Det må være innafor å si at det går an å respektere musikken hans uten å synes at det er spesielt trist at han ikke finnes mer. Noen RIP er jeg definitivt ikke med på. Det som skjedde på MET var særdeles lite pent.
Boston Globe - han hadde en betydelig karriere i Boston, er tydelig:
The saying goes that one shouldn’t speak ill of the dead. If that is true, I should say nothing about the late James Levine — and there are probably many who think I should do just that. But in the case of the Metropolitan Opera and Boston Symphony Orchestra’s defrocked former high priest, I believe speaking ill of the dead is not just justified, but necessary.
Denne artikkelen inneholder mye grusomt, og jeg ser da også mange diskusjonsfora på nett ganske unisont si at det er liten grunn til å ønske Levine RIP. Kanskje enda verre er det at ledelsen i MET første gang mottok varsler i 1979.
For de som orker lese, er Kenneth Woods blog regelrett drepende. Søk den opp (a view from the podium). Og det er ikke bare pedofilien som er motbydelig. Det er også svært mange kommentarer fra musikerkolleger av Woods der som hadde kjennskap til hva som foregikk, og er verdt å lese.
R.I.P.
Trommeslager Bosse Skoglund er død, døde på sin 85 års dag. (10.04.1936 - 10.04.2021)
Spilt med Peps Persson/Peps Blodsband siden 70 tallet pluss en rekke jazz musikere blant dem Monica Zetterlund.
Fikk opleve han med Peps sent på 70 tallet.
All fotball i Norden burde holdes på plattformer der det fåtall som ønsker den betaler altfor mye for å se den. Alle vi andre bør for alltid forskånes slikt gressbarbari. Alle veier..Livet mitt er rett og slett for kort.
^ Det var kjedelige nyheter. Har helt siden jeg hørte Bat Out Of Hell første gang hatt sansen for hans komposisjoner og sterke signatur. Det er godt å ha et lite utvalg musikk å minnes han med:
RIP, Jim Steinman. For en rekke andre artister hadde Jim nesten samme betydning som Bernie Taupin og Tim Rice har for Elton John. Jim er for eksempel en av hovedgrunnene til at Meat Loaf ble stjerne. Og han omtrent definerte den moderne popballade og. Takket være ham har vi Celine, Bonnie og en rekke andre som fortsatt lever. Regner med Miss Dion vil synge flere Steinmansvisker på den pandemiutsatte Courage-turneen som er i Oslo. I august.. for which we have tickets.
Las gamle røvarhistorier på Wikipedia i går, og oppdaga at Jim Steinman var mannen bak korinnslaga på "This Corrosion" og "Dominion/Mother Russia" (Sisters of Mercy). Eldritch: Einaste måten plateselskapet ville gje oss (meg) eit kor var om vi (eg) fekk Steinman til å be om det ;-)
Det var ein link eg ikkje hadde sett sjølv, men som verkar sjølvsagt når ein tenkjer etter.
RIP, Ivor Neville Kamen. Trist, dette. Nick rakk bare å utgi seks plater mellom 1987 og 1991. Men han var aktiv fra 1985-93. Ikke verdens lengste karriere, altså, men et mer enn OK avtrykk i musikkhistorien mtp hans lave alder. Og definitivt en del av MTV..som forresten også ble avviklet siste dag i årets aprilmåned..RIP..
The winner of multiple Grammys, he engineered or produced records by Frank Sinatra, Ray Charles, Paul McCartney, Bob Dylan, Jefferson Airplane and many others.
RIP, Ivor Neville Kamen. Trist, dette. Nick rakk bare å utgi seks plater mellom 1987 og 1991. Men han var aktiv fra 1985-93. Ikke verdens lengste karriere, altså, men et mer enn OK avtrykk i musikkhistorien mtp hans lave alder. Og definitivt en del av MTV..som forresten også ble avviklet siste dag i årets aprilmåned..RIP..
En viktig person innen kormusikk har instruert og dirigert sitt siste korverk. Carl Høgset fortjener noen linjer her.
Han stiftet i 1971 kammerkoret «Grex Vocalis», som han selv dirigerte. Kammerkoret vant Spellemanprisen tre ganger, senest i 2006.
Året etter ble han utnevnt til ridder av 1. klasse av St. Olavs Orden for sin innsats i norsk musikkliv, som har vært betydelig.
Han ble i 2018 tildelt den internasjonale korprisen «Una Vita Per La Direzione Corale» for sin livslange innsats innen kor.
Han drev også familieforetaket «Alle kan synge», med sangkurs i flere store norske byer.