Takk skal du ha. Jeg fant det i servicemanualen og har nå justert i alle himmelretninger uten at det hjalp nevneverdig. Neste skritt blir dette:Stiftetrykket stilles enkelt med bruk av en liten skrutrekker. Du ser det er et lite hull i nærheten av armen. Der kan du stille fra 1,25g-1,75g. Skal være merket
nå snakker vi om to forskjellige ting. Jeg om stiftetrykk og du om sporingselektronikken. Ang stiftetrykk så er det helmekaniskTakk skal du ha. Jeg fant det i servicemanualen og har nå justert i alle himmelretninger uten at det hjalp nevneverdig. Neste skritt blir dette:Stiftetrykket stilles enkelt med bruk av en liten skrutrekker. Du ser det er et lite hull i nærheten av armen. Der kan du stille fra 1,25g-1,75g. Skal være merket
Vis vedlegget 373278
Vis vedlegget 373277
Jeg har et par spørsmål angående prosedyren som jeg håper noen kan svare på. Først, hva er en 1mm pitch record som nevnes i siste punkt? Hvor får jeg eventuelt tak i en slik?
Flere spørsmål kommer garantert i løpet av kvelden![]()
I stand corrected. Kortbuksene er alt kommet frem fra kammerset.Det er da ikke kaldt her! 7-8 grader er god junitemperatur, det.
Jeg tar med en plate som er selve syretesten på sibilanter når jeg kommer på mandag.
Det hørtes forlokkende enkelt ut. Skal gjøres ASAP. Takker!Bare så det er nevnt. Har lest at det er fler som har hatt problemer med dårlig lyd etter at spilleren har stått lenge. Ofte har det holdt å rense kontaktene i selve tonearmen. Sånn til info
det var da en nedlatende holdning og lite forståelse for hva disse spillerne er belemret med av problemer. Dessuten; dette var kun en opplysning UAVHENGIG av kveldens problemstilling. Og bare så det er sagt, jeg har 9 platespillere! BlæJeg har fire platespillere, alle med SME-armer, men bare de mest moderne (309 og V12) klarer syretesten.
Jeg er redd urene sibilantene ikke har noe med rensing av kontaktene å gjøre, men at arm og pickup avgjør hvordan disse blir gjengitt. Optimal justering er en selvfølge, naturligvis.
Optimal justering er alfa og omega men jeg prøver det enkleste førstJeg har fire platespillere, alle med SME-armer, men bare de mest moderne (309 og V12) klarer syretesten.
Jeg er redd urene sibilantene ikke har noe med rensing av kontaktene å gjøre, men at arm og pickup avgjør hvordan disse blir gjengitt. Optimal justering er en selvfølge, naturligvis.
Dette er den rette holdningen... Når jeg begynte å lese, så tenkte jeg att den kom til å stå "Du hifiinteresserte som hilse på kona i hagen i sted, neste gang så la vær"PS: Du hifiinteresserte som hilste på kona i hagen i sted, neste gang må du bare gi deg til kjenne så vanker det kaffe![]()
Blæ, faktiskOg bare så det er sagt, jeg har 9 platespillere! Blæ
TakkerMå jo også få gratulere med en fantastisk utført jobb. Det er helt tydelig att jeg har stått i snekkerbua for lenge nå, siden jeg har gått glipp av så mye herHyggelig å se att resultatet blir så bra, siden du legger ned så mye jobb i dette!
Stå på!![]()
Før tipset men er alltid glad for gode tips, er ikke alt jeg får med megFør eller etter tipset?![]()
Tenkte jeg det ikke. Gratulerer!Takk for tipset, har alt alt sikrer meg godbitene![]()
Rapport kommer![]()
Takker!Flotte saker. Selv med fratkt til mer eller mindre urbane strøk, er dette billig. At sikringen går, er derimot et heller dårlig tegn
Gøy med mer skrot i krokeneGratulerer med nyinnkjøpt stersjAlltid morro med noe "nytt".