoen på pakkelogistikken til Posten, så mitt nye prosjekt er noget forsinket. Da mobilskjermlimingen gikk over all forventning måtte jeg finne på annet å gjøre. Etter litt brainstorming kom jeg på at jeg ikke hadde oppgradert Puffin til siste stabile firmware, da den strengt tatt var lik betaen jeg kjørte. Ti minutter senere så det slik ut:
    PXL_20250301_202908452.jpg

Ingen beta lengre, null forskjell fra tidligere. Hva i all verden skal jeg finne på nå? Høre på musikk?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.623
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Murphy har fortsatt kommandoen på pakkelogistikken til Posten, så mitt nye prosjekt er noget forsinket. Da mobilskjermlimingen gikk over all forventning måtte jeg finne på annet å gjøre. Etter litt brainstorming kom jeg på at jeg ikke hadde oppgradert Puffin til siste stabile firmware, da den strengt tatt var lik betaen jeg kjørte. Ti minutter senere så det slik ut:
    Vis vedlegget 1102092

Ingen beta lengre, null forskjell fra tidligere. Hva i all verden skal jeg finne på nå? Høre på musikk?
    Skulle tatt seg ut 🤣

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.623
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Ble til at jeg måtte bite i det sure eplet og sette meg i lytteposisjon med litt eq i glasset og vinyl på strikkventepølsen. Helt forferdelig, med andre ord.
    Uff ja! Da kan jeg heller anbefale å bruke 6 timer av en lørdag med uttalige REW målinger, for deretter å lande så og si klokkerent på løsningen du gikk for i august i fjor 😏

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Uff ja! Da kan jeg heller anbefale å bruke 6 timer av en lørdag med uttalige REW målinger, for deretter å lande så og si klokkerent på løsningen du gikk for i august i fjor 😏
    Takk for tipset! Da vet jeg hva jeg skal bruke morgendagen på!

• Liker
    Reaksjoner: vim

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Blir ekstravakt på jobb grunnet full intensiv og sykdom blant personalet, så Umik og testtoner byttes med kyllingkostyme, munnbind og hansker. Jeg som hadde store planer om å plage hele familien med timesvis med frekvenssveip for å komme fram til samme konklusjon som deg. Så mye for å planlegge for en dag med bortkastet arbeid, nå må jeg til og med gjøre noe nyttig på en søndag.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Kjøpe, anyone?

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    14.169
    Sted
    London
    Kjøpe, anyone?
    Hva skjer? Er de for ny og velfungerende for deg? 70-talls forsterker med gåent potmeter, kondensatorer og lett rustproblem og vintage høyttalere med revnet trefiner og manglende delefilter på vei inn?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hva skjer? Er de for ny og velfungerende for deg? 70-talls forsterker med gåent potmeter, kondensatorer og lett rustproblem og vintage høyttalere med revnet trefiner og manglende delefilter på vei inn?
    Exactomundo! Ting som fungerer er ikke min greie, så nå blir det brannskadet, japansk hornrigg med tilhørende forsterkeri funnet i en myr i Indonesia. Tar sikkert bare et par år å få liv i.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.549
    Sted
    Ein knaus
    Oj.

Har alltid tenkt at Beolab 5 hadde passa perfekt til utsikta. Så gamle at det er von om sviktande elektronikk, og med aparte tilkoplingar som bonus.

Lukke til, uansett. Eg er diverre ikkje i målgruppa.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.921
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Oj.

Har alltid tenkt at Beolab 5 hadde passa perfekt til utsikta. Så gamle at det er von om sviktande elektronikk, og med aparte tilkoplingar som bonus.

Lukke til, uansett. Eg er diverre ikkje i målgruppa.
    Beolab 5 hadde jo vært moro! Enda et alternativ på blokka.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn