Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt mer informasjon:
    Tannoy Precision 8 IDP:
    System 3-Way semi-active near field monitor
    Frequency Response (1) 43Hz – 51kHz (+/- 2dB)
    Max. SPL (@ 1m) (2) 120dB (continuous)
    Dispersion (-6dB) 90 degrees
    Crossover Frequency 1.7kHz (DSP generated) & 16kHz (passive)
    Drive units 200mm (8") Tannoy Dual Concentric™ constant directivity driver with
    multiple fibre paper pulp cone.
    25mm (1") titanium dome Wideband™ SuperTweeter™,
    Neodymium magnet system
    Cabinet LF Alignment Optimised bass reflex loaded
    Dimensions (H x W x D) 440mm x 272mm x 369mm
    Cabinet Construction MDF cabinet and front baffle, tongue and groove front and back
    Black cabinet grey painted baffle with brushed aluminium inlay
    Black anodized aluminum back plate
    Total weight 17 kg (37.4lbs)

    Tannoy TS112 IDP sub:
    Frequency Response 25Hz – 150Hz (+/- 3dB)
    Max. SPL (@ 1m) 118dB (continuous)
    Set in bass management (DSP Generated)
    1 x 300mm (12") Aluminium Cone
    22 Litres/Infinite baffle
    Dimensions 384mm x 366mm x 398mm
    Cabinet Construction MDF
    Gray suede paint finish.
    Black anodised aluminium back plate.
    Total weight 25kg (55lbs)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dagens utfordringer:
    Den digitale utgangen på Yamaha WXC-50 gir ikke ut høyt nok nivå for å kunne sparke særlig liv i høyttalerne, selv ikke på full guffe. Det gjelder også den analoge utgangen.

    MiniDSPen gir ut 32 bit, noe jeg mistenker ikke støttes av høyttalerne da det er helt tyst. Den interne DACen i høyttalerne er på 24bit, så regner med at det er maks input også. Får se hva jeg får jukset til.

    Edit:
    Får ikke lyd på analog input heller etter en reset, så her er det garantert en brukerfeil ute og går.
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    Den digitale utgangen på Yamaha WXC-50 gir ikke ut høyt nok nivå for å kunne sparke særlig liv i høyttalerne, selv ikke på full guffe. Det gjelder også den analoge utgangen.
    Uffdå. Godt at du kjøpte dei fordi du elskar utfordringar! Du har sett master volum og input sensitivity på master monitoren, slik manualen seier?

    Det høyrest rett og slett litt rart ut at det snigitale dignalet ikkje skal ha nok nivå?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Uffdå. Godt at du kjøpte dei fordi du elskar utfordringar! Du har sett master volum og input sensitivity på master monitoren, slik manualen seier?

    Det høyrest rett og slett litt rart ut at det snigitale dignalet ikkje skal ha nok nivå?
    Jeg tenkte jeg skulle starte helt på nytt og kjørte en reset på høyttalerne. Etter det har det vært helt tyst. Mulig ikke det lureste jeg har gjort.

    Har kun strømmet litt via Roon fra WXC-50 før reset. Maks volum ut av preen, høyeste sensitivitet og +12dB på monitorene ga et volum som såvidt krabbet over 80 dB. Sensitiviteten kan kun styres på den analoge inngangen, den digitale er fast. Samme leksa på den digitale. Er dog kun toslink/spdif-utgang på WXC-50, mulig det blir feil nivå da høytalerene har AES/EBU XLR inn. Trodde jeg eventuelt kunne omgå dette ved å bruke MiniDSPen da den har AES/EBU-utgang, men får ikke en lyd ut av høyttalerne selv om programvaren til MiniDSPen angir at den får 0dB inn og sender det samme ut igjen. Har også rotet fram en RME ADI-2 AD/DA fra dypet, og den får signal inn fra MiniDSPen men ingenting kommer ut av høyttalerne ved bruk av den analoge inngangen og RMEen som DAC. Nå er det nok for i kveld i følge sjefen, godt LSX fortsatt funker.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.692
    Antall liker
    21.540
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hæ?
    0 dBFS er 0 dBFS. WXC-50 kan forøvrig boostes opp til +6 dB på alle kilder, men de kan også tas ned til -6 dB.
    Les alle manualene… Tror det er skottene som har slått seg vrange. Har du gitt dem underbukser under kilten?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hæ?
    0 dBFS er 0 dBFS. WXC-50 kan forøvrig boostes opp til +6 dB på alle kilder, men de kan også tas ned til -6 dB.
    Les alle manualene… Tror det er skottene som har slått seg vrange. Har du gitt dem underbukser under kilten?
    Jepp, alltid ulltruse innerst. Holder myggen unna.
    Jeg fortsetter min søken i morgen, nå venter lett underholdning og en slankeøl.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny dag, nye muligheter!
    EDB-programmering er vanskelige saker, og det kan se ut til at Tannoy har lagt et lite egg eller to når de har laget programvaren til høyttalerne. Det er dessverre ikke påskeegg. Etter reset skal høyttalerne rutes til rett kanal, henholdsvis venstre/høyre høyttaler og sub. Det skal i teorien være fritt valg, noe det ikke er. Master må være venstre høyttaler for å få lyd fra input, selv om innebygd pink noise fungerer. Videre må suben være koblet til masterhøyttaleren for å spille, selv om den tilsynelatende registreres korrekt når den er koblet til slaven. Så etter mye om og men fikk jeg lyd.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vegen er målet!
    Definitivt. Det finnes ingen gode grunner til å bytte ut LSX/T-Zero med dagens bruk av tv-kroken, men nysgjerrigheten tok overhånd. Det er definitivt mer slagkraft i Tannoyene, og de låter stort, åpent og flott, selv om jeg ikke har fått jobbet særlig med plassering av høyttalerne eller integrering av suben. Skulle bare mangle at Tannoyene slår mer fra seg, 2x8" og 1x12" burde ha litt mer kapasitet enn 2x4,5" og 2x6,5". Litt flere watt har jeg også å rutte med, ca 4-gangen av LSX/T-Zero.

    Og en liten påminnelse til meg selv:
    RTFM!!!
    Screenshot_20230528-212940~2.png

    Skumlesing er skummelt. Godt jeg fant ut av det tross manglende sjelsevner/leseferdigheter. Litt selvforsvar følger: Hvis man ikke velger input før man tilegner kanaler til høyttalerne, kan master settes til høyre høyttaler. Hvis input velges først, er dette ikke mulig. Altså en liten bug i min favør. Selvforsvar herved avsluttet.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Høyttalerne kom med software for EQ og konfigurering i gamledager, men den fulgte ikke med mine. Hvis noen har TC IP-programvaren eller IDP-programvaren liggende et eller annet sted, må dere gjerne gi meg en lyd. Tannoy kundeservice er klin umulig å få tak i via MusicTribe.com. Alle forsøk på å opprette en sak hos kundeservice feiler, har brukt tre forskjellige nettlesere for både PC og Android. Mulig jeg må kjøpe en epledings for å få det til?
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I ragwos tilfelle er det som oftest veggen som er målet :D
    Han kakker seg gjennom uansett
    Hahaha! Tror jeg har møtt første vegg nå, i form av Tannoys/Music Tribes kundeservice. Har fått lånt meg en epledings for å opprette en sak hos kundeservice, samme feil som før. God strategi fra Music Tribes side hvis de er litt underbemannet i kundeserviceavdelingen, eventuelt har sagt opp alle mann alle.

    Ragwo er ein "fyndel" og landar på føtene til slutt!

    "Fyndel": Ein som likar å plundre med ting, som er flink til å finne løysingar og som er kreativ.
    Føttene lander jeg som oftest på, men ikke alltid det er mine. Har besøksvernesko, så du er trygg hvis du kommer innom på tur til Lofoten for å oppleve snø i juli.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Oppvarming til the big shootout!
    PXL_20230601_131002756.jpg


    Når gulløre @Twsts kommer innom i kveld må alt være klart. Har til og med gått til innkjøp av justerbar krakk for at ørehøyde skal bli rett til LSX.
    Pidestall, kr.950.jpg


    Forsøksvis prøvde jeg å balansere Tannoyene på toppen av LSX, men det førte til svært komprimert lyd fra de grønne små, så derfor ble det LSX på toppen.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da var the great shootout over, tre timer med musikk og diabetesinduserende fødevare gikk farlig fort. Ikke at vi trengte flere timer på å finne vinneren, konklusjonen kom etter ca 35 sekunder med lytting, men @Twsts er fortsatt en svært hyggelig fyr, så da flyr tiden.
    For alle som har holdt pusten i hele dag, her er fasiten: KEF LSX ble totalt overkjørt, de var ikke i nærheten av å kunne utfordre Tannoyene på annet enn utseende, der LSX vinner soleklart. Precision 8 ser ikke ut, hverken i måneskinn eller midnattssol. Litt skuffende egentlig at LSX låter såpass mye dårligere, da jeg likte LSX svært godt før denne duellen. Jeg liker dem forsåvidt fortsatt svært godt, men det ble fort klart at de spiller i forskjellige divisjoner. I mitt hode var LSX en budsjettdödare som gir svært mye godlyd for pengene, noe de forsåvidt også er, men skulle dere snuble over et par Tannoymonitorer med steinalder-DSP til en rimelig penge, har dere en budsjettdödaredödare. Det er kanskje noe urettferdig å sammenligne høyttalerne da både forsterkerkraft, bestykning og dimensjonene på Tannoyene er noe større enn LSX. Jeg vil tippe at minst fem LSX går inni en Precision 8, og nesten samme antall REL T-Zero får plass inni TS112-suben. Det eneste som var sånn høvelig likt i sammenligningen var prisen per oppsett. Da urettferdige sammenligninger er noe som driver hobbyen framover, kommer jeg definitivt ikke til å slutte med slikt. Jeg sammenlignet også Devialet Phantom med Kii Three for noen år siden, og se hva det har ført til. For å fortsette urettferdighetene gikk vi til slutt inn i stua og avsluttet med et par låter på Kii, og da måtte Tannoyene se seg slått ned i sine engelske slagstøvler, grundig også.
    Konklusjonen er altså denne: Store, stygge, og tidligere dyre, studiomonitorer låter bedre enn små aktive høyttalere med pent utseende. Større og dyrere studiomonitorer låter enda bedre enn store og tidligere dyre studiomonitorer. Så hva har vi lært i kveld? Strengt tatt lite nytt, men at Tannoyene var såpass mye bedre enn LSX overrasket litt.

    Siste låt før sengen kaller. Må selvfølgelig avsluttes på topp.
    PXL_20230601_222533493.jpg
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    Litt trist konklusjon, @ragwo, det estetisk beste hadde jo vore om LSX dominerte totalt. Hrmf.

    Så får du sjekka korleis Tannoy står seg mot JBL M2 eller Genelec. No er det jo etablert at stygge monitorar er best til TV, så då må du finna ut på kva måte dei skal vera stygge.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt trist konklusjon, @ragwo, det estetisk beste hadde jo vore om LSX dominerte totalt. Hrmf.

    Så får du sjekka korleis Tannoy står seg mot JBL M2 eller Genelec. No er det jo etablert at stygge monitorar er best til TV, så då må du finna ut på kva måte dei skal vera stygge.
    Egentlig ikke så rart at en høyttaler på størrelse med et kapittel i en Knausgårdbok ikke greier å henge med i svingene, selv om den er pen. Lett deprimerende realitet.
    Angående JBL M2 og andre store stygge ting som låter bra, kan vi gjerne inngå et samarbeid. Som velvilligheten jeg er, låner jeg gjerne bort tv-kroken til høyttalertester hvis du står for høyttalerne. JBL M2 høres ut som et smart sted å starte, da det ligger et par ute på finn. Jeg har dessverre ikke forsterker til å drive dem, så hvis du kan legge ved et beist eller to hadde det vært flott. Jeg skal stå for strøm uten mva og egen 16A kurs.
    Et lite apropos; vi testet ikke høyttalerne med tv-lyd, kun musikk. Men etter en episode Poirot her om dagen kan jeg bekrefte at intromusikken var fabelaktig, dialogen mellom Poirot, Captain Hastings, Ms. Lemon og Chief Inspector Japp likeså. Selv mordofferet så mer dødt ut enn til vanlig, da de med LSX har en stygg tendens til å puste etter å ha blitt drept.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Good news!
    Da har Posten og jeg kommet til en minnelig løsning angående elendig emballering av høyttalerne. De påtar seg overraskende nok skylden og betaler meg for skadene som var dømt til å oppstå under transport. Ja, jeg åpnet pakken så pent som mulig, men det var så mye tape og små pappbiter at dette var det beste jeg fikk til. Ser ut som om den er pakket inn av en femåring og åpnet av en toåring.
    PXL_20230523_195852227.jpg

    Tror Posten har blitt litt bløthjertet med årene, dette hadde jeg aldri godkjent som tilstrekkelig emballasje for to høyttalere med en totalvekt på nesten 30 kg. Og ja, dette bildet ble sendt inn som dokumentasjon. Uansett, tror aldri jeg får bedre lyd per krone nå som Posten nesten har fullfinansiert høyttalerne. Takk skal dere ha! Kudos til Tannoy for overlegen byggekvalitet, dette skulle høyttalerne strengt tatt ikke ha overlevd.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I ragwos tilfelle er det som oftest veggen som er målet :D
    Han kakker seg gjennom uansett
    Og første vegg, Music Tribes kundeservicekontaktskjema, som er beskrevet et par innlegg over, er forhåpentligvis forsert! Evenstad Musikk var velvilligheten selv og satte meg i direkte kontakt med kundeservice etter jeg forklarte situasjonen. Stor takk til dem for strålende service! Nå er det bare å krysse fingrene for at hauggammel programvare fortsatt er å oppdrive. Håper ikke Tannoy har makulert hullkortene.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så til det største hinderet av alle; hvordan få fruen til å godta noen bælstygge og gigant(ishe) høyttalere i tv-kroken. Hun er hakket smartere enn meg og påpekte den uomtvistelige sannheten at jeg aldri kommer til å sette meg ned å lytte til musikk der når jeg har Kii i utsikten. Det er altså kun hamsteren i meg som trenger høyttalerne. Til tv-lyd fungerer LSX svært godt, selv om drapsofrene puster når vi ser Poirot. Gode forslag til løsning mottas med takk, tror ikke jeg greier å sno meg unna denne gangen.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Og første vegg, Music Tribes kundeservicekontaktskjema, som er beskrevet et par innlegg over, er forhåpentligvis forsert! Evenstad Musikk var velvilligheten selv og satte meg i direkte kontakt med kundeservice etter jeg forklarte situasjonen. Stor takk til dem for strålende service! Nå er det bare å krysse fingrene for at hauggammel programvare fortsatt er å oppdrive. Håper ikke Tannoy har makulert hullkortene.
    Jeg har bare én erfaring med Evenstad, men den var aldeles strålende (det handla om hvorvidt forsendelsen av 1 stk galskapsfuzzpedal ville rekke fram innen påske eller ikke, for noen år siden :D )
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dagens utfordring, gjøre stygge høyttalere pene. Forsøk nummer en:
    PXL_20230603_111220665.jpg

    Ganske vellykket egentlig, fargen på pappen går mer i ett med ospepanelet på veggen og matcher samtidig gulvet, men jeg innser at det er rom for lydmessige forbedringer. Lyden er ikke like transparent som før, jeg leter fortsatt etter årsaken.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Du som er så glad i å plukke fra hverandre kan jo bare demontere dem og lakkere i en finere farge, eventuelt kle fronten med litt finér når du først er i gang ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du som er så glad i å plukke fra hverandre kan jo bare demontere dem og lakkere i en finere farge, eventuelt kle fronten med litt finér når du først er i gang ;)
    I utgangspunktet en svært god idé, men du har sett hvor langt jeg har kommet med platespilleren? Store ambisjoner og lite gjennomføringsevne er gjennomgangstemaet når det kommer til det estetiske eller byggverk av noe slag. Jeg er perfeksjonist(ish) med 11 tommeltotter og lite tålmodighet. En uslåelig kombinasjon med andre ord.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    latmannsvarianten: maskeringstape over elementene - sparkel for å jevne ut ujevnhetne i fronten, og rester fra veggmalingen for å gjøre dem "usynlige" ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Forsøk nummer to:
    Vis vedlegget 925122
    Dette hjalp virkelig på! Håper underbevisstheten til fruen blir trigget nok til at høyttalerne får stå.
    Kona syntes dette var en strålende idé og mente at den kunne videreutvikles, så hun kommanderte meg til å lage denne.
    PXL_20230603_185446723.jpg

    Nå har jeg fått ordre om å bruke min nye hatt så lenge som hun mener det er nødvendig.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå har jeg gått med hatten på hodet i noen dager, og jeg kan meddele at opplevelsen ikke har vært utelukkende positiv. Orienteringsevnen blir nedsatt, lyden svært boksete og en eller annen moroklump har tagget "is" under "pen", noe som førte til svært strenge blikk i køen på butikken, ble jeg fortalt. Prosjektet er dermed avsluttet uten at det har resultert i annet enn at kona ved en anledning kalte meg Brad, og lo høyt. Godt jeg har musikken.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Årets sakte-tv fra intensiven i Bodø: Måke på reir. Synes å huske at jeg postet tilsvarende bilde i fjor, men i år har Nordlandssykehuset tilført en pikant vri, ugla. Her værer jeg et trekantdrama uten sidestykke.
    PXL_20230608_140352885.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny landing etter nok en travel kveldsvakt. Sola titter frem, himmelen er flekkvis blå og gradestokken karret seg såvidt opp til et tosifret antall plussgrader i formiddag. Sommeren er med andre ord her!
    PXL_20230608_220743094.MP.jpg


    Jacob Young står fremdeles for lydsporet. Treffende navn på skiva.
    Screenshot_20230605-220714.png
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    3.565
    Sted
    Sunnmøre
    Dette ser bra ut. Eller, det vil seia, alle desse utsiktsbileta over metropolen Bodø ser flotte ut. Ikkje ser desse monitorane dine så ille ut, heller.

    For meg har dette alltid (nei, men dei siste tjue åra) vore viktigaste sumaralbumet, det eg må spela når det nærmar seg +20, elevar og studentar har teke ferie og eg sjølv kjenner meg litt rådvill fordi kvardagen ser ut til å vera borte.
    newchautaqua.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dette ser bra ut. Eller, det vil seia, alle desse utsiktsbileta over metropolen Bodø ser flotte ut. Ikkje ser desse monitorane dine så ille ut, heller.

    For meg har dette alltid (nei, men dei siste tjue åra) vore viktigaste sumaralbumet, det eg må spela når det nærmar seg +20, elevar og studentar har teke ferie og eg sjølv kjenner meg litt rådvill fordi kvardagen ser ut til å vera borte.
    Vis vedlegget 926581
    Takk for tipset, den skal lyttes til så snart jeg sitter foran anlegget igjen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå har jeg fått tilbakemelding fra Tannoy/Music Tribe angående software til monitorene, og det viser seg at de har mistet den. Litt merkelig at slik programvare bare blir borte, men de var så snille og sendte meg programvaren til Elipsehøyttalerne, så kanskje det er håp likevel. Jeg er derfor på utkikk etter en gammel laptop med RS232-port, så hvis noen har et hauggammelt dråg liggende, gjerne ta kontakt!

    Da de heller ikke selger kabelen som trengs for å koble pc til høyttalerne, ei har informasjon om pinout, må jeg mekke min egen RS232 til CAT5-kabel og prøve meg frem på pinouten. Blir vel noe ala bantam til speakon 8-overgangen jeg drømte om å lage i hine hårde dager. Godt meldt vær fremover er elendig, så jeg har tid til slike innendørssysler.

    Edit:
    Innser at følgende muligens blir et problem
    Screenshot_20230609-013542~3.png
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Oppdatering!
    Årets trekantdrama utenfor intensiven i Bodø tilspisses!
    PXL_20230613_123924047.MP.jpg

    Det er fortsatt god stemning mellom måkemor og ugla, mens måkefar sitter sjalu og surmuler noen meter unna.
    Og ja, vi har fått oppholdsvær og tendenser til sol og blå himmel. Good times!
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.770
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ingrediensene for å bricke mine nyervervede DSP-monstre er rekvirert.
    Millenniumslaptop med defekt batteri, men forhåpentligvis fungerende com-port, funnet på bunnen av finn.no: Check!
    167_1923573435.jpg


    Prøve og feile-plugg fra vår alles Kjell. Check!
    Screenshot_20230611-220851.png


    Nettverkskabel fra roteskuffen. Check!
    PXL_20230612_190447046.jpg


    En stor porsjon flaks: Check?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn