Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Spørsmålet er om du har vært mer rasjonell enn å kjøpe en Black Widow til bruk med en DL-103.
    Det tviles.
    Mye annet moro som kan kjøpes enn gamle tannpirkere i metall. US of A er stedet for tynne enker ser det ut til, lite å kjøpe i Asien. DL-103R har jeg hatt, og angrer litt på at jeg solgte i 2014.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pakke!*
    PXL_20240125_150412264.jpg


    Pakke og konvolutt!
    PXL_20240125_150617103.MP.jpg


    Ikke uventet inneholder pakken noe skrapmetall fra Japan. Vanskelig å lære gamle tøfler nye triks.
    PXL_20240125_150639526.jpg


    Da ingen har bitt på 312s, rakk ikke budsjettet til annet enn et chassis. Hva skal jeg så med dette? Jeg aner ikke. Mulig det kan brukes som lagringsplass for SP10-delene jeg har til overs? Det må jo være selve definisjonen av en delespiller!
    PXL_20240125_151459843.jpg


    Jeg vil herved be om unnskyldning til dem, om noen, som trodde det var noe interessant som ankom ragwos el- og metall gjenvinning. Jeg regner dog med at de fleste som frekventerer denne tråden har innsett at det meste som dras i hus er noe katta ikke ville ha, så veldig dårlig samvittighet har jeg ikke.
    Men det er jo mer; hva inneholder konvolutten? Stay tuned!
    PXL_20240125_150703707.jpg


    * Samt nærbilder av en parkett med i overkant mye patina. En av mange grunner til snart forestående tidsreise.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Spørsmålet er om du har vært mer rasjonell enn å kjøpe en Black Widow til bruk med en DL-103.
    Det tviles.
    e
    Dette har eg prøvd. Det funka ikkje noko vidare. Men så tok eigaren av riggen og klistra på nokre gram med plastilin rundt Svarteenka, vi som høyrde på, tykte det vart vesentleg betre.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så til den mystiske konvolutten med bobleplast i!
    Her skimtes konturene av gammel moro
    PXL_20240125_150731737.MP.jpg


    Litt mer bobleplastskrelling, og denne skjønnheten dukket opp.
    PXL_20240125_150820135.MP.jpg


    Ja, denne har jeg hatt i hus tidligere, men solgte den i et anfall av hodeløshet/forsøk på økonomistyring. Heldigvis var den jeg solgte strøken, denne matcher sumpspilleren bedre. Nålen er såpass velbrukt at diamanten er slitt vekk, samme med nålefanen. Jeg lurer på hvordan den sporet på slutten.
    PXL_20240125_150833944.MP.jpg


    Heldigvis finnes det en løsning på det meste, og en Jico SAS-nål med borfane ble lånt fra mk4-versjonen av pickupen, som lå i arkivet.
    PXL_20240125_174735204.jpg


    Sort pickup på sort arm er ikke feil, mk4 er metallic burgunder og stikker seg godt ut. Heldigvis er det ikke bare utseendet pickupen har med seg, den låter også virkelig bra. Gullplogen fra Audio-Technica har fått en seriøs konkurrent i gullplogen fra Technics. Konklusjonen må være at gullploger er best.
    PXL_20240125_174746544.jpg
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.090
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Snart må vi vel finne oss i at Ragwos stuer ikke er hva de engang var. Ingenting er jo det. Antar at det står kvinner bak.
    Gullplogen har jeg tro på, et begripelig element i den stadige resirkuleringen av slitne SP10ere og arme SMEer som får det til å gå rundt oppi hodeskallet på far her. Håper stadig å se det endelige lyset her, og følger fortsatt tråden med vellyst.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Snart må vi vel finne oss i at Ragwos stuer ikke er hva de engang var. Ingenting er jo det. Antar at det står kvinner bak.
    Gullplogen har jeg tro på, et begripelig element i den stadige resirkuleringen av slitne SP10ere og arme SMEer som får det til å gå rundt oppi hodeskallet på far her. Håper stadig å se det endelige lyset her, og følger fortsatt tråden med vellyst.
    Hyggelig at du ikke har gitt opp tråden, selv om progresjonen er så som så, og gjentakelsene mange. Forøvrig har du helt rett i at det står en sterk kvinde bak den kommende tidsreisen. Det jeg kan love er at min rolle som skrotnisse og SP10mk2-evangelist kommer til å bestå. Jeg må jo ha noe å pusle med når døgnet har for mange timer og pengene hoper seg opp. Planene er klare og ambisjonene høye, så når jeg finner ut hvor jeg får kjøpt gjennomføringsevne på boks, skal du se at det virkelig kommer til å skje ting i isødet.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk til @mk1classic som har gravd seg ned i internetts irrganger og funnet programvaren som forhåpentligvis gjør at jeg får full kontroll over alle DSP-funksjonene til Tannoyene. Jeg bøyer meg i hatten!
    Vi får håpe du får brukt den software pakken. Det er synd hvis du ikke får utnyttet de høyttalerne.
    Jeg var innom Stereofil for mange år siden når de hadde fått inn et brukt surround oppsett med de aktive Tannoy høyttalerne, og de var helt i ekstase over hva de fikk ut av de av lyd og lydtrykk.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vender stadig tilbake til denne. Ikke ofte remixskiva er bedre enn originalen, men dette er unntaket som bekrefter regelen.
    PXL_20240126_214157332.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vi får håpe du får brukt den software pakken. Det er synd hvis du ikke får utnyttet de høyttalerne.
    Jeg var innom Stereofil for mange år siden når de hadde fått inn et brukt surround oppsett med de aktive Tannoy høyttalerne, og de var helt i ekstase over hva de fikk ut av de av lyd og lydtrykk.
    Takker igjen! Hadde vært skikkelig moro å få peq og bedre kontroll på delingen til suben. Nå håper jeg bare at laptopen jeg har kjøpt til formålet er gammel nok til å kjøre programvaren. Kompatibilitetsmodusen til Windows 11 gikk bare tilbake til Windows XP, noe som tydeligvis ikke var langt nok.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg pakket ut Ellipse IDP filene og installerte på Windows 10 uten å måtte gjøre noe spesielt.

    1706307751675.png



    README filen sier XP

    Dear Customer,

    Congratulations on your purchase of the Advanced Installers Package for the Ellipse iDP system.
    In this readme you will find the latest information on PC IP for Ellipse iDP Monitors.
    Please read this documentation carefully.

    This program can control parameters in a Ellipse iDP monitor system.
    This document refers to the PC IP - Advanced Installers Software Package.

    1. Requirements
    - Windows 95,98,2000 or XP
    - Pentium 233 Mhz
    - Minimum 16 MB of RAM
    - 800 x 600 resolution with minimum 24 bit color
    - One free Serial port (or USB - requires converter)


    2. Limitations

    Connect only one PC IP to your Ellipse iDP network at the time.
    If several connections are made simultanously (from more PC's or ports) to
    your Ellipse iDP network, all functions might not work as intended.

    3. Connections

    Always connect the Cat-5 plug on the cable enclosed to the TC LINK found on Ellipse iDP speakers.
    The serial plug should be connected to your computer - either to the Serial port or
    an USB port. Read more below.


    3.1. Connection - to Serial Port

    The Ellipse iDP network can be connected to a free Serial Port with the cable enclosed.
    Connect the CAT 5 plug to a TC Link plug in your Ellipse iDP system, and connect the
    Serial connector to a serial port on your PC.

    3.2. Connection - to USB port.

    Connection to the USB port requires an optional "USB to Serial Port" converter
    The "KeySpan USA 19" has been tested by TC Electronic and found appropriate.
    For further information please visit www.keyspan.com or contact TC customer support.


    PC IP is written by:

    TC Electronic A/S
    Sindalsvej 34
    DK-8240 Risskov
    Denmark
    Phone: +45 8742 7000
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Siden man kan laste opp filer, så legger jeg også ved IDP software zip filen i tilfelle fremtiden.
    Så slipper andre å surfe på kryss og tvers i Wayback Machine sitt arkiv for å finne filen.
     

    Vedlegg

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Advarsel! Eviglang teaser- og utpakkingssession starter nå og kommer til å vare langt inn i februar.
    Del 1: Og der var hifibudsjettet for 2024 blåst, og vel så det.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Du får si ifra hvis du trenger en epc100mk4. Den jeg har går snart til Bayen 😅
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bare det er no kult no så...:cool: 🥰
    Det kommer an på øyet som ser, men jeg gleder meg hvertfall som en unge. Heldigvis krasjer prosjektet spektakulært med stua og kjøkkenets tidsreise, så det kommer til å bli forsinkelser.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Del to:
    Screenshot_20240127-214724.png


    Jepp, Buyee er farligere enn fanden og el-returen til sammen. En utømmelig kilde av fristelser. Ebay gå hjem og vugg!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Mens jeg venter på levering fra Asien nyter jeg denne i stormen.
    Screenshot_20240127-215712.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Svært effektivt logistikk i solens rike. To dager fra auksjonsslutt til pakken var kommet til Buyee og klargjort for videresending. Hadde en god porsjon flaks da maksvekt på rask og rimelig flyfrakt er 30kg. 29,98kg må sies å være litt i overkant nært.
    Screenshot_20240127-221116~2.png

    Gestimert levering sent i neste uke, altså en del kjappere enn en norgespakke fra Oslo til isødet. DHL er gull!
    Det store spørsmålet er hva som er på vei?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Her var Buyee litt overbeskyttende synes jeg. Ikke mulig å svi av kredittkortselskapets penger på denne heller.
    Screenshot_20240128-231107.png

    Når sant skal sies, så hadde jeg uansett ikke råd til å være med på budrunden, grunnet 29,98kg med skrot sompå vei til isødet.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dagens første teaser
    Screenshot_20240129-081413.png


    Estimert litt under 4 virkedager fra Tokyo til isødet. Her har de fleste andre transportører noe å lære av DHL. Kanskje denne utpakkingsseansen ikke blir eviglang likevel?
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Siden man kan laste opp filer, så legger jeg også ved IDP software zip filen i tilfelle fremtiden.
    Så slipper andre å surfe på kryss og tvers i Wayback Machine sitt arkiv for å finne filen.
    Takk for det. Har et par av de små men noe er galt med ampene/småsignaldelen på den ene. Sjekket eskene da @ragwo etterlyste programvaren men programvare CDen hadde jeg ikke fått med. Skjønner nå at det var en opsjon
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det kommer mer!
    Screenshot_20240129-125230.png

    Min taktikk er å svi av alt på begynnelsen av året, i motsetning til normalen der kjøpegildet kommer i desember for å få brukt opp alt på budsjettet før nytt budsjettår.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.486
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Sunnmøre
    Min taktikk er å svi av alt på begynnelsen av året, i motsetning til normalen der kjøpegildet kommer i desember for å få brukt opp alt på budsjettet før nytt budsjettår.
    Du er ein slik som alltid inviterer til fest, du.

    (Du skal også ha kred for å kaldt og roleg svi av hifibudsjettet før nokon kunne finne på at det måtte reviderast).
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du er ein slik som alltid inviterer til fest, du.

    (Du skal også ha kred for å kaldt og roleg svi av hifibudsjettet før nokon kunne finne på at det måtte reviderast).
    Alltid moro å stelle i stand til fest, spesielt når regningen først kommer om en måned. Det skal ikke stikkes under en stol at det er en baktanke med å svi av budsjettet nå; det kan muligens/sannsynligvis/helt sikkert hende at ekstraordinære bevilgninger må til når høstmørket senker seg. Videre er det heller ikke uvanlig med sammenblanding av budsjettene når det pusses opp i vilden sky. Ikke alltid like lett å se forskjell på hvitevarer og el-avfall fra Japan.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Teaser nummer tre:
    Starter med utelukkingsstrategi; mye brukt i helsevesenet.
    Denne blir det ikke, selv om det frister med NOS SP-10MK2.
    Screenshot_20240129-205443.png

    Heldigvis går budrunden fortsatt, så det er bare å kaste seg på. Rart hva folk har liggende, sa ekorn-ragwo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn